English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge - Frankrike
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2010 23:42    Post subject: Reply with quote

Det er ingen som har sagt at vi spiller fantastisk, er det? Merker at motivasjonen til å lese resten av innlegget får seg en nesestyver når du starter ditt innlegg på en sånn måte.

Det er deilig å vinne fotballkamper igjen. Vi slår Frankrike, hvilket må sies å være en god prestasjon. Det er Drillo-magien som slår til igjen. Med Hareide eller en annen på benken, hadde det garantert blitt tap.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 11.08.2010 23:43    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:

Drillo er fantastisk

Joda.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran

PostPosted: 11.08.2010 23:56    Post subject: Reply with quote

Det er da ingen tvil om at han er -og var en fantastisk trener for Norge.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 11.08.2010 23:57    Post subject: Reply with quote

Jeg er vel en av tvilerne da. Han har sine kvaliteter, men har også mange mangler som trener.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 11.08.2010 23:58    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
bommel wrote:

Drillo er fantastisk

Joda.

Men hva er relevansen til påstanden om at det blir sagt at Norge spiller fantastisk?
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 11.08.2010 23:59    Post subject: Reply with quote

For å si det sånn, vi ksla være glad Huseklepp hadde fart og flaks nok til å sette inn utlingingsmålet såpass tidlig, for ellers tror jeg ganske sikkert Frankrike hadde malt oss i senk sakte men sikkert.

At 2-1 målet da i tillegg kommer etter en horribel fransk passningsfeil da Frankrike omtrent sender hele laget fremover i jakten på et nytt ledermål, gir en såpass rask spiller som Huseklepp såpass gode arbeidsforhold at det nesten bare skulle mangle at han satte den ballen i mål.

Vi hadde altså flaks ved begge målene i dag, og som Brady sier, mesterparten av våre andre sjanser kommer av et dårlig samspilt fransk forsvar, som nok kanskje heller ikke egentlig la 100% innstats i kampen siden det ikke var en viktig kvalikkamp. Vi gjorde akkurat det samme mot Tyskland før Drillos del av kvalikkampene i fjor, og folk tok av på akkurat samme måte.

Men vi så mot Makedonia og Island, kamper vi faktisk måtte vinne, at både Drillo og spillerne ble for feige. Det gjenstår å se om det blir annderledes denne gangen.
abjoern
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 00:04    Post subject: Reply with quote

Det kommer mye rart og mange bortforklaringer når folk er farget i diverse trenerspørsmål.

Jaja. Er uansett enig at det er for tidlig å hylle Drillo for denne perioden, selv om han har gjort det veldig bra hittil. Nå får han sjansen i en hel kvalik, og det er selvsagt den som teller.

Også enig med Brady at vi til tider ble liggende for lavt og det ble spilt for lite ball. Man er for langpasningsorientert etter mitt skjønn. Samtidig var vi veldig giftige og spilte til tider klikk-klakk når vi først var etablerte på Frankrikes banehalvdel.

Drillo får i hvert fall ikke et mindre trollmannstempel etter denne kampen. Nok et fantastisk resultat.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 00:08    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:

Men hva er relevansen til påstanden om at det blir sagt at Norge spiller fantastisk?

Snakker om å henge seg opp i mindre viktige detaljer...

Keenoir syns vi leverte flott spill, og bommel, Hedon og Snegle virket alle svært entusiastiske for det vi leverte under Drillo i kveld.

Om det menes at Drillo er fantastisk fra Bommel, ligger det også et signal om at laget spiller fantastisk, men greit nok. Det har blitt sagt her inne at Norge spilte flott og at mange var svært entusiastiske over hva Drillo har fått til og at Drillo er fantastisk.

Bedre nå?

Bytter jeg ut fantastisk med flott skulle det jo ha all verden å si for hva som var poenget i det jeg skrev...
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 00:12    Post subject: Reply with quote

Detaljer og detaljer..

I mine øyne er det stor forskjell på fantastisk spill og fantastisk trener/resultat.

Nok om det.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 00:14    Post subject: Reply with quote

Stor forskjell på fantastisk og flott spill også?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 12.08.2010 00:17    Post subject: Reply with quote

For all del det var ikke noen fantastisk kamp av Norge som vi kommer til å huske lenge ,men mot en relativt god motstander med mye å bevise vinner vi kampen og leverer enkelte gode angrep. Det synes Drillo og guttene fortjener honør for.
Back to top
abjoern
Veteran

Ja.

Edit:
Brady: "Jeg skjønner ikke hvor dere ser dette fantastiske spillet komme fra"
Keenoir: "til tider flott spill"

Ingen big deal. Forstår at det bare var snakk om en formulering.

Last edited by abjoern on 12.08.2010 00:21; edited 2 times in total
Back to top
bommel
Veteran

Brady, ikke forveksle at Drillo er fantastisk med at Norge spiller fantastisk.
Vi spilte en grei kamp, og i enkelte små perioder spilte vi bra. Drillo derimot er en mester på å få resultater ut av Norge sitt landslag, uansett spillere og uansett spill. Derav fantastisk, for Norge.

Vi kan ikke forvente å spille glimrende fotball mot et lag som Frankrike, et redusert - men likevel.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2010 00:18    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
At 2-1 målet da i tillegg kommer etter en horribel fransk passningsfeil da Frankrike omtrent sender hele laget fremover i jakten på et nytt ledermål, gir en såpass rask spiller som Huseklepp såpass gode arbeidsforhold at det nesten bare skulle mangle at han satte den ballen i mål.

Vi hadde altså flaks ved begge målene i dag

Jada, mens Frankrike slett ikke hadde flaks da både Demidov og Hauger bestemte seg for å ikke forsøke å stresse Ben Arfa før han fikk skutt. Motorvei mot mål og ingen forsøkte å stoppe han.

Det er bare sinnssykt snålt å se folk bortforklare en seier med at vi hadde flaks på målene. Begge mål var strålende prestasjoner og hvis man ikke kan erkjenne dette, har man rett og slett ikke klart å kamuflere sin agenda godt nok. Det er helt tydelig at de som alltid har vært mot Drillo skal dysse ned de gode prestasjonene her. Smålig!
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2010 00:19    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Stor forskjell på fantastisk og flott spill også?

Ja, det er det absolutt. Fantastisk er eksepsjonelt. Flott spill er helt greit+
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 00:24    Post subject: Reply with quote

... men det var heller ikke poenget med innlegget mitt. Når jeg brukte ordet fantastisk var det mer for å beskrive stemningen her inne, og det har liten relevans i forhold til budskapet i innlegget mitt.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 12.08.2010 00:26    Post subject: Reply with quote

Og bare så det er sagt, siden hedon nevnte han:

Åge Hareides hjemmestatistikk i privatkamper er svært god. Så vidt jeg kan se er det kun Portugal og Sveits som har slått Norge hjemme på Ulevaal under Hareide. men jeg tok bare en rask sjekk, så dte kan absolutt hedne jeg har oversette noe. Det var f.eks. Hareide som ledet Norge i vår hittil siste kamp mot Brasil. Kampen endte 1-1 og vi er fortsatt den eneste nasjonen i verden som aldri har tapt for Brasil.

Og jaggu har ikke Hareide ledet laget til 2-1-seier over Argentina hjemme på Ulevaal i 2007, også. Et Argentina med flere spillere som spilte VM i år.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2010 00:27    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
... men det var heller ikke poenget med innlegget mitt. Når jeg brukte ordet fantastisk var det mer for å beskrive stemningen her inne, og det har liten relevans i forhold til budskapet i innlegget mitt.

Problemet er at budskapet drukner i stråmenn.

mvh
Stråmannspolitiet
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 00:27    Post subject: Reply with quote

Men Hareide var allikevel en dårligere landslagstrener enn Drillo. Der er jeg enig med Hedon.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 12.08.2010 00:32    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Bakklandia wrote:

Vi hadde altså flaks ved begge målene i dag

Jada, mens Frankrike slett ikke hadde flaks da både Demidov og Hauger bestemte seg for å ikke forsøke å stresse Ben Arfa før han fikk skutt. Motorvei mot mål og ingen forsøkte å stoppe han.

Det er bare sinnssykt snålt å se folk bortforklare en seier med at vi hadde flaks på målene. Begge mål var strålende prestasjoner og hvis man ikke kan erkjenne dette, har man rett og slett ikke klart å kamuflere sin agenda godt nok. Det er helt tydelig at de som alltid har vært mot Drillo skal dysse ned de gode prestasjonene her. Smålig!

Har jeg sagt noe annet? Det var abolutt pressfeil, forsvert skal rett og slett ikke tillate at en spiss får vandre såpass lenge og skyte så upresset. Det SKAL ikke skje.

