English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - FCK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 39, 40, 41  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Anders
Rutinert

PostPosted: 06.08.2010 17:44    Post subject: Reply with quote

FCK er bookmakernes favoritt til å kvalifisere seg for CL:
    FCK - RBK
    1.87 - 1.87 Centrebet
    1.80 - 1.95 Unibet
    1.75 - 1.95 Nordicbet
    1.55 - 2.45 Bet24

Edit: Bwin har oss som favoritter:
    1.90 - 1.80

Last edited by Anders on 06.08.2010 18:13; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende

PostPosted: 06.08.2010 17:46    Post subject: Reply with quote

Bet 24 hater penger ser jeg!
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 06.08.2010 17:57    Post subject: Reply with quote

Verste er at Stian & co i Bet24 antakelig er de som har mest greie på skandinavisk fotball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 06.08.2010 18:07    Post subject: Reply with quote

Overhodet ikke skremt av FCK. Vet jo knapt om en spiller på laget. Lukter middelmådighet lang vei. Svært god trekning.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 06.08.2010 18:09    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...;sek=video

- FCK har ikke så store sjanser

Vet ikke helt om jeg liker det der.

- Torgeir Børven
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 18:19    Post subject: Reply with quote

Københavneren wrote:
Hej Rosenborg-fans!

Som i nok kan regne ud, så er jeg FCK-fan og ser frem til at møde jeres hold, i hvad jeg tror bliver en meget tæt og spændende kamp.

Som Ståle Solbakken også siger, så er det nok den værste modstander vi kunne møde (det kan man også se på koefficienten, hvor Rosenborg havde den højeste) og det betyder også en del, at Rosenborg er midt i sæsonen, hvor man først lige er begyndt i Danmark.

Jeg vil lige høre lidt om spillerne hos jer. Jeg har hørt en del om at Annan skulle sælges til Manchester United, tror i det er realistisk at han bliver solgt inden kampen mod FCK?

Ellers har i jo, efter hvad jeg har hørt, supertalentet Markus Henriksen som jeg meget gerne så hos FCK, men det er nok lige så urealistisk som at man hentede Messi Razz

Hvis i har spørgsmål om spillerne i FCK, så skal jeg gøre mit ypperste for at svare så godt jeg kan på dem.

Hei:-)

Jeg vil nok si at Salzburg er en verre motstander enn oss. De vant tross alt alle kampene i sin EL-gruppe i fjor. Uansett så var vi vel ikke den beste trekningen.

Slik spiller vi for tiden:

Örlund***

Lustig**** Demidov** Stadsgaard***(*) Dorsin(C)***

Henriksen*** Annan**** Skjelbred****

Iversen**(*)

Moldskred(Olsen)* Prica***

Dette er min høyst subjektive vurdering av hver enkelt spillers viktighet/dyktighet, der antall stjerner går fra 1-4. Hadde vært interessant å se hvordan noen av dere Københavnere vurderer FCK, etter samme oppsett.

Iversen får noe lavere siden han er ustabil, selv om balltalentet hans er uklanderlig. En nøkkel for oss er å få Iversen og Prica opp på et høyt nivå. Demidov forsvinner som bosman. Henriksen fortjener kanskje en 4-er, men jeg mener at man ikke kan forvente at en 18-åring skal være en bærebjelke selv om jeg håper han fremstår som nettopp det.

Winsnes, som jeg formoder at dere kjenner til, var ikke god nok forrige gang han var i klubben. Noen av oss trodde han hadde vokst på utenlandsoppholdet og var positiv til en gratis signering. Dessverre har han ikke vært god nok nå heller. Vi er nok mange som håper at Winsnes snarlig melder overgang til det medisinske støtteapparatet, for å sette det på spissen:-)

Vi har et berettiget håp om at vi får en forsterkning på spissplass, selv om det begynner å haste. Moldskred/Olsen er tross alt ikke dårlige spillere i nordisk sammenheng, men fremstår som lagets svakere punkt.

Formasjonen kan beskrives som 4-1-2-1-2, 4-3-1-2 og til og med 4-3-3, alt ettersom hvilke spillere som er på banen, hvilke faser av spillet man er i og hvordan man ser på det i det store og det hele.

