| View previous topic :: View next topic |
| Hvem bør stå i mål? |
| Rune Jarstein |
|
65% |
[ 70 ] |
| Daniel Örlund |
|
34% |
[ 37 ] |
|
| Total Votes : 107 |
|
| Author |
Message |
Alianze. Senior
|
Posted: 28.02.2010 21:37 Post subject: |
|
|
jeg ser på ørlund og jarstein som 2 jevne keepere og det at jarstein faktisk vurderer viking tyder helt klart på at det eneste Jarstein er ute etter er stabilitet og tillit. Rosenborg taper alt på og velge ørlund ikke fordi jarstein er så mye bedre men fordi jarstein er en spiller som er ung og som kommer til og utvikle seg til en keeper med potensiale til og spille i en mye større liga en lille norge. med ørlund kan rosenborg se langt etter noen millioner i salg, kanskje noen tusenlapper om et par år når ørlund flytter på lande for og ha det "snyckt " det er rosenborg selv som har gjort jarstein til bosman spiller hadde de vist han tillit og ikke nærmest gått åpent ut og sakt de ville ha en ny keeper er jeg ganske sikker på at jarstein ville ha signert en ny kontrakt.. rosenborg har selv skapt dette og jeg håper innderlig at jarstien tar på seg sloss hanskene og blir i rosenborg til svenskefanden reiser i August for og bli forbundskaptein..... _________________ Superbia in Proelio |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.02.2010 21:40 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | LarsG wrote: | | Enig med Senador og uenig med Hedon. Det er greit du synes Jarstein er bedre, Hedon, men jeg synes det er merkelig at du kaller folk fotballdumme fordi andre mener Ørlund er bedre. |
Jeg har aldri, aldri, aldri, aldri sagt noe sånt. Ikke engang noe i nærheten av dette, så hvorfor sier du det? |
| Hedon wrote: | | No offence, men jeg mener helt seriøst at de som er lei av Jarstein, av rent fotballfaglige årsaker, er fotballdum. Håper altså for din del at det ligger noe personlig bak. |
 _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.02.2010 21:46 Post subject: |
|
|
Ja, fint du gjør jobben for meg, Recon. Der kan man jo klart og tydelig se at jeg skriver at de som er lei av Jarstein basert på hans prestasjoner er fotballdumme. De har nemlig ikke oppfattet hvor godt han spilte i fjor. Derfor jeg sier at det bør ligge noe personlig bak. Örlund nevner jeg ikke med et ord, og jeg har heller aldri tenkt tanken at de som mener Örlund er bedre er fotballdum. Det må folk gjerne synes. Jeg har ikke sett Örlund nok til å ha en mening om akkurat det.
Last edited by Hedon on 28.02.2010 21:48; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 28.02.2010 21:47 Post subject: |
|
|
| Der sier han jo noe helt annet. Det eneste som stemmer overens med versjonen til LarsG er at ordet «fotballdum» opptrer. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.02.2010 22:09 Post subject: |
|
|
Sære jævler!
Helt ufattelig tankesprang at den formuleringen kunne gi den tolkningen LarsG gjorde. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.02.2010 22:13 Post subject: |
|
|
Går vel bare litt fort i svingene. Tror ikke jeg har uttalt meg om Örlunds nivå i det hele tatt. Føler meg helt trygg på at han kommre til å gjøre en helt kurant jobb for oss. Det er bare symbolikken i det som foregår som suger så jævlig.
En annen ting. Jeg har siden Viking-kampen i fjor følt at Jarstein og supporterne har vært med og gjort hverandre bedre. Det er kanskje det tydeligste eksemplet på hvor mye støtte fra fansen faktisk kan ha å si for det som foregår på banen. Den støtten Jarstein mottok i den kampen ga meg klump i halsen, og det var virkelig et vendepunkt for den dårlige trenden han var inne i. Man kunne tydelig se hvordan selvtilliten vokste og vokste for hver kamp som gikk. Det er noe som, i tillegg til den sportslige tabben jeg tror dette er, også gjør det hele litt vemodig. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 28.02.2010 22:38 Post subject: |
|
|
Har en lei tendens til å ønske det skal gå bra med de som forlater RBK, slik er det også denne gang.
Hvis han har sine svakeste kamper mot oss og eller står godt er det ekstra fint.
Tror ikke vi skal bry oss for mye om "Hva var det jeg sa" uansett hvordan det går hverken med Ørlund eller Jarstein, da det er en del valg som må tas der man aldri vet hele utfallet.
Hvis Ørlund leverer varene 3-4 sesonger og Jarstein ikke selges for haugevis med millioner om et par år, har vi ikke tapt noen ting.
Langsiktighet er ikke det det en gang var. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 01.03.2010 00:34 Post subject: |
|
|
| Jag får sista ordet. Som Hamréns alter ego tycker jag det är skönt att bli av med serietabbemålvakten Jarstein och istället få in den stabile Örlund. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 01.03.2010 00:41 Post subject: |
|
|
Er så bra prestert at Jarstein har fått kallenavnet tabbemåls-jarstein, når han begikk 3 tabber på vårparten i fjor... Keeperen som slapp inn desidert minst.
Tabbene til Jarstein var veldig tydelig, derfor denne mediaskapte greia runt Jarstein med tabber, som folk tydeligvis hopper på..
Blir for lett. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 01.03.2010 00:45 Post subject: |
|
|
| Jag har egna ögon att se med. Jag har aldri sett en målvakt göra så många grova tabber flera matcher i rad, först hösten 2008 och sedan våren 2009. |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 01.03.2010 00:48 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | Er så bra prestert at Jarstein har fått kallenavnet tabbemåls-jarstein, når han begikk 3 tabber på vårparten i fjor... Keeperen som slapp inn desidert minst.
Tabbene til Jarstein var veldig tydelig, derfor denne mediaskapte greia runt Jarstein med tabber, som folk tydeligvis hopper på..
Blir for lett. |
Enjoy. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 01.03.2010 01:02 Post subject: |
|
|
| Jarstein-fanatikerna borde rodna som tomater efter den videon. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 01.03.2010 01:17 Post subject: |
|
|
Norges beste keeper i felte..
Rosenborg Ballklubs beste keeper gjennom tidene.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.03.2010 01:59 Post subject: |
|
|
Telte 3 tabber der. På 2 år? Gratulerer. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 01.03.2010 02:01 Post subject: |
|
|
| 3? Det der er 10 stk i en tidsperiode på omtrent 12 måneder. Og alle er ekte tabber i mine øyne. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.03.2010 02:06 Post subject: |
|
|
| Vel du har selvsagt rett til å ha en mening du også. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 01.03.2010 02:07 Post subject: |
|
|
| Hvilke syv av disse er ikke tabber mener du? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.03.2010 02:11 Post subject: |
|
|
Alle de hvor han går ut i feltet men bommer med 10 cm. Den eneste fra feltet jeg godkjenner som tabbe er når han løper på Micke Dorsin.
http://www.youtube.com/wa...avgzI2ga5U
Enjoy(?) |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 01.03.2010 02:13 Post subject: |
|
|
| Da er vi uenige i hva som er en tabbe. Og bomme i feltet fører jo til åpent mål og en 100 % sjanse til motstanderen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.03.2010 02:18 Post subject: |
|
|
| I så fall er det en like stor tabbe å stå på streken å bomme på en heading fra 5-10 meter. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 01.03.2010 02:20 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: | Mens å stå på strek å bomme på en heading fra 5 m. ikke er en tabbe?
Gir jo ikke mening! |
Mener du med dette at et hvert innlegg som slås inn i feltet er en 100 % sjanse? Og at alle disse innleggene som Jarstein bommer på hadde blitt mål med en keeper som sto på streken?
EDIT: Ser du omformulerte deg, spørsmålet mitt står uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.03.2010 02:23 Post subject: |
|
|
Mener du at det ikke hadde blitt mål på noen av dem hvis han sto på streken?
Meningsløs debatt, det er selvsagt en hundreprosentsjanse hvis keeper som står på streken bommer på headingen. da blir det jo åpent mål derifra og inn! Et hvert innlegg er ikke en hundreprosentsjanse før Jarstein går ut og bommer heller, han plukker faktisk de aller fleste
Poenget er at jeg er overbevist om at Jarsteins offensive spillestil forhindrer flere mål enn en defensiv keeper gjør. Du synes det ser ekstra dumt ut når man bommer i feltet, mens jeg synes det ser like dumt ut når man ikke går og plukker eller bokser. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 01.03.2010 02:35 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: | Mener du at det ikke hadde blitt mål på noen av dem hvis han sto på streken?
|
Det eneste alternativet til disse tabbene er faktisk ikke å stå på streken, man kan faktisk også gå ut offensivt som Jarstein gjør, men med det resultatet at man plukker ned ballen pga bedre timing enn hva Jarstein klarer her. Om man velger å stå eller gå ut, er selvfølgelig helt situasjonsavhengig. Man skal ikke alltid gå ut, og man skal ikke alltid stå.
Grunnen til at det på videoen er tabber, er at han skaper en 100 % sjanse av noe som i utganspunktet ikke er en 100 % sjanse. Derfor blir det en tabbe. Det er ikke sånn at om han hadde stått på strek, så hadde alle disse situasjonene ført til mål i mot. Ikke dermed sagt at jeg mener han skulle stått på strek i alle disse situasjonene, men hvis han skulle gå ut så forventer jeg at han klarer å time riktig.
| Quote: |
Meningsløs debatt, det er selvsagt en hundreprosentsjanse hvis keeper bommer på headingen. da blir det jo åpent mål derifra og inn!
|
Meningsløst innspill.
| Quote: |
Poenget er at Jarsteins offensive spillestil forhindrer flere mål enn en defensiv keeper gjør. Du synes det ser ekstra dumt ut når man bommer i feltet, mens jeg synes det ser like dumt ut når man ikke går og plukker eller bokser. |
Tror du at du er den eneste i verden som som ser når en keeper skulle gått ut i steden for å stå på strek? Du kan slappe av, jeg legger også merke til det og vil klasifisere det som tabber.
Last edited by longines on 01.03.2010 02:42; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 01.03.2010 02:41 Post subject: |
|
|
| Nei jeg tror ikke jeg er den eneste i verden som ser det. Men situasjonen med Dorsin er den eneste hvor han rett og slett gjør en feilvurdering ved å gå ut. De andre er marginale og dermed ikke tabber. Han er enda ung og med tillitt og videre utvikling vil han ta steget opp til internasjonal toppklasse. Jeg synes allerede han er Rosenborgs beste keeper i min tid som supporter. Det skal du selvsagt få lov til å være uenig i. Men jeg synes det er feil å kalle marginale situasjoner for tabber. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 01.03.2010 02:43 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | Går vel bare litt fort i svingene. Tror ikke jeg har uttalt meg om Örlunds nivå i det hele tatt. Føler meg helt trygg på at han kommre til å gjøre en helt kurant jobb for oss. Det er bare symbolikken i det som foregår som suger så jævlig.
En annen ting. Jeg har siden Viking-kampen i fjor følt at Jarstein og supporterne har vært med og gjort hverandre bedre. Det er kanskje det tydeligste eksemplet på hvor mye støtte fra fansen faktisk kan ha å si for det som foregår på banen. Den støtten Jarstein mottok i den kampen ga meg klump i halsen, og det var virkelig et vendepunkt for den dårlige trenden han var inne i. Man kunne tydelig se hvordan selvtilliten vokste og vokste for hver kamp som gikk. Det er noe som, i tillegg til den sportslige tabben jeg tror dette er, også gjør det hele litt vemodig. |
Ja det gikk litt fort. Vel, slik jeg forstod deg mente du at de som ikke ville ha Jarstein mer hos oss er fotballdumme. Det var det som da kom ut feil ved at jeg sa at du mener de som mener Örlund er bedre enn Jarstein er fotballdumme. Så, jeg trekker den tilbake Hedon, og sender en unnskyldning for det. Uansett synes jeg ikke det er fotballdumt å stille spørsmålstegn ved Jarsteins prestasjoner i fjor.
Men jeg forstår ikke helt. RBK-ledelsen prøvde å skrive kontrakt med Jarstein før de hentet Örlund, gjorde de ikke det? Og Jarstein har vært dårligere enn Örlund under kampene så langt i år, og slik jeg ser sesongene deres i fjor stod Örlund langt mer stabilt for sitt lag enn hva Jarstein gjorde for oss. Jarstein tapte jo til og med plassen sin mot Alex Lund Hansen men Jarstein ble reddet av at Lunna ble skadet. Slik jeg ser det er denne duellen tapt for Jarstein og når han ikke vil skrive ny kontrakt så er det vel best for begge parter at han blir solgt til Viking og kan spille seg bedre der?
Klevolainen; Slutt med å si at hver gang Jarstein går ut i feltet og bommer på ballen ikke kan regnes som tabbe fordi så ville det blitt mål uansett fordi motspilleren hadde
A) Slått våre forsvarssspillere i hodeduellen
B) Truffet mål
C) Truffet mål et sted hvor keeperen ikke stod
For en syltynn argumentasjon du driver med. Helt utrolig. |
|
| Back to top |
|
 |
|