View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 22.07.2010 18:27 Post subject: |
|
|
Ja Stabæk er nok et heislag om få sesonger. JJ borte, Nannskog lagt opp, Null cash, rettsak mot en av sine mest lovende talenter etc.
Stabæk ser ut til å slå følge med Brann i jobben med å være heislag istedenfor topplag. |
|
Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 22.07.2010 19:52 Post subject: |
|
|
Og der var Stabaek ute av e-cupen etter aa ha spilt mot Dnepr Mogilev.............. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 22.07.2010 19:57 Post subject: |
|
|
Hehehe
Litt mer alvorlig:
Synd for Norsk fotball, synd også for Rosenborg da det gagner alle å en gang få 2 plasser til CL. |
|
Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.07.2010 23:43 Post subject: |
|
|
Diskuteres her: Jan Jönsson |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.07.2010 00:47 Post subject: |
|
|
Det jeg lurer på er hvordan vi ble et hatlag for Stabæk eller betraktet som deres fremste rival. Hva er det med mellomstore og mindre klubber i Norge og at dem tror dem er våre rivaler. |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 23.07.2010 01:24 Post subject: |
|
|
Tragisk at Stabæk klarer å ryke ut mot dette drittlaget... |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 23.07.2010 03:04 Post subject: |
|
|
Enig, men de var nokså uheldige.
Bommet blant annet på 2 straffer i hjemmekampen..
Ikke noe tvil om at det er mye tull i Stabæk om dagen, hele det medisinske støtteapparatet ble jo også sagt opp.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 23.07.2010 03:09 Post subject: |
|
|
Det er vel et økonomisk grep. Skal ikke utelukke at det å hente hjem VPG kostet mer enn det burde?(blant annet) Jeg vet ikke masse om den klubben, men når man ikke har råd til å kjøpe spillere man vil ha som ikke koster en masse, når man havner i rettsak med en av sine største talenter pga av tvist om utbetaling av penger, og plutselig sparker hele det medisinske apparatet så lukter det litt Lyn av hele klubben... |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 23.07.2010 11:27 Post subject: |
|
|
Jeg mistenker at ny stadion kostet jævlig mye og at den ikke ble en like stor suksess som forventet. Dette kan være en grunn til at de sliter. I tillegg fikk de vel 10 mill av en rik onkel i fjor da nesten var konkurs. Egentlig er det en stor skam at ingen av de med fete lommebøker som kaller seg "fans" klarer og hjelpe til litt.
Ganske ironisk at lagene fra Bærum og Oslo Vest er de som sliter mest økonomisk. |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 23.07.2010 12:24 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Det jeg lurer på er hvordan vi ble et hatlag for Stabæk eller betraktet som deres fremste rival. Hva er det med mellomstore og mindre klubber i Norge og at dem tror dem er våre rivaler. |
Hva er det med Rosenborg som gjør dere så enestående at dere er uten rivaler i Norge? Både Brann og Vålerenga har vunnet serien de siste årene, og Stabæk har tatt medaljer flere ganger. Alle lag som kjemper i toppen av Tippeligaen er selvsagt rivaler. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.07.2010 13:36 Post subject: |
|
|
Stabæk har aldri vært noen Rosenborg-rival. Punktum. |
|
Back to top |
|
 |
El Gordo Junior
|
Posted: 23.07.2010 21:39 Post subject: |
|
|
Det er kanskje litt i tidligiste laget å felle dommen over Stabæk alt nå. Det var mange som avskrev dem etter nedrykket i 2004, men de kom tilbake.
De har alltid hatt god teft på overgangsmarkedet både hva gjelde spillere og trenere. Hvem hadde hørt om jan jønsson før han tok Stabæk tilbake til toppen av tippelgaen? Mange sier Jønsson har skapt Stabæk, men man kan like gjerne si at Stabæk har skapt Jønsson!
Med Lyn ute av bildet kommer de til å ta over NTG/Bærum samarbeidet. Ingebrigt skrev også noe i en blogg om at de har et talentakademi (Inspirert av FC Midtjylland?) under oppseiling. De snappet bl.a. opp Lyns største talent, Dæhli, til VIFs frustrasjon. De hadde også med et par afrikanere i JET turneringen her på Hamar som vistnok tilhører et samarbeidsakademi i Afrika.
De står ved et veiskille, men det kan gå begge veier med dem. Historikken viser dog at de som oftest velger riktig vei. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 24.07.2010 01:01 Post subject: |
|
|
michael collins wrote: | Hva er det med Rosenborg som gjør dere så enestående at dere er uten rivaler i Norge? |
Vi har rivaler, det er mxlxe og lsk.
michael collins wrote: | Både Brann og Vålerenga har vunnet serien de siste årene, og Stabæk har tatt medaljer flere ganger. Alle lag som kjemper i toppen av Tippeligaen er selvsagt rivaler. |
Phø, sånn sett er vel Viking og FFK de største rivalene våre?!
En klubb som brann er ikke verd å bry seg om engang, sier bare Larvik Turn! Vif og Viking har noe å fare med men ikke noe mer.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 24.07.2010 01:53 Post subject: |
|
|
Jeg vil vel ta med Brann sammen med Molde og LSK. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 24.07.2010 10:01 Post subject: |
|
|
Forskjell på rivaler om tabellplassering og hatlag med degenererte spillere og publikum, som m****, lillestrøm og bergenserne.
Av førstnevnte har jeg mest tro på at VIF blir den store. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 24.07.2010 13:26 Post subject: |
|
|
Hvis det er så "selvsagt" at Stabæk er en av rivalene våre fordi de har ligget i tabelltoppen de siste årene, må jeg spørre hvilke sesonger vi har hatt en reell strid med dem. I de to årene de var med i gullkampen - 07 og 08 - var vi hektet av allerede tidlig på høsten, og Stabæks prestasjoner vedkom oss ikke. Da vi vant i fjor var Stabæk en "late bloomer" som aldri var noen trussel for oss. I 06 var de et typisk "Cinderella run"-lag, en sjarmerende og småromantisk historie som mediene elsker, men heller ikke reelt involvert i gullkampen.
Stabæk-supporterne virker nærmest desperate etter å kompensere for sin alt for korte historie som toppklubb, og vi er tydeligvis neste mål etter de mislykkede forsøkene på å få til et rivaliseringsforhold til Vålerengen. Disse forsøkene faller litt i samme kategori som TV2s masete blæsting som får en kamp mellom Stabæk og Lillestrøm til å bli "Slaget om Akershus", og sjøl gidder jeg i hvert fall ikke la meg rive med. Etter at Lyn forsvant er kanskje Stabæk det laget i eliteserien jeg har mest sansen for å ha som motstander, med unntak av visse deler av klubbledelsen deres som synes å ha adoptert samme virkelighetsoppfatning som sine supportere. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.07.2010 13:06 Post subject: |
|
|
De siset dagene har da Stabæk mistet hovedtreneren sin, sparket hele det medisinske apparatet, solgt Espen Hoff og avsluttet kontrakten til Flittie Onstad....
Som jeg har sagt tidligere, det lukter mer og mer Lyn av Stabæk om dagen. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 28.07.2010 13:40 Post subject: |
|
|
Og nå syter fansen om en tidligere Jönsson avgang også..
Var det noen som sa at Stabæk vil rakne uten Jan Jönsson? _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 28.07.2010 13:55 Post subject: |
|
|
Synes Stabæk-supporterne virkelig driter seg ut nå. Skjønner ikke helt hva de mener Jønsson har gjort galt? Skjønner de er bitter for at de mister han, men det må da finnes grenser. Mange RBK supportere viste tegn til bitterhet også når Hamren dro, men synes aldri det kom i nærheten av hva det virker å ha blitt i Stabæk nå. Jønsson har gjort så mye bra for Stabæk, og at de nå virker å vende seg litt mot han er utrolig synd. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 01.08.2010 02:49 Post subject: |
|
|
Slår ring om Jönsson
Ikke minst er Jan Jönssons evne til å holde kontakten med supporterne høyt verdsatt. Svensken har, sammen med den sportslige ledelsen i klubben, møtt Aldermandsligaen på deres halvårlige tilstelninger. Der har Jönsson svart på alle mulige spørsmål fra veteranene.
- Det at han ødelegger ettermælet sitt ved å bytte klubb nå, er bare sprøyt. Jan Jönsson har fått til så gode resultater i Stabæk at han har skrevet seg inn i denne klubbens historie med gullskrift. Han har vært enestående. Det går an å snakke med ham når man møter ham. Han er bestandig vennlig, sier Johansen. Kristian R. Monsen mener Jönsson har løst denne saken på best mulig måte.
Godt noen der nede har vett.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 02.08.2010 09:30 Post subject: |
|
|
Bra for Stabæk at de ikke driver på som oss, da hadde de først hatt trener klar januar 2012. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 02.08.2010 20:13 Post subject: |
|
|
Jan Jönsson har jo egentlig vært klar ganske lenge, problemet var at de ikke kunne få unnagjort forhandlingene og offentliggjøringen tidligere..
Det kan RBK lite gjøre med..
Spennende valg for Stabæk! _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 03.08.2010 07:57 Post subject: |
|
|
Jönsson er klar for oss først ved årsskiftet. Vi har da brukt over et helt kalenderår på å ordne en ny permanent trener, jeg regner han som klar den dagen han står her. Han må tross alt fokusere på Stabæk frem til årsskiftet. |
|
Back to top |
|
 |
|