English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Linfield-Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 15.07.2010 09:06    Post subject: Reply with quote

Få kamper å dømme etter, men ser vi allerede en tendens til at unggutta får spille mindre enn tidligere (for ikke å snakke om at innbytter skjer for sent)?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 15.07.2010 09:06    Post subject: Reply with quote

Fnyser av RBK-kritikk

Eggen er ikke akkurat Hamrén:
På spørsmål om Linfield var bedre enn han trodde på forhånd, snudde han det hele rundt.
- De var dårligere enn jeg trodde.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 15.07.2010 09:08    Post subject: Reply with quote

Har akkurat lest gjennom denne tråden fra avspark og helt hit.
Ikke mye positivt å finne. Stort sett bare Kristobal som finner lyspunkter, men agendaen er jo litt annerledes der.
Greit utgangspunkt kan man si. GÃ¥r det godt med RBK er det vel og bra.
Går det dårlig er det ok å dupere noen NAE-fans og Hamren-kritikere.
Merket meg spesiellt innlegget om at Dorsin underpresterte også i fjor i kvalik. Mener å huske at dette også gjelder Lustig.
Mht. kvaliteten til Linfield og den diskusjonen er mitt bidrag følgende:
Linfield-Qurback(eller hva faen de heter)0-2. LFC-Ranheim 1-1
LFC-VIF 0-3
Når det gjelder NAE og innbytter, får han samme stryk-karakteren som før.
Enig med de som sier at dette laget ikke har det helt store potensialet i Europa. Men potensialet er godt nok for å gå hele veien gjennom kvaliken mener jeg.
Keenoir
Legende

PostPosted: 15.07.2010 09:32    Post subject: Reply with quote

Det er riktig det at en del av Rosenborg spillerene som hadde brukbare utlandskarrierer, men særdeles få av dem ble bedre i utlandet enn det dem var i Rosenborg og dem somm lykkes var ikke veldig lenge i Rosenborg jf. Carew, Bjørnebye, Leonhardsen, Heggem og Iversen ,mens dem som var mange år i Rosenborg ofte kom hjem igjen med halen mellom beina. En har untak som f.eks Kvarme.

Mentale sperrer er noe dritt og hvor vi før hadde sperre og latskap i serien har vi nå fått det i e-cup.
'
Når det gjelder spillere med internasjonalt snitt er jeg delvis enig da vi mangler en del av dem offensivt og iforhold til ifjor har vi mistet mange av dem som hadde det. Jf Konan, Tettey og Sapara. I forsvar har vi fremdeles en del som har det internasjonale snittet inne i Lustig, Stadsgaard og ( Demidov ). Annan har det på midtbanen og Skjelbred og Traore har tidligere vist at dem har det inne. Iversen er tett opp under ,men er litt på hell på dette nivået og Prica har det nok inne ,men har ikke fått det helt til. Moldskred, Olsen, Winsnes m.flere er langt ifra ha noe som minner om internasjonalt snitt.

Hamrèn fikk stryk av mange her inn fordi han slet i e-cup ,men nå ser vi at også Eggen sliter, ihvertfall foreløpig og kanskje en del av dere snart kan innse at Hamrèn kanskje ikke var en defensiv møkkatrener som ikke ønsket et godt angrepspill og at mye av problemet ligger i spillematrialet fremover på banen og rent mentalt.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 15.07.2010 09:47    Post subject: Reply with quote

Det er ikke betryggende at Eggen ikke slakter innsatsen som ble visst. Det var ikke mange sjanser vi produserte. Han begynner som Hamren og sier at ting er bra når man spiller elendig. For 10år siden hadde Eggen hudflettet samtlige på banen.

Vi så det fra første spark på ballen, spillerne ville ikke.

Dette holder ikke i evt kvalikken videre:

Iversens bunnivå - han spiller ikke på sitt beste, det er lenge mellom gangene. Dette holder ikke mot bedre lag som Mlada Boleslav og tilsvarende.

Winsnes - Har ikke tempo, styrke og duellkraft på dette nivået. Vi blir såpass svekket defensivt at det skal ikke mye til for å slippe til farlige sjanser mot middelmådig motstand.

Molskred - Nok et feilkjøp av mesteren Hoftun. Totalt blottet for selvtillit, en ny Essediri.

Dorsin - Som kaptein må man f.... klare å vise en bedre innstilling enn i går.

Strand - Det sier litt om nivået når han er den beste på laget. I tidligere tider var han ikke den beste, men en blant mange flere. Det sier om hvor stort RBK har falt gjennom tidene.

Vi går nok ut i andre runde regner jeg med mot et lag som er på nivå med Mdlada Boleslav, Quarabagh eller noe. Spillerne har ikke selvtillit i E-cup og innsatsen er forferdelig dårlig. Velkommen til bakgårdsfotballen heretter.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 15.07.2010 09:53    Post subject: Reply with quote

Det er kjipern for laget at en rekke enkeltspillere underpresterer noe voldsomt. Jeg tenker først og fremst på Traore (hvor er han mentalt for tiden) og Moldskred som bør ta et lite oppgjør med seg selv. Men også spillere som Lustig, Iversen og Dorsin framsto som skygger av seg selv. Henriksen er så ung at han må få spille dårlige kamper iblant.

Med Prica og Skjelbred tror jeg brikkene vil falle på plass.
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 15.07.2010 10:59    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok vi her fikk avslørt hvor mye tapet av Tettey og Sappara har betydd for klubben. At det ikke vises i kamp mot norske lag forteller nok bare at norsk fotball er i fritt fall etter at alle TV-pengene ble brukt til å lønne etablerte spillere og kjøpe inn stort sett middelmådige (i beste fall) utlendinger.
Back to top
Billabong
Junior

PostPosted: 15.07.2010 11:16    Post subject: Reply with quote

Quote:
Nettopp. Spillerne vi hadde den gang da hadde internasjonale kvaliteter. Helstad gikk senere til fransk toppliga, det samme med Braaten og Tettey. Storflor var, tross en haug elendige kamper mot svak motstand, til tider briljant i CL. Skjelbred er en internasjonal spillertype av natur (tjener på å ha medspillere som er det samme), Sapara likeså.

Du glemmer fort. Helstad var ofte ikke i startelleveren, og definitivt ute av form i lengre perioder da han spilte for RBK. Braaten var en notorisk on-off spiller som i mange kamper var helt usynlig. Storflor er det vel ingen grunn til å si for mye om, han klarer seg jo OK på Strømsgodset da. Tettey var veldig god på slutten i RBK, men jeg husker mange kritiske røster her på forumet til ham før han slo skikkelig til. Sapara var definitivt god i lengre perioder, Skjelbred er jo her enda. Glem heller ikke at Annan nå er med, hvilke ex-RBK-midtbanespillere har/hadde et større internasjonalt renommé enn ham? Prica mener jeg er knallgod, han er ikke langt unna plass på det svenske landslaget. Winsnes som får mye kritikk her figurerer stadig vekk på det norske landslaget, det samme gjelder Moldskred. Jeg synes også at Demidov og Stadsgaard matcher hvem det skal være av tidligere RBK-stoppere, de er/har vært interessante for hhv La Liga og Serie A.
Endelig er begge sidebackene aktuelle for det svenske landslaget, og framheves som de to beste i tippeligaen på disse plassene.
Skulle i likhet med deg gjerne ønsket meg enda bedre spillere, men jeg tror ikke at standarden er så mye dårligere enn den var.
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 15.07.2010 11:28    Post subject: Reply with quote

Bekymrer meg endel at Eggen ikke synes kampen i går var dårlig. Husker at Hamrén også hadde den tendensen til tider, å skryte uhemmet av laget når det var labre uavgjortresultater som hadde blitt spilt. Synes ikke vi kontrollerte kampen i hele tatt i går.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 15.07.2010 11:32    Post subject: Reply with quote

NÃ¥erdetnok wrote:
Jeg tror nok vi her fikk avslørt hvor mye tapet av Tettey og Sappara har betydd for klubben. At det ikke vises i kamp mot norske lag forteller nok bare at norsk fotball er i fritt fall etter at alle TV-pengene ble brukt til å lønne etablerte spillere og kjøpe inn stort sett middelmådige (i beste fall) utlendinger.

Tildels enig. Men hvis man var sånn nogenlunde ved bevissthet under kampen kunne man jo ikke unngå å legge merke til at spillerne virket uinteresserte og ikke var oppe og presset ballfører eller tok duellene. Dette er jo ting det er mulig å gjøre noe med og hadde laget bare vært sånn middels aggressivt så hadde jo Linfield blitt overkjørt.

Det jeg lurer på er om Eggen hadde en sånn halveis Hamrensk trygghets taktikk med å ligge å vente litt istedenfor å kjøre overganger hele tiden?

For meg virket det sånn.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 15.07.2010 11:35    Post subject: Reply with quote

Ronaldo93 wrote:
Bekymrer meg endel at Eggen ikke synes kampen i går var dårlig. Husker at Hamrén også hadde den tendensen til tider, å skryte uhemmet av laget når det var labre uavgjortresultater som hadde blitt spilt. Synes ikke vi kontrollerte kampen i hele tatt i går.

Å disse spillerne i media og komme med krav om forbedring kan slå begge veier. At laget ikke i det hele tatt framsto som han ønsket er nok Eggen smertelig klar over.

Billabong wrote:
Quote:
Nettopp. Spillerne vi hadde den gang da hadde internasjonale kvaliteter. Helstad gikk senere til fransk toppliga, det samme med Braaten og Tettey. Storflor var, tross en haug elendige kamper mot svak motstand, til tider briljant i CL. Skjelbred er en internasjonal spillertype av natur (tjener på å ha medspillere som er det samme), Sapara likeså.

Du glemmer fort. Helstad var ofte ikke i startelleveren, og definitivt ute av form i lengre perioder da han spilte for RBK. Braaten var en notorisk on-off spiller som i mange kamper var helt usynlig. Storflor er det vel ingen grunn til å si for mye om, han klarer seg jo OK på Strømsgodset da. Tettey var veldig god på slutten i RBK, men jeg husker mange kritiske røster her på forumet til ham før han slo skikkelig til. Sapara var definitivt god i lengre perioder, Skjelbred er jo her enda. Glem heller ikke at Annan nå er med, hvilke ex-RBK-midtbanespillere har/hadde et større internasjonalt renommé enn ham? Prica mener jeg er knallgod, han er ikke langt unna plass på det svenske landslaget. Winsnes som får mye kritikk her figurerer stadig vekk på det norske landslaget, det samme gjelder Moldskred. Jeg synes også at Demidov og Stadsgaard matcher hvem det skal være av tidligere RBK-stoppere, de er/har vært interessante for hhv La Liga og Serie A.
Endelig er begge sidebackene aktuelle for det svenske landslaget, og framheves som de to beste i tippeligaen på disse plassene.
Skulle i likhet med deg gjerne ønsket meg enda bedre spillere, men jeg tror ikke at standarden er så mye dårligere enn den var.

Fullstendig enig.
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 15.07.2010 11:53    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
NÃ¥erdetnok wrote:

Tildels enig. Men hvis man var sånn nogenlunde ved bevissthet under kampen kunne man jo ikke unngå å legge merke til at spillerne virket uinteresserte og ikke var oppe og presset ballfører eller tok duellene. Dette er jo ting det er mulig å gjøre noe med og hadde laget bare vært sånn middels aggressivt så hadde jo Linfield blitt overkjørt.

Det jeg lurer på er om Eggen hadde en sånn halveis Hamrensk trygghets taktikk med å ligge å vente litt istedenfor å kjøre overganger hele tiden?

For meg virket det sånn.
Hørte bare kampen på radioadressa. La oss håpe at problemet er at de er utslitt av all treninga under en skikkelig trener. Very Happy
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 15.07.2010 14:17    Post subject: Reply with quote

Sitat fra nåerdetnokk:

For meg virket det sånn.[/quote]Hørte bare kampen på radioadressa. La oss håpe at problemet er at de er utslitt av all treninga under en skikkelig trener. Very Happy[/quote]

Forsøkte å finne trøst på samme måte selv Smile
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 15.07.2010 15:13    Post subject: Reply with quote

Det fanns ingen Hamrénsk trygghet över försvarsspelet i går. L-amatörerna kunde spasera mellan lagdelarna som de ville. Sonen, KTE, påpekade på teve att det var försvarsspelet med tre presseledd som sviktade mest. Han föreslog en övergång till 4-5-1 i internationella matcher för tryggare spel. Kommer Maestro att lyssna på sonen eller slår han dövörat till?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 15.07.2010 15:23    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Faktisk forsvarsspillet som sviktet mest igår.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Gnufs
Senior

PostPosted: 15.07.2010 15:39    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Storflor var, tross en haug elendige kamper (...)

Har Storflor en mangel...?! Neutral
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 15.07.2010 16:00    Post subject: Reply with quote

Forsvarsspillet faktisk Rolling Eyes
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 15.07.2010 16:34    Post subject: Reply with quote

Billabong wrote:

Du misser poenget. Det handler mest om typen spillere de var. De var hurtige, lette på tå, bevegelige og tekniske. I tillegg hadde de høye toppnivå. På den måten ble toppnivået vårt, som er vesentlig for å prestere i Europa, forholdsvis høyt. Med et grått og trist mannskap blir ofte gj.snittsnivået høyere, men toppnivået lavere.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 15.07.2010 17:44    Post subject: Reply with quote

Du har gjentatt dette mange ganger uten at det nødvendigvis blir mer sant av den grunn. Topp-nivået til Prica, Skjelbred, Annan, Stadsgaard, Iversen, demidov, Dorsin, Lustig og Moldskred i form er høyt.

Men du har rett i at vi mangler en med drible-egenskaper på midtbane eller som spiss. Men det gjør jo de fleste lag Smile Verken Sappara eller Tettey var det.
kristobal
Legende

PostPosted: 15.07.2010 18:02    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Forsvarsspillet faktisk Rolling Eyes

Jupp. Hadde forsvarsspillet, først og fremst forsvarsspillet høyt i banen gjennom bevegelse slik at motspillere verken får tid eller rom til å spille ball, vært på et høyere nivå ville vi antakelig fått langt flere bruddmuligheter.

RBK var alt for passive i forsvarsarbeidet, og lot Linfield-spillerne som er vant med lavere tempo og dessuten er ute av kampform få tid til å legge pasninger seg i mellom.

Under Hamrén var vi veldig gode på å vinne ball i midtbaneleddet, ikke så mye gjennom taklinger men gjennom veldig god bevegelse både sideveis og fram og tilbake. Vi ble nesten aldri overløpt i mellomrommet fordi laget beveget seg mye og riktig i forsvar, og motspillerne fikk ytterst sjelden tid og rom til å spille gjennom sine angripere bak forsvaret vårt selv om vi tidvis kunne stå høyt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 15.07.2010 19:14    Post subject: Reply with quote

Quote:

Prica mener jeg er knallgod, han er ikke langt unna plass på det svenske landslaget.

Hm, Berg, Toivonen, Elmander og selvsagt Zlatan (om han skal tilbake) er jo foran Prica, og det skal finnes vel en del yngre profiler enn Rade.

Som er god i TL og sikkert den beste vi har i stallen. Men som internasjonal spiller mener jeg han ikke er like stor.

Quote:
Winsnes som får mye kritikk her figurerer stadig vekk på det norske landslaget, det samme gjelder Moldskred.

Et landslag som har vært svært skuffende i de siste åra og som er nå nærmere til Pot 4 enn til Pot 2...

Quote:
Jeg synes også at Demidov og Stadsgaard matcher hvem det skal være av tidligere RBK-stoppere, de er/har vært interessante for hhv La Liga og Serie A.

Stadsgaard var ikke god nok for et Serie A bunnlag, og tviler på at han er betydelig bedre nå.
Demidov er altfor ustabil og gjør dumme feil for å bli aktuell i en stor liga...

Quote:

Det er relativt lett å bli "best" i TL...

Lustig er kanskje den eneste med ganske stor potensiale i RBK.

Quote:

Enig med deg om dette selv om jeg er uenig i nesten den hele analysen Wink

Som sagt, er standaren ikke mye dårligere enn den var i storhetstida... Det er hodet som er dårligere Wink
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 15.07.2010 19:51    Post subject: Reply with quote

"Stadsgaard var ikke god nok for et Serie A bunnlag, og tviler på at han er betydelig bedre nå.
Demidov er altfor ustabil og gjør dumme feil for å bli aktuell i en stor liga..."

Hæ? Stadsgaard har debutert på landslaget og er tippeligaens desiderte beste stopper. Han er selvfølgelig blitt mye bedre.

Demidov er jo aktuell for en stor liga, mannen er på tur til Primera Divisjon. Det er den øverste ligaen i Spania, og om den ikke er stor så vet ikke jeg.

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.07.2010 20:32    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Å disse spillerne i media og komme med krav om forbedring kan slå begge veier. At laget ikke i det hele tatt framsto som han ønsket er nok Eggen smertelig klar over.

Eggen slo i dag fast overfor den utskremte fra Adressa at han ville ta opp (det meste av) det negative internt med spillerne. Han var nok ikke så fornøyd som han ble sitert på i går, men ville nok som vanlig ikke være enig i kritiske, "retoriske" spørsmål fra journalistene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
abjoern
Veteran

PostPosted: 15.07.2010 20:58    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
snegle wrote:

Eggen slo i dag fast overfor den utskremte fra Adressa at han ville ta opp (det meste av) det negative internt med spillerne. Han var nok ikke så fornøyd som han ble sitert på i går, men ville nok som vanlig ikke være enig i kritiske, "retoriske" spørsmål fra journalistene.

Smile

Jeg tror også dette er en del av Eggens psykologiske spill.

Hovedproblemet i går tror jeg var høye skuldre og mentale sperrer. Akkurat nå tror jeg det beste er å gå ut på lerkendal med forventning og tro på at man skal kjøre over dem i 90 minutter, og det er det Eggen legger opp til med uttalelsene sine.

Jeg synes i motsetning til resten av folket her at gårsdagens kamp ikke var noen krise. Jeg så både en plan og bevegelser og i tillegg synes jeg Annan viste prov på at han kommer til å bli knallgod under Eggen.

Dessverre så var selve utførelsen og innsatsen altfor altfor for dårlig. Flaut dårlig faktisk, og det ble noe krampaktig over det. Dette sitter hovedsakelig i hodet på spillerne, tror jeg, og det er det som gjør at jeg er optimistisk.

Likevel så hadde vi 2-3 sjanser som under normale omstendigheter = mål. Da ville dette blitt en komfortabel seier.

Når folk skriver at dette var verre en Qarabagh tror jeg de lider av hukommelsestap. Over to kamper mot Qarabagh skapte vi knapt noen sjanser. Spillerne var fullstendig rådville, gikk ikke på løp i det hele tatt og lempet inn i boksen på stillestående spillere. Kampene kan ikke sammenliknes.

Ellers er jeg enig i at vi savner noen spillertyper. Det blir bedre når PCS kommer tilbake. Hver eneste gang vi spiller uten PCS synker nivået. Det slår aldri feil.

Jo Inge Berget og en ung, rask og energisk spiss hadde gjort en forskjell. Marcus Pedersen hadde vært ganske perfekt. Jeg tror dessverre ikke Iversen og Prica som spisspar har så fryktelig mye å bidra med på europeisk nivå. Moldskred er jeg i ferd med å gi opp. Olsen også. Dette er dessverre for dårlige spillere, virker det som. Håper jeg tar feil.

Drømmelag i et eventuelt CL:

Örlund
Lustig - Stadsgaard - Demidov - Dorsin
Annan
Henriksen - Skjelbred
Berget
Iversen/Prica - Pedersen(han Linus-fyren?)

Ungt, men likevel ganske rutinert. 2007-laget var jo også veldig ungt.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 15.07.2010 21:02    Post subject: Reply with quote

Hva med vår egen Joar Bakenga? Jeg har trua på at han kan ta steget, men da må han jo få spilletid.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Next
Page 13 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb