English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge - Montenegro
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
d@len
Rutinert

PostPosted: 30.05.2010 04:13    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
Nå var Yttergård Jenssen en av de svakeste på Norge i dag etter min mening. Han blir litt for treg og lett i duellene mot internasjonale spillere enda. Høgli derimot virker stabil på høyreback.

Ikke mat trollet.
Back to top
View user's profile Send private message
Lavik
Proff

PostPosted: 30.05.2010 04:20    Post subject: Reply with quote

Seriøst var Høgli på banen?! Så ikke noe til fyren jo..
senador
Legende

PostPosted: 30.05.2010 08:59    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Jarstein viser igjen sin eminente spenst...

Jarstein har tydeligvis en ekstra beskyttelse fra media og andre. Hvem som helst andre villet fått kritikk for at man burde tatt den. Her må jo alle se den forferdelige spensten vår GK har. Dette holder ikke.
Back to top
Escudos
Veteran

PostPosted: 30.05.2010 10:27    Post subject: Reply with quote

nå er han heldigvis ikke vår, men Norge sin keeper Very Happy
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 30.05.2010 10:31    Post subject: Reply with quote

d@len wrote:
Ikke mat trollet.

Beklager at jeg glemte å skryte Huseklepp opp i skyene for den fantastiske evnen han har til å sette ballen alle andre steder enn i mål.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.05.2010 10:39    Post subject: Reply with quote

Högli var bra och är bankers som högerback, Parr på vänsterbacken höll inte måttet (inlägg och headingar i hytt och pine), Yttergård J anonym och Huseklepp gjorde det bra fram till avsluten.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 30.05.2010 10:43    Post subject: Reply with quote

Jeg presterte å ikke få med meg de siste 20 minuttene, men inntrykket jeg satt igjen med var faktisk noe positivt i forhold til spillestil. Vi prøvde faktisk å bygge bakfra flere ganger, og spilte noe som lett kunne kalles possession, mens man ventet på bakromsløp og stikkere. Om dette var planlagt eller tilfeldig er jeg usikker på, noe resten av landslagssesongen vil gi et langt klarere bilde av.

Det som bekymrer er at visstnok 9 av 11 spillere skal være sikre til høstens kvalik-kamper. Av disse var flere til stede i går, uten å imponere. Det som også bekymrer er at de to nye i går, var langt unna å holde nivået, mens det satt bedre spillere på benken.

For å ta et par av de som visstnok er 'faste' på laget:

- Henning Hauger var trygg med ballen, traff på de fleste pasninger selv om han hadde iallfall en skummel tversover, og forsøkte å vri spillet, noe han lyktes med kun i 50% av tilfellene. Defensivt holder han posisjonen sin og presser motspillerne, men vinner svært sjelden ballen, og blir også brukt som rundingsbøye et par ganger. Hvorfor han skal være sikker på et norsk landslag når vi f.eks. har Hæstad og Tettey med mye bedre skills både på ballvinninger og pasningsspill kan jeg ikke forstå. Hauger må være de siste par årenes mest overvurderte norske fotballspiller.

- Christian Grindheim er for meg en helt gjennomsnittlig spiller, som gjør noe bra, men som er usynlig mye av tiden også. Han får skryt av Drillo for å legge ned mange meter, men dette er i samme tempo hele tiden. Det er sjelden at han skyter fart og plukker med seg ball. Han minner litt om måten Jan Gunnar Solli jogget rundt på når han spilte sentralt på midtbanen i RBK. Jeg ser ingen grunn til at han skal spille fast på et norsk landslag. Hvor er spisskompetansen Drillo var så glad i på 90-tallet?
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.05.2010 11:42    Post subject: Reply with quote

Enig om värderingen av Hauger och Grindheim. Tettey borde vara given i landslaget. Man kanske skulle pröva Gamsten centralt, där han har haft succé med Blackburn i slutet av säsongen.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 30.05.2010 11:47    Post subject: Reply with quote

Gamsten sentralt er ikke et dumt forslag. Slik Norge spiller, kan det lønne seg å ha to raske kantspillere som går i bakrom, og Gamst Pedersen kan derfor være vel så nyttig sentralt i banen. Pasningssikker og løpssterk, i tillegg til at han har en dødballstyrke som er god å ha.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.05.2010 12:41    Post subject: Reply with quote

Er det bare meg som synes opphausingen av Huseklepp på Tv2 igår var helt malplassert? I andreomgang var han fullstendig usynlig og ble vel helt rett byttet ut.

Jarstein 5: En halvdårlig tur ut i feltet ellers trygg. Målet kan han ihvertfall ikke lastes for da det er hardt og langt ute i hjørne. Helt absurd kritikk av enkelte her inne

Høgli 6: Er blitt hans plass nå og er trygg. Ikke akkurat knallhard konkurranse.

Hangeland 6: Redder på streken og er sjefen bak der.

Wæhler 6: Til tider på grensen av det forsvarlige når det gjelder risiko ,men er en meget sterk duellspiller.

Parr 5: Ivrig og en helt ok debutt.

Hauger 5: Helt ok, litt vel risikofullt til tider og ikke særlig skapende ,men det er heller ikke jobben hans.

Grindheim 6: Slåss inn et mål og er ellers helt på det jevne.

Gamst 7: Skapende om til tider litt svak til å holde på ballen.

Jenssen 5 -: Norge sin svakeste spiller som tider slet med tempoet og duellstyrken og påførte Norge en god del brudd.

Huseklepp 6: Et par fine gjennomløp ,men ditto svake avsluttninger og etter hvert forsvinner han fullstendig ut av kampen. Hypingen til Tv 2 er til tider absurd.

Carew 7+: Norge sin beste spiller etter min mening og er helt avgjørende for at vi klarer å skape sjanser med sin fysikk og evne til å holde på ballen og engasjere dem rundt seg.
Back to top
d@len
Rutinert

PostPosted: 30.05.2010 13:20    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
d@len wrote:
Ikke mat trollet.

Beklager at jeg glemte å skryte Huseklepp opp i skyene for den fantastiske evnen han har til å sette ballen alle andre steder enn i mål.

Du trenger ikke skryte av Huseklepp. Men i likhet med Jerry Seinfelds onkel Leo, som tror alle er antisemittiske såfremt de ikke oppfyller ønsket hans, inntar du automatisk holdningen at alle hater TIL bare de er litt kritiske. For RYJs del så gjorde han en helt grei prestasjon. Vi håper og forventer at han vil bidra mer i fremtiden.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 30.05.2010 13:21    Post subject: Reply with quote

Har et håp om at Fellah skal imponere såpass i høst at han kan erstatte Grindheim i indreløperrollen. Grindheim har ikke så mye annet enn innsats og løpskraft å spille på. Man kan selvsagt stille spørsmålstegn ved den defensive jobbingen, men Fellah er langt i fra den verste i klassen.

Når det gjelder ankerrollen synes jeg Hauger har løst den veldig bra under Drillo, men det må være surt for Tettey å se hvor vanskelig det har blitt å få spilletid på landslaget etter Tyrkia-fadesen. Ferdighetsmessig overgår han vel både Hauger og Hæstad og har i tillegg en fysikk av en verden. Håper og tror Drillo har en plan for Tettey i neste kvalifisering.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 30.05.2010 13:40    Post subject: Reply with quote

d@len wrote:
holdningen at alle hater TIL bare de er litt kritiske. For RYJs del så gjorde han en helt grei prestasjon.

Jeg har da aldri sagt at Ruben spilte en strålende kamp? "En grei prestasjon" er en helt ok beskrivelse av hans innsats. Når det gjelder Huseklepp er jeg rett og slett kvalm av TV2s hysteriske dyrking av ham.
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.05.2010 13:52    Post subject: Reply with quote

Enig, alt han gjør på banen skal opphøyes og dem var sjokkert over at Drillo ikke dro han frem som en av det beste.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 30.05.2010 14:09    Post subject: Reply with quote

Er det bare jeg som stiller et spørsmålstegn til Wæhler som makker til Hangeland?

Nei, Wæhler har så å si aldri prestert dårlig på landslaget og danner en solid duo med Hangeland, men mannen vil jo være 36 år i et eventuelt EM-sluttspill i 2012! Selv om han ikke er av den typiske midtstoppertypen og faktisk har brukbar hurtighet, er jeg usikker på om han fortsatt har det om to år. Særlig med tanke på hvor skadeforfulgt han er.

Selv er jeg veldig sugen på å se Nordtveit på a-landslaget snart...
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 30.05.2010 19:32    Post subject: Reply with quote

Helt grei kamp, men jeg irriterer meg konstant over at privatlandskamper spilles for et tomt Ullevaal med lite trøkk eller engasjemang fra tribunene.. spill privatlandskamper i andre deler av landet!
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 30.05.2010 19:39    Post subject: Reply with quote

Spør du meg syns jeg at RYJ konstant gav bort ballen Rolling Eyes

Kampen var patetisk dårlig. Vi vinner kampen i det 88.minutt mot et lag som for kort tid siden ikke fantes og som befinner seg sikkert mellom 100-150 rankede lag. Utrolig mange feilpasninger, for mange som bruker for lang tid med ballen, enkeltspillere som spiller langt unna landslagsnivå.

Når skal folk se at Høgli må vekk fra landslaget? det må da være noen høyre-backer som evner å sentre ballen i Norge. han er grei defensivt, men han skal jo absolutt pole ballen opp til motstanderen ved hver anledning. latterlig. Carew... vel det eneste han gjør er å trekke på seg forsvarere, mannen eier ikke ballkontroll eller skuddferdigheter, noe som bare understrekes ved at han ikke scoret i forrige kvalikk.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb