| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 05.11.2005 17:18 Post subject: |
|
|
| Det var det. Og han fortjener hyllesten. |
|
| Back to top |
|
 |
Fredrik90 Senior

|
Posted: 05.11.2005 18:11 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Litjeggen wrote: | En kan ikke bare tenke på om våre spillere var gode, det handler om konkurransen, og under Drillo så hadde Norge en gjeng utenlandsproffer som var enestående som ledertyper og som passet Drillo`s stil utmerket.
Derfor var det ikke plass til RBK`erne. |
Tror Drillo så på det Eggen oppnådde med RBK med en stor grad av misunnelse og uenighet i veivalg.
Husker han nektet å svare på spørsmål om landslaget kunne lære noe av RBK på den offensive delen av spillet. Han ble kraftig provosert av spørsmålet og oppførte seg som en barnehageunge som ikke fikk viljen sin. |
Nå har jo Drillo en plass i RBK i CL hvor han snakker om Rosenborg og hvor mye han prøvde å få landslaget til å bli like raske å gode som RBK i overgangsfasen men aldri klarte det. Han snakket og om Rosenborg svakheter som var det defensive og til dels naivitet i oppbyggingsfasen...
Han avslutter med å si at årsaken til at Rosenborg ble god var det offensive spillet, årsaken til at Norge ble god var det defensive spillet. _________________ Wonderfull, wonderfull football!!! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.11.2005 18:48 Post subject: |
|
|
| Ja, men dette er på mange måter etterpåklokskap fra Roger. Han var mye mer bombastisk tidligere. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 05.11.2005 21:46 Post subject: |
|
|
| Feffa wrote: |
Nå har jo Drillo en plass i RBK i CL hvor han snakker om Rosenborg og hvor mye han prøvde å få landslaget til å bli like raske å gode som RBK i overgangsfasen men aldri klarte det. Han snakket og om Rosenborg svakheter som var det defensive og til dels naivitet i oppbyggingsfasen...
Han avslutter med å si at årsaken til at Rosenborg ble god var det offensive spillet, årsaken til at Norge ble god var det defensive spillet. |
Drillo forenkler alt på en måte som ikke er bra. Jeg vil si at årsaken til at det offensive satt så bra hos RBK, var måten de defensive spillerne bygde opp spillet bakfra på. Mens de fire bak på landslaget stod i ro og som oftest slo langt for å unngå ballmist, kom backene til RBK på overlap og Hoftun kom fremover på banen som en slags libero.
Drillo så heller aldri noe poeng i at en spiller skulle ha mye ballkontakt for å kunne være bedre med ballen når han først fikk den. Dette tror jeg er et viktig moment som Drillo avviste helt. Med mere ballkontakt kommer selvtillit, og med selvtillit er sjansen større for å lykkes og gjøre ting du ellers ikke ville gjort. Spillerne blir vel også over tid dårligere teknisk med ball hvis de ikke får nok ballkontakt. Dette har vel vært spesielt tydelig på klubblagene Drillo har trent, som stort sett har blitt dårligere etter hvert som tiden har skredet frem (Vålerenga, Wimbledon, FFK). |
|
| Back to top |
|
 |
Fredrik90 Senior

|
Posted: 05.11.2005 22:40 Post subject: |
|
|
jepps. så rett så rett!  _________________ Wonderfull, wonderfull football!!! |
|
| Back to top |
|
 |
444 Junior
|
Posted: 08.11.2005 11:10 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: |
Drillo så heller aldri noe poeng i at en spiller skulle ha mye ballkontakt for å kunne være bedre med ballen når han først fikk den. Dette tror jeg er et viktig moment som Drillo avviste helt. Med mere ballkontakt kommer selvtillit, og med selvtillit er sjansen større for å lykkes og gjøre ting du ellers ikke ville gjort. Spillerne blir vel også over tid dårligere teknisk med ball hvis de ikke får nok ballkontakt. Dette har vel vært spesielt tydelig på klubblagene Drillo har trent, som stort sett har blitt dårligere etter hvert som tiden har skredet frem (Vålerenga, Wimbledon, FFK). |
