| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ballahl Veteran

|
Posted: 09.06.2010 20:48 Post subject: |
|
|
Fornuftige innlegg mot slutten her og er helt enig dere.
Vi kjøpte MM i våres, skal Fall komme må vi selge en av spissene våre. Vi kan ikke ha 4 gode og godt betalte spisser samtidig. Vi har per idag 3 stykker og bak dem flere unge lovende talenter..
Det holder i massevis! _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 09.06.2010 21:57 Post subject: |
|
|
VI har ikke 4 gode spisser, vi har én/Prica). _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 09.06.2010 22:01 Post subject: |
|
|
Får Prica en langtidssakde så sliter vi ja, spesielt hvis det skjer før vi skall inn i den kritiske CL-kvalifiseringsperioden.
Unggutta bør få innhopp og ta over i enkelte liga og cupkamper. Molskred har ikke levert enda(kan fortsatt komme) mens Olsen bør spille ving.
Jeg tar gjerne en spiss til! |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 09.06.2010 22:43 Post subject: |
|
|
| Vi trenger ikke en 15mills-erstatter til å sitte på benken. Sellin, Joar, Ivers og Moldskred er fullt kvalifiserte til å spille et par kamper på topp. Så lenge vi spiller med to angripere er det ikke noe issue. Men en driblekant hadde gjort seg |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 09.06.2010 22:55 Post subject: |
|
|
Og når vi spiller med 2 spisser, hvorfor skulle han så sidde på bænken? Denne karen går langt uten på både Moldskred/Olsen og co., når der er snak om spiss pladsen. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.06.2010 23:10 Post subject: |
|
|
| Men vi har som sagt garantert ikke råd med mindre vi selger spillere for betydelige summer eller kvaller til CL. Så kan man jo innvende at 15 mill vil være en god investering hvis det hjelper oss til å ta oss til CL. Men skulle man bli sittende med skjegget i postkassa vil vi jo få et underskudd vi aldri har sett maken til. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.06.2010 23:15 Post subject: |
|
|
Fall er vel en spiller som trives aller best når han får mange innlegg og er ekstremt flink til å nå ballen først og få kraft bak headingene. Når det gjelder det andre aspektene av spillet hans er ikke fullt så imponert og synes f.eks Prica som spiller er langt bedre. Skal vi ha en ny spiss til dagens system vil ihvertfall jeg se etter en oppgradering for Moldskred. 15 millioner er utrolig mye for oss i øyeblikket og synes like gjerne vi kan gå direkte til kilden ved hjelp av Torbjørnsen.
Jeg synes nå som Cooper sin situasjon er vanskelig at vi bør prøve å gjennoppta den interessen. Vurderingen kan ikke være så dårlig at en ikke kan ta en sjanse på en spiller billig som en for kort tid siden var villig til å betale store summer for. Et gunstig tidspunkt å kjøpe på og egenskap messig virker han veldig lik Prica. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 09.06.2010 23:56 Post subject: |
|
|
| kris0stby wrote: | | Vi trenger ikke en 15mills-erstatter til å sitte på benken. Sellin, Joar, Ivers og Moldskred er fullt kvalifiserte til å spille et par kamper på topp. Så lenge vi spiller med to angripere er det ikke noe issue. Men en driblekant hadde gjort seg |
Eggen må rett å slett fravike litt på sitt prinsipp om å spille inn en 11,er.
De nevnte gutta bør inn på 3-0,i hverfall 1 eller 2, for å holdes varme.
Moldskred skadefri, vil finne tilbake til vinterens takter, og mange lagoppstillinger kan duge med Ivers på topp.
Skal vi gamble økonomisk må det være en målkåt høyrekant med dribleferdigheter, som nevnt.
Kanskje 3mndrs-leie? _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 10.06.2010 03:37 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | VI har ikke 4 gode spisser, vi har én/Prica). |
Det har jeg ikke sagt heller.
Vi har Iversen, Prica og MM og per idag virker det som Eggen ønsker å satse på en Iversen i mellomleddet med Prica og MM foran seg. Ved skader har vi mange andre alternativer, itillegg til å legge om til 4-2-3-1 eller en ren 4-3-3.
Som sagt skal vi kjøpe inn enda en spiss da må vi selge en av de tre nevnte ovenfor, for igjen, vi trenger ikke 4 gode spisser.
3 holder i massevis itillegg til de talentene vi har, for ikke å snakke om lønnsutgiftene for 4 etablerte spisser og en enda lengre vei for talentene.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 10.06.2010 08:31 Post subject: |
|
|
Personlig synes jeg det er feil å tenke "vi har 3 spisser". Det vi har er vel heller: 2 "bakromsspisser" (Moldskred og Sellin) og 2 storogsterk-spiss (Prica og Iversen). Og til tvilerne der ute så tror jeg at Ivers fortsatt har mye å gi som spiss, bare han ikke er alene der oppe. Han er ikke den toveisspilleren Prica er, som kreves av en alenespiss i dagens fotball imo, men en Moldskred ved siden av ham vil utfylle ham godt. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 10.06.2010 09:14 Post subject: |
|
|
Jeg har sett Fall i noen kamper i vår, og synes han er oppskrytt. Det er en grunn til at han floppet totalt i Lokomotiv Moskva. Men har er jo pen på håret, og passer godt sammen med Hoseth i Molde. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.06.2010 10:38 Post subject: |
|
|
Fall er ekstremt god på den han er god på ,men ellers er han ikke noe spesielt. Mourad i Tromsø er en annen spennede kandidat.
Noen som vet ståa angående Cooper?
1860 Munich forward Cooper linked with FC Dallas return
Ligner veldig på den situasjonene Aalborg hentet Cooper ifra. Jeg rekner absolutt med at Hoftun er våken nå som han kan få en spiller han var villig til å betale flere titalls millioner for kort tid siden på billigsalg. Denne legenden må landes. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 10.06.2010 11:17 Post subject: |
|
|
| Tviler på at det blir hentet noe som helst til kvalikken. Vi har ikke råd. Kommer det noe er det fra Ranheim. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 10.06.2010 11:39 Post subject: |
|
|
Vi bør faen meg ha råd til Kenny Cooper. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 10.06.2010 12:06 Post subject: |
|
|
I utgangspunktet ja, men klubben har brukt penger over evne. Tildels var det bra, tildels er mye penger kastet ut gjennom vinduet. Det er bare å se hvor mye hvert poeng kostet RBK i de dårlige periodene(tot.lønn/poeng).
Klubben må ta kosekvensen av og hente spillere fra Ranheim. Enkelt og greit. Vi har ikke råd til flere 3mill i året spillere med sign on fee etc etc |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.06.2010 12:24 Post subject: |
|
|
| Det kan være like dyrt å spare oss til fant og la gode muligheter i markedet gå fra oss. Cooper kan meget vel være mer verdt i balansen enn kjøpesummen. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.06.2010 12:59 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | Det har jeg ikke sagt heller. |
Nej du skrev vel 3, like feil bliver det alligevel, for vi har kun én.
| Quote: | | Fall er vel en spiller som trives aller best når han får mange innlegg og er ekstremt flink til å nå ballen først og få kraft bak headingene. Når det gjelder det andre aspektene av spillet hans er ikke fullt så imponert og synes f.eks Prica som spiller er langt bedre. |
Han har langt flere kvaliteter end det der. Han er en habil afslutter med benene. Det er klart at han er afhængig af indlæg for at udnytte sin hovedstyrke, akkurat som Prica. Men han er enormt stærk i kroppen samt flink til at vende forsvarsspillerne væk og skabe chancer på egenhånd. Jeg har svært ved at se de begrænsninger du skriver om, det må du næsten forklare nærmere.
| abjoern wrote: | | For 15 millioner regner jeg med at vi kjøper en spiller som også har stort videresalgspotensiale. Jeg mener vi må tenke litt som United gjør, som vel har som offisiell policy å spare de store overgangsmidlene til spillere som enda ikke er i sin beste alder. Real Madrid punger jo ut hundrevis av millioner for en spiller som Kaka - penger de aldri kommer til å se igjen. Uansett så vil vel utenlandske beilere være lunkne til å betale stort for Fall etter at han allerede har mislyktes i Russland. |
Jeg forstår ikke helt tankegangen her. At han har mislykkes i Rusland er ikke nødvendigvis nogen hindring for udenlandskarriere hvis han gør det godt hos os i TL og CL. Han har tidligere præsteret for både Randers og OB i Intertoto og UEFA-cuppen og har allerede været på blokken for flere udenlandske klubber.
Ellers er jeg enig i, at vi kun skal betale mye for spillere med et videresalgspotentiale, men det mener jeg også Djiby Fall har. Han er akkurat fyldt 25 og har dermed mange gode sæsoner tilbake som fotballspiller. Jeg mener at Djiby Fall er en spiller i ”Sapara-klassen”, og er værdt hver en øre af de 15 mil. At vi ikke har råd til det er så en anden sag. Men markedet er ganske dødt nå, så får vi se hvordan det udvikler sig, han kan måske være tilgængelig for en lavere sum. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 10.06.2010 16:25 Post subject: |
|
|
Er enig i at Fall har videresalgspotensiale selv om det at han mislyktes i Russland nok gjør at han må bevise på en europeisk arena(CL eller EL), nok en gang. Uansett er det bedre at han mislyktes i Russland enn i vest-europa; det kan jo være mange grunner til at han ikke innfridde i Russland.
Ellers er det tydelig at Fall besitter flere kvaliteter enn det norske fotballpublikummet er klar over. Det virker som de aller fleste danske supportere sikler over muligheten på å hente Fall jf bold.dk osv.
Useriøs kommentar Michael Collins, tre-fire kamper er knapt noe grunnlag for å uttale seg om graden av oppskrytthet hos en fotballspiller som just har nådd kampform.
Vi har nok uansett ikke råd, og dersom vi faktisk har 15 millioner til disp for spillerkjøp er ikke Fall det opplagte valget, for meg i hvert fall. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.06.2010 19:45 Post subject: |
|
|
Må bare si at "legenden" cooper ene og alene bør kjøpes grunent forumaktiviteter ^^
Vell, Cooper har ikke lyktes i 1860, og jeg tror mye skyldes trivsel.
Uten å kunne sette fingeren på x-act hvorfor det er slik tror jeg Cooper ville blomstret for oss under NAE, men problemet blir nok lønn...
Det er selvfølgelig lov å håpe da jeg tror han utmerket kunne vært både oppspilspunkt og 1 av 2 spisser.
Han har mange kvaliteter like de Prica har, han er yngere og han har i tilelgg bedre skuddfor og teknikk spør du meg...
nå har vel aldri jeg lagt skjul på at jeg er stor fan av Cooper, men det skyldes utelukkende kvaliteter jeg mener han har som ville vært svært nyttige for oss.
Er vi smart så kalrer vi å lokke ham på en 4 års kontrakt, han storspilelr blir solgt med priofitt ELLER blir i klubben til han pensjonerer seg hjemme hos dallas
HEIA COOPER! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 10.06.2010 19:52 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Ballahl wrote: | Det har jeg ikke sagt heller. |
Nej du skrev vel 3, like feil bliver det alligevel, for vi har kun én. |
Det hjelper ikke at du og andre synes kvaliteten er for lav, det er noe jeg også er enig i..
Men vi har allikevel 3 spisser som er godt betalt og da kjøpe enda en uten at vi sier bye bye til én av de tre nevnte er idiotisk, både økonomisk og framtidsrettet.
Skal vi kjøpe en ny spiss må vi ta farvel med en av de tre nevnte!
Vi har rett å slett ikke råd til 4 godt betalte spisser.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 10.06.2010 21:19 Post subject: |
|
|
Hva med forslaget på årsmøtet om private investorer, eventuelt korttidsleie av spillere. _________________ Cantate Conflictus |
|
| Back to top |
|
 |
fortid-framtid-rbk Junior
|
Posted: 10.06.2010 22:29 Post subject: |
|
|
skal vi først ha en ny spiss, hvorfor ikke Kim Ojo(vet han er nevt tusen ganger før her)? ung, lovende og et stort videresalgspotensial + ikke dyr for oss. 2-3mil.
Rart han ikke er i en TL klubb allerede.. selvom han sier selv han skal til Inter snart da
Synes det er rart at vi må kjøpe halvgamle spiller som snart har hatt sine beste år, hvorfor ikke heller kjøpe uslipne diamanter som Kim Ojo.
kan tjene big money på den investeringen tror jeg  _________________ Den som inte våger inte vinner! |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.06.2010 23:02 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | Det hjelper ikke at du og andre synes kvaliteten er for lav, det er noe jeg også er enig i..
Men vi har allikevel 3 spisser som er godt betalt og da kjøpe enda en uten at vi sier bye bye til én av de tre nevnte er idiotisk, både økonomisk og framtidsrettet.
Skal vi kjøpe en ny spiss må vi ta farvel med en av de tre nevnte!
Vi har rett å slett ikke råd til 4 godt betalte spisser.. |
Hvis du synes kvaliteten er lav, hvorfor skriver du så at vi har 3 gode spisser? Jeg har heller ikke skrevet noget om at vi skal kvitte os med nogle af spillerne vi har eller ikke.
For min del kan Moldeskred godt ofres, men mye afhænger af hvilket formation Eggen vælger i fremtiden, da både Moldeskred og Olsen kan spille ving i tillæg. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 11.06.2010 00:39 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Moldeskred og Olsen kan spille ving i tillæg. | #FAIL
Så det så. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 11.06.2010 00:44 Post subject: |
|
|
Jajaja , ikke typisk ving, men mere så de kan skære ind i banen så de kan komme på skudhold. Præcis som Eggen har drillet T. Olsen i i det sidste. Lynvinger som kan udfordre og slå indlæg bliver de aldrig. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
|