View previous topic :: View next topic |
Hvem blir nærmeste utfordrer til RBK? |
SK Brann |
|
1% |
[ 2 ] |
FK Haugesund |
|
0% |
[ 1 ] |
Hønefoss BK |
|
0% |
[ 1 ] |
Kongsvinger IL |
|
1% |
[ 2 ] |
Lillestrøm SK |
|
1% |
[ 2 ] |
Molde FK |
|
13% |
[ 14 ] |
Odds BK |
|
1% |
[ 2 ] |
Sandefjord Fb |
|
0% |
[ 0 ] |
Stabæk IF |
|
44% |
[ 47 ] |
IK Start |
|
2% |
[ 3 ] |
Strømsgodset IF |
|
1% |
[ 2 ] |
Tromsø IL |
|
1% |
[ 2 ] |
Viking FK |
|
19% |
[ 20 ] |
VÃ¥lerengens IF |
|
5% |
[ 6 ] |
Aalesunds FK |
|
0% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 105 |
|
Author |
Message |
JellyFish Veteran
|
Posted: 06.06.2010 20:11 Post subject: |
|
|
Hepphepp! til Molde i dag..må vel være en slags rekord? 3 måls ledelse inn i overtid, men så blir det uavgjort? Noen som vet om noe lignende? _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 06.06.2010 23:23 Post subject: |
|
|
Raufoss snudde vel 0-3 til 4-3 her for noen år siden (lurer på om det var i 2. divisjon), men da tror jeg de begynte opphentinga etter 85 minutter eller noe slikt. Det finnes vel et lydklipp på nettet med en ekstatisk kommentator fra Radio Raufoss eller noe slikt. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.06.2010 19:03 Post subject: |
|
|
"Hater, hater, hater TV2" runger på Sør Arena i kampen mellom Start og Viking. De har vel kjørt på i et par minutter nå. Artig! _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 07.06.2010 20:02 Post subject: |
|
|
Start-Viking 1-1. "En kamp som begge lagene fortjente å tape", oppsummerte TV2, og det er lett å være enig. Starts høyreside med Hunter Thompson og Christian Balaños må være Tippeligaens dårligste. Eneste spilleren på banen jeg ville hatt til Tromsø: Birkir Bjarnason, som spilte for Glimt i fjor, en meget lovende angriper. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 10.06.2010 02:23 Post subject: |
|
|
Og fytti helvete!! Etter titals med aar i gamet, har jeg aldri hoert lignende tror jeg. Tidenes tirade, maa bare bli en YouTube-hitt. Elsker Rekdal og hans frittalenhet, men spoers hvordan dette tas imot i spillegruppen. Herre jesus min hatt:
http://fotball.aftenposte...171679.ece |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 10.06.2010 02:59 Post subject: |
|
|
Herregud å uprofesjonelt, glad vi har/hadde Eggen og Hamrén som tar slike ting innad. Jönsson har heller ikke for vane å snakke om slike ting utad.
Før øvrig en ting jeg ønsker å nevne, noen som har merket seg hvordan pressen beskytter Jan Jönsson og Dag-Eilev Fagermo spesielt?
Begge blir hyllet og får flere minutter intervju-tid når de vinner mens når de taper så er det sjeldent pressen er etter dem..
Kommer JJ til oss vil han merke hvordan det er å være upopulær, du kan mangedoble det kjæledeggen Stabæk opplever.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 10.06.2010 10:25 Post subject: |
|
|
TIL-supporteren Donkeyman reflekterer over Tippeligaen så langt på Isbergets forum:
Donkeyman wrote: | Nu är vi alltså nästan halvvägs i årets serie och det blir ett långt uppehåll över VM. Så varför inte då ta och spekulera lite kring fortsättningen. Men till att börja med skall jag komma med min högst personliga syn på det som varit, sett ur en högst ovetenskaplig statistisk synvinkel. Jag delar in lagen i några grupper.
1. De bästa (RBK)
Är i en klass för sig historiskt. Ett lag som "alltid" är i toppen och som inte har slutat långt ned i tabellen på evigheters evigheter. Men som vanligen är "slow starters" och som kommer starkt på höstarna
Har gjort det bättre än vanligt i år. Blytung guldfavorit. Det skall mycket till för att de inte skall vinna i år också.
2. Storklubbarna (Brann, Viking, Stabæk, VIF)
Lag med stora ambitioner. Drömmer om att bli ett nytt RBK. Varje säsong brukar ett av dessa hänga med högt på tabellen medan ett par ligger i mitten och något misslyckas helt.
Statistiken stämmer i år också. VIF ligger högt uppe, Viking och Stabæk i mitten och Brann i botten.
3. De etablerade (TIL, AaFK, Odd, Start, SIF, MFK, LSK)
De här lagen hänger med år efter år. Har de ett dåligt år och åker ut så studsar de tillbaka upp direkt. För det mesta brukar ett av de här lagen "ha året" och hänga med i toppen, resten ligger i mitten och något misslyckas helt och slåss i botten. Dess värre lyckas nästan aldrig ett av de här lagen upprepa en topplats två år i rad
I år är det TIL som "har året" men LSK och AaFK är också bra med. Resten ligger i mitten och alla har distans till botten.
4. "Wannabies" (Haugesund, KIL, Hønefoss, Sandefjord)
Det här gänget har som ambition att etablera sig i Tippeligaen. Men lyckas inte riktigt. När de går upp är det rätt ned igen antingen direkt eller efter ett par säsonger. Deras "normalposition" är toppen i Adeccoligaen.
Inget undantag i år annat än att de är så pass många att inte alla kan åka ur.
Omstarten
Nu kommer ett månadslångt uppehåll. All erfarenhet talar för att omstarten blir precis som om det startade en ny serie. Lagens interna styrkeförhållanden kommer att förändras radikalt. Flera lag kommer att klättra kraftigt medan andra kommer att falla rejält. Frågan är bara vilka. Här kan man bara spekulera, det finns inte något speciellt att gå på. Det enda som antagligen är säkert är att RBK kommer att "mala på" framöver också.
Donkeyman har en liten känsla av att trioen Viking, Stabæk och Molde har mer "potential". Det skall nog inte så mycket till för att de skall börja klättra i tabellen. Samtidigt undrar jag om inte AaFK kommer att "tappa lite fart". För Brann är det väldigt avgörande vad som sker under upphållet. Arbetar de bra kan de komma ut som ett nytt lag och börja klättra men de kan lika gärna komma ut i en ännu värre kris än de redan befinner sig i. Jag misstänker starkt att de behöver en bra start i Juli annars blir det nervöst att vara Bergensare.
När det gäller TIL tror jag att de med tiden kommer att börja "sacka efter" RBK men man kommer nog att hänga med i medaljstriden ända till slutet. En medaljstrid som kommer att utkämpas mot VIF och LSK. Men som sagt ovan - bilden kan också förändras radikalt. |
_________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.06.2010 11:30 Post subject: |
|
|
Flott innlegg, jeg sitter med mange av de samme tankene  |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 10.06.2010 12:26 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 10.06.2010 13:56 Post subject: |
|
|
Stort sett enig i innlegget. Men skjønner ikke helt hvorfor han plasserer Lillestrøm som en av de etablerte mens Stabæk er en av storklubbene. Til tross for at Lillestrøm ikke har prestert like godt som Stabæk i 2009 og 2008 så er de likevel en større klubb enn Stabæk. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 10.06.2010 13:58 Post subject: |
|
|
Lillestrøm rykker jo heller aldri ned, og har vel fortsatt rekorden for flest uavbrutte sesonger i den øverste divisjonen. Så jeg er helt enig, det var dete eneste jeg stusset på også. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
El Gordo Junior
|
Posted: 10.06.2010 16:49 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Stort sett enig i innlegget. Men skjønner ikke helt hvorfor han plasserer Lillestrøm som en av de etablerte mens Stabæk er en av storklubbene. Til tross for at Lillestrøm ikke har prestert like godt som Stabæk i 2009 og 2008 så er de likevel en større klubb enn Stabæk. |
Uenig,
Sportslig har Stabæk jevnt over vært bedre enn LSK siden Stabæk etablerte seg i tippeligaen i 1996. Etter at de byttet hjemmebane har de også passert Lillestrøm i antall tilskuere. Klart LSK er en mer merittert klubb og har vært lengre enn noen andre i TL, men i de øvrige parameterene er det fordel Stabæk.
Stabæk har vel, etter de fleste målestokker, jevnt over vært det beste laget i tippeligaen etter Rosenborg de siste 15 sesongene. Brann har en håndfull flere poeng på maratontabellen, men så har de også en sesong mer i tippeligan. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.07.2010 18:32 Post subject: |
|
|
Takk, AaFK! |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 04.07.2010 18:35 Post subject: |
|
|
Veldig deilig! Får bare håpe det holder helt inn. Da kan Tromsøs nedtur komme såpass tidlig  |
|
Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 04.07.2010 19:03 Post subject: |
|
|
Hehe, ikke bare jeg som "heier" på Aalesund idag altså  _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.07.2010 19:19 Post subject: |
|
|
Dagens andre gode ting er vel at gresset endelig er grønt på Alfheim. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 04.07.2010 19:32 Post subject: |
|
|
Rune Skarsfjord says:
Quote: | Det er typisk Bakke å gå i bakrom. |
Haha Det er mange ting jeg ville ramsa opp som typisk for Bakke før jeg ville valgt bakromsspiss ihvertfall hehe  |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.07.2010 19:49 Post subject: |
|
|
Vuvuzela på Alfheim. Great!
Finn svinet og bank han opp med bert-berten sin. Samme eff om det er AaFK, TIL eller nøytrel tilskuer. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 04.07.2010 19:50 Post subject: |
|
|
Nå tror jeg Bolanos har bommet på 4 straffer på rad! _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.07.2010 19:59 Post subject: |
|
|
Vaagan Moen har begynt å skore ofte og er en solid spiller som Rosenborg sterkt bør vurdere å hente som bosman i høst er fremdeles 26 år og i en mer veldrevet klubb enn Brann kan han bli enda bedre.
Martin Fillo var helt vanvittig god mot Odd idag og er en spiller med et enormt potensial. Det er nok kanskje vanskelig å hente han for Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.07.2010 20:07 Post subject: |
|
|
Viking har generelt veldig mange spennende midtbanespillere. Bjarnasson er den jeg aller helst ser i riktig drakt, men det er flere andre med gode kvaliteter også. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 04.07.2010 20:35 Post subject: |
|
|
Tror Viking kan hevde seg i toppen utover på høsten nå. Har fått inn Erik Nevland og Martin Fillo er kvitt skadeproblemene. "Heldigvis" er de 10 poeng bak oss. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.07.2010 21:16 Post subject: |
|
|
I følge Langli spilles det med Select-ball på Åråsen mellom LSK og VIF. Synes dette høres spesielt ut da LSK har Diadora som sponsor og utsyrsleverandør, og etter det jeg har forstått er ballen en stor del av sponsor-kaka for utstyrsprodusentene (og det er en av hovedgrunnene til at felles Tippeligaball inntil videre ikke er realisert). _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 04.07.2010 21:18 Post subject: |
|
|
Uhm, hva skjer da Lillestrøm? 3 mål på 2 minutter eller noe slikt?  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
|