English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lillestrøm - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 04.07.2010 23:44    Post subject: Lillestrøm - Rosenborg Reply with quote

VS.

Hoftun om Annan:

- Han har spilt fem hele kamper i VM, og har nok fått en utladning etter nedturen på fredag. Vi får se hvordan hodet hans er når han er tilbake.

Les mer: Annan tilbake mot Lillestrøm?

Som den oppmerksomme med langtidshukommelse vil erindre, er jeg alltid skeptisk når motstanderen går på en smell i kampen før de møter RBK. Altså likte jeg vel ikke helt 1-4-tapet for VIF på Åråsen. Men egentlig flott at rekka uten tap ble brutt for småspurvene.

Ser vel ikke for meg store rom til kontringer når Lillestrøm har gått i fella mot VIF, så jeg vil vel gjerne vrake Moldskred, og bruke samme taktikk som i forrige seriekamp på bortebane - altså i Stavanger:

Daniel Örlund

Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Alejandro Lago - Mikael Dorsin

Fredrik Winsnes - Anthony Annan - Per Ciljan Skjelbred
Markus Henriksen

Rade Prica - Steffen Iversen

Last edited by 2mas on 04.07.2010 23:54; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 04.07.2010 23:53    Post subject: Reply with quote

Jeg har den samme skepsisen, 2mas. (Gode) lag har en tendens til å reise seg kraftig etter skrell, på samme måte som de ofte får en liten nedtur etter knallseire. LSK kan bli harde til helga, og det vil ikke overraske meg mye om VIF fremstår som et mye dårligere lag i Skien enn de gjorde på Åråsen.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.07.2010 23:56    Post subject: Reply with quote

Heldigvis ble de ikke utspilt etter alle kunstens regler. Derfor vil nok de fleste i troppen rasjonalisere hendelsen som Engas vanvittige griseflaks på 4 minutter. Det er langt bedre for oss enn om de virkelig hadde blitt most og måtte "gå inn i seg selv".
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 04.07.2010 23:59    Post subject: Reply with quote

Apropos Eggen-comeback på Åråsen, så fikk jeg veldig lyst til å gjenoppleve høydepunkter fra den tidlige seriefinalen i 2001. Ingen som har noen klipp på en VHS e.l.? Smile

- Dette er det deiligste jeg har vært med på i Norge på langt tid. Jeg synes vi vant fortjent, uten at det skal virke klysete. Vi hadde ballen mest og burde scoret flere mål, sa midtstopper Basma.

Les mer: - Unner Bjarmann en gullmedalje - dumsnilt!
Back to top
El Gordo
Junior

PostPosted: 05.07.2010 10:29    Post subject: Reply with quote

Jeg synes LSK spillerene jevnt over virker ganske klønete i ballbehandlingen. De kunne og burde avgjort kampen i går i 1. omg., men er hele veien litt for unøyaktige. Jeg tror de må være et av, om ikke det, svakeste laget i ligaen teknisk sett.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 05.07.2010 16:15    Post subject: Reply with quote

LSK er vel kanskje det laget som har klarest skille mellom tekniske og ikke-tekniske spillere, i alle fall.

Forsvarsrekka er jo ikke all verden teknisk. Eriksen og Essediri på backene har ålreit teknikk på gode dager (men heller ikke mer), men midtforsvaret med Kippe og Pedersen (artig å se sistnevnte i sin kanskje beste form innenlands så seint i karrieren) oser ikke akkurat teknisk klasse.

Millionmannen Mouehli (tenk at denne spilleren tjener tett oppunder 4 mill i året!) har jo i grunn bare blitt dårligere og dårligere med tida, og lønningsposen er vel eneste argumentet for å ha ham på banen. Søgård er jo heller ikke noe teknisk vidunder, men lever hovedsaklig på innsats og arbeidskapasitet. Etter at Tarik forsvant mistet man jo mye tekniske kvalieteter, og LSK sitter igjen uten særlig annet valg enn å bruke Knudson som har "utviklet seg" til å bli en av de desidert dårligste kantspillerene i ligaen. LSKs ess på midtbanen er definitivt Nosa, en spiller som har det meste man kan ønske i en boks-til-boks-spiller. Fart, fysikk, taklingsstyrke, teknikk, brukbart skuddbein, og høvelig i hodedueller. Men han var mer eller mindre usynlig mot VIF i går, noe han av og til er. Han er bare guttungen ennå, så han vil bli veldig god når han stabiliserer seg i formkurven, samt at han lærer seg til å spille litt mer ball i stedet for å skulle gjøre alt alene - hvilket han litt for ofte gjør.

Helt øverst i banen har de noen spennende kvaliteter, men de er fryktelig ustabile. Ujah er en veldig enkel spisstype, god fart og fysikk, men med ganske begrenset teknikk og avslutningsferdigheter. LSK insisterer jo fortsatt på å bruke Sungodt, en av ligaens desidert mest endimensjonale spisser, men han kommer da til sjanser og scorer med jevne mellomrom. Edwin og Sigurdarsson er nok de to mest spennende på topp. Førstnevnte er veldig teknisk og god tilrettelegger, men han er ikke akkurat fryktelig målfarlig. Bergmann har brukbar teknikk, bra fart og er sterk som en okse. Når han begynner å treffe mål litt oftere, kan han bli god.

Men alt i alt er det i grunn bare Nosa og Edwin jeg ser på som spillere med litt x-faktor på LSK. Resten er veldig trauste og "kjedelige". Litt samme problemet som de har i Bergen. Når kollektivet fungerer bra og hjulene ruller, er de tidvis veldig gode. Men dersom det går trått, er det (for) få som kan ta tak i kampen og snu det ved å gi motstander noe nytt å bryne seg på.
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.07.2010 17:46    Post subject: Reply with quote

Bra beskrivelse Zorac vanskelig å være veldig uenig. Synes alikevel Berg skal ha honnør for å ha fobedret troppen han tok over samtidig som han har kuttet utgifter.

Nosa bør vurderes av oss.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 05.07.2010 18:22    Post subject: Reply with quote

Nosa bør ikke bare vurderes - her bør det forhøres om pris ved første anledning.

Jeg regner dog med at det er uaktuelt for LSK å slippe Nosa til en konkurrent for priser Rosenborg kan leve med. Berg og LSK er fullstendig klar over at Nosa er kromtappen i dagens LSK, og jeg tviler på at han selges for mindre enn 12-15 mill. Til oss, fort nærmere 20.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 05.07.2010 18:49    Post subject: Reply with quote

Sundgot - en spiss til fingerspissene
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.07.2010 18:55    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Nosa bør ikke bare vurderes - her bør det forhøres om pris ved første anledning.

Jeg regner dog med at det er uaktuelt for LSK å slippe Nosa til en konkurrent for priser Rosenborg kan leve med. Berg og LSK er fullstendig klar over at Nosa er kromtappen i dagens LSK, og jeg tviler på at han selges for mindre enn 12-15 mill. Til oss, fort nærmere 20.

Mulig Annan erstatter ,men de vi bør plukke som ikke kommer til å koste en hel formue er Sohna og Bangura.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.07.2010 18:57    Post subject: Reply with quote

I dag flyr Annan og lagkameratene tilbake til Ghana hvor de skal møte landets president og være med på et offisielt program de nærmeste dagene.

- Anthony kommer til Trondheim mot slutten av uka, enten torsdag eller fredag. I alle tilfelle er han uaktuell til cupkampen mot Sandefjord på onsdag, sier sportslig leder Erik Hoftun til adressa.no.

Les mer: Annan aktuell mot LSK

Blir nok ingen Annan fra start på lørdag, da. Liker vel ikke helt at Henriksen skal få sin manndomsprøve i denne rollen på Åråsen...
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 05.07.2010 20:00    Post subject: Reply with quote

Spesielt å se hvordan satsinga på unggutter tilsynelatende har tryna skikkelig i LSK.

Ringstad, Dosso, Bolly, Gabrielsen, Tokstad og Gulbrandsen er alle navn jeg kommer på i farta (med litt hjelp fra Wikipedia) som spilte en del i fjor. Ingen av disse har minutter i år så vidt jeg har fått med meg, og mange er på utlån. Den nye vinen var altså ikke så søt som ryktene skulle ha det til på Romerike.
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.07.2010 20:05    Post subject: Reply with quote

Trenger nok litt tid og i Lillestrøm er det å ha unge spennende talenter noe helt nytt når en ser hvordan en har drevet Lillestrøm.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 05.07.2010 20:14    Post subject: Reply with quote

Grunnen til hvorfor de ungguttene du nevner der fikk så mye spilletid i fjor var jo fordi Lillestrøm hadde en ganske så tynn stall og hadde enorme skadeproblemer gjennom hele sesongen. Stilte vel ikke med samme forsvarsfirer i mer enn to kamper på rad eller noe sånt? Så da ble de nødt på å fylle på med juniorer, som i utgangspunktet var hentet for å forsterke den halv-døde junioravdelingen i LSK. Det gikk for øvrig utover klubbens 2. lag som endte med å rykke ned og som i år spiller i 3. div - ikke akkurat en optimal utviklingsarena for LSKs rekrutter/juniorer.

Ingen av Ringstad, Dosso (utlånt), Bolly, Gabrielsen, Tokstad og Gulbrandsen (utlånt) har fått noe særlig spilletid i år, men det har riktignok Sigurdarsson (f. 1991) og Ujah (f. 1990) fått. At satsingen på unggutter i LSK har "tryna" har sin naturlige forklaring i at Henning Berg i år har de rutinerte karene skadefrie og til disp. Tokstad/Bolly har f. eks konkurrert om spilletid med en spiller som Tarik Elyounoussi i vårsesongen.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 05.07.2010 20:26    Post subject: Reply with quote

Jeg er fullstendig klar over at situasjonen for stallen er ganske anderledes i år enn i fjor. Men jeg synes likevel det er er voldsomt hvor lite unggutta som i perioder spilte mer eller mindre fast i fjor skulle få kjenne på nivået i år. Et innhopp i ny og ne, burde det vært rom for. Mulig LSKs fantastiske evne til å havne ganske kraftig under i kampene sine gjør det vanskelig å satse på noe annet enn litt tyngre og mer rutinerte navn ved innbytte.
sunnhetsmannen
Senior

PostPosted: 06.07.2010 02:03    Post subject: Reply with quote

Ikke god timing å møte LSK "rett etter" hva som skjedde mot VIF, og det på samme bane.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 06.07.2010 02:17    Post subject: Reply with quote

Typisk at det er tre bortekamper på rad akkurat når en er oppe i Trondheim og besøker slekta. Går med andre ord glipp av det som har potensiale til å bli årets bortetur/kamp. Dårlig tima gitt.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 06.07.2010 07:52    Post subject: Reply with quote

Kampoppsettet har da vært kjent lenge - du får planlegge ferien din bedre gutt Razz
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 07.07.2010 21:24    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...173738.ece

Prica er usikker mot LSK.

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.07.2010 21:32    Post subject: Reply with quote

Nekter å tro at Eggen vil starte med Moldskred og Olsen. I så fall blir det nok Iversen på topp og Annan fra start.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 09.07.2010 13:52    Post subject: Reply with quote

Laget:

Daniel Örlund

Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Alejandro Lago - Mikael Dorsin

Vadim Demidov
Per Ciljan Skjelbred - Fredrik Winsnes
Markus Henriksen

Steffen Iversen - Morten Moldskred

Ingen Annan der altså, og heller ingen Prica.

http://www.rbk.no/incomin...173860.ece

- Torgeir Børven
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 09.07.2010 18:39    Post subject: Reply with quote

Personlig hadde jeg hadde jeg nok heller skyvet Winsnes opp og gitt indreløperplassen til Traoré..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 09.07.2010 21:11    Post subject: Reply with quote

Det ville jo vært et alternativ ja, et alternativ med mindre rokeringer og med flere spillere i roller som passer deres skillz best. Skulle trodd Eggen hadde valgt dette alternativet, om ikke det var for at Traore er Traore.
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 10.07.2010 17:58    Post subject: Reply with quote

Hva i helsike var det for et banner? Rakk ikke se ordentlig.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 10.07.2010 18:07    Post subject: Reply with quote

Fin åpning
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 1 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb