| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 09.04.2010 16:39 Post subject: |
|
|
| Stort sett gode erfaringer med ham. Dog var det han som dømte da vi fikk vårt eneste tap på de 34 siste seriekampene. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.04.2010 19:44 Post subject: |
|
|
Før runden
Får vel hive meg opp og se om det blir røpt noe lag i morra. Tenkte å prate med Prica eller Demidov - eller begge, men nå har "konkurrentene" kommet meg i forkjøpet. Noen andre (i startoppstillinga) dere vil ha kommentarer fra? |
|
| Back to top |
|
 |
DavidWatts Junior
|
Posted: 09.04.2010 19:51 Post subject: |
|
|
Lustig var den første som slo meg inn. Kanskje høre om han ser noe til Lille-Per der utpå kanten noen ganger. _________________ I wish I could be like David Watts, fafafafafafafafa. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 09.04.2010 19:54 Post subject: |
|
|
| Gjerne en lovnad fra Kris om at han ikke skal gå på finta til Bentley en gang til! |
|
| Back to top |
|
 |
fortid-framtid-rbk Junior
|
Posted: 09.04.2010 20:30 Post subject: |
|
|
Ørlund
Lustig – Demidov – Stadsgaard – Dorsin
Skjelbred – Annan – Winsnes
Iversen
Moldskred – Prica _________________ Den som inte våger inte vinner! |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 09.04.2010 21:45 Post subject: |
|
|
Usikker på om denne er postet før:
Kovacs er bedre enn Stadsgaard i alt
Overskriften lyver likevel litt; Fagermo sier faktisk bare at Kovacs er bedre enn Stadsgaard i alle faser av duellspillet, noe som ikke er helt usant om du spør meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.04.2010 23:56 Post subject: |
|
|
| Skulle likt å se Kovacs slå Stadsgaard i en løpsduell... |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 10.04.2010 01:24 Post subject: |
|
|
| Dag dag dag dag dag. Jaja. Nå håper jeg bare virkelig vi knuser de til søndag og får se Kovacs trave rundt der og bli fraløpt. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.04.2010 11:22 Post subject: |
|
|
Adressa fortsetter sin evinnelige Eggen-glorifisering i papiravisa i dag. NÃ¥ er det Dag Eilev Fagermos suksess med Odd som forklares med Eggen-filosofien.
Synes Fagermo framstår ydmyk, roser RBK og sier at han mener det er flere veier til suksess enn "Eggen-fotball". Så skryt til Fagermo fra meg denne gangen, som har vært kritisk til Odd-trenerens opptreden og uttalelser ved flere tidligere anledninger.
Men at det finnes andre veier til suksess enn Eggen-filosofi tror jeg ikke Adressa mener
Jeg skjønner at det er et morsomt poeng når man kan fortelle en historie med minner tilbake til 1992, og isolert sett er jo det jo ikke noe galt med artikkelen.
Men når den type saker og meninger gjentas og gjentas og gjentas så må jeg si at jeg begynner å bli fornøyd. Jeg forventer dog ikke at de som er utelukkende positiv til et Eggen-comeback og hans filosofi reagerer.
I mine øyne minner skrytereportasjen om Odd og Fagermo ikke så lite på kommentaren i Adressa etter serieavslutningen høsten 2008:
«Det var et usedvanlig hyggelig gjensyn med Kåre Ingebrigtsen og gamle Rosenborg-teser i går. Litt verre er det å vite hva man skal mene om Rosenborg av i dag.»
«Jeg skjønner godt at Rosenborgs supportere blir litt schizofrene om dagen, og at noen sponsorer begynner å gi uttrykk for skepsis. For prestasjonsforbedringen lar vente på seg.»
«Et litt omstendelig Rosenborg bekreftet sitt rykte som laget med dårligst uttelling av alle i eliteserien. Et mer gjennombruddshissig Bodø/Glimt scoret på alt. Det kan være tilfeldig, men det kan også ha en basis i tankegodset som ligger i bunnen. Da Rosenborg spilte etter samme premisser som Bodø/Glimt gjør nå, så hadde de oppsiktsvekkende god uttelling, mens motstanderen hadde tilsvarende dårlig uttelling.»
«Rosenborg er fortsatt den mest ressurssterke klubben i Norge med de beste rammebetingelsene og best økonomi. Slik har det vært lenge og da bør resultatene stå bedre i stil med forutsetningene. Sett i det lys blir det helt feil at Kåre Ingebrigtsen som ikke ble funnet verdig til å lede Rosenborg da sjansen lå der i fjor høst, tok med seg noen spillere fra byens 2. divisjonslag til Bodø. Og kom tilbake og satte skapet på plass. Han hadde for øvrig god hjelp av en mann ved Bjørn Hansen som ved gjentatte anledninger har vært kritisk til mange ting ved driften av Rosenborg Ballklub.»
En kommentar jeg besvarte med følgende:
http://www.rbkweb.no/vis/6487
«Da er serien over, og jeg er fullstendig oppgitt. Over femteplassen? Nei, over nok en historieløs og lite gjennomtenkt kommentar i Adresseavisen, hvor situasjonen i RBK svartmales.»
«Jeg er nok litt over middels interessert i RBK, og har fulgt klubben tett helt siden jeg så min første kamp våren 1988. Men schizofren? Nei. Utålmodig? Nei, ikke det heller. For jeg vet at det å bygge lag tar tid. At andre norske lag har noen enkeltsesonger hvor de plasserer seg høyere enn RBK gidder jeg ikke løfte et øyenbryn for. Neste sesong sliter de samme lagene på nedre halvdel av tabellen, og alle har glemt genierklæringene fra i år.»
«Glimt har hatt dundrende suksess i år, men kvaliteter på både Ingebrigtsen som trener og spillermateriellet kan ikke måles over en enkelt sesong. Det er alt for mange lag i Norge de siste årene som har hatt flyt i en sesong for så å falle totalt gjennom året etterpå.»
«Til sist er det riktig at RBKs økonomi er solid og at rammebetingelsene er bedre enn hos de andre. Samtidig er det viktig å påpeke at RBK er en av klubbene som har brukt forholdsvis minst av sine ressurser de siste årene.»
«Nettopp dette er en grunn til at jeg tror RBK står bedre rustet enn alle andre når den økonomiske hverdagen inntar eliteserien. Da betyr det null og niks at vi bare har fått to femteplasser og like mange e-cupkamper som de andre bare kan drømme om i løpet av ti år i to sesonger hvor hovedoppgaven har vært å gjenoppbygge et lag for framtida.»
Kåre Hedley er en kjempekar, en trivelig mann og en god trener. Men laget hans rykket altså ned året etter. Noe som egentlig ikke kunne sies å være fullstendig uventet heller. Uten at det nødvendigvis har så mye med Kåre å gjøre eller filosofien.
Men da er det heller ikke noe godt poeng å hause Odd opp i skyene takket være det som skjedde en høstdag i 1992 da Fagermo ble bergtatt av Eggen-filosofien. For veien ned er kort, også for Odd. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.04.2010 11:41 Post subject: |
|
|
Skal ellers ikke klage på laguttaket som ble akkurat som jeg ønsket på side en her. Så da stiller jeg meg til huggs hvis dette går ille  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.04.2010 11:49 Post subject: |
|
|
Da startelleveren på slutten av den rolige treninga lørdag formiddag trente på hjørnespark var det likevel ingen tvil om at den målfarlige duoen er tilbake etter å ha slitt med skader og lite fotballtrening de siste tre ukene: Moldskred slo cornere fra begge sider og Iversen var inne i målgården.
Les mer: Iversen og Moldskred med
At Åsen spiller RBK2-kamp mot Strindheim i ettermiddag i stedet for å trene er et rimelig sterkt tegn på at Henriksen er godt foran i køa. Overraskende med tanke på treningskampene, men er vel trolig rett og slett pga. forskjellige egenskaper.
Dessuten verdt å merke seg at Bråthen igjen er skadet; albue. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.04.2010 11:57 Post subject: |
|
|
Åsen er nok med når vi kommer til 16. mai skal du se  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 10.04.2010 14:40 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | At Åsen spiller RBK2-kamp mot Strindheim i ettermiddag i stedet for å trene er et rimelig sterkt tegn på at Henriksen er godt foran i køa. Overraskende med tanke på treningskampene, men er vel trolig rett og slett pga. forskjellige egenskaper. |
Er det så overaskende, 2mas? Hvis du tenker etter så var vel Henriksen på landslagsamlinger under mange av treningskampene.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.04.2010 14:48 Post subject: |
|
|
Han var tilbake på La Manga, og da ble Åsen (likevel) foretrukket fra start i de to kampene med toppet lag mens Henriksen spilte "reservelagskampen" mot Nordsjælland.
(Ser bort fra at Henriksen vikarierte som høyreback da Lustig og gjengen hadde farang og sto over mot Midtjylland.) |
|
| Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 10.04.2010 21:29 Post subject: |
|
|
Billett bestilt på felt U.
Vi har visst aldri vunnet mot Kovacs, på tide å gjøre noe med det. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 11.04.2010 00:29 Post subject: |
|
|
| Samme med Fagermo. Han er ubeseiret mot oss, med henholdsvis Godset og Odd. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 11.04.2010 01:29 Post subject: |
|
|
Begge har vært opp og ned i divisjonene, men allikevel en litt imponerende prestasjon. Så skal de sies at de har ikke akkurat vunnet mange av oppgjørene heller..
Men unngå tap er bra det. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 11.04.2010 18:34 Post subject: |
|
|
Daniel Örlund
Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Vadim Demidov - Mikael Dorsin
Anthony Annan - Markus Henriksen
Per Ciljan Skjelbred - Steffen Iversen - Morten Moldskred
Rade Prica
Bekreftet lag. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 11.04.2010 18:41 Post subject: |
|
|
| Årets sterkeste lag? Lukter fugl av de fire fremste spillerne våre. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2154 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 11.04.2010 18:50 Post subject: |
|
|
Ja, mye sterkere enn dette stiller vi ikke for tida. Håper Henriksen har bretta opp ermene og kriger på midten. Det trenger vi i dag. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 11.04.2010 19:00 Post subject: |
|
|
| Er Trond Olsen skada? Hvis ikke er det jo helt utrolig at han blir vraket... tror han gleder seg til Hamrèn drar... det lyser jo lang vei at svensken ikke har noe godt øye til Olsen. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 11.04.2010 19:28 Post subject: |
|
|
Benken: Even Barli, Abdou Razack Traoré, Kjell Rune Sellin, Fredrik Winsnes, Trond Olsen, Alejandro Lago og Gjermund Åsen.
Da blir både den ene og den andre på forumet her happy |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 11.04.2010 20:10 Post subject: |
|
|
| Faen! Hvorfor lar de Kovacs stå helt aleine? |
|