| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ballahl Veteran

|
Posted: 28.06.2010 05:03 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Ballahl,
om Wangberg er reserven til Lago - har vi ikke bruk for Wangberg.
Da er han for dårlig. |
Han hadde garantert fått flere kamper i år om han ikke var skadet, det blir å spekulere, men da kunne han allerede neste år utfordret Lago om fast plass.
Yndlingen din, Nordberg vil også garantert bli backup for Lago..
Men det er jo umulig å diskutere med deg da, du har visstnok alltid rett.
EvigTroTilDovreFaller, metaforisk. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 28.06.2010 18:26 Post subject: |
|
|
| Når var siste gang en trøndersk fotballspiller dro til Brann? Kan ikke huske noen i farten. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 28.06.2010 18:34 Post subject: |
|
|
| Ophaug? Walltin? |
|
| Back to top |
|
 |
BigT Junior
|
Posted: 07.07.2010 11:21 Post subject: |
|
|
Ryktene sier at denne mannen blir klar for Rosenborg snart. Mitt tips er i løpet av denne uken.
Demidov ut og Nordberg inn. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 07.07.2010 11:46 Post subject: |
|
|
Skal bli spennende å se hvilke kvaliteter denne fyren egentlig har. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 07.07.2010 15:25 Post subject: |
|
|
| Kjempespennende. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 07.07.2010 15:51 Post subject: |
|
|
Her satses det!  |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 07.07.2010 16:08 Post subject: |
|
|
| Å hente inn Nordberg som erstatter for Demidov vitner sannelig ikke mye om satsing gitt. Svært skuffende hvis dette er tilfelle. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 07.07.2010 17:24 Post subject: |
|
|
Stano,
om du tilfeldigvis ikke kjenner til godt denne spilleren fra før, faller ditt utsagn på sin egen urimelighet. Ren dumskap.
Kjenner du godt til denne spilleren, er jeg mer interessert i å høre en begrunnelse om hvorfor det vil være så dumt å hente ham, fremfor meningsløs sutring. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 07.07.2010 17:51 Post subject: |
|
|
Jeg har sett endel Ranheim kamper i år og jo han har prestert bra. Men så har det seg slik at forskjellen på å spille i Adecco kontra det og skulle få Rosenborg ut i europa igjen er såpass stor at jeg ikke har tro på at det er han som skal være erstatteren til Demidov.
Men at han er en viktig spiller for Ranheim det er det ingen tvil om. Og dette er første sesongen til Ranheim i Adecco og de skal stabilisere seg i den divisjonen. Så å hente han til Rosenborg for at han skal slite benken resten av året (har ingen tro på at han kommer til å danke ut Lago) synes jeg blir egentlig bare dumt. Da bør/må Rosenborg få tak i en midtstopper som skal gå rett inn på laget, som er bedre enn Lago, og er en ren forsterking. FOr det er ikke Nordberg pr idag. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 07.07.2010 18:00 Post subject: |
|
|
Stano,
er Nordberg raskere enn Lago?
Er Nordberg bedre på hodet enn Lago?
Stadsgaard trenger en makker som regjerer luftrommet foran egen keeper.
Hurtigheten til Lago er svært dårlig. RBK trenger en stopper til som har bra fart. Dette for å avlaste Stadsgaard i forsvaret - og for å kunne la Stadsgaard bli med offensivt. Dette er han jo bra til, men han forhindres til å gjøre dette fordi ingen andre i forsvaret har stort tempo - i tilfelle kontringer i mot. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 07.07.2010 18:12; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 07.07.2010 18:11 Post subject: |
|
|
| Etter det jeg har sett så er de ikke forskjellige på hurtigheten. Nordberg er kanskje hakket bedre på hodet. Uansett mener jeg at Lago er en bedre spiller enn Nordberg og at Nordberg ikke er en forsterkning til Rosenborg. Så enkelt er det. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 07.07.2010 18:15 Post subject: |
|
|
Hm,
ikke din skyld, Stano, jeg blir bare så ergelig når jeg ikke har fakta å forholde meg til.
He he, noen nerder her som har funnet 40 meter tider på Lago og Nordberg?
En ekstern kilde har jo skrevet at Nordberg er hurtig!? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 07.07.2010 18:32 Post subject: |
|
|
Litt ergelig at det ikke finnes forum fra tiden der Eggen henta inn John Olav Hjelde, Vegard Heggem og Bjørn Otto Bragstad. Lurer på hvordan reaksjonene hadde vært da.
På midtstopperplass er det ikke behov for å sprenge banken for forsterkninger. Demidov tok nivået kjapt, en halvskadd danske leverer på topp nivå helg etter helg og spillere som nevnt ovenfor leverte bra. Spillere med utrolig hurtighet,skudd,teknikk,etc er en annen sak. |
|
| Back to top |
|
 |
BigT Junior
|
Posted: 07.07.2010 19:00 Post subject: |
|
|
Jeg også synes det blir tåpelig å undervurdere Nordberg såpass mye.
At han spiller i adecco er ikke det samme som at han aldri kan bli en god spiller for Rosenborg og prestere i europeisk sammenheng.
Det er utrolig hvor fort spillere blomstrer når de får selvtillit og gode spillere rundt seg. Bare det at NAE går god for denne spilleren holder i massevis for meg! |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 07.07.2010 19:09 Post subject: |
|
|
| Vel er sannelig ikke helt sikker på Eggen når det gjelder å gå god for Nordberg. Han uttaler jo at Annan ikke er sikker på laget.... Annan er den viktigste spilleren for Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
BigT Junior
|
Posted: 07.07.2010 19:39 Post subject: |
|
|
NAE sier vel dette mer på generellt grunnlag, men også fordi han aldri har trent Annan. Så lenge Annan spiller slik Eggen ønsker det, er han nok sikker på laget.
På en annen side blir Annan neppe den "viktigste spilleren" for Rosenborg når Eggen får satt spillemønsteret. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 07.07.2010 20:22 Post subject: |
|
|
Har du sett noen Ranheim kamper idet siste, BigT?
Jeg synes det er forholdsvis tåpelig å skjære hode av Stano_11, som tross alt har sett noen kamper og konkludert at han ikke er god nok..
For alt jeg vet kan Nordberg bli tidenes RBK-spiller, men jeg synes verken Hoftun eller Eggen bør ha siste ordet i denne saken..
Den neste trener bør helt klart bestemme dette med forbehold at han blir klar før overgangsvinduet åpner.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 07.07.2010 20:32 Post subject: |
|
|
Hvis han kommer får vi i allefall en spiller med god luftstyrke i forsvar. Første utespiller på over 190 på god stund, med unntak av Michael Karlsen.
btw: Når vi snakker om høyde.. Mikael Lustig er vistnok 189cm, men han er høyere en Ørlund (194cm)?  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 07.07.2010 20:50 Post subject: |
|
|
| TrønderRob wrote: | btw: Når vi snakker om høyde.. Mikael Lustig er vistnok 189cm, men han er høyere en Ørlund (194cm)?  |
Ørlund er så lang i ansiktet at det kan påvirke inntrykket litt.
Lagbildet der de står ved siden av hverandre kan kanskje lyve litt?
Lustig ser ut til å stå med føttene inntil hverandre, mens Ørlund ser ut til å skreve litt. Det er nok også mer hår i høyden på Lustig enn Ørlund.
Neste år får vi stille Nordberg ved siden og kontrollere høyden. |
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 07.07.2010 20:53 Post subject: |
|
|
Hehe, får gjøre det
Nei jeg tenker ikke på lagbildet nei, jeg ser det når det går på banen og prater med hverandre osv.. Har på følelsen av at Ørlund lyger litt om høyden sin, eller så må Lustig være 195+. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.07.2010 21:07 Post subject: |
|
|
Dersom Nordberg hentes tror jeg det blir det siste vi ser til Lago på en stund. Kall det gjerne fordommer, men hvis Eggen skal velge mellom en trønder og uruguayaner, tror jeg det skal være rimelig stor kvalitetsforskjell fordel sistnevnte for at trønderen skal vrakes. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
BigT Junior
|
Posted: 07.07.2010 23:25 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | Har du sett noen Ranheim kamper idet siste, BigT?
Jeg synes det er forholdsvis tåpelig å skjære hode av Stano_11, som tross alt har sett noen kamper og konkludert at han ikke er god nok..
For alt jeg vet kan Nordberg bli tidenes RBK-spiller, men jeg synes verken Hoftun eller Eggen bør ha siste ordet i denne saken..
Den neste trener bør helt klart bestemme dette med forbehold at han blir klar før overgangsvinduet åpner.. |
Nei, det har jeg ikke. Fått med meg 3 kamper i år, som jeg sammen med enkelte kilder, baserer inntrykket mitt på. Per dags dato synes jeg ikke han står mye tilbake for Lago. Stano_11 konkluderte vel mer utifra hvilken liga han spiller og hvilken liga vi ønsker å være komme i. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 07.07.2010 23:36 Post subject: |
|
|
Føler meg rimelig sikker på at Wanberg spiller skjorta av Nordberg... Så jeg ser ikke helt poenget med å hente han til RBK som 2.reserve... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
flyingduck Junior
|
Posted: 08.07.2010 13:27 Post subject: |
|
|
Måtte til slutt krype til korset og registrere meg her etter å ha lest side opp og ned med overdrevent mange ubegrunnete og usaklige innlegg om denne karen.
Jeg vet ikke alderen på de som skriver inn her, men argumentet om at han er for gammel må være sendt inn av den yngre garde. Sammen med keeperplassen er stopperplassen en av de hvor man både kan holde ut lengst aldersmessig, og hvor voksne holdninger og rutine er undervurderte kvaliteter. Tom Erik har som person den helt rette mentaliteten og vinnerviljen som skal til for å spille for et rosenborglag som atter en gang skal prøve å få innpass hos den europeiske eliten. Han er ydmyk til egne prestasjoner og innehar de fysiske kvalitetene som kreves av en bunnsolid eliteseriestopper. Han er også kjappere til å omstille seg enn de fleste på 1.95, og har en rekkevidde som ingen rosenborgsstoppere før har hatt.
Om man skal peke på noe som helst negativt ved Nordberg vs Demidov så er det nok evnen til å bryte foran en spiller, der kan Demidov være sterk, men også ofte på grensen til det hasardiøse (slik forøvrig Sandvik er hos Ranheim).
Var det ikke forøvrig senest i fjor snakk om å hente årets spiller hos Bodø/Glimt, Per Verner Rønning, til Lerkendal? I så fall får du her en bedre spiller billigere enn du ville fått der. Så håper jeg bare han kan vente seg en god velkomst fra skeptiske rbksupportere som tror at lovende stoppertalenter må være under tjue og helst koste et tosifret antall millioner for å være gode nok for denne ballklubben. |
|
| Back to top |
|
 |
|