View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 06.04.2010 23:25 Post subject: |
|
|
Hvorfor er dette så imponerende egentlig?
Neida, Messi er ekstrem. Helt sykt. Nå er han også en av få som har scoret fire mål i én CL-kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.04.2010 23:39 Post subject: |
|
|
ode wrote: | Messi spiller ball som fra en annen planet, men utenom Messis kunst syntes jeg at Barcelonas fotball i andre omgang var temmelig jordisk og kjedelig. Teknisk briljant five-a-side i midtsirkelen er morsomt i 5 min, men i en fotballkamp på "stor" bane er det gørr. Jada, de ledet komfortabelt og roet ned, skjønner det, men dårlig underholdning for en som ikke er blodfan av laget. |
De skal spille "seriefinale" mot Real Madrid om noen få dager. 20 minutter brukte de på å slakte Arsenal, før de bare brukte resten av kampen til å la tiden gå. Veldig, veldig forståelig. Hadde Arsenal hatt en fem-målsledelse å gå på, er jeg sikker på at Barca hadde giret opp nok til å gå videre komfortabelt da også. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.04.2010 23:49 Post subject: |
|
|
Det hviler jo å spiller kampen på hvilemodus i hele andre omgang for å forberede seg på El Classico til helgen. Jeg er mektig imponert over Barcelona i alle spillets faser og er nok kanskje det beste fotballaget jeg noengang har sett spille.
|
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 06.04.2010 23:51 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke fatte at noen er i tvil om at Messi er verdens beste spiller. For en oppvisning! |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 06.04.2010 23:57 Post subject: |
|
|
Det neste som er synd med dette er at Barca er så sørgelig avhengige av Messi. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.04.2010 00:05 Post subject: |
|
|
Er de? Jeg vil påstå at Barcelona sin viktigste spiller ikke er Messi ,men Xavi. Det finnes lag som er langt mer avhengig av enkeltspillere enn det Barcelona er av Messi. Manchester United og Rooney er kanskje det beste eksemplet. Var helt tannløse uten ham mot Chelsea. Liverpool og Torres er kanskje et annet eksempel da det som regel er to forskjellige lag med og uten. Barcelona er kanskje det største system laget fremfor noen. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 07.04.2010 00:14 Post subject: |
|
|
Ja, och innan säsongen sades det att United var helt beroende av Ronaldo och klart försvagat. Men det har gått rätt bra ändå... 4-0 borta mot Bolton utan Rooney var också ganska bra.... |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.04.2010 00:19 Post subject: |
|
|
Nå har jeg ikke sett Bolton kampen ,men utifra det rapportene jeg leste så var det jevnt frem til ca 70 minutter og United ble også reddet av et par meget gode Van Der Saar reddninger før dem fikk første målet og Bolton kollapset. Forutenom det så har Rooney knapt vært skadet denne sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 07.04.2010 00:25 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Er de? Jeg vil påstå at Barcelona sin viktigste spiller ikke er Messi ,men Xavi. Det finnes lag som er langt mer avhengig av enkeltspillere enn det Barcelona er av Messi. Manchester United og Rooney er kanskje det beste eksemplet. Var helt tannløse uten ham mot Chelsea. Liverpool og Torres er kanskje et annet eksempel da det som regel er to forskjellige lag med og uten. Barcelona er kanskje det største system laget fremfor noen. |
Nå skal det sies at United har tapt 5 av 7 serierkamper etter CL-midtukekamp så langt denne sesongen, og av disse har Rooney spilt i 6 av 7 kamper. Så kanskje er det mer enn bare savnet av Rooney som spiller inn akkurat her.
Men man så jo i kveld, det var kun Messi som scoret. I serien har han vel 7 mål på de siste tre kampene eller så, og har ene og alene vært grunnen til at Barca har vunnet disse. Han er klubbens suverene toppscorer så langt denne sesongen og har skapt brorparten av målene sine så å si helt på egenhånd. de få kampene han har stått over dnene seosngen har Barca vært et helt ordinært lag, og vel så det.
Men jeg er ellers enig i at Xavi er en vanvittig undervurdert spiller og en spiller av stor betydning for Barca. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 07.04.2010 00:31 Post subject: |
|
|
Om vi säger att Messi är världens bästa så är väl kanske Rooney och Ronaldo 2: och 3:a. Och det är klart att det märks om två sådana spelare är borta. United har spelat en del matcher under året då Rooney har stått över och då har det gått bra. Berbatov passar inte så bra som ensam spiss i 4-5-1, men i 4-4-2 är han en alldeles utmärkt spelare.
Din profetia om att United skulle bli så försvagat utan Ronaldo har inte slått in. Du borde ha lärt dig vid det här laget att inte underskatta LAGET United. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.04.2010 00:33 Post subject: |
|
|
Xavi gjør akkurat det samme for Spania som han gjør for Barcelona idag er Messi helt fantastisk ,men ser en på bortekampen så var Messi iforhold til sitt nivå relativt svak ,men det betydde ingenting fordi systemet ga mulighet etter mulighet for spillere som Zlatan og Pedro. Grunnen til at en får den tiki-taka fotballen er Xavi. Som sagt Barcelona er det beste laget jeg noensinne har sett.
Verdens beste spillere:
Messi
Xavi
Ronaldo |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 07.04.2010 00:41 Post subject: |
|
|
Messi, Xavi och Iniesta är kärnan i Barcelona. Utan dessa är laget inte särskilt märkvärdigt. Deras spelsystem är övervärderat. Uan de nämnda storstjärnorna hade de varit utan chans att vinna champions leauge.
Jag blir inte överraskad om Real Madrid med lika stora stjärnor som Barcelona och med ett planlöst spel i Hamrén-klass vinner kommande mötet mot Barcelona. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.04.2010 00:59 Post subject: |
|
|
Håper ikke det for fotballen sin del ,men Real Madrid også spiller til tider nydelig fotball. Barcelona vil jeg si har verdensklasse spillere på alle plasser med mulige untak keeper plassen og midtspissplassen resten er det vanskelig å finne bedre alternativer i verden. Et drømmelag. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.04.2010 01:19 Post subject: |
|
|
Zlatan er i mine øyne verdens beste midtspiss, men jeg innrømmer at andre med god samvittighet kan mene Rooney er bedre. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.04.2010 01:50 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.04.2010 10:38 Post subject: |
|
|
Roar Stokke kunne fortelle om Xavis pasningsstatistikk i går, og det er en statistikk hinsides all fornuft.
Før gårsdagens kamp hadde Xavi passert 950 pasninger i CL med en treffprosent på 85. Nærmeste konkurrent var Piquè(?) med litt over 600 pasninger. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
El Gordo Junior
|
Posted: 07.04.2010 10:55 Post subject: |
|
|
Sinnsykt...
Men alt Barcelona snakket har fått meg til å minnes "min" Barcelona Årgang. Fra første halvdel av 90-tallet. Med Koeman som quarterback, Laudrup på midtbanen og Stoichkov og Romario på topp...
Dagens spillere er nok bedre, men likevel... sweet memories! |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 07.04.2010 11:25 Post subject: |
|
|
Irriterte meg da Stokke klaget på at Barcelåååna spilte for mye på tvers og bakover.. Drillo-mentalitet  |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 07.04.2010 11:32 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Om vi säger att Messi är världens bästa så är väl kanske Rooney och Ronaldo 2: och 3:a. |
Quote: | Messi, Xavi och Iniesta är kärnan i Barcelona. Utan dessa är laget inte särskilt märkvärdigt. Deras spelsystem är övervärderat. |
Haha, herregud du er full av piss i blant. Det er greit at du er Manu-fan, men det får da være måte på.
Hvem er nr. 4-10 i verden? Van der Sar, Ferdinand, Scholes, Carrick, Neville, Giggs og Macheda? |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 07.04.2010 11:38 Post subject: |
|
|
En bra lista, men Macheda vill jag nog flytta ner till en 12-13 plats. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 07.04.2010 14:12 Post subject: |
|
|
Barcas, og kanskje en av verdens, mest undervurderte spiller er i hvert fall uten tvil Daniel Alves. At Maicon foretrekkes på høyreback-plassen på Brasils landslag fatter og begriper jeg ignenting av. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 07.04.2010 16:20; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.04.2010 14:17 Post subject: |
|
|
Blir bare rart å kalle en så annerkjent spiller som Alves for verdens mest undervurderte. Han er jo alltid med i diskusjonen når verdens beste høyreback skal diskuteres.
Selv synes jeg han er helt rå, men han har jo klare defensive mangler. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.04.2010 15:48 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | Barcas, og kanskje en av verdens, mest undervurderte spiller er i hvert fall uten tvil Daniel Alves. At Maxwell foretrekkes på høyreback-plassen på Brasils landslag fatter og begriper jeg ignenting av. |
Snakker en om undervurderte spillere på Barca så vil jeg heller si venstreback Abidal er mer undervurdert og det samme er kantspiller Pedro og midtbanespiller Keita. Samt stopperene Pique og Puyol som begge er i den absolutte verdenstoppen når det gjelder stoppere. Som sagt er det vanskelig å forsterke Barcelona med spillere fra andre lag. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 07.04.2010 16:05 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Blir bare rart å kalle en så annerkjent spiller som Alves for verdens mest undervurderte. Han er jo alltid med i diskusjonen når verdens beste høyreback skal diskuteres.
Selv synes jeg han er helt rå, men han har jo klare defensive mangler. |
Ja, men det er jo nettopp det. Han er jo god nok til å være med i andre kåringen enn bare "beste høyreback." For meg er han i den absolutte verdenstoppen uansett posisjon - iokke helt øverste, riktignok, men høyt der oppe. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.04.2010 16:15 Post subject: |
|
|
I mine øyne er ikke engang verdens beste høyreback. Det er Maicon ,men ellers er jeg enig i at han er en glimmrende spiller ,men han er i mine øyne ikke nærheten av å være verdens beste spiller. |
|
Back to top |
|
 |
|