View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 06.06.2010 21:55 Post subject: |
|
|
Hehe, Kongsvinger var vel et av lagene som har lagt seg høyest mot oss til nå i år. Og hvorfor tror du flere lag får lyst til å angripe mot oss med Eggen som trener enn Hamrén - som har møtt utrolig mange lag som har lagt seg bakpå? |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 06.06.2010 22:02 Post subject: |
|
|
En artig kamp, men det var arrogant forsvarsspill til tider. Mot en bedre motstander enn KIL ville det blitt baklengs. Garantert.
Positivt at man spilte offensiv gladfotball, men det må ikke bli spill med for stor risiko bakover. Laget må heve seg flere hakk fra dagens nivå om man skal spille like bra offensivt mot en bedre motstander samtidig som man er omtrent like trygg bakover som under Hamrèn. Et mer angrepsvillig motstanderlag kan slå begge veier.
Traore burde fått langt mer spilletid, og en av unguttene burde også fått slippe til. Eggen tenker kanskje at kamp er beste trening for samhandling, og vil kanskje derfor prioritere fast 11er. Først for å få drillet inn samhandlingsmønsteret maksimalt før CL-kvalifiseringen, deretter for spill i Europa om man kvalifiseres. Kanskje blir det først etter kvaliken er ferdig, og om RBK skulle ha luke på tabellen, at det blir mer rullering på laget og flere unge spillere får slippe til?
Men det er forsåvidt en grei prioritering gitt ambisjonene, i alle fall om de yngste får noen minutter her og der. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.06.2010 22:04 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Hamrén hadde nok satt innpå noen friske bein på slutten. |
Sprøtt hvordan du sitter i flere tråder og gjør alt du kan for å dreie diskusjon inn på det du mener er et feil innbytte på stillingen 4-0!? Greit at du hadde bestemt deg på forhånd for å være kritisk uansett hva som skjedde, men dette går over alle støvleskaft. Er det at Eggen bare byttet to istedet for tre spillere det du først og fremst sitter igjen med av inntrykk etter denne matchen så synes jeg synd på deg.
Kan ikke huske at du nevnte dette med et ord da vi slo Hønefoss 3-0 med Hamren på sidelinja. Eller mener du at Sellin sine fem minutter på banen er bra nok, på tross av at kampen var avgjort for lenge siden?
Snakk om å velge fokusområder med omhu. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 06.06.2010 22:16 Post subject: |
|
|
Synes allerede vi ser mer spill i rom i stedet for på fot og flere samtidige bevegelser/fruktbare relasjoner på banen. Kan ikke huske sist vi tar kommandoen så til de grader og avgjør kampen før halve førsteomgangen er unnagjort. Nils Arne er jo ikke født i går, han er jo programforpliktet til å si at han skal bygge videre på dette toget som går på skinner fra før, ettersom serieresultatene under Hamrèn er så utrolig sterke. Kanskje tilhører jeg nostalgibrigaden som det kalles, men det er lenge siden jeg har hatt det så gøy på Lerkendal som i dag.
Det skal sies at dette (med et lite unntak i Torp som er en god spiller) er en veldig dårlig motstander som hverken vil, kan eller evner å skape de store farlighetene. Dette gjør også at forsvaret vårt til tider blir nonchalant. Men vi manglet også Annan i mellomrommet, han er vanligvis en viktig femte forsvarer. Mange gode kandidater til banens beste i dag, både Henriksen, Dorsin, Winsnes, Skjelbred med flere. Banens dårligste var nok enten Kongsvingers venstreback eller Kim Holmen. Ironisk applaus etter hvert eneste turn-innkast som gikk ut av banen eller rett i en RBK-spiller.
Forsøk på spillerbørs:
Örlund (6) - Nesten ingenting å gjøre, men er trygg på de små fjertesjansene KIL får til.
Lustig (7) - Opp og ned sida hele veien. Gode kombinasjoner og presise baller.
Stadsgaard (7) - Heller ikke han får vist seg fram så mye, men han løper opp folk og gjør en solid jobb de gangene KIL truer. Sjeleglad for at han klarte å hindre den farlige to-mot-en-sjansen i første omgang. Typisk han. Er så glad for at vi har en sånn stopper. Viktige inngripener i hver eneste kamp.
Lago (7) - Søvnig dag på jobb, kan gjøre det han finner for godt. Kunne faktisk ha endt opp med scoring i dag. Gøyale brytekamper mot Niang (der er det mye ukontrollerte armer og bein) på slutten, og vinner de fleste om ikke alle hodedueller foruten de hvor han møtte den lange mannen på tuppen av kampen.
Dorsin (8 ) - Utrolig villig og god hele kampen gjennom. Fin visjon i det han holder på med. Kombinerer du utrettelig vilje og innsats med et godt fotballhode blir det ofte resultater.
Nr 15 hos RBK (8 ) - Spennende ny spiller. Gode tekniske detaljer og bra driv i riktig retning. Flott scoring fra distanse og en endeløs rekke med involveringer som vitner om stor spilleforståelse og en ballbehandling som er sjelden vare i norsk fotball. Kan bli et gledelig bekjentskap i tiden framover. Litt lei av de som slår støttepasninger og løper uten mål og mening på midten hos oss.
Henriksen (7) - Rolig med ball, sterk i duellene og sjeldent gode valg til å være så ung. Har hatt godt av mye spilletid. Kan bli en av disse spillerne som alltid er et trekk foran oppi hodet, a la Bergkamp, Beardsley og vår egen Steffen.
Winsnes (8 ) - Glimrende kamp av doktoren. Utfører vanskelig pasninger på en måte som gjør at de ser enkle ut. Vrir spillet med sitt lave tyngdepunkt og gode overblikk. Pluss for scoring. Flere ganger involvert i stadiet hvor det som før har blitt statisk klyngespill i dag utviklet seg til avslutninger og målsjanser.
Moldskred (5) - Sliter med å la meg begeistre av denne spilleren. Han har garantert mer inne, men det kommer liksom aldri ut. Bedre i dag enn før i år, men det mangler mye i utførelsen av alt. Men skal ha ros for friske og kompromissløse løp som vil betale seg om ikke lenge. Ser gjerne at han blir mer resolutt når han er i posisjon.
Prica (6) - Ikke kjempeeffektiv i dag. Kan også bli mer bestemt når ballen ligger i hans område innenfor seksten. Han og Ivers kan lære av hverandre på forskjellige felt. Men han er alltid en trussel, skaper sjanser og får betalt i form av ny scoring. Faller litt lett da han skaffer straffe, men vanskelig å vurdere dette. Vi trenger nok ikke å filme for å slå Kongsvinger hjemme, ikke under Nils. Men det var nok berøring der. Nok til at han mister balansen når han er i stor fart.
Iversen (7) - Tippeligaens toppscorer er også Tippeligaens lureste spiller. Konstant uromoment, spiller medspillerne gode i beste Eggen-ånd. Sikker på straffe (so, what else is new?) og glimrende flikker som har riktig kraft og retning nesten hver gang. At noen ser ut til å hevde at f.eks Aarøy er en bedre hodespiller enn Steffen beror nok mer på dette med høyden enn den faktiske timingen og presisjonen i luftrommet. At en kar som er 20 cm høyere enn alle andre treffer ballen oftere burde ikke være noen overraskelse. Ingen spisser i Norge matcher Ivers. Hyggelig at han er i form og viser seg fram igjen, hadde nesten mistet troen på noe slikt. Burde kanskje fått med seg en scoring til i dag, i likhet med Prica? 4-0 kamuflerer til en viss grad at dette var en kamp hvor Rosenborg burde vunnet mer om de var mer effektive. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.06.2010 22:19 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Greit at du hadde bestemt deg på forhånd for å være kritisk uansett hva som skjedde, men dette går over alle støvleskaft. Er det at Eggen bare byttet to istedet for tre spillere det du først og fremst sitter igjen med av inntrykk etter denne matchen så synes jeg synd på deg. |
Kjære vene. Les det første jeg skrev hvor jeg oppsummerte det som var bra og jeg synes jeg var raus. Men jeg vil også kritisere det å ikke bruke innbytterne i en kamp som er avgjort så tidlig. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.06.2010 22:23 Post subject: |
|
|
Men du er vel enig i at Hamrén var like elendig med tanke på innbytter når kampene var avgjort regner jeg med? |
|
Back to top |
|
 |
clarkbent Junior
|
Posted: 06.06.2010 22:23 Post subject: |
|
|
Rimelig grei børs, men stiller meg særdeles tvilende til Winsnes sin karakter. Du nevner blant annet " Litt lei av de som slår støttepasninger og løper uten mål og mening på midten hos oss. " Og det er nettopp dette jeg synes Winsnes hadde mye av i dag også. Jeg skal ikke nekte på at han var bedre i dagens kamp kontra de tidligere kampene denne sesongen. Han hadde som vanlig en del småfarlige balltap og når han først forsøkte på disse "vanskelige" pasningene du nevner traff han som oftest hodet eller brystet på en motspiller.
Sånn rent subjektivt mener jeg han fortjener en 7er. Mye på grunn av en fin scoring, og det at han faktisk bidrar noe mer fremover enn tidligere. Samtidig trekker det at han ikke kan skyte med høyre noe ned, med tanke på den enorme sjansen han spolerte. Han kjører også for mange treige piruetter etterfulgt av en støttepasning eventuelt ett balltap altfor ofte.
Vil til slutt nevne at jeg håper at Winsnes kommer tilbake etter sommerpausen i god form, selv om jeg har mine tvil. _________________ Never argue with an idiot. He would lead you to his level, and then, beat you with experience. |
|
Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 06.06.2010 22:24 Post subject: |
|
|
Oppmannen, er enig i at den nye spilleren med nummer 15 var et trivelig bekjentskap  _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.06.2010 22:45 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Men du er vel enig i at Hamrén var like elendig med tanke på innbytter når kampene var avgjort regner jeg med? |
Nei, det er jeg ikke. Hamrén var alt i alt flink til å benytte innbyttere enten kampene var avgjort eller ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.06.2010 22:51 Post subject: |
|
|
Ja, sist vi vant 4-0 satte Hamrén inn spillere som som sikkert var 100 år tilsammen. Da kan man like gjerne la være, spesielt om tanken med disse byttene skal være å gi unge spillere "gode opplevelser". |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.06.2010 23:00 Post subject: |
|
|
Kristobal, foreslår at du leser Hedons tilbakeblikk på Hamréns bytter en gang til, og tenker deg om før du konkluderer, fordi det du skriver ikke gir noen logisk mening. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 06.06.2010 23:03 Post subject: |
|
|
Herregud, så billig straffen vår egentlig var! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 06.06.2010 23:27; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.06.2010 23:14 Post subject: |
|
|
Straffen viste seg å være superbillig. Men han skulle vel ha hatt på den liknende i andre omgang?!?
Om Markus Henriksen hadde vært en del år eldre hadde kanskje innbytterne sist vi vant 4-0 vært 100 år til sammen. Han debuterte i den kampen med et innhopp på slutten. At Strand kom innpå en og annen gang i fjor kritiserte jeg den gangen. |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4070 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 06.06.2010 23:16 Post subject: |
|
|
larse65 wrote: | Oppmannen, er enig i at den nye spilleren med nummer 15 var et trivelig bekjentskap  |
Har ikke han vært i Rosenborg før i en kort periode? |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.06.2010 23:19 Post subject: |
|
|
Tror han spilte her høsten 2005, men vært ute med skade de siste fire og en halv sesongene  |
|
Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 06.06.2010 23:38 Post subject: |
|
|
Stor takk til Rosenborg og Nils Arne for en flott bursdagsopplevelse på Lerkendal
Satt på Rema 1000 VIP og rett bak målet i 1.omgang, kjempeartig! _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.06.2010 23:55 Post subject: |
|
|
TV2 og VG opererer med hhv 6 og 7 sjanser til oss i denne kampen. Mulig jeg var preget av Eggen-eufori, men vi hadde da vitterlig flere sjanser enn som så? Jeg ville tippet 12-14 basert på det inntrykket jeg satt igjen med etter kamper. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.06.2010 00:03 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | TV2 og VG opererer med hhv 6 og 7 sjanser til oss i denne kampen. Mulig jeg var preget av Eggen-eufori, men vi hadde da vitterlig flere sjanser enn som så? Jeg ville tippet 12-14 basert på det inntrykket jeg satt igjen med etter kamper. |
12-14 målsjanser? Definisjonen av en målsjanse er vel at det skal være en nærmest 100 %-sjanse. Synes 6-7 høres ut som et greit tall på soleklare målsjanser. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 07.06.2010 00:03 Post subject: |
|
|
Synes ikke Kristobal skal få så mye pepper for kritikken av innbyttene.
Jeg er både Hamren, Eggen og Jønsson-fans,dvs jeg er fornøyd med tingenes tilstand om det blir som de fleste tror.
Men irriterte meg kraftig selv også, akkurat som jeg gjorde sist NAE var sjef.
Hva sier man egentlig til innbytterne?
Olsen, du er dårlig, men kan få spille litt iom. at vi leder så klart.
Traore, du er elendig, men kan få noen minutter.
Sellin og Ã…sen: Ranheim trenger slike som dere.
Var forøvrig på kjernen-tribunen og sto under hele kampen, ikke langt fra der jeg pleide stå da Eggen spillte på laget  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.06.2010 00:04 Post subject: |
|
|
8 på børsen til Winsnes, Oppmannen? Han har mange gode pasninger, men de 4-5 gangene vi får brudd i mot er det alltid Winsnes som er mannen bak det. Hadde vi møtt et brukbart kontringslag kunne det blitt skummelt. |
|
Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 07.06.2010 00:08 Post subject: |
|
|
Sjansetellinga er jo bare tull. Dorsin sitt inlegg som Prica lar pasere og ender opp i ingenting er jo egentlig en mega sjangse, men pga. det ikke er noe skudd på mål kommer den ikke med i statistikken. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.06.2010 00:12 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: |
12-14 målsjanser? Definisjonen av en målsjanse er vel at det skal være en nærmest 100 %-sjanse. Synes 6-7 høres ut som et greit tall på soleklare målsjanser. |
Tallene fra Hønefoss-kampen var 11 og 14 hos VG og Adressa. Jeg synes ikke vi skapte noe mindre målsjanser i dag. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.06.2010 00:13 Post subject: |
|
|
toreinar wrote: |
Hva sier man egentlig til innbytterne?
|
Ingen slitne spillere i utgangspunktet, slik at alle som startet var fit for fight uten noen viktige kamper i nærmeste fremtid. Det gjorde behovet for hvile på disse ikke-eksisterende.
Slik jeg ser det fungerte spillet rimelig bra på så kort tid med et nytt offensivt angrepsmønster, og da er det viktig at spillerne får øvd seg. Den eneste som ikke fungerte optimalt var Moldskred, men jeg tipper Eggen lot ham spille halve andreomgangen for at han skulle komme inn i det etterhvert. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 07.06.2010 00:17 Post subject: |
|
|
Både Winsnes og Skjelbred var veldig gode i dag, også Henriksen. Jeg synes mange her på forumet har en litt forutintatt holdning til Winsnes, for i dag var han god. Mange som antagelig vil ri sin egen kjepphest.
1. Omgangen var utrolig bra, så deilig å se spillerene spurte og gå på løp igjen(!). Jeg har jo blitt vant til at de går rundt og daffer i 90 minutter. Generelt utrolig mye bra tendenser.
2. omgangen synes jeg ikke var noe store greier, og det tror jeg heller ikke Eggen syntes. Det lignet på mye av det vi har sett under Hamren egentlig. Liten bevegelse, tregt tempo osv.
Men 4-0 er absolutt godkjent, er enig med Eggen sitt terningkast. Men jeg tror det kommer til å bli enda bedre med tiden.
Forøvrig morsomt å se langballsbrigaden kverulerer over manglende bytter på 4-0. Og sjefen selv, han fra Ystad, er jo helt stille. Deilig! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.06.2010 00:19 Post subject: |
|
|
PCS var god, Henriksen var god, Dorsin var god og Iversen var god. Winsnes var OK, synes jeg. Meget gode pasninger og kloke valg, men er så forbanna irriterende at han påfører oss 4-5 brudd i mot i hver kamp. |
|
Back to top |
|
 |
|