English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2006
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 176, 177, 178  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 24.10.2005 23:53    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/s...47372.html - Scouts, where art thee? Ikke at jeg vet om han ville blitt en nyttig tilvekst...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Strand
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 00:02    Post subject: Reply with quote

Forresten, noen som vet hvor han andre karen som vant proffdrømmen på TV3 sammen med Skjelbred befinner seg?
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.10.2005 00:07    Post subject: Reply with quote

Etter litt googling, tror jeg dette er karen: http://www.sil-fotball.no...71&g192=x&
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.10.2005 00:12    Post subject: Reply with quote

Ja, Alexander Breidvik var den andre vinneren:

- Alexander er et råtalent som er invitert på juniortrening hos oss i Rosenborg hvis han er i området, sier Åge Hareide.

Les mer: Per (15) får trene med Liverpool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Raem
Senior

PostPosted: 25.10.2005 00:29    Post subject: Reply with quote

bj_rn wrote:
Nå som Skeid har rykket ned, burde vel noen av talentene deres være aktuelle til en overgang til RBK.

Abdurahim Laajab, Mohammed Abdellaoui og Dawda Leigh er vel de mest lovende. Har kunne sett noen glimt av Abdellaoui på TV-sporten så jeg vet ikke så mye om dem. Noen som vet noe mer om dem?

Av de du nevner her er vel Abdellaoui(populært kalt MOA) den som burde være mest interessant...Han er ganske lik DFH i spillestil, bare raskere..... En slags hybrid mellom DFH og Braaten.... Han er ikke like god som noen av dem men kan fort bli en meget stor fotballspiller....Men på en annen side har ikke rbk manko på offensive spillere akkurat.... Hadde jeg vært Perry eller Høgmo hadde jeg heller tatt en nærmere titt på Andreas Hagen(i skeid han også)... Han er stopper/midtbane og minner veldig mye om Brede Hangeland..... Han skulle bli med rbk til la manga men ble forhindret av skade..... Billig blir han også...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Stano_11
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 10:09    Post subject: Reply with quote

Så på forumet på RBK.no at noen påsto at Høgmo møtte Karadas etter kampen mot Vålerenga. Er det noen som har mere konkret om dette eller er det bare noen som har sett syner?

Ville vært spennende å fått tilbake Karadas, men er usikker på om han er mannen. Han spillte greit i Benfica i fjor, men har vel ikke scoret et mål enda i England. Er han blitt bedre siden han forlot Rosenborg i fjor? Hvor mye vil Benfica har for han hvis han skal selges?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 25.10.2005 10:22    Post subject: Reply with quote

Karadas inn og Frode Johnsen ut hadde vært fint spør du meg. Bør også sikre oss Ertsås:
http://fotball.adressa.no...leID=88244
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 10:47    Post subject: Reply with quote

Uff nei, ikke Karadas...
(da er en Johnsen MED selvtillit etter en vinter med Høgmo LANGT å foretrekke).

I stedet for Karadas kan jeg heller ramse opp tre andre alternativer som er bedre (og billigere - i hvertfall i samme prisklasse).
Henri
Legende

PostPosted: 25.10.2005 10:51    Post subject: Reply with quote

Ok. Må jeg virkelig be deg om å ramse de opp? Wink
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 10:51    Post subject: Reply with quote

Ta å nevn de tre spillerne da...
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 10:55    Post subject: Reply with quote

hehe
vi har en egen link om/med Frode Johnsen. Se der.
primaten
Rutinert

PostPosted: 25.10.2005 11:14    Post subject: Reply with quote

Noen som vet noe om Lucic? Svensk landslagsstopper, kåret på både sveriges og nordens lag i høst, men spiller for Häcken som vel omtrent er for en tegneserieklubb å regne?

Så man undres, er han i Häcken av en bestemt grunn, og kan han evt. brukes i flere posisjoner?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.10.2005 11:17    Post subject: Reply with quote

Tror det er fordi han har blitt 32 år og ville tilbake til hjemplassen Göteborg.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 25.10.2005 13:30    Post subject: Reply with quote

Lucic var aktuell rundt 97. IKKE nå!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 25.10.2005 14:44    Post subject: Reply with quote

Raem wrote:
bj_rn wrote:
Nå som Skeid har rykket ned, burde vel noen av talentene deres være aktuelle til en overgang til RBK.

Abdurahim Laajab, Mohammed Abdellaoui og Dawda Leigh er vel de mest lovende. Har kunne sett noen glimt av Abdellaoui på TV-sporten så jeg vet ikke så mye om dem. Noen som vet noe mer om dem?

Av de du nevner her er vel Abdellaoui(populært kalt MOA) den som burde være mest interessant...Han er ganske lik DFH i spillestil, bare raskere..... En slags hybrid mellom DFH og Braaten.... Han er ikke like god som noen av dem men kan fort bli en meget stor fotballspiller....Men på en annen side har ikke rbk manko på offensive spillere akkurat.... Hadde jeg vært Perry eller Høgmo hadde jeg heller tatt en nærmere titt på Andreas Hagen(i skeid han også)... Han er stopper/midtbane og minner veldig mye om Brede Hangeland..... Han skulle bli med rbk til la manga men ble forhindret av skade..... Billig blir han også...

Birger Madsen, da? Skulle ikke han også egentlig til La Manga sammen med Rosenborg? Sikker på at du ikke blander sammen han og Hagen nå?
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 25.10.2005 14:50    Post subject: Reply with quote

Det var Birger Madsen som skulle være med Rosenborg til La Manga ja.
Back to top
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 25.10.2005 14:56    Post subject: Reply with quote

uoriginal wrote:
http://www.dagbladet.no/sport/2005/10/24/447372.html - Scouts, where art thee? Ikke at jeg vet om han ville blitt en nyttig tilvekst...

Skremmende at lag fra utlandet har bedre oversikt i Norge enn Rosenborg
Back to top
Kafanskavimedhan
Rutinert

PostPosted: 25.10.2005 14:58    Post subject: Reply with quote

Dette er en mann for fremtiden:

http://www.skeid.no/index...side&mid=4

er vel ikke umulig og få han på et treningsopphold ettersom at han spiller på skeid...
[/url]
Raem
Senior

PostPosted: 25.10.2005 17:10    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:
Raem wrote:
bj_rn wrote:

Birger Madsen, da? Skulle ikke han også egentlig til La Manga sammen med Rosenborg? Sikker på at du ikke blander sammen han og Hagen nå?

Birger er 23og ren stopper.... Han er brukbar og jeg tror han fint kan spille i tippeligaen, selv om jeg tviler på om at han hadde spilt seg inn på rbk med deg første... Andreas er 18(mulig han er fylt 19) og jeg ser et mye større bruksområde og potensiale hos han....

og han var en av de som skulle bli med til la manga jo
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef

PostPosted: 25.10.2005 18:50    Post subject: Reply with quote

MFF-sportsdirektør Hasse Borg hevder at klubben har blitt forespeilet følgende overgangssummer:

- Fredrik Berglund, Esbjerg, 27 miljoner
- Ailton Almeida, Örgryte, 20 miljoner
- Andreas Jakobsson, Southampton, 16,5 miljoner
- Jimmy Dixon, Häcken, 15 miljoner

Läs mera: Borg och Madsen sågade av fansen

For øvrig:

Island krossade Sverige i U21-kvalet. Nu är halva laget på väg till allsvenskan.

I dag landar till exempel Hördur Sveinsson, som gjorde två mål på Sverige i Eskilstuna, i Stockholm. Under tre dagar ska han provträna med AIK. (...) Men Sveinsson ska sedan vidare till norska Brann och danska Midtjylland, så AIK kan få hård konkurrens.

Häcken, som är på jakt efter en vänsterytter, kan ha hittat rätt man i Sigmundur Kristjansson, som ska träna fem dagar med klubben. (...) Agenten Patrick Mörk representerar Kristjansson, men också resterande provspelarna Gardar Gunnlaugsson (Kalmar), Andri Olafsson (Öster) och David Vidarsson (Halmstad).

- Det är inga tillfälligheter. Du får bättre spelare än de i Sveriges U21-landslag och dessutom till ett förmånligare pris, säger han.

Läs mera: Allsvenskan invaderas av stekheta islänningar

Samt: Hörður leggur land undir fót & Leikmenn: Hörður Sveinsson

Håper RBK får ut finger'n og inviterer en islending eller to på prøvespill!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 25.10.2005 21:38    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
MFF-sportsdirektør Hasse Borg hevder at klubben har blitt forespeilet følgende overgangssummer:

- Fredrik Berglund, Esbjerg, 27 miljoner
- Ailton Almeida, Örgryte, 20 miljoner
- Andreas Jakobsson, Southampton, 16,5 miljoner
- Jimmy Dixon, Häcken, 15 miljoner

Läs mera: Borg och Madsen sågade av fansen

I følge bloggen til Robert Laul(fotballjournalist i aftonbladet) er dette et "hvit løgn" fra Borg&Madsen,prisene på de nevnte spillerene er nok mer overkommelig:

Quote:
Malmö FF avslöjade i går varför värvningsarbetet fungerat så dåligt. Bland annat berodde det på att spelarna var för dyra.
Följande prislappar ska det ha handlat om enligt Bengt Madsen och Hasse Borg:

* Fredrik Berglund, Esbjerg, 27 miljoner.
* Ailton Almeida, Örgryte, 20 miljoner.
* Andreas Jakobsson, Southampton, 16,5 miljoner.
* Jimmy Dixon, Häcken, 15 miljoner.

Men frågan är om inte en vit lögn döljer sig här. Det är inte klubbarnas prislappar, Borg/Madsen räknar in sign on-bonus och löner också. Utgifter som sprids över längre tid.
Eller som en klubbledare i en av de aktuella klubbarna uttrycker saken: "Man kanske inte kan beslå Madsen med att det är en ren lögn för om man räknar med precis allt - även antalet skor spelaren sliter ut under en treårsperiod - kanske man kommer upp i den summan".

Dessutom, titta på spelarna. Var det Ailton Malmö behövde i somras? Knappast, Afonso fanns ju redan.
Jakobsson? Nix. Dixon? Nej, det måste väl varit en snabb mittback man behövde?
Fredrik Berglund, däremot, hade varit precis det Malmö behövt. Han skulle kostat 18 miljoner till Esbjerg (två miljoner euro).

Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 26.10.2005 12:11    Post subject: Reply with quote

Ja, Ademolu er meget rask, kanskje TL raskeste.
Jeg skrev noen linjer om ham her for to - tre sider siden.

Når det gjelder Reginiussen må vi få ut fingern.

Når det gjelder Bernier, bør vi absolutt hente ham også.

Hvis Bernier har slått MGPedersens testresultat, er han TL best trente spiller. Tror ingen har målt høyere enn Pedersen noen gang.
chelsea_boy
Junior

PostPosted: 26.10.2005 19:14    Post subject: Hvem bør hentes til neste sesong. Reply with quote

hey jeg synes rbk burde åpne et sted på sin hjemmeside, hvor vi fansen kan gi forslag til spillerkjøp. da dette vil gjøre en del for klubben, da de kan se nærmere på disse,(nogen af dem) da de har fans over hele verden.
pesonlig har jeg et bredt kjenskap til spillere i danmark og central amerika, oh håper at de gjør dette..
de kan se på forslagene som kommer ind og slette de urealistiske... så de dermed stod igjen med noen gode navn.

hvad med brown fra ålesund hvis de rykker ned, en kjempe keeper, og så kan espen johnsen gå videre til en støre liga?

jeg vil foreslå Mads Junker fra nordsjælland, 11 mål på 13 kampe i danmark. han har også flere mål fra de siste sesonger og er kun 23

morten duncan rasmussen i agf, til 10 millioner en spiller på 20 år toppskorer igjennem tidene på det danske u21 og 9 mål i den daske liga, et spiller som blir en kjempe. ps: kan kjøpes billigt

martin ericson fra aab i danmark, en spiller på ørjan bergs kaliber, kjempe spiller!!!!

josue galdames fra limeño i el salvador, et mega talent, som mangler en europeisk klub å dra til, vil kunne dra gratis.

dwight pezzarossi fra guatemala, skal med til vm, hvis de slår bahrain i kvaliken. en meget god lovende spiller..

jose manuel mendoza.. det største talent i central amerikansk fotball siden el magico gonzales! en monster, som blir den nye jon dalh tommasson, en mand som vet hvor målet står!

ederson i brasil fra rs futbol. nok en af de største talenter i brasil, og som kan kjøpes for en billig penge, 20 år og en mand å satse på , ekstremme ferdigheter
Back to top
GoldFish
Veteran

PostPosted: 26.10.2005 19:30    Post subject: Reply with quote

Enda en FM spiller Confused

Vi har allerede en topic om spillerkjøp. Og ønsker helst realistisk forslag, av spillere du har sett spille. Ikke de som er gode på CM/FM...

Last edited by GoldFish on 26.10.2005 19:43; edited 1 time in total
Back to top
25
Proff

PostPosted: 26.10.2005 19:36    Post subject: Reply with quote

Seriøst da, vet du hva utenlandskvote er?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 176, 177, 178  Next
Page 9 of 178

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb