| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
senador Legende
|
Posted: 27.05.2010 10:02 Post subject: |
|
|
| Jeg føler at Hoftun ser mer til RIL nå på grunn av økonomien, ikke at spillerne er faktisk god nok. Han er altså tvunget til å hente dårligere spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
fab4fan Proff
|
Posted: 27.05.2010 14:03 Post subject: |
|
|
| Timmi! wrote: | kvaliteten på trening og da blir det igjen en ond sirkel.
Vi må være PÅ som juling når vi nå har muligheten til å ta igjen hegemoniet i landet. Suksess kan fort bli en sovepute. Det har vi ikke råd til. |
Kunne ikke vært mer enig, 10 000 tommeltotter opp  _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 27.05.2010 14:47 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Jeg føler at Hoftun ser mer til RIL nå på grunn av økonomien, ikke at spillerne er faktisk god nok. Han er altså tvunget til å hente dårligere spillere. |
Hoftun fikk ødelagt sin evne til å vurdere toppspillere da han var trener i Gliimt. Der så han adecco-spillere uke ut og uke inn, og ingenting annet. Helt ubevisst kom han til å overvurdere kvaliteten på dem, ettersom han aldri fikk sett dem mot gode motstandere. Dette er den eneste tenkelige forklaringen på at han hentet blant annet Roy Miller til Rosenborg. Med Glimts elendige økonomi lærte han seg også å saumfare 2. divisjon etter mulige glimtspillere. Hvis Rosenborg har ambisjoner om å bli noe mer enn et middels tippeligalag, trenger Hoftun noen som kan hjelpe ham med å løfte blikket utover Trøndelag. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 27.05.2010 14:49 Post subject: |
|
|
| Jeg har hatt den samme følelsen ligegnde i bakhodet hele veien jeg også Collins. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.05.2010 15:10 Post subject: |
|
|
Miller var vel langt fra den verste venstrebacken han kunne hostet opp, og han ble dessuten kjøpt på et tidspunkt da klubben ikke hadde venstrebacker overhodet i stallen.
Men bortsett fra i akkurat det spesielle tilfellet, kan man absolutt lure litt på Hoftuns vurderingsevner, ja. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 27.05.2010 15:24 Post subject: |
|
|
Kan hende jeg har gjentatt for meg selv hvor forferdelig Miller var for oss at det har blitt forsterket, men i mitt hode så var faktisk Miller til en pris av 9(?) millioner det værste venstreback-alternative han kunne hostet opp.
Han var jo rett og slett katastrofalt dårlig! hehe |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.05.2010 15:29 Post subject: |
|
|
Jojo, men Hoftun kunne jo i realiteten ha hentet inne en venstreback fra et amatørlag i 3. divisjon like gjerne som å ha hentet Miller, det var det osm var poenget. Selv om Miller vel ikke ble noen stor suksess, i hvert fall ikke i forhold til prislappen, så fantes det nok alltids langt verre alternativer.
Og spørmålet er om Miller hadde blitt så dyr, eller kommet i det hele tatt, hvis ikke behovet for en venstreback var absolutt prekært som det var. det må jo også taes med i beregningen. Og han var jo en suksess i Glimt, så da hadde han jo i teorien potensialet til å lykkes også hos oss. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
RocketMan Junior
|
Posted: 27.05.2010 16:18 Post subject: |
|
|
| Så treninga i dag, Nordberg var virkelig god, og har mange fine offensive kvaliteter. Meget god teknikk til å være midtstopper. Så ikke så mye til det defansive, men har sett Ranheim i adecco, der har han i hvertfall gjort det bra. Skuddfoten er det heller ingenting å si på. Skal ikke se bort i fra at han en dag er fast i startelleveren. Tror han er en bedre duellspiller enn Demidov. KJØPKJØP! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.05.2010 16:30 Post subject: |
|
|
Litt av et debutinnlegg
Jeg har sikkert fulgt Tom Erik for mye lokalt til å klare å se det hele objektivt nok. Av den årsak at jeg har sett ham mest på lavere nivå så innbiller jeg meg kanskje at han ikke har kvalitetene som skal til for å spille for RBK, men det kan naturligvis være feil. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 27.05.2010 17:23 Post subject: |
|
|
Uansett flott at RBK ser på stoppere som virkelig er GODE i lufta - og ikke som Dmidov, Lago og Stadsgaard. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
RocketMan Junior
|
Posted: 27.05.2010 17:26 Post subject: |
|
|
Takk for det...
Har sett han for Ranheim i år, og der har han vært solid. På treninga i dag var han i hvertfall god... var minst like god som Statsgaard. Det skal nevnes at denne økten var meget offensiv, og ikke så mye forsvarspill. 5v3 ble det mye av. Nordberg var på laget med overtall, men viste seg som sagt frem positivt.
Du vet det sikkert bedre enn meg kristobal. Ikke alle de beste spillerne var på treningen heller da Så man skal ikke se for mye på denne økta... Men jeg ble positivt overasket. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 28.05.2010 04:14 Post subject: |
|
|
Nordberg har vært god i første divisjon men jeg synes ikke han har vært så god at han bør være aktuell for RBK, som sagt har jeg altså sett de fleste RIL kampene iår.
Eggen er i alle fall overbevist..
– I dag va’n kanskje litt præga av stundens alvor, men hainn e meget interessant. Hainn e stærk som en bjørn, å har ein vældi god vænstrefot. Hainn har aille forutsætninga fer å bli ein stor midtstopper, å da meine æ dyktig. Stor å lang e’n jo, sa Eggen.
Hoftun og Nordberg
– Jeg vil ikke forskuttere noe som helst. Nå skal vi først ha Tom Erik her på to treninger denne uka og på to treninger i neste uke. Så får vi legge videre planer etter det, sier sportslig leder Erik Hoftun til Trønder-Avisa.
Hovedpersonen selv dro på jobb etter gårsdagens trening, og har et avslappet forhold til at han snart kan få tilbud om å bli profesjonell fotballspiller.
– Det tenker jeg ikke på i det hele tatt, sier Tom Erik Nordberg.
Dere blir ikke kvitt meg så lett _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 28.05.2010 05:19 Post subject: |
|
|
Herregud for en gjeng med idioter. Om enkelte her skulle ha funnet en spiller måtte det vært en østeuropeer eller afrikaner med skrytevideoer på youtube med 30 million views, som visstnok er i søkelyset til Man U, Juventus og Bayern Munchen men som vi tilfeldigvis snapper foran nesa deres og får oss en klassespiller - overskriftene vil bli "et røverkjøp til 25 mill". Nå må folk få opp øynene og innse at vi ikke kan hente en ny Prödl.
Flere her inne får det til å virke som om forskjellen fra 1.div til Tippeligaen er som å gå fra TL til PL. Ærlig talt. Demidov kom fra Hønefoss i 1.div og tok øyeblikkelig nivået og litt til - han var fort en av de aller beste TL-midtstopperne og kunne også bekle en midtbaneplass. Demidov var noen år yngre enn denne mannen men det er mange spillere som kommer sent. Han virker til å ha enorm fysikk og god teknikk. Treningene lyver ikke - ikke gjør hans prestasjoner for RIL heller. De leder 1.div med tre poeng og det er mye takket være et gjerrig forsvar. Jeg vil ikke si den største forskjellen fra 1.div til TL ligger i midtstopperne heller, mer i angriperne, backene og midtbanen. Rollene hvor det stilles høyere krav til teknikk, hurtighet og pasningsfot/skuddfot. Jeg ser ikke hvorfor det er galt å ta inn han her som har imponert over god tid nå og som er i en god alder for å sjekke om han kan ta steget. Det er null risiko i det. Eggen tar vurderingen, en mann jeg har fullstendig tiltro til.
Dessuten klager folk så sinnsykt mye over Miller. Hans bane var avgjort av dere før han kom hit. Folk begynte å spekulere i Erik Hoftuns erfaring til å være sportsdirektør og hans opphold i B/G. Når han da valgte å hente en av B/Gs beste menn, Roy Miller, hadde hylekoret valgt ut sitt offer. Fakta er at Roy Miller aldri presterte verre enn hva Fredrik Stoor gjorde i sin første sesong (Miller presterte bedre) (eller Lustigs ilddåp heller for den saks skyld) men ikke fikk tillit nok over tid. Jeg og flere andre av mine RBK-bekjente ble imponert over Millers ro med ballen, men vi så han slet med plasseringsevnen defensivt. Vi ble også imponert over hans innhopp på sentral midtbane i flere treningskamper. Han hadde slepen teknikk og jeg synes han var en svært morsom og angrepsvillig back, eneste som måtte lukes vekk var at han "sovnet av" defensivt for ofte. Nei, Miller led av å ha kommet til klubben til feil tid og at han kom fra "feil klubb" og hentet av "feil mann". Blir pinlig berørt når jeg hører all klagingen. Enig i at prisen var vel høy, men det finnes andre spillere vi kan klage mer på da isåfall. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 28.05.2010 06:09 Post subject: |
|
|
Forskjellen mellom TL og Adecco er ikke stor, se bare på KIL og Hønefoss. Poenget mitt (som sagt sett de fleste RIL kampene) var at han kanskje er god nok for TL men jeg mener han ikke er god nok for RBK.
Da bør heller en ung trønder som Vegard Skjerve være mer aktuell. Jeg har nevnt spillere som Jørgen Horn og Even Hovland også.
Horn har vært svært skadeplaget de siste årene men han har alltid hatt et stort talent og med vårt medisinske apparat bør vi kunne få skikk på problemene hans. Hovland skjenner de fleste til.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 28.05.2010 09:59 Post subject: |
|
|
Helt enig mht Miller, LarsG. Selv om han ikke lykkes i RBK, hadde han bra potensial. Så mye Bergdølmo i ham med roen med ball, evnen til å passere ledd etc. Men det er riktig at Miller hadde en tendens til å plassere seg feil defensivt, samt at han til tider virket "undertent" og litt ukonsentrert.
Hadde han ikke blitt skadet, slik at RBK hentet tilbake Dorsin, er det slett ikke umulig at han ville vært en bra tilvekst for laget. Uansett, Miller gjør det vel ok i New York Rangers nå, og det er sikkert en helt kurant tilværelse å være proff i NYC. Miller var jo nær å komme til VM også, det ble ettmålstap for Costa Rica over to playoff-kamper mot Uruguay. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.05.2010 10:12 Post subject: |
|
|
Spiller jo ingen rolle hva slags teknikk Miller hadde, da han stort sett sto og sov, og så totalt hjelpeløs ut framover.
En av mange "klasseinvesteringer" fra Hoftun. Utrolig hva man får med litt nepotisme i god RBK-ånd. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.05.2010 10:40 Post subject: |
|
|
| Jeg gjentar meg selv, han var katastrofalt dårlig for oss! Jeg tok meg flere ganger i å tenke: Gjør han de med vilje? Går det an å være så dårlig hvis du ikke prøver å suge? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.05.2010 10:45 Post subject: |
|
|
| LarsG wrote: | Herregud for en gjeng med idioter. Om enkelte her skulle ha funnet en spiller måtte det vært en østeuropeer eller afrikaner med skrytevideoer på youtube med 30 million views, som visstnok er i søkelyset til Man U, Juventus og Bayern Munchen men som vi tilfeldigvis snapper foran nesa deres og får oss en klassespiller - overskriftene vil bli "et røverkjøp til 25 mill". Nå må folk få opp øynene og innse at vi ikke kan hente en ny Prödl.
Flere her inne får det til å virke som om forskjellen fra 1.div til Tippeligaen er som å gå fra TL til PL. Ærlig talt. Demidov kom fra Hønefoss i 1.div og tok øyeblikkelig nivået og litt til - han var fort en av de aller beste TL-midtstopperne og kunne også bekle en midtbaneplass. Demidov var noen år yngre enn denne mannen men det er mange spillere som kommer sent. Han virker til å ha enorm fysikk og god teknikk. Treningene lyver ikke - ikke gjør hans prestasjoner for RIL heller. De leder 1.div med tre poeng og det er mye takket være et gjerrig forsvar. Jeg vil ikke si den største forskjellen fra 1.div til TL ligger i midtstopperne heller, mer i angriperne, backene og midtbanen. Rollene hvor det stilles høyere krav til teknikk, hurtighet og pasningsfot/skuddfot. Jeg ser ikke hvorfor det er galt å ta inn han her som har imponert over god tid nå og som er i en god alder for å sjekke om han kan ta steget. Det er null risiko i det. Eggen tar vurderingen, en mann jeg har fullstendig tiltro til.
Dessuten klager folk så sinnsykt mye over Miller. Hans bane var avgjort av dere før han kom hit. Folk begynte å spekulere i Erik Hoftuns erfaring til å være sportsdirektør og hans opphold i B/G. Når han da valgte å hente en av B/Gs beste menn, Roy Miller, hadde hylekoret valgt ut sitt offer. Fakta er at Roy Miller aldri presterte verre enn hva Fredrik Stoor gjorde i sin første sesong (Miller presterte bedre) (eller Lustigs ilddåp heller for den saks skyld) men ikke fikk tillit nok over tid. Jeg og flere andre av mine RBK-bekjente ble imponert over Millers ro med ballen, men vi så han slet med plasseringsevnen defensivt. Vi ble også imponert over hans innhopp på sentral midtbane i flere treningskamper. Han hadde slepen teknikk og jeg synes han var en svært morsom og angrepsvillig back, eneste som måtte lukes vekk var at han "sovnet av" defensivt for ofte. Nei, Miller led av å ha kommet til klubben til feil tid og at han kom fra "feil klubb" og hentet av "feil mann". Blir pinlig berørt når jeg hører all klagingen. Enig i at prisen var vel høy, men det finnes andre spillere vi kan klage mer på da isåfall. |
Fantastisk innlegg og må si meg helt enig. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 28.05.2010 11:18 Post subject: |
|
|
Vel talt Larsg.
Når det gjelder Miller må jeg innrømme at han så hjelpesløs ut taktisk. Men så at han var en god fotballspiller.
Kanskje så enkelt som at han fikk nye innstrukser i forhold til det han var vant til?
Høye skuldre?
Itte vet je. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 28.05.2010 11:52 Post subject: |
|
|
Du går ut høyt LarsG. Det er vel få her inne som tror det skulle være mulig å konkurrere med de virkelig store klubbene om gode spillere. Mange hadde forhåpninger som at man i sin tid kunne skaffe Prodl siden det virket litt realistisk der og da, men dette er ikke noen gjennomgangsmelodi. Jeg tror man bør være ganske sikker før man henter en fersk 1.div-stopper som erstatter for Demi. Sistnevnte tok nivået veldig lett, i sin første periode var han til og med lagets beste spiller. At dette skal være en regel er å tro på den berømte herren med rød lue. Demi hadde en hel sesong der han var meget solid hos Hønefoss, han dominerte. Han viste også meget gode takter i U21-kamper. Jeg har ikke sett Nordberg og kan derfor ikke vurdere ham, men jeg tror noen få Adeccokamper og et par treninger er et litt spedt grunnlag til å vurdere om han er klar for førstelaget hos Rbk.
Jeg mener Miller var et feilkjøp. Jeg tror ikke det bare var at fyren kom på et feil tidspunkt, han virket totalt lost i hva enn han gjorde. Loffete bakover og hjelpeløs framover. Det hjelper ikke med teknikk, et fotballhode er essensielt.
I både Millers og kanskje også i dette tilfellet her, når vi trenger en stopper - finnes nødvendigvis det beste (og eneste?) alternativet utenfor vår egen stuedør? Jeg føler meg ikke trygg før spillerne som handles inn sammenlignes med up an coming alternativer rundt om i Norden/ verden ellers, noe som er en speiders jobb å finne ut av. Det er et generelt standpunkt. Kan hende er Nordberg den perfekte stopper - god i lufta, rask nok, sterk, klok og proff. At stoppere ikke er viktig kan du legge på hylla - hvor tragisk var det ikke med Kuka og Basse som stoppere? De ødela Rbks sesong med tabber over hele fjøla. Det samme som da Kvarme nesten på egenhånd terminerte Rbks kamper. Hvor mye skrek vi ikke da etter kvalitetsstoppere?
Jeg har tro på at klubben klarer seg uten Demi også, Lago og Wangberg kan sikkert steppe inn og gjøre det godt. Nordberg også, om de finner han god nok. Likevel vil jeg ønske at de tar en helhetsvurdering på at laget ikke svekkes etter at Demi selges. |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 28.05.2010 12:05 Post subject: |
|
|
Jeg for min del synes jo ikke at Miller var så totalt håpløs. Ser også at han var Erik Soler (som selvfølgelig er høyeste autoritet når det gjelder fotball) sitt første kjøp i New York Red Bull, og at Hans Backe tydeligvis har litt tro på han siden han er en av spillerne med mest spilletid.
Det kan jo hende at han som mange andre, fikk litt for liten tid til å tilpasse seg. Enkelte spillere får mye tid, mens andre neste ikke får en eneste mulighet. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 28.05.2010 12:27 Post subject: |
|
|
Ut fra det jeg leser her inne kan Nordberg fort være den stopperen RBK mangler. Det jeg ikke vet noe om er hurtigheten hans, men han kan umulig være tregere og dårligere med ballen enn Lago. I tillegg har jo Lago en del markeringssvikt i de fleste kampene han spiller.
Her er det bare å bytte Lago med Nordberg. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.05.2010 12:33 Post subject: |
|
|
| Vet ikke om du har fått det med deg men det er Demidov vi bytter bort. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 28.05.2010 12:40 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | ...
Her er det bare å bytte Lago med Nordberg. |
Du må itj gå så fort fram! _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 28.05.2010 12:48 Post subject: |
|
|
| toreinar wrote: | Vel talt Larsg.
Når det gjelder Miller må jeg innrømme at han så hjelpesløs ut taktisk. Men så at han var en god fotballspiller.
Kanskje så enkelt som at han fikk nye innstrukser i forhold til det han var vant til?
Høye skuldre?
Itte vet je. |
Når man går fra RBK til Ørgryte så bør folk se tegninga. Vi har vel heller ikke sett noe til interesse fra Villareal enda?
Folk har vel glemt hvor mange ganger han mistet ballen i farlige situasjoner, manglende løp fremover og hver gang han spilte var det dårlig offensivt på hans side. Det skal ikke mye til for å vise folk her på forumet at man er god fotballspiller tydeligvis. En fiksfaks finte, og en fin Cruyffvending er man jo i verdensklasse. Man ser ikke på totalen for fem flate øre. |
|
| Back to top |
|
 |
|