English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Europacup 2009/10
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LarsG
Veteran

PostPosted: 29.04.2010 23:14    Post subject: Reply with quote

Jappa jappa hey!

Jeg skrudde faktisk av i det 105 minutt eller noe, sånn to minutter før Forlan utliknet. Jeg var veldig skuffet over innsatsen til Atleti. De klarte stort sett å rydde opp defensivt selv med til tider stort trykk mot seg, men fikk til lite offensivt. Ble litt rulling av ball hit og dit, men mange feilpasninger og ekstremt lite i lengderetningen. Jeg var oppgitt, skuffet og nedenfor. Så hører jeg plutselig en av naboene juble. Jeg skrur på sendingen igjen og ser 2-1. Sykt. Synes LFC var det beste laget i dag, og følte Atleti viste sin svake side. Ikke en spesielt god match av noen av lagene, fortjent at LFC vant - men ikke med nok. Jeg er uansett veldig glad for at Atleti gikk videre! De er rett og slett et mye mer spennende lag enn LFC. Det er bare å se på midtbanen og angrepsrekka til Atleti det. Og hva gjør LFC galt på innkjøpsfronten. Atleti må jo være en mye mindre klubb, men de har spillere som kan være et angrep alene. LFC har Torres og Gerrard. Resten av laget er fullstendig charcoal.

Ser frem til finalen i Copa Del Rey og Europa League!

Qué manera de subir y bajar de las nubes
¡Qué viva mi Atleti de Madrid!

Forsåvidt enig med Keenoir i betydningen av et trofé. Uansett er det ikke en filleting å vinne Europa League aka nye UEFA-cup, spør du meg da. Det er jo nest-best i Europa. Heller den enn Ligacuppen liksom.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.04.2010 23:26    Post subject: Reply with quote

Det liverpool gjør galt er at klubben i øyeblikket og det seneste to årene selger for mer enn dem kjøper. Det i sammen med skader. Når det gjelder årets kjøp så er jeg meget godt fornøyd ,men en ser selvsagt resultatet av katastrofesommeren 2008. I likhet med Atletico Madrid så er det forsvaret som er det største problemet for Liverpool og det går også ut over angrepspillet. Første bud i sommer må være å få inn et førstevalg på stopperplass da det er strengt tatt kun er Agger som har vist seg som god nok denne sesongen. Bredden på backene er også helt vanvittig svak og må gjøres noe med. Simon Kjær eller Ryan Shawcross hadde virkelig gjort seg. Jeg tror også Belhadj fra Portsmouth kunne vært et brukbart kjøp som erstatter for Aurelio.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 30.04.2010 01:52    Post subject: Reply with quote

United har førsterett på Shawcross, så det skjer ikke. Ferguson kan fort kjøpe han bare for at liverpool ikke skal få han Smile

- Torgeir Børven
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 30.04.2010 03:08    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Det liverpool gjør galt er at klubben i øyeblikket og det seneste to årene selger for mer enn dem kjøper. Det i sammen med skader. Når det gjelder årets kjøp så er jeg meget godt fornøyd ,men en ser selvsagt resultatet av katastrofesommeren 2008. I likhet med Atletico Madrid så er det forsvaret som er det største problemet for Liverpool og det går også ut over angrepspillet. Første bud i sommer må være å få inn et førstevalg på stopperplass da det er strengt tatt kun er Agger som har vist seg som god nok denne sesongen. Bredden på backene er også helt vanvittig svak og må gjøres noe med. Simon Kjær eller Ryan Shawcross hadde virkelig gjort seg. Jeg tror også Belhadj fra Portsmouth kunne vært et brukbart kjøp som erstatter for Aurelio.

Nå kan det hende jeg blander her, men kalte ikke du for bare litt siden Kyrgiakos et røverkjøp? Enten så surrer jeg eller så kan det jo hende du mener han er god som reserve.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 30.04.2010 09:34    Post subject: Reply with quote

Du har tydeligvis ikke sett Kyrgiakos spille i 2010 med andre ord. Stopperne til LFC er gode nok. Men Agger og spesielt Skrtel er fryktelig mye ute med skader. En ny venstreback trengs, i tillegg til en spiss og et par kanter. Det er minstekravet.

Jeg er lite imponert over Atletico og tror Fulham tar de ganske greit i finalen. Du sier dette var lavnivået deres? Er det ikke det de har vært på i hele år? Synd og ufortjent at LFC ikke gikk videre, men that's life.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.04.2010 10:28    Post subject: Reply with quote

Liverpool trenger dette til neste år slik jeg ser det.

Keeperplassen:

Er meget godt besatt med en fantastisk keeper i Reina og gode backup i Cavalieri og Gulasci.

Forsvar:

Johnson har vært meget god som høyreback og Insua har hatt en fremgangsrik sesong på venstreback om en litt rufsete defensivt. Problemet på sidebackene er den totale mangelen på konkurranse da Aurelig alltid er skadd og Degen er fullstendig ubrukelig. En trenger å forbedre konkurransen jeg syntes Torosidis fra Olympiakos som en ble satt i forbindelse med i januarvinduet og som har en klausul om 7 millioner euro ville vært et bra kjøp da han kan spille på begge backene og flere andre posisjoner. Carragher og Agger fungerer som andre og tredje backup.

I midtforsvaret så ønsker jeg meg en oppgradert utgave av Kyrgiakos da han er etter min mening litt for primitiv med ballen i beina og sakte til å spille fast for Liverpool. Mitt ønske er Kjær som jeg har lest en del om og som beskrives som en spiller med mange av det samme egenskapene som Sami Hyypia som er tilgjengelig for 12 millioner euro på grunn av klausul i kontrakten sin og er uttalt dedikert Liverpool supporter. Hvis en trenger å få inn penger så kan en undersøke hvor mye en kan få for Skrtel som har hatt en dårlig sesong og er lite allsidig iforhold til posisjon. Helst ser jeg at ingen av dagens stoppere selges da det kun er et tidspørsmål før Carragher og Kyrgiakos må avskiltes og jeg tror ikke årets nivå er representativt for Skrtel.

Midtbanen:

Sentralt i banen har en flere gode spillere i Mascherano, Lucas, Gerrard og Aquilani ,men så lenge en av det to sistnevnte brukes lenger fremme så kunne en kanskje trengt en billig fjerdevalg om en ikke stoler på at Shelvey som nylig er hentet. Håper og tror at han er et større talent enn Spearing. Lucas - Mascherano er en duo som ikke fungerer ilag da dem er for like i hvor dem beveger seg og for dårlig til å få passningene fremover i banen hurtig nok.

Høyrekant:

Maxi er nok det nye førstevalget virker det så og jeg er ihvertfall meget imponert over han halvår med et flott passningstempo og godt blikk som har gitt han 4 - 5 nest siste passninger og ett flott mål. God backup i Benayoun og Kuyt sistnevnte en verdig konkurrent til å gå inn i startellveren. Ingen investeringer er nødvendig.

OMS:

Aquilani/Gerrard er verdensklasse spillere i denne posisjonen om dem holder seg frisk og i form. Benayoun og Kuyt alternativer samt i bakhånd har man lovende folk som Pacheco og Nemeth. Shelvey kan også spilles i denne posisjonen slik jeg forstår.

Venstrekant:

Liverpool sin svakeste posisjon hvor værken Riera eller Babel har klart å gjøre plassen til sin egen og det har endt med at en har brukt Kuyt, Benayoun eller Maxi istedenfor. Babel har hatt en oppgang på slutten av sesongen og kan fremdeles vise seg verdig og være ekstremt nyttig som alternativ på begge kantene og som backup for Torres. Jovanovic beskrives som en Kuyt med fart og brukbar teknikk har også vært strålende på landslaget til Serbia og var toppskorer i VM kvalikken som venstrekant. Spiller spiss på Standar Liege og er enda en backup for Torres. Vi trenger en stor investering i denne posisjonen og den jeg håper på er Arda Turan og/eller Van Der Vaart ( billigsalg fra Real Madrid ). Stephen Ireland og elller SWP om dem skulle bli offre for City som slanker stallen. Joe Cole kan en også prøve seg på som er bosman.

Spiss:

Torres er verdens beste spiss og kan ikke erstattes av andre spillere i stallen og det er naivt å tro at en skal få en tilnærmet like god spiss til å sitte på benken som backup. En har idag backupspillere i Kuyt, Ngog, Babel og Jovanovic ,men som kanskje ikke kan spille alene spiss ,men som kan fungere som en spissduo når Torres er ute. Alternativet er å finne en spiller som er så god at han kan spille fast i trioen bak Torres samtidig som han er første backup.

Investeringer som behøves i prioritert rekkefølge:

1. Førstevalg venstrekant.
2. Førstevalg stopper
3. Backup for backene
4: God offensiv spiller eller backup til Torres.
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 30.04.2010 11:23    Post subject: Reply with quote

For meg, som Atlético og United-fan var dette herlig! EL-finale og Copa del Rey finale, hvem hadde trodd det før sesongen?
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.04.2010 12:53    Post subject: Reply with quote

Fulham är inte precis känt för att vara ett offensivt och underhållande lag. Likväl har de som klara underdogs klarat av att gå till finalen i Europaligan. Det motsäger kanske tesen om att defensivt orienterade lag inte har någon chans i Europa. Det sägs ju titt som ofta att Rosenborg bara har chans ute i Europa med anfallsgurun Eggen i spetsen.

Nostalgibrigaden måste ha fått något att tänka på de senaste dagarna när ultradefensive Inter krossar anfallslaget Barcelona och likaledes stramt defensive fish and chips laget Fulham under ledning av halvsvenska Hodgson går till E-finalen.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 30.04.2010 13:06    Post subject: Reply with quote

Nå vant jo tross alt Hellas EM i 2004 med tidenes oppvisning i defensiv organisering, så hvis man bare klarer å gjennomføre defensivt spill godt nok så funker det jo. Men om det er en seier for god fotball, det kan man selvsagt diskutere.
Jonas
Veteran

PostPosted: 30.04.2010 13:18    Post subject: Reply with quote

Ikke glem at det tekniske nivået på Fulham-spillerne ligger langt over det Rosenborg har. Spillere som Duff, Gera, Davies, Dempsey og Murphy for å nevne noen - som i tillegg med resten av laget jobber rævva av seg. God organisering, fantastisk work rate og spillere med gode tekniske kvaliteter gir som oftest gode resultater.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 30.04.2010 13:27    Post subject: Reply with quote

Godt innlegg Jonas! Tommel'n opp!

Som tidligere sagt, alle spillestiler har vært suksessfulle, hvis man bruker de riktig. Det er tross alt en grunn til at de blir brukt..
Men det skal ikke være tvil om at man i Rosenborg skal spille offensivt. Og det å tro at 4-3-3 og samhandling ikke fungerer i dagens fotball er bare helt latterlig. Ikke dermed sagt vi bør bruke det i Rosenborg, det har selvsagt noe med spillemateriell og stallsammensetningen å gjøre..

Men i moderne fotball, iallefall ute i Europa bør man naturlig nok ikke kaste alle mann i angrep, det er noe selv Eggen har forstått.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.04.2010 13:56    Post subject: Reply with quote

Det är ingen tvivel om att Hodgson är en mästartränare och han har haft ett stort inflytande på svenska tränare. Han förde tex Malmö FF till seriesegrare fem år i rad (sista året blev det inte SM-guld då de förlorade i ett tramsigt slutspel). Jag är en stor beundrare av Hodgson som tränare och person.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.05.2010 17:57    Post subject: Reply with quote

När Roy Hodgson kom till Sverige tog han över ett Halmstad som klarat sig kvar i allsvenskan med ett enda måls marginal, och därefter tappat flera tongivande spelare.

Förhandstipparna talade om nedflyttning. Hodgson gnuggade press-och-understöd, fasta situationer, defensiv organisation, offensiva spelmönster – och skapade ett av den svenska fotbollshistoriens allra mest oväntade mästarlag.

Läs mera: Hodgsons tre underverk

TV2 gjør sitt beste for å lure folk til å tro at bare TV2 Sport viser finalen mot Atletico i aften, men Viasat4 gjør det som kjent også - til og med gratis. Sendinga begynner 19:30.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende

PostPosted: 12.05.2010 20:36    Post subject: Reply with quote

Klasseforskjell på lagene så langt og Fulham er meget heldig som får gå til pause med 1 - 1.
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 12.05.2010 20:53    Post subject: Reply with quote

Fulham gjør en ting, og det er å klinke ballen langt mot Zamora. Kom igjen Atlético!
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 12.05.2010 21:02    Post subject: Reply with quote

Har snudd seg nå ,men det er vel helt typisk for årets utgave av Atletico Madrid. Jeg unner selv begge lagene å vinne ,men det hadde jo være ekstremt morro om Nevland kunne ha kommet inn og avgjort kampen.
Back to top
frenchy
Rutinert

PostPosted: 12.05.2010 22:09    Post subject: Reply with quote

Hangeland mistet markering på den første, og nå setter han ballen i buret og får seg et selvmål. jaja
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 12.05.2010 22:16    Post subject: Reply with quote

Ahh, så j*vlig deilig!!! FORZA ATLÉTICO!!
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 12.05.2010 23:26    Post subject: Reply with quote

Synes Pathetico Madrid var heller heldige, og vant på glimrende enkeltprestasjoner fra Diego Forlan, som var i kjappeste laget for Hangeland, som vel aldri har vært noe hurtigtog på korte distanser. Han var kanskje det i Viking, men så er det ikke akkurat flust av de virkelig raske spissene i Tippeligaen.

Synd for Fulham, hadde unnet dem en seier. Men samtidig er det kanskje like greit, så slipper jeg å tenke på "what might have been" for Newcastle i 2004.
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 13.05.2010 12:20    Post subject: Reply with quote

SondreRBK wrote:
Ahh, så j*vlig deilig!!! FORZA ATLÉTICO!!

Forza er vel italiensk? lol

- Torgeir Børven
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 13.05.2010 15:27    Post subject: Reply with quote

Det er riktig Rånny, men det er et utbredt uttrykk i fotballen så det brukes her også. Men det er ingen som sier Atlético. Alle sier Atléti.

Ser ikke helt hvorfor Atletico var heldige. De vant helt og holdent fortjent. Utrolig stemning på plaza neptun i går (lenge siden jeg har vært så sliten som jeg er i dag) med 40 000 andre fans, og i dag blir det enda bedre stemning og det er forventet at enda flere møter opp nå som spillerne kommer hjem!
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 21.05.2010 15:03    Post subject: Reply with quote

Han påstod sig känna José Mourinho. Och kallades lögnare. Nu är förre Assyriskatränaren José Morais i lördagens Champions League-final med Inter. Fotbollskanalen bjuder på Offsides klassiska reportage

Les mer: Hånad och utskrattat - nu är Morais i CL-final

Anbefalt lesning. Tommel'n opp!
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 21.05.2010 15:18    Post subject: Reply with quote

God artikel som giver et god billede af skepsissen for udenforstående impulser, der gennemsyrer skandinavisk fotball.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2010 19:50    Post subject: Reply with quote

Kan noen vennligst fortelle meg hvem jeg skal heie på? Klarer ikke å finne gode argumenter for å håpe på noen av dem. To av de lagene jeg har aller minst til overs for i hele Europa.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
hefffner
Senior

PostPosted: 22.05.2010 20:10    Post subject: Reply with quote

Materazzi er i troppen til Inter.. Heia Bayern..
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 57, 58, 59  Next
Page 58 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb