| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 23.05.2010 21:18 Post subject: |
|
|
| v_olden wrote: | | Peter Storey wrote: | | Stor i orden liten på jorden. Det finns många ryggradslösa fegingar runt omkring som har bytt till ett bättre jobb. |
1: Du er ikke dommer over hva som er en bedre jobb, men siden du er sverigesupporter og ikke Rosenborgsupporter så skjønner jeg at du mener det du gjør.
2: En kontrakt er en kontrakt. Den klarte han ikke å forholde seg til når ryggraden sviktet. |
1. Nu är det inte jag eller lille Olden som avgör vad som är det bästa jobbet för Hamré utan det är Hamrén själv.
2. Hamrén förhöll sig till kontraktet och Sverige köpte ut honom för dyre dommer. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.05.2010 22:02 Post subject: |
|
|
Jeg synes også Hamrén har opptrådt ryddig. Han la ikke skjul på hva han ønsket, men løp ikke fra ansvaret og har dessuten vist sin profesjonalitet gjennom vinteren og våren. Det var en del som antydet at RBK ville slite med å få resultater med en trener på oppsigelse, men de antakelsene har ikke slått til.
Generelt vil jeg si at svenske trenere i TL er mer profesjonelle og mer ledertyper enn sine norske kolleger. Det finnes naturligvis unntak blant de norske, kanskje særlig av den litt eldre generasjon.
Det kan komme av at trenerutdanningen i Sverige antakelig legger mer vekt på gode lederegenskaper, noe som er viktig når man skal forvalte en millionbutikk som et fotballag er. Jeg synes dessverre en del av de yngre norske trenerne mangler en del på dette feltet. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 23.05.2010 23:07 Post subject: |
|
|
Der er jeg enig med kristobal angående norske unge trenere. Det vektlegges i altfor stor grad at man har trilla ball på nittitallet, og har man tosifret antall landskamper er man garantert jobb. At man var en god hest betyr ikke at man fungerer som kusk.
Selv føler jeg at det begredelige nivået på trenerne generelt hindrer norsk fotball, jeg tok en liten sjekk i fjor og Norge hadde den desidert laveste snittalderen på hovedtrenere i de største ligaene i Europa. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 24.05.2010 13:07 Post subject: |
|
|
Jeg registrerer at vi har forskjellige holdninger til moral, PS. Vi kan vel egentlig bare konkludere med det.
Når det kommer til kampen mot Viking så er det vel typisk om Jarstein får sin beste kamp iløpet av 2010 i akkkurat denne kampen. Tror også favoritten min, Annan, kanskje ikke spiller opp mot sitt råeste siden han sikkert vil holde seg skadefri inn mot VM. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Vidboy Junior

|
Posted: 24.05.2010 14:31 Post subject: |
|
|
Finner ikke noen Vikingrelaterte diskusjonsforum som er aktive på verken viking-fk.no eller vikinghordenes forum. Noen som vet av noe? _________________ Hjemme, borte, overalt! |
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 24.05.2010 14:39 Post subject: |
|
|
| Viking er ikke noen enkel motstander, og spillere som Jarstein, Ødegaard og Ingelsten er kapable til å ødelegge for oss. Er glad for at Annan er tilbake, selv om Winsnes var god til han å være mot Hønefoss. Spent på Jarstein sin opptreden. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 24.05.2010 14:41 Post subject: |
|
|
| Vikingfansen holder stort sett til på VGD. Og da hovedsaklig Viking-tråden. Nåværende tråd med navnet "Viking 2010 - Del 8". |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 24.05.2010 14:42 Post subject: |
|
|
Hareide: Annan skal få bite i gresset.
http://fotball.adressa.no...170328.ece
Vi får nå se på det da, Hareide. Jeg tror Annan kommer til å gi det han kan og når han får flere spillere mot seg blir han bare enda mer motivert. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 24.05.2010 14:44 Post subject: |
|
|
Jeg drømte om at vi vinner 3-1 og at Winsnes skårer hattrick! Yeah!  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 24.05.2010 14:50 Post subject: |
|
|
Det sies jo også at det kan snø i helvete ..  |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 24.05.2010 14:57 Post subject: |
|
|
Annan til VG Nett: - Jeg har kontrakt med RBK, så jeg kan bli værende her. Men jeg håper at jeg gjør et bra inntrykk i VM, for da kan alt skje. Da kan det kanskje komme et bud fra en av klubbene som følger meg. Det er det jeg håper på.
Ser at Hareide regner med at Annan vil gjøre alt for ikke å bli skadet i forkant av VM, og har instruert sine spillere om å ta ham hardt. Det blir intressant å se hvordan Annan og RBK takler dette i kveld. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.05.2010 15:02 Post subject: |
|
|
Hvis Viking skal bruke et par mann for å "ta Annan" ikveld så tror jeg det blir storseier til Rbk, da vi tross alt har et habilt fotball-lag både med og uten Annan. La dem bruke 2 mann for å delvis ta ut 1 av våre
Edit: Annan er tross alt ikke vår offensive drivkraft som kan "tas ut" ved å markeres. Han skal stoppe Viking sine overganger så midtstopperne våre slipper å jobbe
Viking må gjerne stoppe alle overgangene sine for å konsentrere seg om Annan hehe
Last edited by 1972 Miami Dolphins on 24.05.2010 15:04; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 24.05.2010 15:02 Post subject: |
|
|
| Tja, under Hareides siste periode i Molde spilte laget hans direkte grisete, syntes jeg. Riktig nok ble det ikke virkelig ille før det toppet seg med Odd Inge Olsens skrekktakling på Tommy Øren i 2001, men de var på god vei også mens Hareide var trener. Jeg vil slett ikke utelukke at han kan være troende til å instruere spillerne sine til å svinetakle, men da gjelder det for oss å beholde roen - slik vi også greide mot voldsforbryterne i Brann. |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 24.05.2010 18:32 Post subject: |
|
|
Laget, jf. rbk.no:
Örlund
Lustig - Stadsgaard - Demidov - Dorsin
Annan
Skjelbred - Winsnes
Henriksen
Prica - Iversen
Benken: Bråthen, Olsen, Sellin, Lago, Traoré, Åsen, Moldskred |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2841 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 24.05.2010 18:57 Post subject: |
|
|
Håper kampbildet tillater at Åsen kan komme innpå i løpet av kampen, er en stund siden jeg har sett ham i aksjon og jeg er litt spent på hvor han står i forhold til Henriksen. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 24.05.2010 18:58 Post subject: |
|
|
-----------------Jarstein--------------------
Skogseid-Steenslid-Sigurdsson-Bertelsen
---------------Sokolowski-------------------
-------Danielsen-------Bjarnason----------
Nisja-----------Ingelsten---------Ødegaard
Benken: Østbø, Landu Landu, Ivkoovix, Andersen & Berisha. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 24.05.2010 19:03 Post subject: |
|
|
Jeg ser en diamant. Greitt, det er rbk.no som ikke skjønner oppsett, og Hamrén gir blanke i formasjon, men jeg liker det alikevel etter omleggingen. Hadde vi hatt Traoré, Olsen, Åsen(snart ramsa opp heile benken) i stedet for Winsnes er det nok det beste laget vi kan stille med i dag.
Lykke til i siste kamp Erik. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.05.2010 19:09 Post subject: |
|
|
| Ser en diamant? RBK har spilt likedan både mot Haugesund og Hønefoss. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 24.05.2010 19:10 Post subject: |
|
|
| Ja, jeg veit, men har ikke vært på forumet til å kommentere de kampene. Har dog notert meg det og jeg liker hva jeg ser |
|
| Back to top |
|
 |
Petter Rasmus Junior
|
Posted: 24.05.2010 19:19 Post subject: |
|
|
Trenger litt hjelp av dere...
Hvor mange ganger denne sesongen har RBK spilt 4-4-2 diamant? Ser Thomas skriver mot Haugesund og Hønefoss... Men var det ikke en kamp før det også? På Lerkendal? Dvs, det ble omtalt som 4-1-3-2. I tillegg til begge cupkampene.. Og hvor mange ganger fravek Hamrén 4-2-3-1 i fjor...?
Ikkeno kjempepoeng altså, begynte bare å tenke på det her.. Hørte ekspert Myhre at dette var første gangen for RBK i år, og det er jo FEIL |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.05.2010 19:30 Post subject: |
|
|
Myhre tok feil, ja, Men det blir en "smakssak" om RBK har spilt diamant tidvis. Også i fjor ble Iversen ofte skjøvet opp som makker til Prica.
I Haugesund ble derimot både Prica og Moldskred plassert foran Iversen, noe som i mine øyne var en klar forskjell. Altså vil jeg påstå formasjonsendringa kom da. |
|
| Back to top |
|
 |
Petter Rasmus Junior
|
Posted: 24.05.2010 19:44 Post subject: |
|
|
| Jepp, Thomas. Men hadde da vitterligen en lang diskusjon med Bent Skammelsrud som var gjest i sendinga mi ang forskjellen på en og to sittende midtbanespillere. Og det var i år, og IKKE mot Hønefoss. Det måtte ha vært mot Stabæk? Hamrén sa at det bare var 'en lek med tall', mens Bent mente det var en vesensforskjell. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.05.2010 19:50 Post subject: |
|
|
Poenget er at på hjemmebane har RBK både i fjor og i år spilt tilnærmet 4-1-3-2/4-4-2 (også mot Stabæk) sjøl om utgangspunktet har vært 4-2-3-1.
Forskjellen nå er at RBK på to besøk i Rogaland i mai har valgt mer utpreget 4-1-3-2/4-4-2. Den største endringa har altså skjedd på bortebane. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 24.05.2010 19:57 Post subject: |
|
|
| Petter Rasmus wrote: | | Og det var i år, og IKKE mot Hønefoss. Det måtte ha vært mot Stabæk? |
Lillestrøm Men da var det mer en 4-1-3-2. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 24.05.2010 20:17 Post subject: |
|
|
Annan har fått blod på tann... ... synes det er positive tendenser offensivt nå. |
|
| Back to top |
|
 |
|