English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - FCK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 39, 40, 41  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
smogli
Proff

PostPosted: 18.08.2010 16:25    Post subject: Reply with quote

Får du dobbeltsjekket popcornprisen? Antall påmeldte til borteturen avhenger av prisen på popcorn. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 18.08.2010 16:26    Post subject: Reply with quote

FCKNicklas wrote:
1 gange menu 1 (185 DKR) (Bestående af 5 carlsberg øl)
1 sodavand (25 DKR)
1 * fransk hotdog (25 DKR)
Jeg kan ikke huske prisen på popcorn, men mener det er 20 kroner. Smile

Dette er jo råbillig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 18.08.2010 16:27    Post subject: Reply with quote

Jepp. Prisene på Lerkendal er latterlige, intet mindre.

Det tok overhånd da jeg ble avkrevd 30 kroner for et TOMT pappbeger (altså UTEN brus oppi) da jeg skulle tømme over fra en flaske jeg ikke fikk ta med meg inn. Kjøpte det naturligvis ikke.
Back to top
FCKNicklas
Junior

PostPosted: 18.08.2010 16:29    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
FCKNicklas wrote:
1 sodavand (25 DKR)

Dette er jo råbillig.

Billigt og billigt... Det vil jeg ikke kalde det. Øllene er det tyndeste sjask og sodavandene skal man kun drikke halvdelen af, så bliver det for kedeligt at drikke..
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 18.08.2010 16:34    Post subject: Reply with quote

5 øl for 185 kroner er jo billig etter norske forhold, iallefall. På Dolly på Lerkendal skal de ha 80 kroner for en halvliter, tror jeg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
FCKNicklas
Junior

PostPosted: 18.08.2010 16:34    Post subject: Reply with quote

Er ikke bekendt med priserne på lerkendal, men FCKs priser er - måske naturligt nok, nogle af de dyreste i DK. Smile
Back to top
FCKNicklas
Junior

PostPosted: 18.08.2010 16:36    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
5 øl for 185 kroner er jo billig etter norske forhold, iallefall. På Dolly på Lerkendal skal de ha 80 kroner for en halvliter, tror jeg.

*gg*

jaa, i er dyre i Norge generalt. Wink
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 18.08.2010 16:38    Post subject: Reply with quote

Kioskprisene på Lerkendal er da ingenting som målestokk på prisnivået her til lands. Bare vent til klubben din vurderer å kjøpe en spiller fra Tromsø, da skal du få se på kostnadsoverslag.

Får man sugerør med øllen sin i Parken? Det fikk vi nemlig på Råsunda. Ekte.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 18.08.2010 16:41    Post subject: Reply with quote

Liker ikke at man tar med seg ølen sin på tribunen, blir så mye søl av det. Spør tursjefen om det? Hint, Brøndby borte 2008, hehe.
FCKNicklas
Junior

PostPosted: 18.08.2010 16:43    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Kioskprisene på Lerkendal er da ingenting som målestokk på prisnivået her til lands. Bare vent til klubben din vurderer å kjøpe en spiller fra Tromsø, da skal du få se på kostnadsoverslag.

Får man sugerør med øllen sin i Parken? Det fikk vi nemlig på Råsunda. Ekte.

Det er dit eget valg hvis du vil have sugerør i din øl, de ligger frit tilgængelige. Smile
Back to top
It might get loud
Junior

PostPosted: 18.08.2010 17:02    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
FCKNicklas wrote:
1 sodavand (25 DKR)

Dette er jo råbillig.

Jamen så køb da en masse med hjem til familie og venner. FCK's økonomi er lidt presset i øjeblikket, så alle vinder ved det.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 18.08.2010 17:25    Post subject: Reply with quote

No problem, vi tar det som avlat mot at vi koster dere 100-160 mill. Wink

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 18.08.2010 17:26    Post subject: Reply with quote

It might get loud wrote:

Jamen så køb da en masse med hjem til familie og venner. FCK's økonomi er lidt presset i øjeblikket, så alle vinder ved det.

Du har det i kjeften, tydeligvis Smile
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 18.08.2010 17:29    Post subject: Reply with quote

Erru tøs også? Very Happy

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 18.08.2010 17:43    Post subject: Reply with quote

Aha, så nå kommer altså hevnen fordi jeg insinuerte at du hadde feminine sider?
Back to top
Ope7
Junior

PostPosted: 18.08.2010 18:16    Post subject: Reply with quote

Heisann! Jeg og en kamerat skal til Parken for å støtte RBK til CL. Vi reiser med Color line ferja fra Kristiansand, og kjører med bil. Nettopp kjøpt billetter på billettserice (220 kr per billett var billig!). Men holder det å printe ut billetten og vise den ved inngang til kampen? Og hvilken pub kommer folket til å oppholde seg på før kampstart? Smile
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 18.08.2010 18:25    Post subject: Reply with quote

Quote:
Utlevering av billetter til bortekampen skjer slik:

Lerkendal stadion, brakka:
Fredag 20. august fra kl. 10.00-15.00
Mandag 23. august fra kl. 10.00 -15.00

Det blir også utlevering av billetter i København på kampdag
Parken v/inngang D2 fra kl. 19.45 – 20.15
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Barney
Veteran

PostPosted: 18.08.2010 19:03    Post subject: Reply with quote

FCKNicklas wrote:
Selvfølgelig scorer i i PARKEN, det er utopi at tro på at i ikke scorer. Men jeg er helt overbevist om at i ikke scorer mere end 2. Parkens forsvar er somregel bundsolidt i PARKEN og modstanderne har svært ved at score og komme igennem, men Rosenborg er en helt anden modstand end det vi er vant til i PARKEN, og derfor vil der komme huller og dermed også scoringer.

Dog skal det også siges at FC København sjældent scorer 1 mål i PARKEN, de hiver altid en sejr ¨på + 2 mål hjem i PARKEN somregel, da de er gode til at spille på det.

Og jeg vil sige at Rosenborg skal spille kamp i alle 90 minutter, og ikke bare i 70 som i går, ellers får i desværre ørene i maskinen! FCK spiller alle 90 minutter i PARKEN.

Er navnet på Parken virkelig PARKEN? Står bokstavene for noe?
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 18.08.2010 19:09    Post subject: Reply with quote

Ifølge nettsiden deres heter den faktisk PARKEN. http://www.fck.dk/fck/parken/
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 18.08.2010 20:17    Post subject: Reply with quote

da.wikipedia.org wrote:
Parken (tidligere kendt som Københavns Idrætspark eller blot Idrætsparken) er Danmarks største fodboldstadion beliggende på Øster Allé 50 på Østerbro i København. Parken fungerer både som Danmarks nationalstadion for det danske A-landshold i fodbold samt hjemmebane for Superliga-klubben F.C. København.

Parken ejes af det børsnoterede PARKEN Sport & Entertainment A/S, som også ejer PARKEN Venues A/S, der står for udlejning af Parken til både fodbold, herunder landskampe, og mange andre ting inden for underholdningsbranchen, herunder koncerter.

Ballahl
Veteran

PostPosted: 19.08.2010 09:07    Post subject: Reply with quote

Må jo si noe om kampen jeg også.. Smile

Jeg syntes vi hele kampen igjennom virket slitne, utenom de 20 første minuttene hvor vi hadde litt spill. Men når Lustig og Skjelbred viser trøtthetstegn så bør det være et klart signal for Eggen..

Hvor mange ganger har jeg sagt den siste tiden at vi må rullere mer? Vi betaler prisen nå! Jeg så tidlig at Iversen var sluttkjørt, det var de engelske kommentatorene også enig med meg i og ikke minst Eggen selv, for han sa jo;
Steffen var ferdig etter 20 minutter av andre omgang. Når han ikke slår Grønkjær i en hodeduell i feltet, er det noe galt med bena, til Viasat.
Allikevel ble altså Olsen bytta ut 20 minutter ut i andre omgang istedet for Iversen..
Generaltabbe av Eggen etter min mening, for Olsen var av de få spillerne som utpå der som virket i fysisk stand til å fullføre kampen, kritikkverdig også at Eggen ikke benyttet alle byttene.

Ellers var Femi var skremmende dårlig i perioder av kampen mens Stadsgaard var mer enn godskjent, den beste kampen på lenge.
Det er vel ikke noe vits i å si noe om Annan vel..

Vi vinner kanskje noe ufortjent, bare Zanka alene hadde opptil flere 100% sjanser (staffesituasjonen, fck hadde spillet "kontrolen")!
Overraskende at tilskuertallet ikke bikker over 20000 for øvrig..

Men:
Det smakte FANTASTISK godt med seier! Tommel'n opp! RBK

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran

PostPosted: 19.08.2010 10:40    Post subject: Reply with quote

Det at Eggen ikke byttet Iversen mye tidligere, betyr bare at de midtbanespillerne som satt på benken ville svekket laget mer enn å fortsette med Iversen på banen.

Det er ganske tydelig at Eggen ikke ser på Winsnes som et godt alternativ mot en så bra motstander som FCK. Han fikk heller ikke spille mot AIK.

Bakenga virker derimot til å ha tatt et steg videre, og prestasjonen mot København syns jeg var den beste av de innhoppene han har hatt. Bakenga er dermed på nivå med Olsen og Moldskred, mens Winsnes/Traoré/Åsen ikke holder samme kvalitet for tiden som de andre midtbanespillerne våre.

Laget skriker etter en midtbanespiller med muskler, løpsstyrke, pasningsstyrke og fotballforståelse. Hadde vi fremdeles hatt Tettey på laget tror jeg aldri i verden FCK hadde greid å spille oss så lavt som de gjorde.

Skjelbred er god med ball og springer voldsomt mye, men er ingen defensiv kjempe. Med Annan defensivt, Tettey og Henriksen som indreløpere og Skjelbred som offensiv link ville laget fungert mye bedre.

Jeg har sett at flere har sammenlignet Oviasu med Tettey, og Eggen ser også ut til å ha sett noe han har likt i ham. Er han den som kan ta det neste steget i høst?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 19.08.2010 10:49    Post subject: Reply with quote

Det er ikke umulig Brady. Har spilt med Oviasu (five-a-side riktig nok), og han er veldig bevegelig, lett på tå og hurtig på den måten Tettey er. Han er i tillegg veldig "spillende" og ønsker å spille ballen fremover på banen hurtig. En annen Tettey-ferdighet er jo at han er veldig god på å komme seg i scoringsposisjoner med løp inn i boksen. Er også en ultraseriøs spiller. Utfordringen ligger nok i å kvitte seg med noe rusk i form av unødvendige tekniske detaljer og ballmiss. Klarer han det tror jeg han får ny kontrakt med a-laget.

Last edited by SunsetSalami on 19.08.2010 11:01; edited 2 times in total
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 19.08.2010 10:59    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Bakenga er dermed på nivå med Olsen og Moldskred, mens Winsnes/Traoré/Åsen ikke holder samme kvalitet for tiden som de andre midtbanespillerne våre.

Dette kan muligens fortelle oss like mye om Olsen og Moldskred, som om noe annet. Det at Bakenga er på nivå med disse to, trenger vel ikke nødvendigvis bety at han er bedre enn Traoré, selv om sistnevnte ikke er på nivå med Annan?

Det er er mulig jeg misforsto deg, men dersom du med bakgrunn i dette resonnementet mener vi har størst behov for midtbanespillere, synes jeg det blir litt enkelt. På midtbanen har vi i det minste førstevalg som er gode nok, hvilket ikke er tilfelle i fremste rekke.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 19.08.2010 11:26    Post subject: Reply with quote

Det er vel flere plasser vi mangler dekning på, og jeg syns verken Olsen eller Moldskred holder ønsket nivå. Allikevel er det såpass bra at angrepet for tiden står frem som den lagdelen vi har best dekning på.

Midtbanen og backene syns jeg ser ganske så kritisk ut om det blir skader eller suspensjoner, fordi alternativene holder et altfor lavt nivå.

Konklusjonen er at angrepet vårt er til å leve med, såvidt/kanskje, mens midtbane og backposisjoner er kritisk grunnet manglende backup til førstevalgene.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 39, 40, 41  Next
Page 40 of 41

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb