View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 22.09.2009 00:01 Post subject: |
|
|
Det skyldes at Peter Jenkins prøver å stikke kjepper i hjulene for de klubbene som støttet motkandidatene til ledervervet i SKNFA. De har altså en egen bane i nærområdet, men får ikke tillatelse til å bruke den. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 22.09.2009 00:13 Post subject: |
|
|
Det ble ikke spilt noen kamper da. SKNFA stoppet ligaen midlertidig pga. konflikten rundt valget. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 22.09.2009 00:18 Post subject: |
|
|
En annan överraskning inom världsfotbollen i år är att G44 blev GM-mästare (Grönlandsmästerskapet) efter en övertygande seger mot FC Malamuk i finalen. Som vanligt var bröderna Zakorat och Jörgen Zeeb förgrundsfigurer. Och det var minst lika överraskande att Sydgrönländerna E-54 från Tusiusag slog SAK från Sisimut. Men å andra sidan är straffsparkskonkurranser alltid chansartade. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 22.09.2009 00:19 Post subject: |
|
|
Ahh, det forklarer en del. At United har dommerne i lomma er jo heller ikke noe nytt der nede. Så du da han(utd-manageren) flørtet med den kvinnelige dommerassistenten under runden for 3 uker siden?
Tror det var kvinnelig. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 22.09.2009 00:27 Post subject: |
|
|
Jeg måtte gå før det siste målet, men broren min hevder hardnakket at Jörgen var sist på den ballen til tross for at alle kilder sier Zakorat. Kan det stemme, Peter Storey? |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 22.09.2009 00:27 Post subject: |
|
|
Skjønner at Storey tuller når han ikke engang kan navnet på den beste klubben, men hadde håp om at du kanskje var seriøs, attach.
Å si at Newtown sleit forrige sesong blir jo litt dumt. Etter seieren i 08 toppet de jo også tabellen ved slutt i 09, men gikk på to knepne ettmålstap for Washington Archibald og St. Pauls i sluttspillet. Den ene kampen ble for øvrig også avgjort på en meget kontroversiell dommeravgjørelse. Vil ikke kalle det å slite.
Synes det er ganske tåpelig av dere å bare tulle sånn om noe dere tydeligvis ikke følger med på. I hvert fall blir det ganske respektløst mot oss som faktisk har en lidenskap for B-Mobile-ligaen, hvor uvanlig det enn måtte være.
Shaquille Adams er forresten helt middelmådig. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 22.09.2009 00:39 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Jeg måtte gå før det siste målet, men broren min hevder hardnakket at Jörgen var sist på den ballen til tross for at alle kilder sier Zakorat. Kan det stemme, Peter Storey? |
Som bekant så gjorde Jörgen (Hans-Jörgen enligt prästintyget) första målet och Zakorat gjorde det andra efter ett flott solo-kontra-löp från mittplanen. Men din bror tar fel, det var Zakorat som fastställde slutresultatet till 3-0. |
|
Back to top |
|
 |
KBR Junior
|
Posted: 22.09.2009 18:02 Post subject: Andre mindre ligaer |
|
|
Burde vi ikke heller kale tråden "andre mindre ligaer". Det er jo i denne gruppen vi hører hjemme.  |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 09.03.2010 04:24 Post subject: |
|
|
Harmeet Singh: Indias Beckham eller lojal NFF-disippel?
Makter Harmeet Singh å ta med seg fjorårets høstform inn i 2010-sesongen, bør han ikke være langt unna A-landslagsuttak. Men selv om jeg mer enn gjerne ser VIF-gutten i norske seniorfarger, kan en telefon til det indiske fotballforbundet åpne uante muligheter for midtbanetalentet.
Litt om India: Fotballgal nasjon. I landslagskontekst er det selvsagt nasjonalsporten, cricket, som kaprer befolkningens oppmerksomhet. Men fotball er på solid fremmarsj. Byråkrati, korrupsjon og logistiske utfordringer står i veien for utvikling og vekst, men den nasjonale ligaen er utrolig populær - faktisk mer jubelomsust enn cricketligaene, det er faktisk ikke sjelden man ser tilskuertall tett oppunder 100.000-tallet når rivalene i Vest-Bengal braker sammen.
Litt mer om 19 år gamle Harmeet Singh _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 31.03.2010 19:34 Post subject: |
|
|
Serieåpning på Færøyene i kveld. NSI Runavik mot Fuglafjørdur nå klokka 19.30. Tipper 2-0. 2xPotemkin  |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 31.03.2010 19:46 Post subject: |
|
|
Og i morgen serieåpner nordmannen Stig-Roar Søbstad for AB borte mot Víkingur. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 25.01.2011 00:12 Post subject: |
|
|
Det der var noe av det styggeste jeg har sett på lang tid. Bra at han ikke traff rett på leggen/foten. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.01.2012 16:22 Post subject: |
|
|
Fabio Cannavaro is to step out of retirement and make a comeback in India as part of a new competition aimed at kick-starting football interest in the cricket-obsessed country.
(...)
He is to be part of the Indian Premier League, a six-team competition due to be run by the Indian Football Association and Celebrity Management Group (CMG).
Other famous names involved include Englishmen Robbie Fowler and John Barnes, France's Robert Pires, Argentine Hernan Crespo, Spaniard Fernando Morientes and Jay Jay Okocha of Nigeria.
Each of the six franchises -- Kolkata, Barasat, Howrah, Haldia, Durgapur and Siliguri -- must have at least a famous foreign player and coach.
Read more: Cannavaro, Crespo star in new India league |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.04.2012 12:59 Post subject: |
|
|
Spiller lag fra både den greske og tyrkiske delen av Kypros i samme seriesystem? Noen som har peiling på dette? |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.04.2012 13:34 Post subject: |
|
|
Jeg har nettopp fått svar på annet hold at lag fra Nord-Kypros deltar sammen med lag fra resten av Kypros i div ligaer osv. |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 30.04.2012 19:20 Post subject: |
|
|
Sitter og ser litt på Wisla Krakow - Cracovia Krakow akkurat nå. I den ene svingen er det nesten ingen som ser ned på på banen og corneren som skal taes. Fotografer og noen få tilskuere har blikket rettet oppover mot tribunen samtidig som det smeller litt. Det kan vel kanskje være fare for litt tumulter til sommeren også.
Erfaringer fra Magnus Borgen, mannen bak boka "Fiender til vi dør".
Quote: | Kun to ganger i løpet av turen følte Borgen seg oppriktig redd:
– Jeg sto midt i den harde kjernen til Wisla Krakow som vekslet mellom «Sieg heil»-rop og «Her kommer Pippi Langstrømpe». Jeg tror terskelen for å gi meg juling var lav. |
- Jeg var redd to ganger |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 17.10.2013 15:16 Post subject: |
|
|
Fotballforbundet i Tahiti har bestemt at nå skal også det tapende laget få poeng i seriekamper.
Quote: | – Vi vil bare ikke at noen skal bli triste, sier Charles Ariiotima, direktør i det tahitiske fotballforbundet til ESPN Brasil.
Ifølge nyhetsbyrået har forbundet gått inn for å endre poengsystemet i øyas fotballigaer.
I stedet for det vanlige systemet der seier gir tre poeng, uavgjort ett poeng og tap null poeng, vil man nå gi fire poeng for seier, to poeng for uavgjort og ett poeng for tap. | NRK. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.10.2013 15:20 Post subject: |
|
|
Det er jo søtt da. hehe |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 17.10.2013 15:32 Post subject: |
|
|
Kan skjønne at de gjør det til 4 og 2 poeng men at taperlaget skal få poeng er bare dumt Har tenkt tanken flere ganger at 4 p hadde vært greit i noen tilfeller for jeg hater at lag som har tapt flere kamper en andre lag ligger helt likt bare fordi det andre laget har flere uavgjort. Ta TL for eksempel, RBK har tapt 2 kamper mindre en Godset men Godset leder. Hadde det vært 2 p for avgjort så hadde RBK ledet med 3 p nå Jeg har selvfølgelig ikke lyst til at reglene skal gjøres om men det irritert meg av og til. Ta gullsesongen 2010 for eksempel, VIF var ikke så langt bak selv om RBK ikke tapte en eneste kamp. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.05.2014 21:43 Post subject: |
|
|
"We dreamt of being champions for a long time," said Qarabağ FK coach Gurban Gurbanov after guiding the club to their first Azerbaijani top-flight title in 21 years.
Read more: Qarabağ title dream comes true
 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.08.2014 20:44 Post subject: |
|
|
Om det gikk noen hus forbi: Gamle fotballstjerner lokkes til ny superliga
Luis Garcia, David Trezeguet, Fredrik Ljungberg, Robert Pires, Joan Capdevila, David James og Mikael Silvestre har aller vært med på å prege verdensfotballen det siste tiåret, om enn i noe ulik grad. Nå skal de forsøke å bidra til at fotball blir populært blant Indias 1,25 milliarder innbyggere.
For i september sparkes Indian Super League (ISL) i gang. Ligaen, som består av åtte lag, er bygd over samme lest som MLS i USA. Det betyr at de åtte lagene ikke kan rykke ned.
Dwight Yorke og Hernan Crespo har også bekreftet at de er interesserte i å spille i ligaen. Dermed blir de også trolig å finne i ett av de åtte lagene, uten at noe er klart. Ronaldinho, Thierry Henry, Alessandro Del Piero og Eidur Gudjohnsen er andre navn som har vært ryktet å være aktuelle for spill i ligaen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.10.2014 17:52 Post subject: |
|
|
Hadde ikke fått med meg at russiskvennlige Shakhtar har byttet side, og at det er grunnen til alle bombeangrepene osv.:
Neutralitet var inte längre ett alternativ för en fotbollsklubb. För Sjachtar kom det avgörande vägvalet i mitten av maj. Det var då klubbens president – hyperrika oligarken Rinat Akhmetov – arrangerade en manifestation på hemmaarenan för att öppet proklamera sitt stöd för ett enat Ukraina.
– De som kallar sig för ”Folkrepubliken Donetsk” – vad har de gjort för vårt land? De går runt på våra gator och sprider terror med sina gevär och granatkastare, de plundrar och kidnappar. Är det att kämpa för vår region och våra rättigheter? Nej. Det är att kämpa mot vårt folk, att föra oss närmare ett folkmord i Donbass.
Utspelet var oväntat. Utifrån har Sjachtar Donetsk alltid setts som en ryssvänlig klubb från en ryssvänlig regio, och Akhmetov har uppfattats som en man trogen den traditionen. Att han valde att ge sitt stöd till de västvänliga krafterna i Kiev gjorde många människor – många Sjachtar-supportrar – både förvånade och besvikna. Några dagar senare samlades tusentals separatistiska demonstranter utanför Akhmetovs gods. Hundratals av dem var beväpnade.
– Akhmetov, folkförrädare, skanderade de.
Rinat Akhmetov var dock inte hemma, och skulle knappast återvända. Det fanns inte längre någon väg tillbaka till Donetsk för honom, och det blev snabbt allt mer omöjligt för hans fotbollsklubb att stanna kvar.
(...)
I staden som en gång var deras egen har Sjachtar Donetsks klubbmärke bitvis fått samma sorts funktion som Davidsstjärnan hade i 1930-talets Tyskland. Ni har säkert hört nyheterna om gamla spelarbostäder attackerade av artilleri, en arena träffad av granater, en sönderbombad träningsanläggning och ett klubbkontor invaderat av beväpnade män. Däremot har ni knappast hört historierna om de ultras som blev kvar; de som systematiskt misshandlats på gatorna, kidnappats från sina hem och avrättats på fälten där de en gång spelade fotboll. Delvis beror tystnaden runt dem på deras egen mediepolicy och det rådande informationsläget – delvis beror den nog på att de själva är väldigt svåra att sympatisera med. I augusti meddelade Sjachtar Donetsks ultras att en stor del av dem tagit värvning i Azov-bataljonen, ett brutalt gäng nazistflörtande legosoldater sanktionerade av den ukrainska armén.
Läs mera: The Miners, Divided, Will Never Be United |
|
Back to top |
|
 |
|