Dette stemmer faktisk ikke. Drillo hadde jo mange polemikker med redaktør Øivind Steen Jensen i bladet Fotball gjennom 90-tallet (og for så vidt også med hans ikke fullt så fotballfagsterke bror Ingebrigt). Jeg husker godt at et av svært få argumenter fra ØSJ som Drillo mente hadde noe for seg var nettopp dette med den psykologiske effekten av mer ballkontakt. Selv om han da tydeligvis ikke fant det tungtveiende nok i avveiningen mellom ballbesittelse og gjennombruddshissighet. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 08.11.2005 11:26 Post subject: |
|
|
| 444 wrote: |
Dette stemmer faktisk ikke. Drillo hadde jo mange polemikker med redaktør Øivind Steen Jensen i bladet Fotball gjennom 90-tallet (og for så vidt også med hans ikke fullt så fotballfagsterke bror Ingebrigt). Jeg husker godt at et av svært få argumenter fra ØSJ som Drillo mente hadde noe for seg var nettopp dette med den psykologiske effekten av mer ballkontakt. Selv om han da tydeligvis ikke fant det tungtveiende nok i avveiningen mellom ballbesittelse og gjennombruddshissighet. |
Nettopp, han fant det ikke tungtvekkende nok til å gjøre noe med det. Jeg er forresten også uenig med Drillo hvis han kun mente at dette hadde en psykologisk effekt. Å ha mye ballkontakt og måtte ta raske valg og forsøke å slå presise pasninger/eventuelt gjennomføre en dribling eller avslutning, vil gjøre en spiller bedre både rent teknisk/ferdighetsmessig og rent taktisk.
Jo mindre ballkontakt man har, jo mindre får man trent på det som faktisk er viktigst i fotball, og da blir man også gradvis dårligere. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.11.2005 12:52 Post subject: |
|
|
| Noen som vet hvor lang kontrakt Bjørn Tore har? Av uviss grunn (jeg greier ikke å se hvor jeg har det fra) har jeg i hele år hevdet til og med 2006, men etter dagens Adressa-sak har jeg rettet det til 2007. Er dette riktig? Høres i alle fall ikke så dumt ut... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.12.2005 15:11 Post subject: |
|
|
Dette er et godt bilde på hvordan hverdagen som utenlandsproff fortonet seg for Beto:
Mens John Carew scorer og glitrer i Valencia, er Bjørn Tore Kvarme en nesten ubeskrevet klippe i topplaget Real Sociedad.
Les mer: Kvarme på topp - i skyggen av Carew
Intervjuet inkluderer noe jeg ikke husket i farta:
| Quote: | Han landslagsdebuterte mot Colombia på Ullevaal året etter [1997], og dukket opp i den norske troppen igjen mot Nord-Irland i Belfast i februar 2001.
- Men jeg ble skadet på siste trening før kampen. Litt bittert, medgir han, men har ikke håp om at Nils Johan Semb skal ringe igjen:
- Det tenker jeg ikke på i det hele tatt, sier mannen fra Spanias topplag. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 03.12.2005 17:29 Post subject: |
|
|
| Han er nr 2 som høstens spiller på RBK.. Beste kjøpet RBK har gjordt på flere år.. |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 03.12.2005 17:30 Post subject: |
|
|
Hvor mange år trur dere Kvarme kan holde på? 1,2 eller kansje 3 år til? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.12.2005 17:37 Post subject: |
|
|
| Om det stemmer at han har kontrakt ut 2007, regner jeg med at han fortsetter til da og legger opp etter den sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 03.12.2005 17:58 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Han er nr 2 som høstens spiller på RBK.. Beste kjøpet RBK har gjordt på flere år.. |
Hva er ett "godt kjøp" ?
Er det mulig å gjøre "gode kjøp" men likevel mislykkes i å anvende spilleren riktig ?
Er Eguren ett "dårlig kjøp" fordi at Skjelbred har blitt voksen og Perry har fått sparken og Høgmo ikke liker spillstilen hans ?
Er forøvrig enig i at Kvarme er ett godt kjøp. Han har erfaringen, kvalitetene og "kan" RBK-kulturen fra før. Rushfeldt kan bli ett "godt kjøp" av samme årsak. _________________

Last edited by LitjEggen on 04.12.2005 02:53; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 04.12.2005 00:33 Post subject: |
|
|
Ã…, sei du det? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 04.12.2005 01:35 Post subject: |
|
|
| Det er lettere for Kvarme å være et godt kjøp enn det er for en evt. Rushfeldt fordi Kvarme spiller på sine internasjonale kvaliteter. Han er rask, taktisk god, har god oversikt og har en offensiv stopper stil, med det mener jeg at han prøver å bryte angrep tidlig. Han bidrar ikke like mye med offensivt spill som Hoftun gjorde. Rushfeldt (jeg tar med Frode Johnsen også) er en type spiller som er mer prisgitt sine lagkamerater, at de spiller på S.R & F.J sterke sider. Men disse spillerene har ikke så sterke sider, at jeg vil kalle det internasjonale kvaliteter, de har begrenset fart og teknikk, men har hodespill som gjør at de lager noen mål i en heller gjennomsittelig liga (Norge og Østerike). Med internasjonale kvaliteter mener jeg at spilleren har ferdigheter på et høyt nivå, og hevder seg i en av de beste ligaene i europa, da i land som Spania, Italia, Frankrike,England,Tyskland og Portugal. I dag har Norge en spiller på høyt europeisk nivå, og det er John Carew. Mens John Arne Riise og Morten Gamst Pedersen er på ett middels nivå. Hvis Ole Gunnar Solskjær kommer seg til 90 % av det han var, så er han på nivå med Riise og Gamst Pedersen.. Husk at det er mange spillere i europa, til at vi kan skryte, vi har materialet til å få fram spillere på nivå med Riise & co.. Men som Åge Alexsandersen sang : "Det e langt igjen te Royal Albert Hall" .. Men for norges del er det bare å ta vare på talentene, og matche dem like tøft som utleningene gjør, ikke bruke dere lave alder mot spillerne og som en grunn til å matche de forsiktig.. For intet gleder mer enn å se en ung spiller gi voksne spillere "a god run for the money".. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 05.12.2005 10:15 Post subject: |
|
|
| Litjeggen wrote: |
Er Eguren ett "dårlig kjøp" fordi .....
Er forøvrig enig i at Kvarme er ett godt kjøp.
Rushfeldt kan bli ett "godt kjøp" av samme årsak. |
Litjeggen, ikke for å pirke men...... er litt irriterende å lese innleggene dine fordi du konsekvent bruker et/ett feil. Utenom det skriver du veldig bra. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 05.12.2005 13:38 Post subject: |
|
|
dett er pirking ja.....
legg merke til klokesletet: _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 12.12.2005 19:13 Post subject: |
|
|
| Gikk han gratis? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.12.2005 19:21 Post subject: |
|
|
Ja, han var en av de aller første norske spillerne som benyttet seg av Bosman-dommen.
...mener imidlertid at RBK fikk et par hundretusen i "gave" fra Liverpool som takk for effektiv saksgang. |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 14.01.2006 00:25 Post subject: |
|
|
Kvarme kommer til og bli viktig i år..
BTW: morsomt bilde..
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 14.01.2006 00:41 Post subject: |
|
|
Vi så det nå i treningskampen mot Brøndby, at han er et klart førstevalg som midtstopper. Han er så veldig rolig, stopper spisskidsa i CL med bare rutinen.
Det eneste er vel at han er litt gammel, så RBK må begynne å se seg rundt for erstattere som ikke er i målgruppen for Piano Piano... |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 15.01.2006 03:29 Post subject: |
|
|
Kvarme er den beste stopperen RBK har, han er stødig defensivt. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.05.2006 20:19 Post subject: |
|
|
| Fy faen Kvarme ble latterliggjort av Abiodun i dag. Klareste stolpen jeg har sett på lenge |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.05.2007 10:30 Post subject: |
|
|
– Jeg ser dere har skrevet at jeg er satt «på vent» av klubben. Dette er litt toveis. Jeg må jo ha lyst til å fortsette selv, også. Mye avhenger derfor av hvordan det går i år. Blir jeg for eksempel langtidsskadet på nytt er det slutt, sier Kvarme.
Les mer: «Blir jeg langtidsskadet på nytt er det slutt» |
|
| Back to top |
|
 |
|