| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ballahl Veteran

|
Posted: 13.04.2010 02:10 Post subject: |
|
|
Hamrén: - Brann vil kjempe for livet
- Jeg har fire uavgjorte kamper mot Brann så langt i min tid i Norge, bekrefter treneren.
Han forventer en kamp som ligner på de fire foregående.
- Med en motstander som har stor integritet og mye «fight». De har mye kvalitet i laget, sier Hamrén, som selvsagt tror situasjonen i Brann vil merkes.
- Jeg forventer kanskje enda mer fra Brann nå. De vil slåss for livet mot oss, tror Hamrén.
---------------------------------------------------
Jeg har omtrent den samme følelsen, er ikke så sikker på seier.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Prinsen fra Os Senior
|
Posted: 13.04.2010 09:20 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Prinsen fra Os wrote: | | Dette ser ut som en enormt sikker hjemmeseier. Får bare håpe det ikke blir for stygt. |
Nærmer det seg lynsjestemning allerede i Bergen? Mjelde var ikke så dum likevel? |
Det begynner å nærme seg, men enda mye å gå på. Et forventet braktap på Lerkendal og deretter bli pisset på av førstevelgeren på stadion i neste serierunde så kan det bli baluba.
Merkelig nok så virker det ikke som Mjelde-haterne (blant annet i Bergens Tidende) har endret oppfatning noe. Ideen er fortsatt at Brann hadde et så enormt godt lag, med profiler som Solli og Guntveit, at hvem som helst kunne hentet gullet... I det hele tatt har Mjelde fått merkelig litt cred i media generelt for det som skjedde i 05-07. Personlig så venter jeg på at Mjelde-statuen reises på Kniksens plass, men det blir vel enda noen tiår med gulltørke før det skjer.
Men nok om det. Pr dags dato er vel Brann sitt største problem det at de har norges mest ubrukelige forsvar. De har i snitt sluppet inn over 3 mål pr. kamp de siste fire kampene, og det mot lag som har skapt relativt lite. Spesielt de to siste hjemmekampene til Brann har vært helt katastrofe. Hverken Sandefjord eller Start skapte veldig mange sjanser, likevel resulterte de to kampene i 6 baklengsmål for Brann. Svakhetene i Branns forsvarsspill er mange. For det første har de to backer som er veldig svake defensivt i Sævarson og El Fakiri. Selv om spesielt Sævarson, men også El Fakiri kommer med gode bidrag offensivt, så hjelper ikke det når man blir rundingsbøye defensivt, selv mot middelmådige eliteserievinger. På stopperplass er de ekstremt dårlig besatt, med kun to rene stoppere i stallen. Bjarnason kan være god på sitt beste, men han er gammel og ikke i nærheten av det nivået han var på i 2007 sesongen. I tillegg har de Amankwah, som virker veldig urutinert, og nok ikke er god nok for tippeligafotball pr. dags dato. Dette kompenserer de med ved å sette Rodolph Austin som midtstopper i stedet for. Morsomt valg sier jeg, men det er jo selvfølgelig helt katastrofe om man er Brannsupporter. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 13.04.2010 11:51 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | Hamrén: - Brann vil kjempe for livet
- Jeg har fire uavgjorte kamper mot Brann så langt i min tid i Norge, bekrefter treneren.
Han forventer en kamp som ligner på de fire foregående.
- Med en motstander som har stor integritet og mye «fight». De har mye kvalitet i laget, sier Hamrén, som selvsagt tror situasjonen i Brann vil merkes.
- Jeg forventer kanskje enda mer fra Brann nå. De vil slåss for livet mot oss, tror Hamrén.
---------------------------------------------------
Jeg har omtrent den samme følelsen, er ikke så sikker på seier.. |
Da er vi tre, da. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.04.2010 12:24 Post subject: |
|
|
Troppen: Daniel Õrlund, Even Barli, Mikael Lustig, Kris Stadsgaard, Kjell Rune Sellin, Vadim Demidov Mikael Dorsin, Alejandro Lago, Abdou Razack Traoré, Per Ciljan Skjelbred, Anthony Annan, Fredrik Winsnes, Morten Moldskred, Trond Olsen, Jonas Svensson, Steffen Iversen, Rade Prica.
Er bare 17, så skal vel være en til? Rart hvis vi ikke bruker opp kvota. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 13.04.2010 12:38 Post subject: |
|
|
Konge om Svensson hadde fått et innhopp, hørt positive ting om han, og vil se hvordan han beveger seg/ter seg på banen  |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 13.04.2010 14:15 Post subject: |
|
|
| Håper på følgende overraskelse i lagoppstillingen: Lago inn som midtstopper, Demidov vikarierer for Henriksen på midten. |
|
| Back to top |
|
 |
SigveEdvardsen Senior
|
Posted: 13.04.2010 14:49 Post subject: |
|
|
| Noen som har noe å komme med på Branns tilgjengelige og utilgjengelige spillere? Det eneste jeg vet er at Rudolph Austin fra tre kamers karantene. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 13.04.2010 14:59 Post subject: |
|
|
Austin klarer vel neppe å holde seg på banen noe særlig mer enn 40 minutter før en hodeløs takling sender han i garderoben, tett etterfulgt av en brann-ansatt som mener taklingen var helt ren, og at Austin faktisk er tippeligaens beste takler
Jeg har null tro på disse depressive holdningene angående denne kampen, Brann er rett og slett søpledårlige! Hvis de kommer med maks innsats som folk frykter, ja da holder ikke Austin og Bakke seg på banen i mer enn 20 min. Vi vinner 6-1 hehe |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.04.2010 15:24 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Håper på følgende overraskelse i lagoppstillingen: Lago inn som midtstopper, Demidov vikarierer for Henriksen på midten. |
Mye tyder vel på at Lago er godt utenfor startplass, og dersom formen fortsatt ikke er der den skal være, bør han ikke brukes som annet enn backup.
Jeg regner med Winsnes er bankers fra start her, men jeg synes det hadde vært vanvittig artig om Traorè fikk komme inn og prøve seg sentralt dersom legen med det pussige oppsynet ikke leverer. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 13.04.2010 16:28 Post subject: |
|
|
| Jeg har hørt at legen med det pussige oppsynet skal være ekspert på brannsår. |
|
| Back to top |
|
 |
fortid-framtid-rbk Junior
|
Posted: 13.04.2010 16:43 Post subject: |
|
|
Den eneste jeg frykter i brann(med huseklepp) er midtstopperen amankwah! ivers og prica skal få slite med han. rå duellsturke både def. og offensive. _________________ Den som inte våger inte vinner! |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 13.04.2010 17:19 Post subject: |
|
|
| Bra for oss det. Han styrker faktisk Brann en del med sin tilstedeværelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.04.2010 18:12 Post subject: |
|
|
Kan vi forvente noe slikt i morgen?:
Opdal
Sævarsson - Bjarnason - Bakke - El Fakiri
Vaagan Moen - Austin - Jaiteh - Mjelde
Einarsson
Huseklepp _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 13.04.2010 18:17 Post subject: |
|
|
Bruker de Vaagan Moen på høyre for tiden? _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.04.2010 18:23 Post subject: |
|
|
Usikker på sideprioritering for Mjelde og Vaagan Moen. Men det pleier vel å være Solli som spiller der og han er jo ute. Blir vel mer eller mindre kvalifisert gjetning fra min side. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 13.04.2010 18:32 Post subject: |
|
|
Blir vel heller Sævarsson på høyrekant, Fakiri på høyreback og Holmvik inn igjen som venstreback?
Vaagan Moen som høyrekant høres i hvertfall utrolig sprøtt ut. Men det er klart, det er lov å håpe. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 13.04.2010 18:57 Post subject: |
|
|
| Mot Start spilte Mjelde på høyre og Vaagan Moen på venstre. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 13.04.2010 19:01 Post subject: |
|
|
| Austin spiller vel i midten bak og Bakke på midten gjetter jeg på. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 13.04.2010 19:14 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: |
Jeg regner med Winsnes er bankers fra start her, men jeg synes det hadde vært vanvittig artig om Traorè fikk komme inn og prøve seg sentralt dersom legen med det pussige oppsynet ikke leverer. |
Jeg håper heller Åsen spiller enn Freddy. Bortsett fra at han har slått et par gode innlegg, syns jeg Freddy har vist null og niks under spillet som tilsier at han burde starte for RBK. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 13.04.2010 19:20 Post subject: |
|
|
Åsen er også på G-19  |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 13.04.2010 20:09 Post subject: |
|
|
Jeg er en gammel mann, dere kanke forvente annet av meg. Jaja, sett inn han lille med barten da sjø.
Neida, kanskje kan Freddy funke fint mot så stasjonære midtbanespillere som Brann har. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 13.04.2010 21:26 Post subject: |
|
|
Det er bedre å flytte opp Demidov sammen med Annan, så slipper vi å bli overkjørt. Det blir vi med Winsnes som ikke evner å ta det nødvendige defensive ansvaret på den plassen.
Lago tar stopperplassen.
Winsnes fungerer kun som innbytter i en offensiv midtbane rolle de siste 20minuttene. Han er for dårlig til noe annet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.04.2010 21:28 Post subject: |
|
|
Overkjørt av hvem?
Ser slettes ikke bort ifra at Brann kan karre til seg et bra resultat, men aldri i verden om de er gode nok til å overkjøre oss på midten. Vi kunne startet med Henriksen, Åsen, Sellin og Olsen på midten - og de ville uansett ikke hatt sjanse til å overkjøre oss på noen måte. |
|
| Back to top |
|
 |
|