Jeg vil si at vi etterstreber en hurtig pasningsfotball med mange og gode bevegelser. Vi spiller hurtig fremover, med høyt press og mange mann i angrep. Det kan til tider gå utover balansen, men det er derfor vi har Annan, og det er derfor han neppe drar før playoffen;-). Kvaliteten har variert litt, men jeg mener at vi er i ferd med å heve nivået vårt.

Det vil være dumt å si noe annet enn at FCK er favoritter, basert på FCKs til dels selvoppnevnte stilling i Norden, men likevel mener jeg at vi har en liten edge i spillet vår. 50/50 skriver jeg utad. Innad har jeg både tro og håp. Gleder meg!

Last edited by abjoern on 06.08.2010 18:28; edited 3 times in total
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 18:23    Post subject: Reply with quote

Skal vi ha sjans mot FCK er vi helt og holdent avhengig av å få Iversen og Prica i form. Midtbanen vår vet vi at er god og solid, samme med backene. Hvis Demidov og Stadsgaard klarer oppgaven med offensiv markering bedre også så er vi der vi skal være. DA skal FCK virkelig få slite.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 18:28    Post subject: Reply with quote

Vi har lige køpt 1000 liter mælk!
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 06.08.2010 18:28    Post subject: Reply with quote

Haha, what?
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 18:30    Post subject: Reply with quote

Back to top
senador
Legende

PostPosted: 06.08.2010 18:42    Post subject: Reply with quote

Problemet er at RBK sine midtstoppere er generelt veldig dårlig i situasjoner en mot en. Demidov eller Lago er kanskje de beste i slike situasjoner, men ikke godt nok.

Dette er ypperlig for FCK sine spisser, Santin og N`daye.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 18:45    Post subject: Reply with quote

Minner fortsatt om at man ikke kan snakke seg til seier i en fotballkamp.
Minner også om at ham som har skapt mest anti-sympati for FCK er en flintskalla nordmann.
Dansker er kjekke folk generelt.
Jada..jeg husker den fjeldabe-greia. Han hadde visstnok norsk kone..
Erlendr
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 18:46    Post subject: Reply with quote

Hvilke landslag spiller Santin og Ndaye for, ettersom de er så gode..?

Forøvrig overraskende få spillere på FCK som er faste landslagsspillere. Av det jeg kan se, så er det bare Grønkjær som har mye landslagserfaring.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 18:56    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Han som påstod at Tyskland kom til å vinne VM?

http://www.youtube.com/wa...fKOt_m5Wx4

Han ja.
Københavneren
Junior

PostPosted: 06.08.2010 19:20    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:

Hei:-)

Jeg vil nok si at Salzburg er en verre motstander enn oss. De vant tross alt alle kampene i sin EL-gruppe i fjor. Uansett så var vi vel ikke den beste trekningen.

.....

Det vil være dumt å si noe annet enn at FCK er favoritter, basert på FCKs til dels selvoppnevnte stilling i Norden, men likevel mener jeg at vi har en liten edge i spillet vår. 50/50 skriver jeg utad. Innad har jeg både tro og håp. Gleder meg!

Salzburg ville også have været en svær modstander, men så vidt jeg kan se, så har de endda fjernet deres plastik-tæppe, hvilket jo er en klar fordel.

Jeg vil gerne lave en vurdering af vores spillere - igen må den regnes som subjektiv, da det trods alt er mig, der skriver den.

Wiland****

Pospěch**** Antonsson*** Ottesen*** Wendt***

Claudemir**** Kvist*** Nørregaard(C)** Vingaard***

N'Doye**** Santin***

Som du også siger, så afhænger af det meget af form. Wiland har vist sig som en meget sikker skanse og en bedre målmand end landsholdsmålmanden Jesper Christiansen, men man har set enkelt fejl fra hans side af. Den største svaghed lige nu må være, at man er ret sårbarer overfor skader - især i angrebet. Morten Nordstand er skadet i mange måneder, Grønkjær er slet ikke i form endnu og man har kun den her unge gut på 16 år (dog et stort talent) som reserve.