I tillegg kan man stille spørsmålstegn ved Knudsens opptreden, men rekkevidden hans er nok rett og slett ikke større. En Jarstein kunne mulignes vært på ballen, i det minste.

Men nei, det har ikke noe med at jeg er imot Drillo. Jeg hadde fortsatt påpekt dette uansett hvem som hadde sittet på den norske trenerbenken, rett og slett fordi resultatet lyver om hvilket lag som egentlig hadde spillet.

For øvrig syns jeg jo det er uhyre ironisk at den samme gjgnen som ikke ver fornøyd med Hamren fordi "RBK skal ikke bare vinne, men gjøre det med stil" mener det er tilstrekkelig så lenge landslaget faktisk vinner, og at det ikke spiller noen rolle hvordan det gjør det....
Bakklandia
Legende

PostPosted: 12.08.2010 00:33    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Men Hareide var allikevel en dårligere landslagstrener enn Drillo. Der er jeg enig med Hedon.

Det hersker det liten tvil om. Det var, desverre, mer prat enn handling med Haredie.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2010 00:35    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:

Åge Hareides hjemmestatistikk i privatkamper er svært god. Så vidt jeg kan se er det kun Portugal og Sveits som har slått Norge hjemme på Ulevaal under Hareide.

Ser ikke helt hvorfor vi kun skal holde oss til privatkamper. Drillo sin hjemmestatistikk (ett tap siden 1993?) inkluderer alle typer kamper.

Hareide har tapt hjemme mot:
Sveits, Skottland, Tsjekkia, Bosnia, Tyrkia og Nederland. Ellers har han ekstremt mange svake uavgjortresultat, for eksempel mot Wales, Belgia, Hviterussland, Sør-Korea, Paraguay, Hellas, Uruguay, Irland og Island. Det var den elendige hjemmestatistikken som gjorde at han aldri klarte å ta oss til et mesterskap.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2010 00:38    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
For øvrig syns jeg jo det er uhyre ironisk at den samme gjgnen som ikke ver fornøyd med Hamren fordi "RBK skal ikke bare vinne, men gjøre det med stil" mener det er tilstrekkelig så lenge landslaget faktisk vinner, og at det ikke spiller noen rolle hvordan det gjør det....

Det er vel fordi du ikke klarer å sette ting i en litt større sammenheng. Om Rosenborg spiller mot et klart bedre lag, for eksempel Lyon, finnes det neppe en sjel som hadde klaget på måten vi vant kampen på om vi vinner 2-1. På samme måte vil kritikken mot spillet henge mye løsere om Norge taper mot Aserbadjan.

Å være resultatorientert er en kunst som er ekstremt viktig å beherske når man møter lag som er bedre enn seg selv. Når man ikke klarer å skape noe som helst mot lag som er antatt mye svakere, er ting helt annerledes.

Hva som er så uhyre ironisk med dette, skal du nesten få forklare selv.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 12.08.2010 00:38    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:

Voldsomt så omtrentlige vi skulle være her da. Drillo og Eggen har selv sagt flere ganger at de ikke er så ulike spillemessig med hensyn til å stresse gjennombruddshissighet og spill i lengderetningen. Hamren- fotball inkluderer også langboller når den konstante balltrillingen ikke førte fram. Hamren-fotball står nok lengre fra Eggen enn Eggen står fra Drillo.

Last edited by Nåssåladden on 12.08.2010 00:43; edited 1 time in total
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 12.08.2010 00:41    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Bakklandia wrote:

Åge Hareides hjemmestatistikk i privatkamper er svært god. Så vidt jeg kan se er det kun Portugal og Sveits som har slått Norge hjemme på Ulevaal under Hareide.

Ser ikke helt hvorfor vi kun skal holde oss til privatkamper. Drillo sin hjemmestatistikk (ett tap siden 1993?) inkluderer alle typer kamper.

Det kan nok godt stemme, jeg skal innrømme at jeg grunnet min alder ikke har full oversikt over hva Drillo har av statistikk på landslaget.

Men jeg har da heller aldri prøvd å få det til å virke som om jeg mener at Hareide var en jevgod/bedre landslagstrener enn Drillo - så gal er jeg ikke.
Jeg prøvde rett og slett bare å få fram at det ikke er noen grunn til å ta av pga. ett privatlandskampresultat, siden det tross alt er kvalikkampene som teller. Så langt i denne perioden har Drillo sviktet når det gjaldt som aller mest. Så får vi håpe at han gjør det bedre denne gangen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 3 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb