View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
longines Veteran

|
Posted: 01.08.2010 21:19 Post subject: |
|
|
Konrad4ever wrote: | Hva sier Larse"NilsArneEggen" nå? FKH scorer 3 mål på Lerkendal på 30 minutter, jada, Eggen har fornyet seg.
Glad JJ er sikret fra januar.!!! |
Du gleder deg vel til Larse kommer nå? |
|
Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 02.08.2010 01:23 Post subject: |
|
|
longines wrote: | Konrad4ever wrote: | Hva sier Larse"NilsArneEggen" nå? FKH scorer 3 mål på Lerkendal på 30 minutter, jada, Eggen har fornyet seg.
Glad JJ er sikret fra januar.!!! |
Du gleder deg vel til Larse kommer nå? |
Titt tei, her er jeg!
Fantastisk morsom kamp; endelig ferdig med 0-0 og 1-0!
Herlig at Eggen har fått igang PCS og litl-Ivers. Og til stor glede/ mishag: At vi slipper inn 3 mål er for meg kun et bevis på Haugesunds effektivitet i dag, og at spillerne endelig har begynt å få de offensive mønstrene inn under huden. Det er ingen som helst grunn til bekymring rundt dette; det blir hanket inn igjen. Gleder meg stort til AIK kommer  _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.08.2010 01:36 Post subject: |
|
|
larse65 wrote: | At vi slipper inn 3 mål er for meg kun et bevis på Haugesunds effektivitet i dag |
Absolutt. Dette er sånt som kan skje en sjelden gang i blant. Det skjedde noen ganger under Hamrén, og det skjer under Eggen. VG har 12-3 i sjansetellingen sin i dag. Jeg antar at de tre sjansene er de tre målene, selv om jeg ikke anser et frispark fra 25 meter å være en målsjanse. Haugesund hadde to målsjanser i min bok i dag, og da er det ganske spektakulært å stå igjen med tre mål.
Synes uansett at Haugesund var positive, med hissige overganger og en veldig offensiv tilnærming til kampen. Selv om de forsøkte helhjertet å angripe hver gang de fikk ballen, hadde forsvaret og Annan stort sett god kontroll. Det ser veldig stygt ut med tre i sekken, men synes ikke det gjenspeiler den defensive innsatsen. Den var godkjent. På en dag med normal defensiv uttelling, slipper vi inn maks 1 mål i en sånn kamp. |
|
Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 02.08.2010 01:44 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Bra!
Ha forståelse for at argumentasjonen mot Larse65 har utviklet seg til å bli kortfattet og spissformulert, da mer grundige utredelser kan leses på 247,5 sider i 37 forskjellige tråder siden 10. desember 2009 klokken 10.03.32 sånn omtrent.  |
Viss vass, kristobal. Stå for dine uttalelser UTEN å dra meg inn i det når du trenger å gjøre rettrett! Litt integritet hadde vært greit fra deg! _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 04.08.2010 03:07 Post subject: |
|
|
Pinlig å se engelskkunnskapene til Eggen på pressekonferansen. Det holder ikke i en klubb som ser for seg å være i det gjeveste selskapet i Europa hvert år. Da kan jeg jo godt forstå at misforståelser oppstår, som når Annan først får beskjed om å være med fremover oftere og deretter at Eggen kritiserer ham, bl.a. i gårsdagens Adressa tror jeg det var, for å gå for mye fremover. Kan godt være at det skyldes en kommunikasjonssvikt. Forstår også at ikke-skandinaviske spillere stiller lengre bak i køen når hovedtrener ikke klarer å kommunisere ordentlig med dem. Litt spekulativt, selvsagt, men jeg mistenker å ha et poeng
http://www.rbk.no/incomin...175929.ece _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 04.08.2010 03:17 Post subject: |
|
|
Er det mulig? Fatter ikke at det går an å sitte sånn å leite opp ting å ta Eggen på...
1. Han er ikke akkurat god i engelsk, det vet vel de fleste...
2. Er det noen som har motbevist påstanden "Pinlig å se engelskkunnskapene til Eggen på pressekonferansen. Det holder ikke i en klubb som ser for seg å være i det gjeveste selskapet i Europa hvert år" så er det vel nettopp Eggen?
3. Han har ikke kritisert Annan.
4. LITT spekulativt? |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 04.08.2010 03:37 Post subject: |
|
|
Ok. meget spekulativt.
Det holdt godt å ikke kunne snakke med utenlandske spillere i den perioden da Rosenborg hadde midler til å plukke opp de beste norske spillerne. Den perioden er dessverre over. Nå må vi se til utlandet dersom vi skal få kvalitetsspillere til å hevde oss i Europa.
Han kritiserte Annan for å være for offensiv i dagens, eller gårsdagens, gidder ikke lete det opp, adressa. For en måned eller to siden var det det motsatte. Er jo enig i at Annan var for offensiv i første omgang, men det beror kanskje på at han ikke forstod Eggens meldinger?
For all del, jeg tror Eggen fungerer glitrende som en vikar nå, men jeg er glad han ikke er en langsiktig løsning.
Det er vel ikke noen lov mot å kritisere Eggen? Jeg synes det var pinlig å se Eggen på dagens pressekonferanse. Han har hatt noen år på sidelinjen, han kunne vel tatt noen engelskleksjoner? _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 04.08.2010 03:47 Post subject: |
|
|
Det blir så gjennomskuelig når man skal finne alt av saker og vinkle de negativt mot Eggen. Mulig du ikke er den værste synderen, men det florerer av saker der det virker som man leter med lys og lykt etter en negativ vinkling...
Nå har jeg lest Adressa hver dag og har ikke sett noen kritikk fra Eggen direkte mot Annan. Det jeg derimot har lest er at det ble tatt selvkritikk på at man kjørte Annan for høyt i banen mot Haugesund og dermed ble for sårbar på overganger. Dette ble enkelt løst med at man flyttet Annan dypere etter pause. Det er mulig det er dette du tenker på?
At Eggen er dårlig i enkelsk er forøvrig noe av det som gjør han til den figuren han er, "hope in a hanging snore" og alt det der. Skulle det mot formodning være kommunikasjonsproblemer er jeg sikker på at han skal klare å finne noen innad i trenerteamet/stallen til å hjelpe seg. |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 04.08.2010 03:55 Post subject: |
|
|
Jeg håper du har rett.
Ordlyden i adressa-artikkelen var temmelig annerledes. Noe sånt som "Annan var for ivrig offensivt i første, men det justerte vi i pausen". Må lete i papirmølla for å finne det igjen. Jeg tolket det slik at Eggen mente det var Annans skyld. Ingen stor greie, brukte det som et eksempel på kommunikasjonsproblemer med en engelskspråklig spiller. Trekker det tilbake hvis jeg har feiltolket det, men Eggen har vel uansett ikke noen stor tradisjon for å bruke eller hente ikke-skandinaver. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
fab4fan Proff
|
Posted: 04.08.2010 07:43 Post subject: |
|
|
De to siste artiklene på rbkweb viser mye hvorfor Eggen er en genial trener, sier ufattelig mye klokt. Blant annet det med skrinlegging av 4-3-3, trodde aldri han kom til å legge den så bastant på hyllen. _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.08.2010 08:02 Post subject: |
|
|
Det er bra det da. Det er viktig å tilpasse seg tida vi er i. Begrepsbruken er imidlertid litt uklar, da det virket på det som lå ute fra pressekonferansen i går på rbk.no som om at en spurte om hvorfor Steffen Iversen ikke spilte spiss etter å ha scoret tre mot FKH. Svaret var at han spilte spiss - fordi vi spiller 4-3-3.
Men alt dette er jo bare tall. Det viktigste er hvordan man opptrer. Hamréns formasjon hadde det fancy navnet 4-2-3-1, men kunne jo like gjerne blitt kalt 4-5-1 eller 4-4-2 litt ettersom hvordan kampene var. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 04.08.2010 08:28 Post subject: |
|
|
Å kritisere Eggen for å snakke for dårlig engelsk blir for dumt. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.08.2010 08:58 Post subject: |
|
|
De bruker aldri å tekste Eggen når han prater engelsk, men jeg har ihvertfall aldri problemer med å forstå hva han mener. Nå er det riktignok noen få formuleringer som en som ikke er nordmann kanskje ikke vil forstå, f.eks "hope in a hanging snore", men jeg synes likevel at han snakker mer enn greit nok. |
|
Back to top |
|
 |
Christian1917 Senior
|
Posted: 04.08.2010 09:19 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: | Å kritisere Eggen for å snakke for dårlig engelsk blir for dumt. |
Ã… kritisere Eggen blir bare for dumt mener du vel
Er vell å forvente at en trener som skal fronte laget vårt klarer å gjøre seg noenlunde forstått på verdenspråket engelsk.
Problemet er at alle på laget vårt ikke kun er trøndere lenger, og det kreves faktisk at man er i stand til å komunisere med spillere fra andre kulturer på en langt bedre måte i dag enn under Eggens forrige storhetstid.
F.eks Traore. Eggen sier selv han ser at traore er en av de bedre ferdighetsmessig i Rosenborg og spår han en stor fremtid. Vi ser samtidig at han ikke klarer å tilpasse han til sin spillestil med sin Down in the gerilja jungle engelsk. Nå skal ikke Eggens engelsk ha all skylden her, da traore heller ikke er noen kløpper i Engelsk. Det er i tilegg slik at spilleren selv må ta ansvar for "Eggen" utvikling.
Når det er sagt så betyr ikke det at fordi Eggen har noe manglende engelsk kunnskaper, at han ikke er den desidert beste treneren vi noen gang har hatt og muligens kunne hatt i noen år til.
Er alikevell glad vi velger å løsrive oss fra Eggen fom 01.01.10, all den tid Eggen desverre ikke blir yngre med årene.. _________________ Make it idiot proof and someone will make a better idiot. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.08.2010 09:21 Post subject: |
|
|
Det er jo ikke snakk om at han ikke kan engelsk da! herregud.
Han gjør seg jo forstått på treningsfeltet, og også på pressekonferanser. Av alle kvaliteter en trener skal ha, så er perfekt engelsk rimelig langt ned på lista mi  |
|
Back to top |
|
 |
Billabong Junior
|
Posted: 04.08.2010 09:26 Post subject: |
|
|
Quote: | - I fotball når det gjelder antall seiere, hvis du er logikker - og det er jo du, så har du alltid statistikken i mot deg: Desto mer du har vunnet, desto større sjanse er det for at du taper neste kamp. Heldigvis er det ikke statistikken som spiller, smiler Nils Arne Eggen. |
Noen statistiker er vel Eggen neppe, noe han tydelig beviser med sin uttalelse ovenfor. Men jeg støtter ham på at det ikke er statistikken som spiller  |
|
Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 04.08.2010 09:30 Post subject: |
|
|
jrgn wrote: | 2. Er det noen som har motbevist påstanden "Pinlig å se engelskkunnskapene til Eggen på pressekonferansen. Det holder ikke i en klubb som ser for seg å være i det gjeveste selskapet i Europa hvert år" så er det vel nettopp Eggen? |
Han har ikke vært i den situasjonen før at han skulle lede et lag hvor han må snakke engelsk med flere av spillerne. Han greier nok å gjøre seg forstått på en måte, men det er klart det lett kan oppstå misforståelser når han er så svak i engelsk som han er. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.08.2010 10:39 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal alle som våger å påpeke svakheter ved Eggen angripes og stilt i en bås som Eggen hatere? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.08.2010 10:51 Post subject: |
|
|
Han ble vel ikke betegnet som Eggen-hater av noen nå? Saken er vel bare at enkelte av oss var uenige i det han kom med. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 04.08.2010 10:57 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Hvorfor skal alle som våger å påpeke svakheter ved Eggen angripes og stilt i en bås som Eggen hatere? |
Poenget er ikke at alle som kritiserer Eggen nødvendigvis hater Eggen, men det blir for dumt at han skal kritiseres for språkkunnskaper. Jeg skal være den første til å innrømme at Eggen har mange og store feil, men det å være en dårlig trener er ikke en av dem - og det er det som bør være i fokus.
I klubber i Europa er det nok trenere som ikke snakker mer enn engelsk og ett (lite) språk til men som allikevel har en bukett av spillere fra hele verden under seg - uten at det er et større problem. Tror dere Guus Hiddink snakker tyrkisk, russisk og koreansk? Men siden det er Eggen så er det plutselig flaut. Flaut overfor hvem? Journalistene? Svenskene som ikke har prestert i Europa overhodet? Den avdanka reservelagstreneren som satt på podiet sammen med Eggen?
Last edited by Barney on 04.08.2010 11:00; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.08.2010 10:59 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Hvorfor skal alle som våger å påpeke svakheter ved Eggen angripes og stilt i en bås som Eggen hatere? |
Eksempel?
(jeg prøver for tredje gang på et par dager) |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.08.2010 11:04 Post subject: |
|
|
I går f.eks når jeg mente at Eggen ikke var noen spesielt dyktig trener når det gjelder det å få frem gode nok trener så kommer du med personangrep før du igjen blir sakelig. Med engang noen mener at prestasjonen så langt ikke har vært så fantastisk så blir det kalt agenda. Jeg har også skrytt av Eggen når han har fortjent det for ha det klart ,men jeg er ikke intressert i å kun være en heiagjengleder som må tiljuble alt. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 04.08.2010 11:05 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 04.08.2010 11:09 Post subject: |
|
|
Keenoir, ikke pokker om du gir 50/50 + og - til Eggen. Det er minst 94% kritikk. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.08.2010 11:10 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | I går f.eks når jeg mente at Eggen ikke var noen spesielt dyktig trener når det gjelder det å få frem gode nok trener så kommer du med personangrep før du igjen blir sakelig. |
Jeg kalte kritikken din patetisk fordi den er nettopp det. Det sitter enkelte folk i flere forskjellige tråder og leter desperat etter ting å kritisere Eggen for. Du er blant de aller verste, og det du holder på med er så åpenbart idiotisk at du må tåle å høre det. Jeg forsøkte å stille deg noen spørsmål i forbindelse med det du skrev, men etter litt roing forsvant du bare helt ut av diskusjonen. Det ser jeg på som en soleklar indikasjon på at det er nettopp agendasutring du holder på med. Du har nemlig ikke ett eneste gram kjøtt å feste til det porøse benet ditt. Fritt for alle å lese den dialogen og se hvem som dummer seg ut (Gjermund Åsen-tråden). Jeg har dessuten aldri tatt et ord som "Eggen-hater" i min munn (eller tastatur).
Jeg etterlyser bare en viss saklighet i kritikken. Det som har foregått på dette forumet den siste måneden er bare så lavmål at VGD fremstår som saklighetens høyborg i sammenligning. |
|
Back to top |
|
 |
|