English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2010
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.04.2010 15:46    Post subject: Reply with quote

Berget, og på sikt Pedersen, er de eneste spillerne i Godset (og Udinese) som kan tilføre RBK noe. Sætra blir i beste fall en erstatter for Wangberg og Keita er rett og slett ikke god nok. Det er lett å fremstå som en "spennende spiller" når man spiller på et lag som først og fremst har som målsetning å ikke rykke ned.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 15:53    Post subject: Reply with quote

Vad med Daniel Krogstad,"""""Ranheims Robben"""""? Han verkar ju vara mer intressant än dom kararna vi har skickat över till Ranheim.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 15:56    Post subject: Reply with quote

Sætra vil stille seg i køen bak Wangberg og bør kun være aktuell hvis Demidov forsvinner og Wangberg får fast plass deretter, noe som kanskje ikke er helt usannsynlig.

Heller Berget enn Pedersen. 1) Fordi Pedersen er miljøavhengig og tilsynelatende vanskelig å temme. Tror ikke Ivers vil være et like godt forbilde for Pedersen i RBK som Storflor er i Godset, for å si det mildt.
2) Da slipper vi å forhandle med nok en grådig norsk klubb som sikkert forventer at et Pedersen-salg skal gi 10-15 millioner i kassa. Maks verdt 3-4-5 millioner i mine øyne, for oss.

Berget koster vel rundt 4 millioner. Han drar neppe tilbake til Italia. Godset har ikke råd til å hente han. Molde har ikke spesielt mye bruk for han lenger. Det ser lyst ut.

Last edited by abjoern on 21.04.2010 15:58; edited 2 times in total
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.04.2010 15:57    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Berget, og på sikt Pedersen, er de eneste spillerne i Godset (og Udinese) som kan tilføre RBK noe. Sætra blir i beste fall en erstatter for Wangberg og Keita er rett og slett ikke god nok. Det er lett å fremstå som en "spennende spiller" når man spiller på et lag som først og fremst har som målsetning å ikke rykke ned.

Synes Nordkvelle har en del spennende kvaliteter iform av driv, teknikk og skuddbein. Har kanskje noe å gå på defensivt.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.04.2010 16:04    Post subject: Reply with quote

Enig i at Nordkvelle er en bra spiller og en fin fyr, men tror ikke han er god nok til å heve laget vårt. Hadde sikkert gjort en minst like god jobb som Winsnes, men vi bør sikte litt høyere.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.04.2010 16:16    Post subject: Reply with quote

Uenig Hedon, først og fremst i at jeg naturligvis mener de har en hundre ganger bedre høyreving enn oss (men den diskusjonen vil vel ingen ta), men også i at Keita ikke er god nok. Er det en spillertype vi ikke har i klubben, er det den hurtige, tekniske vingen. Disse kommer det også svært få av fra junior- og guttelaget, og dermed mener jeg Keita burde være en interessant spiller for oss.
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 21.04.2010 16:41    Post subject: Reply with quote

Pedersen? Ja takk!

Aldri sett storheten i Berget.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 17:29    Post subject: Reply with quote

Hvor er det meningen vi skal bruke Berget? Hvilken posisjon skal han bekle?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.04.2010 17:31    Post subject: Reply with quote

Hadde vært en god erstatter for Iversen, som med mindre noe spesielt skjer er inne i sin siste sesong i RBK.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 17:33    Post subject: Reply with quote

Skal vi bruke Berget som OMS? Jeg trudde han var en mer typisk angriper? Har han ikke blitt sammenliknet med Torres i spillestilen?
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 17:37    Post subject: Reply with quote

Slike sammenlikninger kommer fort når man har langt blondt hår og er angrepsspiller...
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 21.04.2010 17:42    Post subject: Reply with quote

kris0stby wrote:
Skal vi bruke Berget som OMS? Jeg trudde han var en mer typisk angriper? Har han ikke blitt sammenliknet med Torres i spillestilen?

Hahaha. Berget vs Torres... Rolling Eyes
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.04.2010 17:46    Post subject: Reply with quote

Styrkene hans er blikket, teknikken, brukbar fysikk og er en relativt god avslutter. Har mange av det samme egenskapene som Iversen ,men mangler en del i duellstyrke ,men er raskere enn Iversen og mer mobil.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.04.2010 17:54    Post subject: Reply with quote

kris0stby wrote:
Har han ikke blitt sammenliknet med Torres i spillestilen?

Det er vel mest fordi noen mener at han ser helt likens ut.

Berget er både tilrettelegger og målscorer, og har vel omtrent lik statistikk som Iversen hittil i år. Fire mål og to assists.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 17:56    Post subject: Reply with quote

Tusen takk for beskrivelsen Keenoir. Har sett alt for lite av ham til å bedømme. Om det er slik han er så passer han kanskje, jeg hadde fått inntrykket av at han spilte mye på fart jeg.

Men vil vi virkelig hente inn en tenåring til å ha den rollen som krever mest erfaring og kløkt i laget vårt? Ok, fair enough, jeg ville heller hentet en midtbanespiller til en midtbaneposisjon, men det kan godt være han vil passe. Nå skal jeg følge ham litt nærmere om jeg får med meg noen kamper

Jeg velger å fortsette min tradisjon for å kun snakke nedlatende om abikom, ikke svare ham.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.04.2010 18:03    Post subject: Reply with quote

Det som er mest imponerende med Berget i mine øyne, er hvor moden han fremstår både på og utenfor banen i forhold til alder. Virker som han har beina godt planta på jorda, har høy arbeidsmoral og gjør intelligente valg på banen. En spiller etter min smak.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 18:08    Post subject: Reply with quote

Berget var en gang på prøvespill i Pompey. Der kalte de ham Torres pga sveisen og at han var angriper. Torres er også favorittspilleren hans.

Jeg ser han gjerne i RBK, og mye heller han enn f.eks. Keita. Pedersen er god han, men har en attitude som ikke er spesielt bra.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 18:11    Post subject: Reply with quote

Nå håper jeg en av unggutta våre kan ta over for Iversen, fremfor å hente en ny spiller. Skulle egentlig ønske at vi hadde et godt alternativ i en alder av 24-26 år, ettersom det kanskje er litt for tidlig å gi fast plass til Sellin eller Mush(?)
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 21.04.2010 18:18    Post subject: Reply with quote

Posisjonsmessig er det vel Karslen og/eller Aas som vil være mest aktuell som erstatter for Iversen så lenge han spiller OMS.
abjoern
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 18:33    Post subject: Reply with quote

Problemet er vel at verken Karlsen, Aas eller Sellin er i nærheten av å ha potensialet til Iversen, for å bruke litt FM-terminologi.

All ære til Sellin for arbeidsinnsats, vilje og holdninger, men på lengre sikt tror jeg det kun er Bakenga blant våre unge angripere som kommer til å etablere seg på Rosenborg. Håper såklart jeg tar feil.

Berget vil være en seriøs utfordrer til Iversen fra dag 1.
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 19:56    Post subject: Reply with quote

Potensialet til Iversen kan mang jo snakke i det lange og breie om. Men det er vel en mer eller mindre vedtatt sannhet at Iversen ikke har gjort alt han har kunnet for å få ut maks av potensialet sitt.

Vi har jo flere lovende juniorer som har et veldig godt potensiale og i tillegg veldig gode holdninger. Den kombinasjonen tror jeg kan gjøre at en eller flere kan bli like gode som Iversen med sine holdningsproblemer. Slik som Iversen blir brukt pdd. så skal man ikke se bort i fra at f.eks Karlsen kan ta den rollen. Han har jo vært en "late bloomer" og hvis utviklinga hans fortsetter så kan han bli et godt oppsillspunkt. Han har jo både luftstyrke, fart og teknikk og er jo sånn sett en spiller som ikke er så ulik Iversen.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.04.2010 20:06    Post subject: Reply with quote

Det andre som er positivt med Berget er at han er veldig alsidig iforhold til posisjon og rolle. Han kan brukes som spydspiss, OMS og kantspiller og i sist kamp så spillte han indreløper. Det vil gjøre han nyttig og sørge for at han kan få tilstrekkelig med spilletid selv for et så godt lag som oss. Dødballene hans for Godset har også vært veldig bra.
Back to top
fortid-framtid-rbk
Junior

PostPosted: 21.04.2010 20:51    Post subject: Reply with quote

Berget kunne sikkert blitt strålende for oss. men jeg synes at det er lettere for en spiller og bemerke seg i en litt mindre klubb, man kan lettere skille seg ut der. Winsnes var jo helt konge i godset. har ikke akkurat overbevist her Sad
i lyn og nå godset har han herjet med motstanderne, men fikk ikke til en dritt i udinese, selv om det kan skyldes litt kulturforskjeller-språk osv..
men det er en litten risk i det da-synes jeg
abjoern
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 20:57    Post subject: Reply with quote

Jeg ser at mange synes det er enkelt å hevde seg på mindre lag, og jeg er til en viss grad enig i det.

Men når jeg ser det Hønefosslaget i dag i aksjon så tror jeg ikke feks Selllin kunne ha bidratt med så mye. Små lag trenger ofte spillere som kan gjøre ting på egenhånd, som for eksempel Angan. Unggutta våre har en kjempefordel i gode medspillere.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 21.04.2010 20:59    Post subject: Reply with quote

Godset i pengeproblemer. For meg så står Marcus Pedersen litt høyere på listen enn Berget. Begge gode spillere, men for meg så fremstår Marcus Pedersen litt mer kompakt. Jeg synes sammenligningen med Rooney faktisk har noe for seg, som spillertype altså.

Last edited by longines on 21.04.2010 21:01; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 163, 164, 165  Next
Page 78 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb