English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2010
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 107, 108, 109 ... 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.06.2010 20:22    Post subject: Reply with quote

Hvis Hoftun er i kontakt med denne agenten så gjør han ikke jobben sin ordentlig. Det skal bli bra hvis Jönsson kommer å få en som har peiling på spillerkjøp inn i klubben igjen for dem som er der nå har i stor grad vist tidligere at dem bør holdes langt unna pengesekken.
Back to top
View user's profile Send private message
abikom
Rutinert

PostPosted: 30.06.2010 21:19    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
abikom wrote:
Bakklandia wrote:
og da tenker jeg ikke bare rent temperemantmessig. Jeg er skeptisk til om han har den rette mentale instillingen og holdningene til å kunne nå toppen.

Begrunn dette.

Foreløpig har flytt på den, ift alderen, helt absurd gode fysikken sin. Han er god taktisk sett, leser spillet godt og alt slikt. Basisferdighetene hans er helt greie, høyt nivå ift. tradisjonelt norsk nivå, men ikke på noen måte eksepsjonelt ift. en del andre tilhøredne den såkalte "Ballbinge-generasjonen." men det spørs hva som skjer han han blir tatt igjen på det fysiske. Vil han da ha "Killerinstinktet" og seriøsiteten som trengs i treningsarbeidet for å klare å holde på forspranget sitt?

Jeg tviler på det. Han har langt i fra vært verken domineredne eller spesielt god i de kampene U-landslagene har slitt, og han virker å ha problemer med å takle motgang. Det er for øbrig da det som regel også koker mest oppi topplokket hans. Evnen til å holde hodet kaldt i slike situasjoner sier ofte mye om en spillers mentale evner og innstillinger. Her har CLL fortsatt mye å gå på, utifra det jeg har sett av han.

Vet du hva holdninger egentlig er?

Har ikke sett noen tegn til at han har stort temperemant.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 30.06.2010 21:28    Post subject: Reply with quote

Tja, i 2008 fikk han f.eks. direkte rødt kort for å ha sparket til en Randabergspiller som allerede lå nede. Han har også pådratt seg mye unødvendige gule kort for å ha sparket bort ballen hvis dommeravgjøresler har godt i motstandernes favør og den type ting.
abikom
Rutinert

PostPosted: 30.06.2010 21:50    Post subject: Reply with quote

Har litt smaasansen for Danielsen paa Viking.

Mulig aa gi Viking et lite pek? Hadde vaert morro.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 30.06.2010 23:25    Post subject: Reply with quote

Bangura har imponert meg i de få kampene jeg har sett for Hønefoss.. Han og Sandefjords Sohna kan være mulige Tettey/Annan-typer.
Back to top
El Gordo
Junior

PostPosted: 30.06.2010 23:55    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Hvis Hoftun er i kontakt med denne agenten så gjør han ikke jobben sin ordentlig. Det skal bli bra hvis Jönsson kommer å få en som har peiling på spillerkjøp inn i klubben igjen for dem som er der nå har i stor grad vist tidligere at dem bør holdes langt unna pengesekken.

Nå er det vel ikke Jönsson som først og fremst har stått bak spillerkjøpene til Stabæk. Tom Schelvan har håndtert den delen av butikken for Stabæk så lenge de har vært i Tippeligaen. Jönsson har sikkert hatt en finger med i spillet (Særlig Nannskog og Andersson) på samme måten som Hamren har vært innvolvert i overgangene til Rosenborg de siste årene.

Men det er ikke bare suksesskjøp de har gjort der de siste sesongene. Vi bør ikke glemme at de holdt på å kjøpe Kim Holmen før fjorårssesongen- Hadde det ikke vært for ville protester fra de mest toneangivende supporterene hadde kanskje avtalen gått igjenom også. Men Holmen fikk vistnok kalde føtter og det tror jeg Stabæk er glade for i dag. I år har de hentet Kristian Flittie Onstad og Bernt Hulsker! (En spiller Jönsson etter ryktene på Stabækforumet hadde ønsket seg lenge). Berglund var vel ikke akkurat noen kanonsuksess han heller, selv om han nok etter min mening fikk litt ufortjent mye tyn. Omtrent som Berbatov i ManU.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 01.07.2010 06:43    Post subject: Reply with quote

Stabæk har ikke hatt allverden av økonomiske muskler de siste årene heller da, selv om de har solgt for over 50 millioner kroner..
Så Jönsson & co kunne ikke akkurat velge fra øverste hylle, en av hovedgrunnene til at han forlater Stabæk også..

Bakklandia wrote:
Tja, i 2008 fikk han f.eks. direkte rødt kort for å ha sparket til en Randabergspiller som allerede lå nede. Han har også pådratt seg mye unødvendige gule kort for å ha sparket bort ballen hvis dommeravgjøresler har godt i motstandernes favør og den type ting.

Nå var vel ikke holdningene til en spiller som Rooney noe å skryte av heller, men se hvordan han oppfører seg nå iforhold til den gang..

Christian Landu-Landu er den eneste spilleren jeg kunne tenke meg på den lista, alle de andre bør være uaktuelle!

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende

PostPosted: 01.07.2010 13:35    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Bakklandia wrote:

Nå var vel ikke holdningene til en spiller som Rooney noe å skryte av heller, men se hvordan han oppfører seg nå iforhold til den gang..

Christian Landu-Landu er den eneste spilleren jeg kunne tenke meg på den lista, alle de andre bør være uaktuelle!

Ikke sant! Å sammenligne de to ere slett ikke så dumt, men det beviser også litt av det Landu-Landu har å jobbe med. Rooney hadde nok ikke vært der han er i dag uten å ha havnet under Sir Alex Fergusons vinger. Spørsmålet er om det finnes ligende typer her til lands som kan få lignedne sikk på Landu-Landu, og om disse trenere evt. kan være akutelle for RBK på et eller annet tidspunkt.

For øvrig er det vel nå "Billigslag" (sorry, klarte ikke å dy meg) på afrikanere på Oslos Vestkant. en gratis Ighuba eller ditto Chima hadde kanskje ikke vært en dum ide?
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.07.2010 13:54    Post subject: Reply with quote

Jeg har tro på at mange trenere kan få "skikk" på Landu Landu. Akkurat som jeg mener at mange trenere kunne fått skikk på Rooney.

For all del, man kan jo ikke vite noe sikkert, kanskje hadde han endt opp i fengsel uten Ferguson. Men mye henger sammen med å bli eldre også. De fleste jeg kjenner/kjente når jeg vokste opp hadde temperament, og havna av og til i noen slåsskamper etc, men de har blitt voksne og oppfører seg som alle andre. Landu Landu har vel litt for mye temeprament idag og tenker litt kort, men det vil jeg si er rimelig normalt for ungdommer.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 01.07.2010 13:58    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
For øvrig er det vel nå "Billigslag" (sorry, klarte ikke å dy meg) på afrikanere på Oslos Vestkant. en gratis Ighuba eller ditto Chima hadde kanskje ikke vært en dum ide?

Du dei spik trøndersk, eller hæ?
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 01.07.2010 14:06    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Jeg har tro på at mange trenere kan få "skikk" på Landu Landu. Akkurat som jeg mener at mange trenere kunne fått skikk på Rooney.

For all del, man kan jo ikke vite noe sikkert, kanskje hadde han endt opp i fengsel uten Ferguson. Men mye henger sammen med å bli eldre også. De fleste jeg kjenner/kjente når jeg vokste opp hadde temperament, og havna av og til i noen slåsskamper etc, men de har blitt voksne og oppfører seg som alle andre. Landu Landu har vel litt for mye temeprament idag og tenker litt kort, men det vil jeg si er rimelig normalt for ungdommer.

For all del, det er selvsagt lov å være uenig, og som du selv sier: Man kan jo aldri vite sikkert. Jeg for min del blir slettes ikke overrasket om Landu-Landu ender opp som en av dem som "Bør spæll nærmest mulig Vangsæter", som Eggen en gang sa om en kjent fotball-urokråke.

edit: det der kan oppfattes feil, da jeg ikke mente Vangseter-innleggelsesgrunn bokstavelig for Landu-Landus vedkommedne. Slike ting har han nok vett til å holde seg unna, men den øvrige sammenligningen med vedkommedne sitatet ble sagt om, kan fort vise seg å holde stikk.
Escudos
Veteran

PostPosted: 01.07.2010 15:07    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Bakklandia wrote:

Du dei spik trøndersk, eller hæ?

Jeg synes også man skal vurdere et par av spillerne til Lyn. Det jeg har sett av særlig Chima er ganske spennende, også Bi Hverve (eller hva han heter) er spennende.

Dog må jeg ta høyde for at det nok er litt lett å "imponere" i Adecco. Har sett 2. og 3. divisjonsspillere som har sett fryktelig gode ut også.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 02.07.2010 00:36    Post subject: Reply with quote

20 åringen Gøran van den Burgt er litt interessant, vi har ikke mange midtbanespillere som scorer.
En spiller for fremtiden dette.

Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.07.2010 00:40    Post subject: Reply with quote

Nei, det er han ikke.

Husker jeg ikke helt feil ble han gjort til statist av Albert Berbatovci i juniorfinalen for noen sesonger siden, og jeg har enda ikke sett han gjøre noe som helst som tyder på at han har utviklet seg så enormt siden den gang. Han er 20 år, og er garantert mye dårligere enn spillere som Henriksen og Åsen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Macha
Veteran

PostPosted: 02.07.2010 00:42    Post subject: Reply with quote

Flaut, men må si jeg ikke har peil på Gøran van den Burgt. Noen som kan fylle meg inn her?

Fett navn, kunne godt kjøpt han for det alene, hehe Cool
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.07.2010 00:47    Post subject: Reply with quote

van den Burgt var i sine ungdomsår sett på som et brukbart talent, og var vel kaptein på aldersbestemte landslag om jeg ikke tar helt feil. Voksen fysikk til alderen, men har blitt tatt igjen og fraløpt etter at alle de jevnaldrende har vokst til.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 02.07.2010 00:52    Post subject: Reply with quote

Har vanskelig for å forstå at en spiller som har spilt 19 kamper for lyn og som scoret 5 mål fra midtbaneposisjonen kan ha blitt så fraløpt i utviklingen som du sier.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 02.07.2010 00:53    Post subject: Reply with quote

I både lokaloppgjøret mot Follo og kampen mot Ranheim imponerte han meg, scoret faktisk et mål mot RIL.
Begge kampene endte med tap for Lyns del..

Teknisk, løpssterk indreløper med et bra skuddben.

Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.07.2010 00:56    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Har vanskelig for å forstå at en spiller som har spilt 19 kamper for lyn og som scoret 5 mål fra midtbaneposisjonen kan ha blitt så fraløpt i utviklingen som du sier.

Han spilte 10 kamper og scoret ett mål (0 assists) i Tippeligaen. Stoppet forøvrig på et børssnitt på 4 hos VG, noe som holdt til en finfin 271. plass.

I 2008 var han ikke engang i a-stallen til Lyn.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 02.07.2010 01:25    Post subject: Reply with quote

er vel ikke såå rart at en 18-åring ikke er i a-stallen, forøvrig er det irrelevant, ettersom han kan ha utviklet seg godt på to år, men igjen, jeg vet ikke stort, bare prøver å se det fra flere sider.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.07.2010 01:28    Post subject: Reply with quote

Hjelper ikke hvor mange sider du forsøker å se det fra. Han var elendig i fjor, og var for reserve å regne på det desidert svakeste laget i Tippeligaen. Han startet omtrent en fjerdedel av kampene. Hvis vi skal sikte oss inn på noe sånt, har vi virkelig nådd bunnen.

20-åringer som er aktuelle for oss, bør allerede være relativt fremtedende i Tippeligaen - a la Marcus Pedersen og Jo Inge Berget. Ikke oppsop fra Adeccoligen.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 02.07.2010 02:06    Post subject: Reply with quote

Pedersen og Berget måtte vi ha sikret oss langt tidligere, vi kan ikke kjøpe spillere som dominerer Tippeligaen i en ung alder.
Da er de allerede på vei ut, vi må se talentet langt tidligere enn som så..

Hvis jeg ikke husker feil var Strømstad 22 år og spilte Adeccofotball..

Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 02.07.2010 02:58    Post subject: Reply with quote

Altså hvis du mener at Rosenborg ikke skal klare å hente en Berget eller Marcus Pedersen nå, ja da satser du ikke høyt gitt.

De to er spillere som kan bli gode for Rosenborg engang. Pr idag er de ikke det, men kunne vært fremtidsspillere.

Det ER slike spillere som Rosenborg skal kunne hente. Spillere under 20 som presterer bra prestasjoner i Tippeligaen.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 02.07.2010 02:58    Post subject: Reply with quote

En 20-åring som ikke er god nok til TL er uansett ingenting å satse på. Han har ingenting å tilføre oss. Ærlig talt, hvor lavt skal lista ligge? Hadde vi kjøpt han da han var 16 så kunne jeg forstått det.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 02.07.2010 03:59    Post subject: Reply with quote

Gøran van den Burgt er et navn jeg husker godt fra guttefotballen i Oslo. Spilte for et av de bedre lagene i byen (Bjerkealliansen) og var alltid med på kretslaget. Men har med årene blitt tatt igjen og fraløpt etter at alle de jevnaldrende har vokst til, som Hedon sier. Så temmelig 'unfit', tung og treig ut da han i 2008 ikke fikk A-lagskontrakt med Lyn og gikk til Bærum. Henriksen og Åsen er langt bedre - van den Burgt er omtrent på nivå med Helland vil jeg tro. Med andre ord ikke vits i å hente ham. Lista bør dessuten ligge langt høyere enn det!

Når vi først er inne på temaet Lyn og spillere vi eventuelt kan hente derfra synes jeg Bi Hverve Guessan, som også går under kallenavnet Bolou, ser små-interessant ut. I hvert fall av det jeg har sett av ham i år. Uhyre rask venstre kant/angrepsspiller som også vet å behandle lærkula. Men "Elfenbenskysten-sporet" i RBK er kanskje et avsluttet kapittel for nå?
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 107, 108, 109 ... 163, 164, 165  Next
Page 108 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb