| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
vingback Veteran
|
Posted: 02.06.2010 23:28 Post subject: |
|
|
| Ut fra det Eggen sa, så er det muligheter for at vi ser mer av Traoré etter hvert. Håper han får en reell sjanse til å vise seg fra sin beste side. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 02.06.2010 23:34 Post subject: |
|
|
Leser litt "mellom linjene" at Traore har slitt litt med motivasjonen og utenomsportslige ting. Det er vel heller ingen hemmelighet, selv om man ikke kjenner detaljene.
En toppmotivert utgave av Traore er noe vi trenger for å spise kirsebær med de store.
Vi må rett og slett ha noen spillere med internasjonal grunnteknikk for å være med på leken. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.06.2010 23:51 Post subject: |
|
|
| Hamrén har absolutt sett potensialet i Traoré, men har nok prioritert holdninger og fettprosent... |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 03.06.2010 00:14 Post subject: |
|
|
kan bare ikke fatte at vi ga fra oss Konan Ya, sånn uten videre  |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 03.06.2010 00:21 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Hvis det fins noe som kan kalles en målskårer-egenskap, er det ikke noe som er konstant hos fotballspillere. Det er mer enn de fleste andre egenskaper avhengig av spillesystem og hvor ofte spilleren kommer i gode posisjoner til å skåre mål. Selvtillit har også svært mye å si, samt at spilleren blir oppfordret til å prøve, samt rettledet hvordan på riktig måte.
Når det er sagt, tror ikke jeg heller at Traoré har det i seg til å bli storscorer, men et visst antall vil han nok greie i løpet av en sesong, samt at han har potensiale til å bli assistkonge. Skjelbred derimot, ser jeg storscorer-potensiale i. Han trenger en mer sentral posisjon i laget lengre opp på banen enn han spiller nå, få mer selvtillit og mer ro over seg i avslutningsøyeblikket. |
Enig med første halvdel av innlegget, til en viss grad, men jeg mener også at "storscoreregenskaper" er en ikke-konstant individuell ferdighet i sin egen rett. Det går på den berømte spilleforståelsen, den følelsen for når og hvor man bør gå for å finne den der åpningen. Dette talentet er noe som gjør at relativt dårlige individuelle spillere kan være både nyttige og helt avgjørende (Olsen, Brattbakk, Inzaghi.) Utover det går det mye på instruksjoner, direktehet, ro, teknikk og selvtillit, samt fysisk kapasitet til å gjennomføre de tre siste, men talentet må være der for at man skal være virkelig målfarlig over tid. Tettey hadde allerede dette da han ble målscorer over natta, og trengte dermed mest teknisk trening for å få det ut.
Derfor synes jeg også at det å "se" storscorerpotensiale i Skjelbred, som knapt har scoret mål som senior, men ikke i Traore, som faktisk gjør det rett som det er virker som ønsketenkning på favorittspillerens vegne kontra alle indikasjoner på det motsatte. For at Skjelbred skal score mer mål må han både komme seg oftere i posisjon, og samtidig forstå når han skal skyte, drible eller spille. Traore er flinkere på samtlige punkter.
Generelt er jeg veldig positiv til at Eggen ser ut til å ha sett mye i en spiller som Abdi, det tyder på at min frykt for mange gamle sirkushester på permanent klippekort kan ha vært overdrevet. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 03.06.2010 02:48 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | kan bare ikke fatte at vi ga fra oss Konan Ya, sånn uten videre  |
Han ville ikke forlenge, dermed var de 5 millionene vi ble tilbydt for en mann med under 6 måneder igjen av kontrakten meget godt. RBK kan ikke fortsette å drive med underskudd, og det blir underskudd om spillere drar som bosman. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 03.06.2010 05:04 Post subject: |
|
|
Ja, da spørs det om Traoré ikke blir solgt også da..
Svært positivt at Eggen ser potensialet i Traoré men han indikerer også at han ikke vil endre alt for mye i det Hamrén har gjort, noe jeg er enig med ham i. Så får vi se om dette betyr spilletid eller ei, forhåpentligvis får han mer iallefall oftere sjansen nå enn det som er blitt gitt ham tidligere.
Med kone og barn i Norge har Traoré roet seg betraktelig ned og er sjeldnere innblandet i tull.
Håper med hele mitt hjerte at han forlenger. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.06.2010 10:26 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: |
Derfor synes jeg også at det å "se" storscorerpotensiale i Skjelbred, som knapt har scoret mål som senior, men ikke i Traore, som faktisk gjør det rett som det er virker som ønsketenkning på favorittspillerens vegne kontra alle indikasjoner på det motsatte. For at Skjelbred skal score mer mål må han både komme seg oftere i posisjon, og samtidig forstå når han skal skyte, drible eller spille. Traore er flinkere på samtlige punkter.
|
Det er riktig at Traoré pr nå er flinkere på de punktene du nevner, men jeg ser at Skjelbred har det inne, men at han har sperrer som gjør at han ikke tar de riktige beslutningene.
Jeg var vel en av få her inne som aldri tvilte på at Tettey hadde scorer-egenskaper i seg, noe enkelte gav meg masse tyn for. Med rett veiledning kan jeg også se det samme for Skjelbred. At jeg ser det i mindre grad hos Traoré kommer mye av spillertypen. Jeg ser ham mer som en effektiv pasningslegger enn en fra midtbanen som kommer løpende inn i rom. Samtidig mangler han litt killerinstinct, noe jeg syns Skjelbred har. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.06.2010 12:11 Post subject: |
|
|
| Jag ser det samma killerinstinktet hos Annan, med rätt vägledning kan han bli en grym målskytt. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.06.2010 12:16 Post subject: |
|
|
Her er jeg nok helt uenig, Peter Storey. Annan har sine beste kvaliteter i den defensive delen av spillet, og det vil være lite smart å bruke ham som en av de som oftest kommer i scoringsposisjoner.
Men når det er sagt, er det ingenting i veien for at han kan trene seg selv til å bli en bedre skytter, og få noen mål fra distanse. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 03.06.2010 12:40 Post subject: |
|
|
Personlig har jeg sett en brutal forbedring i skuddfoten til Annan. Jeg ser for meg mange langskudd som kan gå inn hver sesong hvis Annan blir liggende på 20-30 meter på hver eneste corner klar til å fyre av.
Det er faktisk ganske sensasjonelt hvor harde og godt plassert skuddene hans har vært de siste 3-5 kampene med tanke på hvor utrolig råtten skuddfot han hittil i sin karriere har hatt.
Plusspoeng for egentrening av Annan  |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 03.06.2010 21:15 Post subject: |
|
|
De aller fleste profesjonelle fotballspillere har vel et godt tilslag og i utgangspunktet også et godt skuddbein. Jeg vil tro det meste handler om timing, ro og selvtillit i kampøyeblikket.
Dersom Annan plutselig begynner å skåre mål på langskudd tror jeg det har mye med posisjonering og det mentale å gjøre og ikke så mye med at han har utviklet bedre skuddteknikk.
Jeg husker fra klippet på Rbktv etter Annans første trening med laget. Da hadde han allerede vist at han har et godt skuddbein og Hamrèn var også overrasket over det siden han ikke hadde sett det i kamp.
Edit: Oida, ble lurt til å tro at dette var Annan-tråden;)
For å nevne noe topic-relevant så har vel Traorè vist først og fremst for Rbk2 at han kan skåre mål fra rundt og utenfor 16-meteren. Likevel tror i likhet med Brady at Skjelbred kan sikte seg inn på et større antall mål enn Traorè i løpet av en sesong. Dette fordi Skjelbred med rett veiledning kan bli en typisk løpe-inn-i-boksen-spiller. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 03.06.2010 21:25 Post subject: |
|
|
Jeg antar fortsatt at mannen har lagt ned en god del egentrening, og gir han fortsatt plusspoeng for den innsatsen
Edit: kan jo ikke være noe dårligere, så får vel si noen ord om Traore: Håper virkelig at gutten skriver under en ny kontrakt og blir satset på, det er så sinnsykt mye fotball i den gutten. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 03.06.2010 21:27 Post subject: |
|
|
| Ja, for all del. Han er vel mannen som bruker mest tid på å forbedre spillet sitt og å forberede seg på motstanderen utenom trenings- og møtetid. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 04.06.2010 09:39 Post subject: |
|
|
Snakker vi om Annan eller Traore naa? Veldig forvirrende...
Uansett, lurer paa om ikke Traore boer vurdere aa skifte frisoer (med mindre han klipper sitt eget haar)... synes haarsveisen der i gaarden gaar fra vondt til verre _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 04.06.2010 17:05 Post subject: |
|
|
Annan har da aldri hatt en "råtten skuddfot". De av dere som mener det ser veldig enkelt på ting - det at dere omtrent ikke har sett ham skyte tidligere betyr ikke at han på det tidspunktet ikke kunne skyte bra. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 04.06.2010 17:14 Post subject: |
|
|
| Jeg har sett Annan fyre av skudd ved flere anledninger tidligere. Å hadde mannen hatt en like god skuddfot gjennom karrieren som det ser ut til at han har anskaffet seg nå, ville han naturligvis stått bokført med mer enn 1 mål i hele sin seniorkarriere (som atpåtil var på hodet i en kvalik hvis jeg ikke husker feil). |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 04.06.2010 17:40 Post subject: |
|
|
Det "ser ut" som han har skaffet seg det nå fordi han først nå har begynt å skyte i kamp! _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 04.06.2010 17:50 Post subject: |
|
|
| Ja, enn om Annan blir VMs toppscorer! $$$$$ |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.06.2010 17:34 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...173015.ece
Det er jo bra trist å miste han også. Jeg griner med tanke på Hoftuns innkjøp som skal erstatte Annan, Demidov og Traore. Ender vel med Nordberg, Helland Henriksen. Eggen får skape gull av troppen som er igjen når kvalliken starter, kvaller vi ikke til CL nå så selger vel styret/Hoftun resten av tropen også. |
|
| Back to top |
|
 |
havardkj Junior
|
Posted: 28.06.2010 18:33 Post subject: gi han knallkontrakt! |
|
|
| utrolig kjipt hvis Traore forsvinner. Han har et vanvittig potensiale, og kommer bare til å bedre og bedre jo mer spilletid han får. Med Annan og Demidov ute blir det jo god plass for han til å spille seg til en fast plass fremover... |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 28.06.2010 19:59 Post subject: |
|
|
| Tusen takk Hamrén for å ha jaget vekk et av de største talentene som har spilt i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.06.2010 21:34 Post subject: |
|
|
Situasjonen til Traore og Demidov er ikke like da førstnevnte vil ha signaler på at han vil bli satset på for å bli ,mens sistnevnte ikke lenger ønsker å satse på Rosenborg. Det er helt motsatte situasjoner.
Skammelig av sportslig avdeling å ha ikke ha klart å bruke kvalitetspillere som Traore, Konè og Konan på en bedre måte. Jeg trodde at klubben endelig skulle ta et steg videre ,men der tok jeg helt åpenbart feil. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 28.06.2010 23:26 Post subject: |
|
|
+1
Gledelig hvordan Eggen tok seg tid til Traore i de første klippene av RBK-treningene under Eggen som ble lagt ut på rbk.no, men nå må han satses på. Et utrolig talent, som kan gå for samme summer som Annan og Tettey. Det finnes de i startoppstillingen til RBK som har kvaliteter som ikke når Traore lengre enn til anklene, og som har fått tillit på tross av dårlig form. Det må ha vært frustrerende. Gi ham spilletid og 4-års kontrakt.
Konè fikk lenge ikke sjansen, på tross av meget gode avslutteregenskaper. Konan Ya ble brukt i feil posisjon, og Traore får lov til å spille litt på venstrebacken. Etter mitt syn burde Traore fått spille lengre fremover på banen enn Strand i siste kamp, mens sistnevnte kan være squadspiller og reserve på bakcplass. Blit helt feil om Eggen prioriterer Strand fremfor Traore. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 28.06.2010 23:58 Post subject: |
|
|
Det verste er jo at vi ikke har tilbudt ham kontrakt..
Hvorfor det ikke har skjedd er et under!
| Quote: | | Hverken RBK eller spilleren har foreløpig gjort fremstøt for å fornye avtalen |
Enten har Abdou bestemt seg og gitt opp RBK, noe som er forståelig, eller så juger Hoftun..
Han har signalisert at han vil videre, og da må vi se om noen er interessert i å kjøpe ham, sier Hoftun til adressa.no.
Er det RBK eller Abdou som ikke er interessert? _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
|