English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Patrice Bernier
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran

PostPosted: 22.10.2005 00:10    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

Velger Høgmo å hente Bernier skal du ikke bli skuffet, da er det et godt valg (inntil det eventuelt motbevises).

Hvis han blir kjøpt håper jeg jo for all del at du har rett. Det er bare det at jeg ikke har sett de kvalitetene av Bernier selv.

Kan du si litt om hvilke kamper han har vært spesielt god i år, og hvordan?
Back to top
View user's profile Send private message
trondhb
Veteran

PostPosted: 23.10.2005 21:12    Post subject: Reply with quote

permag wrote:
Nå synes jeg at Høgmo skal roe seg litt med å gi alle vennen sin fra Tromsø og andre plasser jobb eller kontrakt i RBK. Synes ikke RBK har bruk for noen nye midtbanespillere, de kan heller la noen av de spillerne de har få mulighet til å bevise seg...tenker da hovedsakelig på Eguren. Hvis de absolutt skal kjøpe noen så bør det være en spiller med internasjonalt snitt og ikke en halvgod spiller fra en eller annen nedrykkstruet klubb i norge. Noen som er enig?

Definitivt. Avisbørsene kan riktignok være noe tvilsomme innimellom men tviler på de lyver veldig mye når man ser på prestasjoner over en hel sesong. Tviler på at Bernier er en klar forsterkning for RBK ut ifra hans snitt i år, tror heller ikke det bare har med spillestil o.s.v. å gjøre.

Da vil jeg mye heller at f.eks. Eguren blir satset på og at vi heller henter en av de tidligere nevnte fra Sverige Smile
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 23.10.2005 21:34    Post subject: Reply with quote

trondhb wrote:
permag wrote:
Nå synes jeg at Høgmo skal roe seg litt med å gi alle vennen sin fra Tromsø og andre plasser jobb eller kontrakt i RBK.

Definitivt.

Har han det? Det er avisene som skriver om Bernier.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 25.10.2005 20:04    Post subject: Reply with quote

Patrice Bernier:
Patrice spiller sentral midtbane. Han er en tilnærmet komplett midtbanespiller. Meget aggressiv i stilen, stor nærkampstyrke, drivende god med ballen i beina, særdeles holdningssterk i spillet, dyktig i pasningsspillet. Han har enorm løpskapasitet - og leverte sist uke tidenes beste utholdenhetstestresultat i TIL.

www.til.no

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 25.10.2005 20:16    Post subject: Reply with quote

Det betyr vel at Bernier har slått testresultatet til Gamst-Pedersen fra i fjor,og han er etter sigende en av de mest løpssterke spillerene i Premier League. Det lover godt, en midtbane med Skjelbred/Solli/Bernier bør slå de fleste på fart og løpsstyrke.
Back to top
25
Proff

PostPosted: 25.10.2005 20:40    Post subject: Reply with quote

Ehhmm, en Roar Strand i form ehmmm *hosthost*
kleppa
Junior

PostPosted: 25.10.2005 20:49    Post subject: Nye spillere Reply with quote

kristoffer_rbk wrote:
Ehhmm, en Roar Strand i form ehmmm *h Roar er ingen unggutt lenger osthost*
Back to top
25
Proff

PostPosted: 25.10.2005 21:29    Post subject: Re: Nye spillere Reply with quote

kleppa wrote:
kristoffer_rbk wrote:
Ehhmm, en Roar Strand i form ehmmm *h Roar er ingen unggutt lenger osthost*vet det men han er jo supermann*host*

Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 22:06    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Patrice Bernier:
Patrice spiller sentral midtbane. Han er en tilnærmet komplett midtbanespiller. Meget aggressiv i stilen, stor nærkampstyrke, drivende god med ballen i beina, særdeles holdningssterk i spillet, dyktig i pasningsspillet. Han har enorm løpskapasitet - og leverte sist uke tidenes beste utholdenhetstestresultat i TIL.

www.til.no

RBKweb søket mitt ga ingen resultater; derfor spør jeg her: var det Bernier som var tippeligaens raskeste spiller? Husker bare at det var en av Tils mørkhudete. Hvis ikke: hvor rask er han?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Strand
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 22:38    Post subject: Reply with quote

Tipper det var han som bomma mot Roma.. Hva heter han?
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 22:53    Post subject: Reply with quote

Ademolu?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Strand
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 23:00    Post subject: Reply with quote

Jupp, han var veldig rask.
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 25.10.2005 23:26    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Patrice Bernier:

www.til.no

Med Høgmo`s fokus på tid/rom som han kaller det, løpskapasitet på norsk, så er det vel naturlig at han vil prøve å signe Bernier nok engang.

Nå kommer jo straks Bernier og Tromsø`s ledere til Lerkendal og da ligger kanskje ett tilbud klart og møterom reservert ?

Går ut ifra at det har vert en viss kontakt mellom Høgmo og Tromsø/Bernier og at en har blitt enige om aå vente med videre samtaler til nedrykkskampene er avgjort.

Tenker vi vet om Bernier kommer eller ei i løpet av to uker.
Veteran

PostPosted: 26.10.2005 00:13    Post subject: Reply with quote

Synes det blir urettferdig ovenfor Russel og Eguren å hente inn Berniner.. Burde nesten gitt dem en skikkelig sjanse først, derimot er det dumt å si nei til en spiller som Bernier, og sitte igjen med skjegget i postkassa (ala Gamst, han kunne spilt her!).
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 26.10.2005 09:47    Post subject: Reply with quote

Ser egentlig ingen grunn til å sitte med 4 non-EU i stallen. Bare tull. La nå de vi har her få en skikkelig sjanse, og heller skip de ut først dersom de ikke duger.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 26.10.2005 10:37    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Ser egentlig ingen grunn til å sitte med 4 non-EU i stallen. Bare tull. La nå de vi har her få en skikkelig sjanse, og heller skip de ut først dersom de ikke duger.

Da bør Rbk heller satse på, Esbjerg-kapteinen som noen nevnte tidligere!
(Husker ikke navnet i farta)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
GoldFish
Veteran

PostPosted: 26.10.2005 11:39    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:
Da bør Rbk heller satse på, Esbjerg-kapteinen som noen nevnte tidligere!
(Husker ikke navnet i farta)

Jan Kristiansen
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 26.10.2005 14:54    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

Hvis Bernier har slått MGPedersens testresultat, er han TL best trente spiller. Tror ingen har målt høyere enn Pedersen noen gang.

Ikke Leo engang?
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 26.10.2005 15:26    Post subject: Reply with quote

Nei, da det sto om testresultatene til MGPedersen ble understreket at han hadde slått Leo. Men, problemet her er at jeg ikke husker tallene og klarer heller ikke å finne dem. Jeg har hatt undervisning i hele dag og det eneste elevene mine har fått høre er at jeg ikke finner resultatene. Noen som kan hjelpe?
GoldFish
Veteran

PostPosted: 26.10.2005 15:35    Post subject: Reply with quote

Fant denne artikkelen om Leo:

Leonardsen oppnåde 80,9 i o2 testen.

For dårlig trent

Og denne artikkelen om Bernier:

- Og siden Patrice testet bedre enn Morten på lactat, vil han også ha et større O2-opptak enn hva Morten målte. Det er sammenheng i det, forklarer Hallen, som dog tar et lite forbehold.

PS! Syklisten Thor Hushovd har tidligere målt 78 i O2-opptak. Øyvind Leonhardsen innehar den norske rekorden for fotballspillere med resultatet 80. På bakgrunn av lactat-testen vil trolig Bernier score omtrent de samme tallene.

Bernier landets mest løpssterke
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 30.10.2005 14:57    Post subject: Re: Forsterkninger? Reply with quote

KS wrote:
Synes at flere av juniorene bør få sjansen i vinter. lille-per og tettey har jo tatt nivået bra. Juniorene vant jo NM-gull over Lyn og de hadde jo flere spillere på juniorlaget som har hatt en god sesong på a-laget. Start er jo et godt eksempel på at det ikke trengs ufattelig mye penger for å få fram gode spillere. Hæstad, Strømstad, bror Johnsen er gode eksempler på det.
Men hvis vi skal hente spillere bør det bli spillere som holder et høyere nivå enn de vi har nå. Synes Bernier er en spennende spiller som også kjenner Høgmo godt. Kunne også tenkt meg en spiller av Kasey Wehrman type på laget. Synes han har hatt en veldig god sesong for LSK. Et skikkelig rivjern på midtbanen. Hva skjer med Lago, Eguren forresten? Synes spesielt Eguren har fått liten tillit.

Synes ikke Bernier imornerte igår, han var ikke bedre enn noen av våre (midtbanespillere)!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
KS
Junior

PostPosted: 30.10.2005 18:23    Post subject: Reply with quote

Bernier var kanskje ikke så god igår, men de siste årene har han hele tiden tatt steg framover. En god spiller kan også ha dårlige kamper. Hvis vi skal ha en sjanse til å hevde oss ute i Europa, noe Høgmo har uttalt som et mål, må vi ha en bedre midtbane enn den vi har idag. lille-per er fantastisk, men det er ikke nok med han. Roar og Ørjan drar på årene og Winsnes holder per dags dato ikke mål internasjonalt. Det samme kan sies om Solli. Feilprosenten hans er altfor høy. Han har forbedret seg, men ikke nok. Eguren er en spiller jeg har tro på og som jeg håper kommer til å etablere seg på midtbanen iløpet av vinteren. Noen som vet hvordan det blir med Christian Sæther Moen. Synes det er en spennende spiller som har vært uheldig med skader så langt i karrieren.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.10.2005 18:30    Post subject: Reply with quote

KS wrote:
Noen som vet hvordan det blir med Christian Sæther Moen.

Han kommer hjem igjen fra Skeid i disse dager. Han har kontrakt ut neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TomH
Veteran

PostPosted: 30.10.2005 21:24    Post subject: Reply with quote

Jeg har sagt det før; Bernier er skadelidende under systemet TIL spiller. Bernier er best når ballen går hurtig langs bakken. TIL spiller mange lange baller.

Friend har både jeg og mange andre kommentert en god stund og han blir garantert en stor målskårer for RBK om han kommer. Friend har en spisskompetanse som jeg er ute etter. Han har kvaliteter til å skåre mål ut av ingenting. Vi trenger flere slike spillere.

Koren er en annen spiller som har spisskompetanse vi mangler i RBK.
1) Han er en målfarlig midtbanespiller (det har vi IKKE i dag!)
2) Han har en meget god skuddfot (det har vi IKKE i dag!)
3) Han kan utfordre med ballen i bena (vi har for få som gjør kan det i dag på midtbanen).
4) Stor løpskapasitet.
TomH
Veteran

PostPosted: 01.11.2005 15:33    Post subject: Reply with quote

Så forresten i dagens utgave av avisa Bladet Tromsø at Bernier var blitt kåret til årets TIL-spiller (av avisa).

Videre siteres Bernier i avisa med kommentaren "Er det opp til meg forlater jeg IKKE TIL til fordel for et annet norsk lag". Bernier har kontrakt med TIL ut 2006 sesongen.

Det har vært spekulasjoner rundt Bernier i lang tid og det spekuleres i store ligaer og store klubber. Besiktas bød i sommer 10mill +, men måtte i stedet kjøpe andrevalget; Kleberson fra Manchester United.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 2 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb