English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trener 2010
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.02.2010 00:28    Post subject: Reply with quote

Tror du bør revurdere hvilket trenermarkedet Rosenborg er i... Jönsson er på mange måter i likhet med Hamrèn akkurat blitt voksen og dermed på et gunstig tidspunkt for Rosenborg å hente.

Nils Arne Eggen er muligens motivert ,men er han det om 3 måneder? Han begynnte jo allerede å bli lei på slutten av 90 tallet ,men kom tilbake etter et sabbatsår og etter det gjekk det sakte nedover før han ga seg i 2002. Hva tilsier ikke at en skal få se en lignende utvikling nå ,men bare i et enda raskere tempo siden Eggen er betydelig eldre nå?
Back to top
View user's profile Send private message
larse65
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 00:30    Post subject: Reply with quote

Handler vel ikke om å føle seg for stor, men ta konsekvensen av at er man ikke ønsket, så er man ikke ønsket. Kanskje det beste for ledelsen og det. Om Eggen får suksess i mesterligaen, skal de ha MEGET store pedagogiske evner for å forklare at han ikke får fortsette.

Last edited by larse65 on 17.02.2010 00:53; edited 1 time in total
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 00:34    Post subject: Reply with quote

Hvis dere blar dere noen sider tilbake i tråden, så vil dere finne igjen denne debatten dere drøvtygger på. Hvis dere ikke skal tilføye noe nytt, så kan dere vel heller lese de samme argumentene fra begge sider der?
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 00:38    Post subject: Reply with quote

Ja, men frustrasjonen bobler Smile
Dette er det glade vannvidd. Det samme er argumentene mot NAE.
Skulle tro motivasjonen er på topp når han gidder å lage en plan for hvordan han nok en gang skal få RBK tilbake der det hører hjemme.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 14:16    Post subject: Reply with quote

Skulle tro Nils Arne Eggen var den eneste som kan fotball i verda..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
longines
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 14:35    Post subject: Reply with quote

Han er den desidert beste vi kan få tak i, det holder for meg.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 14:51    Post subject: Reply with quote

Resultatene han har hatt taler for seg selv. Han er den beste vi kan få. Det burde herrene Skutle, Svendsen og Hoftun innse også. Det er ingen skam å snu, men i dette tilfellet er det STOR skam å ikke snu. Får ikke den neste treneren umiddelbart meget sterke resultater- både nasjonalt og internasjonalt, regner jeg med at trykket mot ledelsen og trener blir så stor at NAV er neste stopp.

Etter min mening fins det ikke slingringsmonn i det hele tatt på dette punktet når man- mot bedre viten (hvertfall når det gjelder resultater- og det er det som teller) velger bort mannen som kunne tatt oss alle med på en syretripp i fotball-atmosfæren igjen.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 17.02.2010 15:03    Post subject: Reply with quote

Larse65;

Bakklandia wrote:
Jeg veit et Eggen er en god trener, jeg tviler ikke på at han kunne snudd trenden fra sine siste tre år (jeg har ikke hengt meg så mye opp i de årene når jeg har vært imot ansettelsen heller) og fått ett til to svært suksessrike år som trener igjen. Men grunnen til at jeg er imot, og dremed støtter RBKs avgjørelse fullt og helt uansett hvem det nå enn var som gjorde den, er rett og slett signalene ansettelsen ville gitt. Prinsippet om at "Vi kan alltids støtte oss på Nils Arne hvis vi er i krise eller teenger hjelp" har levd alt for godt i 40 år allerede, og dette ville bare forsterket og forverret intrykket ytterligere. For - hva hadde klubben da gjort den dagen "Mr. Rosenborg", som du kaller han, en gang faller fra? Når muligheten for å - nok en gang - kunne hente inn redningsmannen når det hadde buttet litt imot hadde vært borte for evig og alltid. Riksmediene hadde godtet seg i Krigstyper av typen "Nils Arne Eggen er død - nå er RBK ferdige!" i månedsvis. Dødfallet kunne tatt med seg klubben selvtillitt i dragsuget, og vel vitedne om at den evige redningmann nå var borte kunne fjernet evnen til å kunne stå sammen og klare å snu trenden for all overskuelig fremtid.

Krisemaksimering, sier du? Godt mulig, men tør du ta den sjansen?

For det er det dette handler om, evnen til å ta et endelig oppgjør med fortiden, ta med seg erfaringsgrunnlaget og legge resten av bak seg. For godt. Skal klubben kunne utvikle seg til den Topp 30-klubben den ønsker å bli, tror jeg dette var et helt nødvendig skritt i riktig retning i så måte.

Og bare så det er sagt, jeg tror absolutt det er en grunn til at geniet Johann Cruyff valgte å aldri komme tilbake etter at han tok en pause tidlig på 90-tallet (hvis vi ser bort fra dette "leke-engasjemnetet" han har med det kataloniske "Landslaget".) For det har ikke manglet på tilbudene. Eggen burde ta seg en prat med han.
larse65
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 15:28    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i all verden skal man ta et endelig oppgjør med fortiden? Det er jo som er helt, riv ruskende galt! De tankene, holdningene og pedagogikken man brukte på 90- tallet skal man da vel ikke forkaste, men fortsette å bruke-samtidig som man videreutvikler de. Som før sagt, i Norge har vi hatt resultater med to trenere - Drillo og Eggen. Hvorfor? Fordi at de- på hver sin måte- evnet å utnytte de komplementære ferdighetene i laget. Ingen har klart det etter dem. Derfor fikk Drillo umiddelbart resultater som sto LANGT!!! over det Hareide hadde da han kom tilbake. Dette samme ville ha skjedd med Eggen og RBK.

I Norge får vi aldri verdens beste spillere. Da må vi være best på lag-bygging. Her er Drillo og Eggen i en helt annen liga enn alle andre. Derfor er det bakstreversk å prate om å ta et oppgjør med fortida. Vi skal tvert i mot tilbake til det som fungerte- og videreutvikle det. Hadde enorme stunder på 90- tallet- både med landslaget og RBK. Det var ene og alene to årsaker til det: Drillo og Eggen!
Ballahl
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 15:50    Post subject: Reply with quote

Vi trenger ikke Eggen for å videreutvikle Eggen-tankegangen..

Helt enig med Bakklandia og hans tankegang.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larse65
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 15:57    Post subject: Reply with quote

Jo, når vi ikke er i nærheten av å bruke hans ideer, trenger vi NAE. Forstår virkelig ikke disse- forhåpentlig vis et mindretall- som argumenterer mot Eggen. NAE har ingen ting å bevise. Det har derimot alle andre. Hadde man vært framtidsrettet, hadde man gjort som Semb. Ansatt Eggen i en periode, og samtidig ha en etterfølger med samme tankegods klar til å ta over. Det Semb gjorde var rett og slett en genistrek. Hadde jeg aldri tiltrodd den mannen Smile
Ryujin
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 16:18    Post subject: Reply with quote

larse65 wrote:
Gikk litt i ball der Smile

Det skulle vært: RBK er ikke klubben man skal vokse i...

Det er viktig å være en realist her, Rosenborg er ikke Man U og skal vi ha de "beste" trenerne så blir de her i kortere trekk på 2-3 år. At Eggen var her så lenge er noe som ganske sikkert aldri kommer til skje igjen.

Men hvis vi skal hente Eggen hvorfor ikke Bjørn Hansen samtidlig, det var jo han som var motvekten til Eggen og gjorde oss defensivt stabil.

Og hvis du sier JJ har bare vunnet et gull på 3 sesonger i eliteserien, så må du huske at han tok bronse i fjor og sølv i 07 og det etter opprykk.

Og skal vi gå tilbake i Rosenborgs historie så var Eggen trener 2 ganger får det endelig satt, og når det endelig satt så ble vi knust i Europa før han lærte seg at den stilen de spilte her i Norge måte tilpasses Europeisk standard. Og nå må vi la de som kommer etter få samme sjansen til å lære som det vi ga Eggen.

Edit: Dere forventer at alle som kommer skal klare på et år det Eggen brukte flere år på
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
longines
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 16:37    Post subject: Reply with quote

Ryujin wrote:
larse65 wrote:
Gikk litt i ball der Smile

Det skulle vært: RBK er ikke klubben man skal vokse i...

Det er viktig å være en realist her, Rosenborg er ikke Man U og skal vi ha de "beste" trenerne så blir de her i kortere trekk på 2-3 år. At Eggen var her så lenge er noe som ganske sikkert aldri kommer til skje igjen.

Men hvis vi skal hente Eggen hvorfor ikke Bjørn Hansen samtidlig, det var jo han som var motvekten til Eggen og gjorde oss defensivt stabil.

Og hvis du sier JJ har bare vunnet et gull på 3 sesonger i eliteserien, så må du huske at han tok bronse i fjor og sølv i 07 og det etter opprykk.

Og skal vi gå tilbake i Rosenborgs historie så var Eggen trener 2 ganger får det endelig satt, og når det endelig satt så ble vi knust i Europa før han lærte seg at den stilen de spilte her i Norge måte tilpasses Europeisk standard. Og nå må vi la de som kommer etter få samme sjansen til å lære som det vi ga Eggen.

Edit: Dere forventer at alle som kommer skal klare på et år det Eggen brukte flere år på

Snakker om selvmotsigende og lite gjennomtenkt innlegg. Først sier du at de beste trenerene kun blir her i 2-3 år, og så skriver du at vi må gi de samme trenerene flere år på å få satt spillet. Hallo?
Back to top
ssjovold
Proff

PostPosted: 17.02.2010 16:50    Post subject: Sounders - Rosenborg og sigi Schmid Reply with quote

for noen måneder siden lanserte jeg Sigi Schmid som trener... nå får Rosenborg og Hoftun se den amerikanske suksesstreneren up close and personal så mye de vil gjennom hele La Manga-oppholdet. Og det skal bli intererssant å se hvordan et talentfullt og ungt Sounders MLS lag står seg mot fysisk robust nordisk motstand! Og så får Hoftun og Hamren ta av en prat med Freddi og Sigi...
Ryujin
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 16:55    Post subject: Reply with quote

longines wrote:

Snakker om selvmotsigende og lite gjennomtenkt innlegg. Først sier du at de beste trenerene kun blir her i 2-3 år, og så skriver du at vi må gi de samme trenerene flere år på å få satt spillet. Hallo?

Enig at det ble litt kluss mellom det jeg skrev og tenkte der.

Tenken min var litt mer sånn:
Skal vi ha de beste vi kan få, så blir de i bare 2-3 år og da med stor sansynlighet verken norsk eller nordisk for den del. De beste er ikke ifra norden, og da må vi se sørover.

Skal Rosenborg prøve på noe langsiktig så kan ikke Eggen koret begynne så fort ikke ting går vår vei, de må få den tiden Eggen fikk.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 17:04    Post subject: Reply with quote

Ryujin wrote:
longines wrote:

Enig at det ble litt kluss mellom det jeg skrev og tenkte der.

Tenken min var litt mer sånn:
Skal vi ha de beste vi kan få, så blir de i bare 2-3 år og da med stor sansynlighet verken norsk eller nordisk for den del. De beste er ikke ifra norden, og da må vi se sørover.

Jeg er enig i at de fleste trenere, om det gjør det bra, ikke nødvendigvis vil være her i så mange år. Derfor mener jeg også at hovedfokuset når vi henter en trener bør ligge på kvalitet og ikke kontraktslengde. Vi bør gå for den beste, og den beste er Nils Arne Eggen.

Jeg har ingen tro på en eller annen ukjent spanjol eller portugiser. Det blir for store språk og kulturbarrierer. Dessuten finner du ingen fra sør-europa som er bedre kvalifisert enn NAE, og som også vil komme til oss. Glem det. For meg er Nils Arne Eggen blant det ypperste du får i Europa, jeg mener i fullt alvor at han er på samme hylle som Gus Hiddink, Alex Ferguson og Arsen Wenger.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 17:11    Post subject: Reply with quote

Ryujin
Du snakker her mot bedre viten. Eggen skaffet gull på 70- tallet også. Og han tok Moss opp fra datidens første divisjon til direkte gull og seriemesterskap i 87. Da han kom til RBK igjen i 88, ble det umiddelbart gull! Sølv i 89, gull i 90, sølv 91- deretter bare gull.Hva i all verden er det du prater om? Ingen har hatt slike resultater, og han trenger ikke flere sesonger på å bygge opp et lag. Han gjør det umiddelbart. At det tol tid i europa er vel ikke så rart. Det var jo en læringsprosess. Men han fikk da sannelig resultater ettrhvert! Og ingen har klart det etter han. Hamren og Jønsson er spurv i tranedans i forhold.
Ryujin
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 17:14    Post subject: Reply with quote

Jeg tok litt feil på hvor mange ganger NAE var trener for Rosenborg

Trenerkarriere (Wikipedia) [url] http://no.wikipedia.org/w...Arne_Eggen [/url]

1971–1972 Rosenborg
1973–1974 Norge U-21
1974–1977 Norge
1976 Rosenborg
1977 Rosenborg
1978–1982 Rosenborg
1983–1985 Orkdal
1983 Rosenborg
1986–1987 Moss
1986–1987 Norge U-21
1988–1997 Rosenborg
1999–2002 Rosenborg

Ser vi bort fra pausen 1998 så hadde NAE 4 perioder som trener i Rosenborg, og vi kan alle se hvordan de 3 første gikk.
Dette bare for at alle som dyrker Eggen kan se at ikke alt han gjorde ble til gull i klubben.
I 2002 ble et kapitel skrevet i gull for Rosenborg lukket, Og 7 år Etter Eggen så har endelig Rosenborg funnet en sin vei fremover og nå skal vi plutselig kaste alt vi har lært fordi Eggen vil tilbake.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 17:15    Post subject: Reply with quote

Er helt på linje med longines. Forstår ikke hva som er feil med Eggen?.Hva i alle dager er dette for noe? Ingen har slike resultater å vise til.
larse65
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 17:19    Post subject: Reply with quote

Vet du hva, Ryujin, dette er jo bare tull! Mannen har da vel utviklet seg opp gjennom årene! Likevel trente han RBK til gull i 71. Poenget nå er at vi vet hva Eggen står for etter læringsprosessen hans. Da er det tull å trekke fram landslaget på 70- tallet. Hva med å trekke fram alle de fantastiske resultaten på 90-tallet?
Ryujin
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 17:19    Post subject: Reply with quote

larse65 wrote:
Ryujin
Du snakker her mot bedre viten. Eggen skaffet gull på 70- tallet også. Og han tok Moss opp fra datidens første divisjon til direkte gull og seriemesterskap i 87. Da han kom til RBK igjen i 88, ble det umiddelbart gull! Sølv i 89, gull i 90, sølv 91- deretter bare gull.Hva i all verden er det du prater om? Ingen har hatt slike resultater, og han trenger ikke flere sesonger på å bygge opp et lag. Han gjør det umiddelbart. At det tol tid i europa er vel ikke så rart. Det var jo en læringsprosess. Men han fikk da sannelig resultater ettrhvert! Og ingen har klart det etter han. Hamren og Jønsson er spurv i tranedans i forhold.

Hverken Jønsson eller Hamrén har fått den tiden Eggen hadde.
Og utifra din tankegang må José Mourinho være en gud som vant både UEFA cupen og CL med Porto og dette uten flere prøv og feile årene Eggen fikk, det går ikke an å tenke sånt.
Skal vi gå den veien kan vi like gjerne hente Tørum tilbake om 10 år og se hvordan han gjør det da, siden han fikk gull på sitt første forsøk.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 17:21    Post subject: Reply with quote

Har etterhvert problemer med å klare å ta negativiteten din i forhold til Eggen alvorlig. Skult kamera? Smile
longines
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 17:23    Post subject: Reply with quote

Ryujin wrote:
Jeg tok litt feil på hvor mange ganger NAE var trener for Rosenborg

Trenerkarriere (Wikipedia) [url] http://no.wikipedia.org/w...Arne_Eggen [/url]

1971–1972 Rosenborg
1973–1974 Norge U-21
1974–1977 Norge
1976 Rosenborg
1977 Rosenborg
1978–1982 Rosenborg
1983–1985 Orkdal
1983 Rosenborg
1986–1987 Moss
1986–1987 Norge U-21
1988–1997 Rosenborg
1999–2002 Rosenborg

Ser vi bort fra pausen 1998 så hadde NAE 4 perioder som trener i Rosenborg, og vi kan alle se hvordan de 3 første gikk.
Dette bare for at alle som dyrker Eggen kan se at ikke alt han gjorde ble til gull i klubben.
I 2002 ble et kapitel skrevet i gull for Rosenborg lukket,

Eggens resultater på 70-tallet er da helt uvesentlig, han har da utviklet seg siden da og er i dag en helt annen trener. Erfaring er ikke noe man mister. Må si man leter i kriker og kroker etter argumenter, når man må gå tilbake til 15 år før jeg var født(!).

Quote:

og nå skal vi plutselig kaste alt vi har lært fordi Eggen vil tilbake.

Det her hører jeg stadig vekk, hva mener dere? Hva har vi lært som blir kastet bort om Eggen kommer til klubben?
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 17:23    Post subject: Reply with quote

larse65 wrote:
Vet du hva, Ryujin, dette er jo bare tull! Mannen har da vel utviklet seg opp gjennom årene! Likevel trente han RBK til gull i 71. Poenget nå er at vi vet hva Eggen står for etter læringsprosessen hans. Da er det tull å trekke fram landslaget på 70- tallet. Hva med å trekke fram alle de fantastiske resultaten på 90-tallet?

Landslaget ble bare tatt med fordi det stod på Wikipedia siden, det er stor forskjell på klubb og landslag.
Selvsagt utviklet han seg, men det betyr ikke at vi ikke skal la andre gjør det.
Skulle vi tenkt det samme som du gjør nå skulle vi sparket Eggen etter at vi bli pisset på av Deportivo fordi han ikke klarte å ta oss til Europa, men før Eggen var ikke tanken slik fordi vi hadde aldri vært der, og bare fordi vi fans er vant til E-cup spill til høsten betyr ikke det at en ny trener er det.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 17.02.2010 17:28    Post subject: Reply with quote

Og hvem ble vi pisset på av i fjor? Ingen grunn til å gå veien på nytt. Eggen har avkodet dette.

Må da være skult kamera....
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 163, 164, 165  Next
Page 98 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb