| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
abikom Rutinert

|
Posted: 23.05.2010 16:56 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Ønsker en å kjøre "safe" så er vel Henning Hauger en naturlig spiller å vurdere. Uansett så bør vi få inn en spiller med en sterk fysikk. |
Det safeste er Yttergaar Jenssen. Klassespiller som naa er landslagsspiller, men en veldig annerledes type enn Annan. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.05.2010 16:58 Post subject: |
|
|
Yttergård Jenssen er da ikke noe anker. Mere en playmaker. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 23.05.2010 17:03 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Samma sak för Lustig och Stoor det blev lättare att imponera när de kom till Norge. Collins du har väl sätt många allsvenska matcher? |
Lustig debuterte i Rosenborgs 0-4 kamp på Alfheim i 2008, og gjorde en ganske ynkelig figur. Som andre skriver ovenfor trengte han tid for å ta tempo og nivå i Tippeligaen. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.05.2010 17:05 Post subject: |
|
|
| Vi hadde hatt mer bruk for Gashi enn Winsnes og begge hadde samme prisen. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.05.2010 17:10 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | Yttergård Jenssen er da ikke noe anker. Mere en playmaker. |
Enig i det og blir da i så måte et alternativ til den andre midtbanerollen ,men så lenge enn har tenkt å bruke Winsnes eller Henriksen så må en ha en med bra duellstyrke, stor arbeidskapasitet og helst også en brukbar aksjonsradius. Hauger er et bra skjold og fungerer bra i sammen med en litt lett passningspiller som Farnerud og burde kunne gjøre det hos oss også. |
|
| Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 23.05.2010 17:43 Post subject: |
|
|
Jeg har aldri skjønt poenget med fotballdvergen Strømstad. Rosenborg har allerede to i stallen som ikke ser ut som fotballspillere (Olsen og Winsnes), er det ikke nok? Når det gjelder Helstad, trodde jeg det var Brann og Vålerenga som hadde monopol på å kjøpe utrangerte utenlandsproffer. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 23.05.2010 19:00 Post subject: |
|
|
Når det gjelder Helstad var det vel strengt tatt Rosenborg som 'hentet hjem' han til Norge igjen... _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.05.2010 19:26 Post subject: |
|
|
For å spille høyrekant, og det er vel det vi kan tilby denne gangen også  |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 23.05.2010 20:07 Post subject: |
|
|
Michael,
helt enig med deg i vurderingen av Strømstad. Han er en liten dverg som heller ALDRI skårer mål. De midtbanespillerne er det nok av i RBK.
MC,
det er slett ikke slik at jeg plutselig har fått sansen for Gashi. Han har jeg likt siden tiden i VIF. Men RBK har stort sett hatt indreløpere som har vært bedre. Imidlertid representerer han en type spiller som midtbanen til RBK sårt trenger for å hevde seg i Europa; en som skårer mål og som utgjør en reell trussel fra ca 30 meter. Gode skyttere er utrolig viktig mot defensive lag.
Som
defensiv midtbanespiller ser jeg foreløpig bare en virkelig god kandidat i TL (bortsett fra Annan) og det er TILs Kara, men som Keenoir skrev (og jeg også for noen uker siden) - han blir dyr.
Men
en slik type defensiv spiller som TILs Kara, ville vært svært viktig for RBK. Spesielt siden RBK har så forferdelig dårlige hodespillere sentralt i forsvaret. Derfor blir det håpløst dumt å foreslå Strømstad. Hvem skal ta seg av de store sterke hodespillerne? RBK har nok av små, veike teknikere som drar motspillernes hodespesialister i shortsen. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 23.05.2010 20:32 Post subject: |
|
|
Godt innlegg. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.05.2010 20:38 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: |
Som
defensiv midtbanespiller ser jeg foreløpig bare en virkelig god kandidat i TL (bortsett fra Annan) og det er TILs Kara,[..] |
Sandefjords Ebrima Sohna er en annen kandidat i mine øyne. Han bør være overkommelig prismessig også. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Segmannen Junior
|
Posted: 23.05.2010 21:19 Post subject: |
|
|
- Eller hva med en Celso Borges fra FFK? Vet ikke så veldig mye om han men det lille jeg har sett av han har imponert meg stort! Han har også ett scoringsnitt som imponerer... Og 22 landskamper?
Skriker jo kvalitet av gutten, men ville han passe inn i RBK? _________________ ekke feil |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 23.05.2010 21:23 Post subject: |
|
|
Vågan Moen, Gashi,Brenne. Spillertyper vi trenger for å true motstandernes mål litt oftere. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 23.05.2010 21:24 Post subject: |
|
|
| Segmannen wrote: |
- Eller hva med en Celso Borges fra FFK? Vet ikke så veldig mye om han men det lille jeg har sett av han har imponert meg stort! Han har også ett scoringsnitt som imponerer... Og 22 landskamper?
Skriker jo kvalitet av gutten, men ville han passe inn i RBK? |
Eller hva med to Celso Borges fra FFK? |
|
| Back to top |
|
 |
Segmannen Junior
|
Posted: 23.05.2010 21:33 Post subject: |
|
|
Eller hva med to Celso Borges fra FFK?[/quote]
En eller to, Rosenborg Ballklubb kjøp NÅ! _________________ ekke feil |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.05.2010 21:39 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | TomH wrote: |
Som
defensiv midtbanespiller ser jeg foreløpig bare en virkelig god kandidat i TL (bortsett fra Annan) og det er TILs Kara,[..] |
Sandefjords Ebrima Sohna er en annen kandidat i mine øyne. Han bør være overkommelig prismessig også. |
Dette tror jeg vil være et utrolig smart kjøp er ganske så lik Tettey i spillestil slik jeg har oppfattet han og han kommer ikke til å koste så fryktelig mye. En potensiel ny Tchoyi dette. Liker også forslaget med Borges han har mange av det målgjører ferdighetene som TomH helt riktige etterlyser på midtbanen vår og med Fredrikstad sin situasjon så bør en overkommelig pris i sammen med brukbar vidersalgsprosenter vere en mulig løsning. Iforhold til høyrekanten så kunne kansje Askar vært intressant og han ville også fungert som backup på høyrebacken. En annen er Hamoud. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 23.05.2010 21:46 Post subject: |
|
|
Vi burde aller helst se utenfor landegrensene, fordi generelt sett vil norske spillere være alt for dyre i forhold til kvaliteten. Skal de være gode nok for Rosenborg skal de generelt sett være enere i sine klubber, og da blir det fort dyrt. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 23.05.2010 22:00 Post subject: |
|
|
| toreinar wrote: | | Vågan Moen, Gashi,Brenne. Spillertyper vi trenger for å true motstandernes mål litt oftere. |
Serioes?  |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 23.05.2010 23:35 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Spesielt siden RBK har så forferdelig dårlige hodespillere sentralt i forsvaret. |
Da antar jeg at ditt forslag er å hente Andrè Muri, Amund Skiri eller kanskje Raiio Piiroja, siden det er et så enormt stort problem at RBKs midtstoppere er så håpløst elendige i hodedueller at man ser seg nødt til å hente en 4cm høyere (enn Lago) spiller til å fikse dette "problemet". |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 23.05.2010 23:48 Post subject: |
|
|
| abikom wrote: | | toreinar wrote: | | Vågan Moen, Gashi,Brenne. Spillertyper vi trenger for å true motstandernes mål litt oftere. |
Serioes?  |
Yes.serious.
Men snakker om typen spillere. Har ikke sett på formen og utviklingen de har hatt i den senere tid.  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
udepowah Senior

|
Posted: 24.05.2010 00:52 Post subject: |
|
|
| Skal vi dra fram hvem Janne burde tatt med seg fra Stabæk, som scorer mål fra midtbaneposisjon, hadde jeg foretrekt at han tok med seg Johan Andersson over, var vell mestscorende midtbanespilleren i gullsesongen til stabæk? vært en del skadet, men har vært veldig lovende de kampan han har spilt for stabæk i år! |
|
| Back to top |
|
 |
mcmort Senior
|
Posted: 24.05.2010 10:28 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | Peter Storey wrote: | | Samma sak för Lustig och Stoor det blev lättare att imponera när de kom till Norge. Collins du har väl sätt många allsvenska matcher? |
Lustig debuterte i Rosenborgs 0-4 kamp på Alfheim i 2008, og gjorde en ganske ynkelig figur. Som andre skriver ovenfor trengte han tid for å ta tempo og nivå i Tippeligaen. |
Ja... ca 2-3 kamper. Det er jo ganske lang tid. Sannheten er vel at han er blandt de som har tatt nivået raskest. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.05.2010 10:50 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Samma sak för Lustig och Stoor det blev lättare att imponera när de kom till Norge. Collins du har väl sätt många allsvenska matcher? |
Du kan jo selvsagt ikke sammenligne Gashi mot Stoor/Lustig.
Stoor kom til Rosenborg 22 år gammel, Lustig kom 21 år gammel. Gashi dro til Sverige 28 år gammel. Det er lite sannsynlig at Gashi på kort tid har utviklet seg voldsomt som spiller og derfor er god i Sverige. Derimot er det veldig sannsynlig (og tilfelle) at både Stoor og Lustig utviklet seg mye(og fortsatt utvikler seg) og tok nivået etterhvert.
Personlig syns jeg at Gashi er en god fotballspiller, og han var også det før han dro til Sverige. Lustig var et stort talent når han kom, og han har utviklet seg positivt. Han har fortsatt endel å gå på defensivt før han er "for god for tippeligaen".
Stoor var ikk akkurat noen åpenbaring når han kom, og salget vi fikk til der var ufattelig bra. Mannen var i en enorm flytsone når interessen kom, og vi fikk inn en bedre erstatter i mine øyne .
Nivået mellom Tippeligaen og Allsvenskan er nok ikke så stor, Gashi ville nok imponert på de fleste lagene i TL også.
Men at Stoor og Lustig dro til en "dårligere liga" og derfor imponerte er direkte håpløst å påstå! Det er heller ikke første gangen du prøver deg med denne tullete teorien. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 24.05.2010 12:16 Post subject: |
|
|
Erlendr,
jeg vet ikke om du er dum eller gjør deg dum? _________________ Takk. |
|