De fleste nordmænd kender jo godt StÃ¥le og jeg vil ikke sige, at han spiller "Ham-Kam" fodbold, som det ellers rygtes, slet ikke. Det er meget direkte, offensiv fodbold med masser af afleveringer. Man bruger især backspillet til at sætte gang i offensiven, hvor tjekkiske Pospěch og svenske Wendt betyder meget.

Og til din sidste kommentar. Jeg tror langt de fleste FCK-fans (Og IKKE medierne) har stor respekt for Rosenborg og deres nuværende hold. Fordi Ekstrabladet (det svarer vel til jeres VG) eller BT begynder på en masse "fjeldabe"-stunts så er det ikke ensbetydende med, at man i klubben eller hos fans har mindre respekt. Og jeg tror aldrig nogensinde vi er gået efter at være selv-udnævnte "Nordens Konger", men har derimod set på UEFAs liste, hvor FCK ligger højere end nogen andre hold fra Skandinavien og hvor den Danske Liga rangerer højere end den norske og den svenske.

Erlendr wrote:
Hvilke landslag spiller Santin og Ndaye for, ettersom de er så gode..?

Forøvrig overraskende få spillere på FCK som er faste landslagsspillere. Av det jeg kan se, så er det bare Grønkjær som har mye landslagserfaring.

De to angribere har ikke spillet for landsholdet, endnu. Santin kommer nok aldrig til det, men jeg kunne sagtens tænke mig til, at N'Doye på et tidspunkt fik chancen. Han har potentialet til det.

Grønkjær er i øvrigt stoppet på landsholdet. Men ellers har de to målmænd, Wiland og Christensen erfaring med landsholdet, Pospech er fast mand hos Tjekkiet, Ottensen fast på det islandske landshold, Antonsson og Larsson erfaring fra det svenske, og Wendt er med hvergang i truppen. Bryan Oviedo er med hos Costa Rica, Mathias Zanka Jørgensen har spillet på det danske landshold og spiller fast på U-21 og Danni Jensen har også spillet flere ungdomslandskampe

Nørregaard og Kristensen har spillet kampe for det danske landshold, Kvist er fast inventar i truppen, Vingaard har erfaring, Delaney og Özdogan spiller på de danske ungdomshold.

Morten Nordstrand (som er skadet) har spillet og scoret en del mål på det danske landshold, og Kenneth Zohore er med på U-19.

SÃ¥ ja de angribere og den nye Claudemir, Dame N'Doye er og Santin er faktisk de ENESTE uden nogen landsholdserfaring haha Smile
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 19:25    Post subject: Reply with quote

Örlund - ***

Lustig - ****
Stadsgaard - ****
Demidov - ***
Dorsin - ***

Annan - *****
Ciljan S. - ***
Henriksen - ***
Iversen - ** -> ****

Prica - ****
Moldskred - **

Iversen varierer såpass mye fra kamp til kamp. Noen er meget dårlig, andre er topp europeisk klasse. Han vil være en slags CL eller EL for vår del. Er han i toppslag, vinner vi mot dere.

Edit:

Benken:

Strand - **
Traoré - *
Olsen - **
Lago - **
Bråthen(GK) - ??
Bakenga - **
Ã…sen - *

Last edited by Hedley on 06.08.2010 19:32; edited 3 times in total
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 19:27    Post subject: Reply with quote

Det frustrerende ved å være brasilianer eller argentiner er jo at selv om du dominerer i seriespillet i Norge, Sverige eller Danmark er det uansett 500 000 spisser som er bedre enn deg og du vil aldri få sjansen på landslaget. Er vel en grunn til at Senna, Alex, Cacau og en rekke andre velger å skifte.

Santin er jo en glimrende spiller i denne målestokken, Alanzinho ligeså, men likevel er de så langt bak i køen at det er umulig å skjønne. Landslagssjefene i disse landene har ikke hørt om disse gutta. Litt forskjellig fra å være landslagstrener for Norge kan en si.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 20:14    Post subject: Reply with quote

Litt ambivalent forhold til kampen sett under ett..
Men jeg sa tidlig at fck var laget jeg ønsket, rett å slett fordi de var den svakeste motstanderen vi kunne trukket.
Vi har hatt bra flaks med motstanderne vi har trukket, dette var ønskelista for en måned siden:
Ballahl wrote:
Da blir det heller slik:
FH Hafnafjurdur, Island
AIK, Sverige / Ekranas Panevezys, Litauen
Og tilslutt fck..

Fck er imho. helt klart den svakeste laget vi kan møte i fjerde runde.

Det blir svært spennende, men synd at vi fikk hjemmebane først det kan bli svært avgjørende. O store fck er favoritter, Vi har ingenting å tape, alt og vinne!

Örlund, Stadsgaard, Femidov og Annan holder igjen, det er bare å pøse på med resten!!
Dette kan vi absolutt ta!

Prica har spilt mot fck såpass mange ganger at han kan si hva han vil om dem. Smile

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 06.08.2010 20:41    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Jeg kan ikke fatte at noen på forumet faktisk foretrekker Europaligaen fremfor Mesterligaen, pga koeffisienten. Blir litt av det samme som med talentutvikling i CL. VI ønsker jo å få en god koeffisient nettopp for å kunne kvalle enklere til CL. Dessuten snakker vi om inntjening i 150millionersklassen her, inkludert billetter.

Alle "foretrekker" CL i teorien...

Men siden vi blir seedet i pott 3 i EL, får vi MINST en "lett" motstander, og med lite grann flaks kan trekkes en overkommelig motstander i pott 2 og.

Ja, Champions League gir mer penger og alt, men hvis vi ser på greia litt mer langsiktig, er det kanskje bedre å satse på noe mindre "fancy" i år, men som kan gi oss en bedre posisjon fra neste sesong...

En fugl i hånden er bedre enn ti på taket... og i øyeblikket er EL og sitt lettere gruppespill fuglen i hånden
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 06.08.2010 21:15    Post subject: Reply with quote

Vi må vinne 2-0 på Lerkendal. Da har vi en god mulighet. Jeg har en følelse av at vi kommer til å slippe inn mål. Jeg ble ikke akkurat trygg mot AIK, det var bra de ikke hadde noe offensivt mønster.

Santin er jo yberhurtig og tar Stadsgaard på fart.

Helst skulle jeg sett at vi fikk en konkurransedyktig spiss før disse kampene også.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 06.08.2010 21:19    Post subject: Reply with quote

Vi slipper inn mål men vinner på Lerkendal. Spiller uavgjort i Parken og går videre.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.08.2010 21:23    Post subject: Reply with quote

Tok et lite nyhetssøk sør for Skagerrak:

- Det er perfekt - både for os og for dem. Mine holdkammerater synes også, det er cool. Det var FCK, vi helst ville trække, siger Stadsgaard, inden ekstrabladet.dk gør ham opmærksom på, at FCK-træner Ståle Solbakken helst havde været fri for at møde sine landsmænd.

- Det er nok fordi, han har så meget at tabe. I Danmark ser man jo ned på norsk fodbold, vurderer Stadsgaard.

Læs mere: Stadsgaard: Perfekt for os

- Jeg havde på fornemmelsen, at vi ville trække Rosenborg. Det ville være typisk. Det er sådan en kamp alle går i selvsving over, siger Hjalte Nørregaard.

Læs mere: Hjalte: Vi skal kunne slå dem

Slå Rosenborg eller bøj hovedet i skam. Fodboldredaktør Morten Crone Sejersbøl er overbevist om, at FCK vinder Slaget om Norden og sender de norske mestre over i den mindre attraktive Europa League, mens københavnerne selv løser billet til gruppespillet i Champions League.

Læs mere: Fodboldredaktør: FCK SKAL gå videre

Det bliver spændende, når FC København og Rosenborg mødes til Slaget om Norden. Det synes de også på TV3, som dækker kampene i et fælles studie sammen med deres norske kolleger.

Peter Schmeichel og norske Jan Åge Fjørtoft bliver fælles værter på udsendelserne.

Læs mere: Fælles-studie til Slaget om Norden

- Det er vel ok. Jeg vurderer, at det kunne have været værre, selv om det da også kunne have været bedre. Det er meget godt, at vores trænere er nordmænd og selvfølgelig kender en hel del til dem i forvejen. Det er ikke et hold, jeg har fulgt, men jeg ved, at det er Norges vel nok bedste hold, siger "Zanka" til tipsbladet.dk.

Læs mere: "Zanka": Det kunne have været værre

- Jeg synes, at lodtrækningen er ok. Rosenborg har et stærkt mandskab, men det har vi også. Og spiller vi op til vores bedste, så slår vi også Rosenborg. Jeg mener, at vi er favoritter. Vi skal selvfølgelig ramme vores topform for at slå dem, siger Sölvi Ottesen til tipsbladet.dk.

Læs mere: Sölvi Ottesen: Vi er favoritter

Husker at Sidelinien-gjengen en gang var så opptatt av at vi hadde "pigen" Janne på laget, men det er verre med både Sølvi og Dame. Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larenim
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 21:29    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Tok et lite nyhetssøk sør for Skagerrak:

Takk, 2mas.

"Èn fugl i hånden"??? Mener du med det, RBKalle, at vi bør gå for Europaleague istedet for Champions League? Interessant perspektiv.

Jeg er motvillig enig i at jeg heller vil se Rosenborg spille EL etter å ha tapt 1-0 mot FC København, enn å gå til CL etter 1-0-seier mot hvemdetskalvære.

Men det er på grunn av drømmeoppgjøret. Jeg vil se det oppgjøret. Og for å få sett et slikt drømmeoppgjør er jeg villig til å sette Champions League-spill på... vel, på spill.

Kelso wrote:
Blir enten himmel eller helvette, dette her. På en side vil jeg si at vi, rent sportslig ihvertfall, er heldige med trekningen. Men når det kommer til det utenfor matta så er det verre. Jeg taper heller 10-0 mot Anderlecht, enn 1-0 mot kamelåsåene. Bare tanken på at Ståle Solbakken - som forøvrig er like sjarmerende som en dårlig vedlikeholdt atomreaktor - og danskejævlene skal få gleden over å slå oss ut, er uholdbar - for å si det mildt.

FCK er den ubestridte éner i skandinavisk klubbfotball, og da kan vi vifte med historie og gode CL-2007-resultater så mye vi vil uten at det betyr noe som helst.

Nå har vi mulighet til å møtes i kamp, fair og square over to kamper, og for å bare toppe denne fordelen får vi 40 millioner kroner istedet for 20 mill dersom vi hadde trukket et annet lag. (i følge hedon i europacup-tråden).

Dermed har oppgjøret plutselig blitt litt av en premiekamp, og særlig interessant er den for oss som er opptatt av at Rosenborg skal overta hegemoniet i skandinavisk fotball.

Hvilke andre tilsvarende dueller har vi egentlig sett i Rosenborgs historie? Dette er jo et drømmeoppjør! Og jeg er forsiktig opptimist. Vi har kvalitetene i laget til å mestre utfordringen, men det bør blir litt av en kamp!

Solbakken ønsker derimot ikke å møte Rosenborg.

- Det er nok fordi, han har så meget at tabe. I Danmark ser man jo ned på norsk fodbold, vurderer Stadsgaard, som forventer to helt åbne opgør.

Last edited by larenim on 06.08.2010 21:48; edited 2 times in total
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 21:30    Post subject: Reply with quote

For en gangs skyld kan vi faktisk fastslå at dette blir en tur i Parken, uten å virke eplekjekke. For meg er Ståle Solbakken helt der oppe med Lars Tangen, Karita Bekkemellem og Rybak.
toki
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 21:33    Post subject: Reply with quote

Jeg håper virkelig vi holder nullen på hjemmebane. Hvis vi også vinner kampen på Lerkendal tror jeg det er gode muligheter for å ta skalpen på København. Ser at noen synes det er en stor fordel for FCK å ha hjemmekamp sist, men eks. 0-0 på Lerkendal er jo et greit utgangspunkt for returoppgjøret. Da må jo begge lagene score i København (hvis en ser bort i fra straffekonk.), og skulle Rosenborg eksempelsvis ta ledelsen 0-1 må København score to.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 39, 40, 41  Next
Page 9 of 41

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb