| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 09.07.2010 20:05 Post subject: |
|
|
Før det spilte han nesten hele tiden høyreving, dessverre. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington
Last edited by Halvorsen87 on 09.07.2010 20:08; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 09.07.2010 20:06 Post subject: |
|
|
Vi spilte da diamant under Hamren også? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 09.07.2010 20:08 Post subject: |
|
|
Joda, helt helt på slutten tok Hamren til vettet og gikk over til noe som vel var en 4-1-3-2 formasjon/diamant-formasjon, hvor han fikk spille indreløper ja. Og da han spilte han også godt! Husker jeg ikke var den eneste som umidelbart merket seg at han kom mer til rette der. Siden da har han fått et par kamper på seg i den rollen og er nå MINST på det nivået han holdt i 2005-sesongen. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 09.07.2010 20:13 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | Vi spilte da diamant under Hamren også? |
Vi spilte diamant en periode høsten 2008. Og da storspilte Skjelbred i flere kamper på rad. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.07.2010 20:41 Post subject: |
|
|
Halvorsen87 wrote:
| Quote: | | Et lite blaff" ? 3 scoringer på de 4 siste kampene. Direkte fra posisjonsendringa. Det vitner ikke om "et lite blaff", |
Jeg har heller ikke skrevet at jeg tror det er et blaff, jeg skrev vi får håpe det ikke er det. Hvis du ser gjennom tråden så har jeg hele tiden hevdet at Skjelbred ville blomstre ved formasjonsskifte, og også ved trenerskifte. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 09.07.2010 20:44 Post subject: |
|
|
Og det gode spillet vokste kjapt fram også i 2010 i diamanten. Det er muligens* et mønster der!
*tihi _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 09.07.2010 20:45 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: |
Jeg har heller ikke skrevet at jeg tror det er et blaff, jeg skrev vi får håpe det ikke er det. Hvis du ser gjennom tråden så har jeg hele tiden hevdet at Skjelbred ville blomstre ved formasjonsskifte, og også ved trenerskifte. |
I know, men du skrev at du håpte det ikke var et blaff - jeg ville egentlig bare berolige deg med at det ikke er det  _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 07.08.2010 07:46 Post subject: |
|
|
I følge dagens Adressa er Schalke 04 interessert i å hente Skjelbred. RBK har allerede hatt møte med Skjelbred for å diskutere om tidspunktet er riktig.
Ikke overraskende. Med den formen og den kvaliteten Skjelbred har hatt i sitt spill i det siste var det bare et tidsspørsmål før han igjen ble reelt sett interessant for større klubber.
Forhåpentligvis holder RBK og Skjelbred hodet kaldt. Ingen salg før etter et eventuelt gruppespill i C.L, mener jeg. Verdien på spillerne blir ikke mindre etter en god høst i gjevt selskap.
Nettavisen med samme sak: http://www.nettavisen.no/...958045.ece |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 07.08.2010 09:18 Post subject: |
|
|
Edit: Selger vi Annan og Skjelbred er vi... fucked.
Men må allikevel spekulere i beløper. Hva er sannsynlig? 50 mill? |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 07.08.2010 09:41 Post subject: |
|
|
Et salg etter årets sesong vil være flott både for Ciljan og RBK. Ciljan har virkelig fått ut sitt potensial under Eggen, etter to sesonger med høyst varierende prestasjoner etter skaden og en vanskelig posisjon de siste to sesongene.
Kanskje er dette den ene muligheten Ciljan får til å bli utenlandsproff. Da må vi gi ham den, gitt at vi får et ålreit beløp igjen for ham. Jeg synes det ville vært stas for Ciljan etter stagnasjonen siden Stoltidis-taklingen.
For hans egen utvikling er det neppe gode argumenter for å beholde ham, og Ciljan er på ingen måte uerstattelig for RBK heller. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 07.08.2010 09:51 Post subject: |
|
|
Enig Kristobal.
Uerstattelig er han ikke. Men hvem står vi igjen med som kan løpe like mye,like fint driv med ball, kan passere ledd mens han fører ballen?
Ikke uerstattelig, men må erstattes.
Selger man Ciljan for like mye som en god nok erstatter vil koste,
er det vel greitt.
Han har gjort seg fortjent til å ta neste steg.
Bundesliga er ikke rette sted.
Ett topplag i Nederland,Belgia eller Frankrike
hadde passet bedre. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 07.08.2010 09:58 Post subject: |
|
|
| Der er jeg uenig, tror Bundesligaen passer ham bedre enn noen annen liga, hvertfall på tilsvarende nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 07.08.2010 10:10 Post subject: |
|
|
Ciljan ville nok passet helt utmerket i Bundesligaen. Og jeg synes det er greit om han går til vinteren. På det nåværende tidspunkt bør det imidlertid være rimelig uaktuelt å selge.
Ciljan presterer stabilt på et høyt nivå for tiden. Han bidrar til fart i spillet, både med og uten ball, han er en av få RBKere med evne til å føre ballen gjennom ledd, og han har også fått bedre selvtillit som avslutter. Det er i det hele tatt ikke rart at han tiltrekker seg oppmerksomhet fra utlandet.
Skjelbred er ikke uerstattelig, men timingen for et salg er dårlig nå. RBKs prestasjoner i Europa vil avhenge den gode midtbanetrioen man nå har i Annan, Henriksen og Skjelbred. Jeg tror laget per dato er i ferd med å nærme seg høyder vi ikke har sett på lang tid, og at vi denne høsten får oppleve (sensasjonelt) godt spill i Europa. I så måte må både Skjelbred, Annan og RBK ha is nok i magen til å vente med spillersalg til vinteren. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 07.08.2010 11:48 Post subject: |
|
|
Skjelbred fortjener å gå (til god pris) og Bundesliga vil være knall for ham.
Europas flotteste liga. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 07.08.2010 12:08 Post subject: |
|
|
Jeg SA jo at Per var god nok for Barcelona/Real Madrid, og se; her får han kanskje spille sammen med Raul! Booyah! _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 07.08.2010 12:13 Post subject: |
|
|
Mens forumfloppen Roy Miller allerede er rekkekamerat med Thierry Henry  |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 07.08.2010 12:37 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: |
Men må allikevel spekulere i beløper. Hva er sannsynlig? 50 mill? |
Morsom, du. Men det er vel ikke overraskende at enkelte har latterlige forventninger, Sapara skulle jo selges for 100 millioner. Vi så jo hvor mye han til slutt gikk for. |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 07.08.2010 23:49 Post subject: |
|
|
http://www.vg.no/sport/fo...d=10026061
Tror også S04 vil være en riktig klubb for Skjelbred. De varierer mellom å spille 4-3-3 og 4-3-1-2, og da vil Skjelbred få enten en indreløperrolle eller off. midt-rolle.
Uansett så tviler jeg på om Ciljan drar nå, hvis vi kvaller til CL. Særlig også mtp at han blir far i høst. |
|
| Back to top |
|
 |
chrisis87 Senior
|
Posted: 08.08.2010 00:57 Post subject: |
|
|
| toreinar wrote: | Enig Kristobal.
Uerstattelig er han ikke. Men hvem står vi igjen med som kan løpe like mye,like fint driv med ball, kan passere ledd mens han fører ballen?
Ikke uerstattelig, men må erstattes.
Selger man Ciljan for like mye som en god nok erstatter vil koste,
er det vel greitt.
Han har gjort seg fortjent til å ta neste steg.
Bundesliga er ikke rette sted.
Ett topplag i Nederland,Belgia eller Frankrike
hadde passet bedre. |
Fredrik Midtsjø _________________ World needs bad men. We keep the other bad men from the door. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.08.2010 02:40 Post subject: |
|
|
| Jepp. Det er nok ikke lenge før Midtsjø er klar for TL om han fortsetter utviklinga. Veldig god med ballen, fint driv, bra skudd og meget kreativ. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 08.08.2010 19:12 Post subject: |
|
|
Schalke-treneren krever forsterkninger
Schalke 04 drømmer om Bundesliga-gull denne sesongen, men Felix Magaths menn fikk stryk i gårsdagens Supercup mot regjerende mester Bayern München.
Etter kampen gikk Magath ut og krevde at klubbledelsen hoster opp penger til forsterkninger før seriestart.
- Vi må ha nye spillere, sa Magath ifølge sueddeutsche.de.
Ifølge den tyske avisen er Rosenborgs Per Ciljan Skjelbred det heteste navnet på Magaths ønskeligste.
I tillegg skal Zvjezdan Misimovic (Wolfsburg) og Guillaume Hoarau (Paris Saint-Germain) være sterkt ønsket.
Per kan altså fort forsvinne i dette overgangsvinduet  _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 08.08.2010 19:14 Post subject: |
|
|
| I så fall må de punge ut virkelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.08.2010 19:56 Post subject: |
|
|
Går det an å vente til etter CL-kvalikken, synes jeg vi skal selge. Greit at vi går svekket inn i CL, men prisen er muligens på topp nå i forhold til hva vi realistisk sett kan få inn. Sender også en fin signaleffekt til andre spillere som kan være aktuell for oss.
S04 hoster opp 35 mill og Skjelbred flytter til Tyskland 1. september. Deal! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 08.08.2010 21:03 Post subject: |
|
|
| Enig! |
|