View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ace Veteran

|
Posted: 25.05.2010 08:23 Post subject: |
|
|
larse65 wrote: | Gjentar: å be folk holde kjeft, er lavpannet! | Før du kaller folk både det ene og det andre bør du kanskje lære de å kjenne. Forbeholder meg retten til å be folk om å holde kjeft når det samme oppgulpet bli gjenntatt i det uendelige. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 25.05.2010 09:38 Post subject: |
|
|
Tusen hjertelig takk Erik Hamrèn for jobben du har gjort med Rosenborg. Du har gitt oss et forsvar til å stole på, og gjort oss til en nærmest uslåelig maskin. Selv om det offensive spillet kunne vært bedre, skal vi ikke klage. Du hentet Prica som er en viktig brikke offensivt i laget vårt, du hentet Lustig som har vært vår beste høyreback siden Heggems tid. Du var med og hentet Dorsin tilbake, selvom Hoftun kanskje skal ha æren for den.
Du har gitt Åsen, Bakenga, Sellin og ikke minst Henriksen tillit på førstelaget, og du ser hvordan utviklingen deres har vært.
Tusen takk for alt Erik Hamrèn, du er alltid velkommen tilbake til Rosenborg! Du er en stor fotballtrener. |
|
Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 25.05.2010 11:31 Post subject: |
|
|
Quote: | Før du kaller folk både det ene og det andre bør du kanskje lære de å kjenne. Forbeholder meg retten til å be folk om å holde kjeft når det samme oppgulpet bli gjenntatt i det uendelige. |
Da bør du sannelig holde kjeft snart du også.
Med det så anser jeg meg som ferdig med dine vektige argumenter. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997.
Last edited by larse65 on 25.05.2010 11:42; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.05.2010 11:39 Post subject: |
|
|
Har en oppfordring til Larse65, og det er å ikke sitere alle innlegg han svarer på fullt ut. Bruk enten "post reply"-knappen nederst, eller hvis du bruker "quote"-knappen for å skrive innlegg, så gå inn i selve innlegget og rediger vekk alt eller det som ikke har noe med det du svarer på. |
|
Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 25.05.2010 11:43 Post subject: |
|
|
 _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 25.05.2010 14:48 Post subject: Rett mann til rett tid |
|
|
Mine tanker i dag:
1) Takk for alt, Hamrèn!! Man kan si mye om trener-situasjonen før og nå, men en ting er sikkert: Erik var RETT MANN TIL RETT TID. Han gjenreiste klubben på aller beste måte. Tusen takk!!
2) Nå er jeg ikke lei meg for at Eggen kommer. Nå har jeg veldig lenge sagt og skrevet at Hamrèns RBK ikke holder i Europa (jeg gjentar: fordi skal man spille som Barcelona, må man ha spillere som Barcelona. Det har RBK i Tippeligaen, men ikke internasjonalt. Vi vil ikke klare å spille ut bedre motspillere med laget sitt i balanse. Da må vi spille mer direkte).
3) Jönsson er på vei. Gleder meg. Men det tar jeg i en annen tråd.
4) Jeg gjentar: RETT MANN TIL RETT TID. Takk for alt du ga oss, og lykke til videre! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.05.2010 14:51 Post subject: |
|
|
Hamrèn spiller ikke som Barcelona. Gamle Eggenske Rosenborg har vel så mange likheter og det er ikke så merkelig da dem i prinsippet er inspirert ifra samme utgangspunkt som er den nederlandske totalfotballen. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 25.05.2010 15:23 Post subject: |
|
|
Henger meg på den. Barcelona spiller alt annet enn systemløst og improvisjonsaktig. Rinus Michels inspirerte Cruyff som er mannen bak den moderne tankegangen i Barca når det gjelder spillestil. Og som vi alle vet hentet også Eggen mye fra Rinus Michels.
Så er det selvsagt ulikheter igjen, men poenget er at Hamrèn aldri har gjort et forsøk på å få Rosenborg til å fremstå som Barcelona. Real Madrids individualistiske tradisjon er nok en "bedre" sammenlikning. |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 25.05.2010 15:36 Post subject: |
|
|
Keenoir: Du har selvsagt litt rett. Fordi det handler om hurtige bevegelser og å finne rommene. Både med dagens Barca, totalfotballen og Eggen. Forskjellen er vel at Barca fokuserer mest på å spille ballen hurtig (med bevegelser inn i ledige rom), uten nødvendigvis å spille ekstremt gjennombruddshissig. Der går ballen like gjerne hurtig med korte pasninger, og gjerne litt på tvers. Eggen er litt mer direkte, og rett på mål (samt at spillerne ikke får vandre like mye fritt, som i Barca).
Poenget mitt er at jo mer direkte og gjennombruddshissig, jo større sjanser har RBK i Europa. Fordi man da i større grad tar motstanderen i ubalanse. Hamrèn ønsket også et enda bedre offensivt spill i RBK, som han ville jobbe videre med. Malen var Barcelona, ifølge ham selv. En mal som jeg altså tror ville gitt mindre RBK-suksess i Europa, enn med Eggen eller Jönsson, som har tilpasset spillestilen litt annerledes. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.05.2010 16:22 Post subject: |
|
|
Hvem er det som har bestemt at gjennombruddshissighet er eneste måten å få suksess i europa på? |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 25.05.2010 16:25 Post subject: |
|
|
Drillo og Nils Arne Eggen. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 25.05.2010 16:37 Post subject: |
|
|
och Nostalgibrigaden. |
|
Back to top |
|
 |
Tangen1986 Senior
|
Posted: 25.05.2010 16:43 Post subject: |
|
|
det finns ssagt ingen objektiv sannhet i hva slags spillestil etc som kan gi suksess i Europa. For min del handler det mer om realisme enn at jeg nødedigvis er noen storfan av direkte fotball enn mer ambisiøs fotball i latinsk stil slik Hamrèn står for.
Det er lite som er mer vakkert enn slike mål som vårt første mot Stabæk hvor vi spiller totalt ut et etablert Stabæk-forsvar, men jeg ser også at vi ikke har godt nok lag til å basere oss på det i Europa. Veken vi eller andre norske klubb eller landslag er indivduelt eller sogar kollektit gode nok til å basere seg på å spille ut gode motsandere internasjonalt. Nå har vi også nylig vært gjennom et tiår med forsøk på mer ambisiøs fotball i Norge og det gikk ad-dundas. |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 25.05.2010 16:43 Post subject: |
|
|
Godt mulig det er mange veier til Rom. Tror likevel det er verre for et dårligere lag (les: generelt litt lavere individuelt nivå) å spille ut en motstander i balanse, enn når motparten åpner seg bakover. Og da er gjennombruddshissighet alfa og omega. Derfor liker jeg Eggen, og derfor liker jeg Jönsson. Når det er sagt, blir det selvsagt også viktig å forsvare seg godt. Men altså, en bør ta overgangene så ofte en har sjansen.
Men det er klart, man har alltid en balansegang. Jeg nevnte Cuper, som mente RBK definitivt ikke ville avansere i Mesterligaen, etter å ha sett RBK rundspille hans Inter. Jeg mener også at RBK under Eggen tidvis har framstått som naive. Så kan man uansett diskutere til man blir blå, hvor balansen mellom direkte og possesion-fotball bør ligge. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 25.05.2010 17:55 Post subject: |
|
|
Tangen, påstår du at Hamren står for mer ambisiøs fotball enn Eggen? Helt uenig isåfall. Det angrepet som vi så mot Stabæk er langt vanligere under Eggen enn under Hamren. Det angrepet er et godt eksempel på hva mange synes det har vært for lite av under Hamren. Angrepet var forøvrig veldig direkte, helt etter Eggen sin smak.
Direkte blir altfor ofte brukt som et skjellsord. Men det er flere måter å spille direkte på, Eggen gjør det på en vakker måte. Langs bakken, mye bevegelse og bra passningspill.
Mens Hamren har spilt mer primitivt i angrepsfasen. Dårlige bevegelse, få løp inn i 16 meteren og lav risiko.
Eggen sin fotball er langt mer ambisiøs. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.05.2010 18:25 Post subject: |
|
|
For å si det ganske enkelt så er det ambisiøst å angripe, og lite ambisiøst å forsvare seg. Eggen angriper mye mer enn Hamrén. Man kan aldri vinne en kamp om man ikke scorer mål. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 25.05.2010 20:23 Post subject: |
|
|
Om man spiller mot Brann, så er faktisk det også mulig... (å vinne en kamp selv om man ikke scorer mål, altså) _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 26.05.2010 16:48 Post subject: |
|
|
Selv om dette er nytt, så skjønte vel de aller fleste at Hamrèn ikke var førstevalg. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 26.05.2010 16:52 Post subject: |
|
|
Legg til Hasse Backe og jeg tror vi sier 3. valg... |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 26.05.2010 20:08 Post subject: |
|
|
Erik Hamrén etter Viking-kampen
- Jeg synes det har vært alt for mye snakk om at vi har en defensiv tankegang. Vi scoret nest flest mål i fjor, og er blant dem som har scoret oftest i år også. For min del er det eneste triste med denne avslutningen at jeg blir beskyldt for å være så defensiv i tankegangen. Men vi skal bli bedre offensivt, og nå overleverer jeg dette til Nils Arne Eggen som er en mester på den biten.
Snart vil vi bli umulige å slå, sier Hamrén. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 26.05.2010 21:24 Post subject: |
|
|
"Vi"?  _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 26.05.2010 21:56 Post subject: |
|
|
Ja, han er vel fortsatt lønnet av Rosenborg. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 26.05.2010 21:59 Post subject: |
|
|
Hvorfor er han det, hvis Eggen har overtatt? _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 26.05.2010 22:00 Post subject: |
|
|
Eggen overtar ikke formelt før 1.juni. Derfor. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
Back to top |
|
 |
|