English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jan Jönsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 381, 382, 383  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 26.07.2010 20:49    Post subject: Reply with quote

Ingen som gidder å regge seg på forumet og skrive noe fornuftig? Dette blir jo alt for dumt.
Back to top
View user's profile Send private message
SondrMan
Rutinert

PostPosted: 26.07.2010 20:50    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Nåja, det var ikke akkurat gladstemning her inne da Hamrén ble klar for Sverige i fjor.. tipper det roer seg om noen dager/uker som det gjorde her.

Tenkte det samme. Men Hamrén ville dra før kontrakten var ferdig og historien bak det hele(Hareide o.l.) gjorde det kanskje enda verre?
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 26.07.2010 20:55    Post subject: Reply with quote

En av arkitektene etter seks år forsvinner til det de ser på som sin argeste rival.. Forstår godt at det kommer en utblåsning, og etter en del serierunder kommer nok lykkeønskningene (på det personlige plan) og takk for alt-bannerene.. Jeg tror ikke så ille om Stabæks supportere at de vil hate Jönsson sett i lys av hans innsats for den lille plastikklubben.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 26.07.2010 21:55    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Ingen som gidder å regge seg på forumet og skrive noe fornuftig? Dette blir jo alt for dumt.

Tror ikke det har noe for seg - jeg tror det hadde blitt omtrent like godt mottatt som hvis en tilfeldig nordmann skulle komme ruslende ut fra ambassaden i Teheran og varsle hordene av Muhammed-tegning-demonstranter om at det var gratis nattverd og sprek salmesang på innsida.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.07.2010 22:14    Post subject: Reply with quote

Greit at Hamrèn ble kraftig kritisert her underveis når han degget for det svenske forbundet ,men jeg oppfattet det aldri som hatefult og det var en form for respekt der og avskjeden som til slutt kom ble jo en veldig fin en hvor en skiltes som veldig gode venner etter to flotte år. Det blir enda mer absurd da Hamrèn relativt til Rosenborg har gjort fryktelig lite iforhold til hva Jönsson har gjort relativt til Stabæk.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 26.07.2010 22:17    Post subject: Reply with quote

Nå har vel RBK-supportere generelt et mindre hatfullt forhold til ting og tang. Vi opplever jo også at tidligere spillere i stor grad blir tatt godt i mot når de kommer tilbake.

La de andre drive med hatet sitt. Vi nøyer oss med å elske våre egne.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 26.07.2010 22:49    Post subject: Reply with quote

Stavrum er enig med deg, og "raser" mot sine gamle supportere:

En trener har kjærlighet til klubben han er i, men drivkraften er ofte enda sterkere i forhold til spillerne, støtteapparatet, de nærmeste lederne rundt laget. Dette er mennesker han lærer å vinne og tape sammen med. Mennesker en trener blir glad i. Han slutter ikke være det fordi han skal skifte jobb til nyttår. Jönsson fortjener å slippe kritikk for å skifte jobb og bør få jobbe videre ut året også med supporternes absolutte velsignelse.

Det er mange eksempler på at trenere på avgang har gjort gode jobber. Selv hadde jeg Hareide som trener i Helsingborg i 1999. Vi vant serien, selv om Hareide tidlig i sesongen kunngjorde at han ville forlate klubben til fordel for Brøndby. Drillo hadde jo også bestemt seg for å gi seg etter VM i 98 og det gikk jo brukbart for Norge. Og nærmere i tid og tema, Erik Hamrén tapte ikke med Rosenborg i 2010 før han stakk til Sverige og ble landslagstrener.

Les mer: Jönsson på avgang
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran

PostPosted: 26.07.2010 22:53    Post subject: Reply with quote

Vel, akkurat der er det vel en forskjell, kristobal. Spillere som forlater oss til fordel for andre norske klubber gjør det sjelden i en kontekst av oppgradering, og da er det lett for oss å koste på oss en applaus. Med unntak av Vidar Riseth må det vel være en del år siden en spiller som hadde fast plass på RBK gikk til en annen norsk klubb.

Hyllesten sitter nok lengre inne hos andre lags supportere når nøkkelspillerne deres blir solgt til oss, og det er fullt forståelig. I tilfellet Jönsson skjønner jeg naturligvis også at Stabæk-supporterne er skuffet, men det merkelige er jo at mange av dem ser ut til å tro at klubben deres er bortimot ambisjonsmessig likestilt med oss, og da blir det litt vanskelig å holde en seriøs tone med dem. Forskjellen til Hamrén-saken er, slik jeg ser det, først og fremst at kritikerne blant RBK-fansen den gangen var irriterte på måten mannen opptrådte, mens det aldri var noen reell diskusjon om at jobben som svensk landslagssjef var mer attraktiv enn å være trener i RBK - det skjønte vi jo alle. Stabæk-fansen har av en eller annen grunn vanskelig for å innse at det eksisterer et tilsvarende hierarki i denne saken.
Back to top
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 26.07.2010 23:25    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Jeg har før "fryktet" at Jönsson må ta mange av oppgavene til Hoftun som spillerkjøp etc... men har fått et inntrykk av at Jönsson kanskje ikke er så genial på overgangsmarkedet som en lett kan tro. Kunne tenkt meg å se en oversikt over Tom Schelvans kjøp og Jönssons kjøp, for førstnevnte har en meget god teft. Jeg vet at det var Schelvan som fant Páll, og det var han som fant Chippen en gang i tiden. Uten at jeg vet alt for mye om Schelvan, så er ikke Hoftun i nærheten av å ha samme teft.. og hvis Jönsson ikke er like god på overgangsmarkedet som en kan få inntrykk av blir det ingen bedring med denne overgangen. Da vil vi kun se i det utvidede nærmiljøet igjen, med fokus på Stabæk som har spillere sportslig avdeling kjenner fra før.

Hei,

Først gratulerer med ny trener. Det skal bli meget interessant å følge ham i Trondhjem. Særlig hvordan han takler overgangen til en større og mer kravstor organisasjon enn Stabæks.

Det er ihvertfall ingen tvil om at dere har fått en veldig dyktig trener, og jeg er enig med de som sier at dere neppe kunne gjort noe bedre i Skandinavia. Men rent personlig tror jeg RBK må titte utenfor Skandinavia når de skal rekkruttere hovedtrener skal de ta et markant steg videre i utviklingen.

JJ har sin styrke i det daglige arbeidet på treningsfeltet og i 1-til-1 dialog med spillerne. Han tror på sin spillestil og er ikke så opptatt av hva motstanderen gjør. Hvilket medfører at vi under hans tid har forsøkt å spille samme fotball enten motstanderen har hett Høland eller Valencia - med ditto varierende hell Smile Vi stabæksupportere har nok tidvis ønsket oss noe mer taktisk tilnærming til enkelte kamper.

Spillet er som noen her inne korrekt har påpekt bygget mye opp rundt enkeltspillere og etter min mening spilte vi den beste fotballen høsten 2007 da særlig Somen, men også Alanzinho var i knallform og sammarbeidet mellom Skjønnsberg og Segerström var på sitt beste.

Når det gjelder spillerkjøp så er det vel først og fremst Johan Andersson som er Jönsson sin. Men det er klart at en hovedtrener er mer eller mindre innvolvert i samtlige overganger. Daniel Nannskog regnes også av mange som Jönssons overgang, men han var på Stabæks "shortlist" fra tiden før han dro til Kina. Ellers kjente han Pontus Segerström (Veldig undervurdert brikke i Stabæks fremganger) fra tidligere og det var han som i 12. time overtalte Pontus Farnerud til å velge Stabæk fremfor AIK. Jeg er litt usikker på hvor innvolvert han var i overgangene til Jokke Persson og Mackan Karlsson, men i de øvrige overgangene har nok i mindre grad vært innvolvert i (Med forbehold om at jeg kan ha glemt noen i farta). Ihvertfall hva gjelder å finne frem til spillerne.

Lykke til!
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 00:27    Post subject: Reply with quote

Har sett en del blogger i dag. Det er sannelig ikke mye støtte til ledelsen i klubben. Så merkelig.... Confused
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 27.07.2010 00:27    Post subject: Reply with quote

GG: Takk for et saklig og godt innlegg. Hvordan vil du forresten definere Stabæks måte å spille på, etter å ha fulgt laget over tid? Oppbygging av angrep, system, spillertyper... JJ har jo mye av de samme ideene som Eggen og RBK. Anående å hente trener utenfor Skandinavia; mulig du har rett. Samtidig ville det vært mer gambling. Med JJ vet man i større grad hva man får, og det virker jo veldig bra.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 00:31    Post subject: Reply with quote

Ja, vi får en med total mangel på suksess i europa, og en som ikke i det hele tatt har maktet å gjennskape suksess. Seriemesterskap en gang på 6 år? Trodde vi hadde større ambisjoner i RBK. Forstår at jeg har tatt feil.
Lavik
Proff

PostPosted: 27.07.2010 00:47    Post subject: Reply with quote

Kjære snille søte Larse.

Kan vi ikke få lov til å se hvordan han gjør det hvertfall i EN kamp med RBK før du dømmer han til evig fortapelse og klubben til 3. div?
toreinar
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 00:52    Post subject: Reply with quote

Takk green goblin.
Har ikke orket å lese hva stabæk-supporterne skriver.
Går ut fra at det finnes noen enspora typer der som på dette forumet.
Har hatt et positivt forhold til Stabæk og det ønsker jeg ikke å forandre pga. slike ytringer som jeg skjønner har kommet.
Til deg Larse vil jeg gjerne spørre hvor langt unna JJ var å ta poeng fra RBK med haugevis med skader og en tropp som er slanket kraftig fra før....
Hadde NAE trent Stabæk og JJ trent RBK hadde du kanskje sett litt annerledes på det.
Du har kanskje merket deg at jeg er en gammel NAE-fans, men nå er jeg snart en JJ-fans og ønsker om noen måneder å lese om NAE i en egnet tråd.
Historie,gamle dager eller hva de heter.
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 27.07.2010 00:58    Post subject: Reply with quote

Gidder ikke diskutere dette i det vide og brede... Tiden får vise om JJ blir en suksess.

For ordens skyld, det du skriver om å ikke gjenskape suksess, og dårlig trener... Her er litt tørre fakta (!!!)

2005: Opprykk fra Adecco
2006: 5. plass
2007: 2. plass/sølv
2008: Seriemester
2009: 3. plass/bronse

... med et lag som har solgt unna flere viktige spillere underveis...

Kanskje er han naiv i Europa, vi får se. Jeg grøsset da Valencia rundspilte dem (men gjort det samme under diverse Eggen-kamper i Europa). Og å tape mot Mogilev var en katastrofe (som bl.a. skyldtes skader). MEN jeg så også kampene mot Rennes og København, da kun små marginer hindret Stabæk fra å gå videre. De spilte også HERLIG fotball, en fotball jeg vil like å se med RBK også.

Ja, jeg vet om Eggens meritter. Jeg hadde også heller ønsket Eggen, men ikke for et mer begrenset tidsrom. Poenget her er å vise at JJ har noe å vise til, og at mannen kan gjenskape suksess. Så får vi håpe at han gjør det samme i RBK.

Fosningen
Back to top
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 27.07.2010 00:59    Post subject: Reply with quote

Jeg må si at jeg har forståelse for de blaa på mange områder. SFK mener det har vært tre parter involvert i denne saken, RBK, SFK og JJ. De glemmer to supporterleirer. Den parten som gir produktet deres noen verdi har de helt glemt. Hadde det vært slik at Hamren skulle gå til Stabæk hadde vi (i alle fall jeg) også krevd at han ikke ledet laget mot Stabæk på Lerkendal.

Når det er sagt, er det et par ting som går igjen på SS-forumet som jeg finner veldig forundelig:

- Vi er deres erkefiende. For min del har SFK i alle fall bare vært en klubb som har hatt spennende enkeltspillere, til tider småtullete styreleder og pikeskjorter som supportertrøyer.

- RBK er IKKE en større utfordring/klubb enn Stabæk. Da lurer jeg på hvilke kriterier de legger til grunn. Skal vi måle i resultater, oppslutning, ambisjoner, økonomiske budsjetter, spillerstall etc så er jo RBK større.

- Hele trøndelag er i ekstase over denne signeringen. Nå er det vel strengt talt slik at mange er avventene/kritiske til JJ og det er ikke slengt opp noe øltelt på torget enda.

- JJ burde havne i Wall of Shame. JJ har vel forsøkt å være så ryddig som mulig i denne situasjonen. Ledelsen har ikke gjort dette enkelt for han. Han vil bare ha større utfordringer (kanskje denne de sliter med).

Det virker som at de har veldig lett for å glemme at før JJ kom til klubben og (tydeligvis) gjorde oss til erkefiende var erkefienden Sogndal eller noe sånt. Det sier noe om hvor takknemlige de burde være.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 01:27    Post subject: Reply with quote

Lavik wrote:
Kjære snille søte Larse.

Kan vi ikke få lov til å se hvordan han gjør det hvertfall i EN kamp med RBK før du dømmer han til evig fortapelse og klubben til 3. div?

Jeg dømmer da ikke han. Han har jo ikke ansatt seg selv.Men derimot de som ansetter en trener med sterkt nedadgående kurve, TOTALT uten resultater i europa. Det er bortimot skandaløst!
frehan
Proff

PostPosted: 27.07.2010 01:29    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ikke helt denne koblingen til Stabæk fansen om at vi er hatklubben dems. Det burde vel være VIF, LSK, Lyn(en gang i tida) eller noe i den duren.

Ser ikke på Stabæk som noe hatklubb. Mer en klubb som har hatt et artig angrepsspill, når det har fungert bra. Ellers har jeg vært litt likegyldig til dem, selv om de har prestert bra de siste årene. Egentlig ikke noe vondt å si om klubben. Men de har en klovn som er ute å prater fra tid til annen i ISJ
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 01:29    Post subject: Reply with quote

Fosningen wrote:
Gidder ikke diskutere dette i det vide og brede... Tiden får vise om JJ blir en suksess.

For ordens skyld, det du skriver om å ikke gjenskape suksess, og dårlig trener... Her er litt tørre fakta (!!!)

2005: Opprykk fra Adecco
2006: 5. plass
2007: 2. plass/sølv
2008: Seriemester
2009: 3. plass/bronse

... med et lag som har solgt unna flere viktige spillere underveis...

Kanskje er han naiv i Europa, vi får se. Jeg grøsset da Valencia rundspilte dem (men gjort det samme under diverse Eggen-kamper i Europa). Og å tape mot Mogilev var en katastrofe (som bl.a. skyldtes skader). MEN jeg så også kampene mot Rennes og København, da kun små marginer hindret Stabæk fra å gå videre. De spilte også HERLIG fotball, en fotball jeg vil like å se med RBK også.

Ja, jeg vet om Eggens meritter. Jeg hadde også heller ønsket Eggen, men ikke for et mer begrenset tidsrom. Poenget her er å vise at JJ har noe å vise til, og at mannen kan gjenskape suksess. Så får vi håpe at han gjør det samme i RBK.

Fosningen

Ja, svært imponerende det der. Det vil gi millioner i kassa for RBK
frehan
Proff

PostPosted: 27.07.2010 01:33    Post subject: Reply with quote

larse du gjør du alt for å være krass? Er glasset ditt alltid halvtomt? Håper ikke du går rundt med en sånn negativitet til daglig.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 01:38    Post subject: Reply with quote

Neida. Det beror på denne hypen rundt en mann som iike har noe å vise til. Mange trenere på 2000-tallet som har tatt et mesterskap og feilet i europa. De hadde en kjempesesong-grunnet Allanzinio. Molde spilte til tider fantastisk i fjor. Da er vel Jonevret en bedre trener enn Eggen også? NAE hadde formidabel suksess, som han gjenskapte hvert år! Jønsson er da ikke i nærheten. Men likevel blir han ansatt. Helt uforståelig
frehan
Proff

PostPosted: 27.07.2010 01:56    Post subject: Reply with quote

Jj har over flere år vist at han duger. Du klarer da også å se hva han har fått til i Stabæk. Dette er en klubb med ikke all verden av resurser. Klubben rykket opp i hans første sesong og har gjort det bra siden. Etter gull sesongen mistet de noen av sine beste spillere. Klart det merkes. Enda sparket de greit fra seg.

Hvem mener du burde blitt annsatt, når vi snakker 4 år frem i tid?
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 01:59    Post subject: Reply with quote

Joda, han har gjort en god jobb. Det er da bare det, at NAE her gjort så utrolig mye bedre enn det der! Da blir del galskap å velge JJ foran NAE.
Lavik
Proff

PostPosted: 27.07.2010 02:00    Post subject: Reply with quote

Uff tenk at JJ hadde gode spillere når han vant, skikkelig ræva.. Eggen har jo alltid hatt det verste røkkelet å måtte jobbe med når han vant.. Gitt deg opp
larse65
Veteran

PostPosted: 27.07.2010 02:08    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg har oversett noe her, men det var da vitterlig slik at RBK under Eggen solgte flere spiller hvert eneste år. Hva er det da som er så imponerende med JJ, som i motsetning til Eggen, ikke klarte å gjenskape suksess, og som aldri har fått til noe i europa. RBK må da vel ha større ambisjoner enn en tippeligatrener litt over middels +?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 381, 382, 383  Next
Page 51 of 383

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb