| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
hello Veteran
|
Posted: 26.05.2010 17:40 Post subject: |
|
|
Nå har Nordberg vært i Nederland i 3 år og utdannet seg til fysio. Så at han har havnet under radaren er kanskje ikke så rart.
Såvidt jeg husker så hentet vi Demi fra Adecco også, for så å omtrent sette han rett inn på laget mot Fiorentina. Eller husker jeg feil? |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 26.05.2010 17:42 Post subject: |
|
|
Nå skal det sies at jeg ikke tror han blir en dyr mann isåfall, men han skal ikke gå på bekostning av talentene våre. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 26.05.2010 18:03 Post subject: |
|
|
| RBKalle wrote: | Ja det kan vel skje at en eller en annen fyr på 20-noe år kan bli en "diamond in the rough" som ingenting har oppdaget...
Men hvor mange av de som er faste 1./2. divisjon spillere faller i denne kategorien? Og hvor mange hører hjemme der nede i stedet? |
Nå holder det jo strengt tatt med én da, så lenge denne ene viser seg å være Nordberg. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 26.05.2010 18:05 Post subject: |
|
|
| Hva i svarte er dette for en navlebeksuende sportsdirektør. Sitte hjemme i stua og titte på Ranheim-kamper som base for spillermarkedet. Kom deg ut, Hoftun! |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 26.05.2010 18:20 Post subject: |
|
|
| TomH; Det er litt rart at alle andre enn deg ser at Lago er god.. Jeg skjønner ikke at du kan mene at mange stoppere i Adeccoligaen er bedre enn Lago, det er bulllshit. Han er mer enn god nok for tippeligaen og det har han bevist. Ute i Europa er en annen sak, men der vel ikke spillere som Piiroja og Muri gode nok heller? |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.05.2010 18:23 Post subject: |
|
|
| Hovland er kanskje bedre enn Lago da. Sikkert noen til. Noen som så hvordan Nordberg klarte seg under treninga i dag? |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 26.05.2010 18:43 Post subject: |
|
|
http://www.rbk.no/incomin...170572.ece
Virker jo som en flott type.
Noen her inne på forumet har jo et nesten perverst forhold til alder. talent og hvem man skal hentes inn til klubben. Han er trønder, attpåtil fra Verdal, og ingenting hadde vært bedre om man fikk flere trøndere på laget. Er han god nok, og der stoler jeg mer på Eggen/Hoftun enn forumdeltagerne, så blir han RBK-spiller. Ingen blir gode nok for CL over natta, men man må begynne et sted, og blir han vurdert som god nok som stopper for RBK i TL, så er han ikke mye dårligere enn resten av laget. Ha også i mente at han er midtstopper. Det er ikke en lynhurtig driblefant med teknikk det er snakk om, men en som kan rydde unna i forsvaret. Hverken Demidov eller Lago har fart eller har så mange andre kvaliteter enn innsats, posisjonering, og at de er duellsterke og rydder unna. Er han god nok og får etter hvert spille for RBK så vil det også komme en god del flere tilskuere til Lerkendal fra Innherred.  |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 26.05.2010 18:52 Post subject: |
|
|
| Ifølge Ranheim er han født i 1988, altså 21 eller 22 år, ikke 25. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 26.05.2010 18:53 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Verdaling fra Vuku. Blir 25 år i år og er noe over 190 cm lang vil jeg anta. |
Født: 10.07.1988
Det skulle vel gjøre han sånn ca 21 og straks 22 år.
For øvrig
Demidov kom til RBK som 21 åring i det året han fylte 22.
Hoftun var 23 når han gikk til Molde.
Demidov var absolutt ikke et spesielt hot navn da han ble hentet. Vi ble faktisk latterliggjort da vi gjorde det. |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 26.05.2010 18:54 Post subject: |
|
|
Han er 85-modell _________________
| kentosd wrote: | | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 26.05.2010 18:55 Post subject: |
|
|
Demidov har ikke fart???? Jeg synes den er litt vel drøy. Han er ikke Stadsgaard nei, men har aldri sett han bli til de grader fraløpt eller at han har problemer på grunn av farten. Den hemmer han ikke på noe vis, slik som Hoftun og tildels hos Wangberg
Jeg også er litt bekymret for dette Hoftun(solo)opplegget. Det han har hentet selv er mildt sagt skremmende. Spillere som har vært alt for dårlig i RBK og holder ikke mål i CL for fem flate øre.
Så håper Hoftun ikke kjører solo her altså.
Last edited by senador on 26.05.2010 18:57; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 26.05.2010 18:56 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Demidov var absolutt ikke et spesielt hot navn da han ble hentet. Vi ble faktisk latterliggjort da vi gjorde det. |
Det kan så være, men han var vel uansett ett mer "Kjent" navn, med u-landslagskamper på CV'n på det tidspunktet. Så en viss forskjell er det jo på dem. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 26.05.2010 19:17 Post subject: |
|
|
| TrønderRob wrote: | | Skal ha til at denne mannen prøvespilte med en engelsk championship klubb tidligere, men kommer ikke på hvem.. |
Derby. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 26.05.2010 19:42 Post subject: |
|
|
RBK.no kaller ham 21 år, mens Wikipedia helgarderer og skriver både at han er født i 1988 og 1985.
Ska itj værra greitt... _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 26.05.2010 19:45 Post subject: |
|
|
Skattelistene har nok rett.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.05.2010 19:51 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | josinho wrote: | | Verdaling fra Vuku. Blir 25 år i år og er noe over 190 cm lang vil jeg anta. |
Født: 10.07.1988
Det skulle vel gjøre han sånn ca 21 og straks 22 år.
. |
Jeg visste det og trengte ikke å bruke feilkilder  |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 26.05.2010 20:08 Post subject: |
|
|
Det sier litt om hvor mye dere skjønner, når Nordberg har hatt flere år i Nederland med studier, så tror dere fortsatt at han er 21 - 22 år..
Det John Olav Hjelde som har tipset både Ranheim og Randaberg om Nordberg, og det var han som ordnet kontakt med Derby også... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.05.2010 20:16 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Demidov var absolutt ikke et spesielt hot navn da han ble hentet. Vi ble faktisk latterliggjort da vi gjorde det. |
Demidov var jo blant de aller hotteste, og tidvis dominerende på U21. En annonsert storspiller. Denne fyren, derimot? Gjesp. Må være den kjedeligste overgangen jeg kan tenke meg, omtrent. En 25-åring fra Ranheim? Trøste mæ. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 26.05.2010 20:30 Post subject: |
|
|
Hvorfor stoler dere ikke på 2mas, han har hele navnet også.
Jeg har sett de fleste RIL kampene iår og jeg synes han er en helt grei spilletype, ligner på Lago.. Konklusjonen min?
God nok for tippeligaen? = Kanskje?
God nok for RBK? = Nei, jeg forventer mer!
Men helt seriøst da kan vi likså gjerne hente Vegard Skjerve.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 26.05.2010 22:23 Post subject: |
|
|
Vi har da nok av eksempler på at 'hotte' navn ikke nødvendigvis presterer når de kommer til Rosenborg. Mens helt ukjente navn kan gjøre det veldig godt både hos oss og internasjonalt. Hvem hadde hørt om Bjørn Tore Kvarme da han dukket opp fra intet(mini klubben Utleira) i 1991? I norsk målestokk gjorde han en meget brukbar internasjonal karriere.
Vi vet aldri helt hvem som slår igjennom, så å avskrive Nordberg pga av at han er 'gammel' og ukjent er mildt sagt tøvete.
La han få prøve seg uten at vi forumslakter han uten noe grunnlag, så får vi se hvordan det går. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.05.2010 22:27 Post subject: |
|
|
Født i 85, ja
Ser at Stenseth på rbk.no nevnte at han skal trene med laget hele neste uke også. |
|
| Back to top |
|
 |
GliToris Junior
|
Posted: 26.05.2010 23:20 Post subject: |
|
|
Har Kjent Tom Erik i mange år,er eit treningstalent!Er ganske sikker på at om han får tid til og ta nivået i Rosenborg, så er han Kris makker om 2 mnd!
Lekte faktisk litt med denne tanken for noen mnd siden.Og Otto i Ranhemi utalte vell i addresa at han ikke hadde sett noen ta nivået så lett siden Rune Bratseth!
Men viss vi ikke kjøper han, så får vi nok uansett ganske sikkert se Nordberg i Tippeligaen i høst:) |
|
| Back to top |
|
 |
magnus11 Junior
|
Posted: 26.05.2010 23:54 Post subject: Tom Erik |
|
|
Tom Erik er 85-modell ja. Han har alltid hatt et stort potensiale på fotballbanen, men har fra junioralder prioritert militæret og skole foran fotballen. Det er da også årsaken til at han har slått igjennom forholdsvis "seint". Satset ikke ordentlig på fotballen før han flyttet hjem fra Nederland for å avsluttet studiene. 2-3 år siden. Har deretter spilt på Vuku, Levanger og Ranheim.
Tommen er en midtstopper med stor duellstyrke og da særlig på hodet. Dessuten er han en spillende midtstopper som liker å ta med seg ballen framover og er en god pasningslegger. (spilte midtbane i sine yngre år). God venstrefot, ditto dårlig på høyre. Tommen er jordnær og ydmyk som person uten store ambisjoner for seg selv, og en meget god og likelig lagspiller. Er dessuten en målscorer. Har enda ikke puttet i adecco, men er kun spørsmål om tid. Har scoret en hel del mål på dødball de siste sesongene.
Har troen på at Tommen kan ta nivået i tippeligaen, men trenger nok litt tid. Samtidig har han potensialet både fysisk, teknisk og ikke minst mentalt. Og han er i utvikling og blir bedre og bedre nesten for hver dag. Dette er viktig å ta med når det gjelder alder. Grunnet sine prioriteringer har han tatt stegene talentene ofte tar i 18-19 årsalderen, 4-5 å senere. Så synes absolutt han skal få sjansen på lik linje med yngre spillere. Han er en dønn seriøs type når det gjelder trening, den typen som står igjen etter trening og terper detaljer. Moro at han får sjansen. Det er ikke mer enn 3-4 år siden han spilte for Vuku2 i 5 divisjon mot klubber som Stiklestad, Tydal 2 og Mosvik.. Syns det er viktig å se på potensialet her og at han har en utvikling som peker oppover. Artig å se at det går an når man bestemmer seg, selv om man ikke er ung og stortalent. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.05.2010 00:46 Post subject: |
|
|
Regner med du håper denne spilleren kommer, sånn at du får et nytt langt navn å skrive. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 27.05.2010 02:14 Post subject: |
|
|
Nei, håper det kom tydelig nok frem.
Forresten prøv deg på Lago.
Snakk om å være overømfintlig, forøvrig!  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
|