| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 08.01.2010 15:26 Post subject: |
|
|
| roger wrote: | Det finnes mange interessante spillere i Sverige virker det sånn.
Har vi mulighet til å "utnytte" Hamren sin posisjon som landslagstrener til å signere et par gode spillere fra Sverige? |
Det är nog ett känsligt kapitel. Det ses nog inte med blida ögon i de svenska klubbarna om Hamrén börjar värva landslagsspelare till RBK.
Det är nog ingen tvekan om att det kommer fram många fler unga intressanta svenska spelare för tiden än norska. Och det beror nog på strukturella orsaker. I Sverige satsas det mycket på utveckling av moderna tekniska spelare medan Norge är fast i Drillo-träsket med kontrings-, genombrotts- och gampfotboll. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 08.01.2010 16:45 Post subject: |
|
|
Der traff du godt Storey.
Den organiserte fotballen med masse duracell-kaniner og fy fy til individualister har satt oss en halv generasjon tilbake. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 08.01.2010 17:06 Post subject: |
|
|
| Den organiserte fotballen med duracell-kaniner og fy-fy til individualistene satte oss på 90-tallet et-par tre generasjoner lenger frem enn vi noen gang kunne drømme om å komme. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 08.01.2010 17:07 Post subject: |
|
|
| Det finnes da unntak, som f. eks Ruben Yttergaard Jenssen. |
|
| Back to top |
|
 |
frehan Proff

|
Posted: 12.01.2010 15:06 Post subject: |
|
|
| Thomas Rogne kan havne i Brann. Ikke stopperplassen vi har behov for nye spilere, men denne gutten her kommer til å bli knall god. Er jo Bosman-spiller og. Trener ikke lenger med Stabæk. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.01.2010 15:12 Post subject: |
|
|
| Jeg tror også han kommer til å bli en stjernestopper. Fryktelig synd å se han gå til Brann hvis det skjer. :S |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.01.2010 15:17 Post subject: |
|
|
| Han drar dit han får spille (klokelig), så det er nok helt uaktuelt for han å dra til RBK. Brann virker å være et trygt og greit valg. |
|
| Back to top |
|
 |
frehan Proff

|
Posted: 12.01.2010 15:32 Post subject: |
|
|
| Ja, må vel si meg enig med deg der. I Brann er han sikra fastplass, da det ser dårlig ut på stopperplassene dems for øyeblikket. Men ville likt å sett han i RBK trøye. Kan jo fort skje at vi mister en stopper. Stadsgaard og Demidov er vel spillere som fort kan ryke, når vi budsjeterer med spillersalg. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.01.2010 15:47 Post subject: |
|
|
| Riktignok det ,men vi har også spillere som Nordvik og Wangberg som står klare til å ta over og fortjener å få en ordentlig mulighet til å vise hva dem kan. Utlånet til Vålerenga var veldig oppløftende iforhold til Nordvik sin fremtid her. En skal også huske på at Rogne nok kommer til å få en heftig SOF og lønn i Brann. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 12.01.2010 15:58 Post subject: |
|
|
Nå har sverige en dobbelt så stor befolkning og langt ifra så utfordrende landskap som Norge. Derfor er det bare naturlig at Sverige har flere talenter enn Norge. Dessuten så er egentlig bare den utvikling som Sverige er godt inne i nå på en måte utsatt i Norge. Den generasjonen nye fotballspillere i Norge nå, fra 14 til 19 er eksepsjonelt spennende. Utrolig mange norske talenter om dagen, og i de store klubbene ute i Europa er det nå snart 30 stk norske spillere.
Last edited by Macha on 12.01.2010 19:32; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 12.01.2010 19:23 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | Nå har sverige en dobbelt så stor befolkning og langt ifra så utfordrende landskap som Norge. Dessuten så er egentlig bare den utvikling som Sverige er godt inne i nå på en måte utsatt i Norge. Den generasjonen nye fotballspillere i Norge nå, fra 14 til 19 er eksepsjonelt spennende. Utrolig mange norske talenter om dagen, og i de store klubbene ute i Europa er det nå snart 30 stk norske spillere. |
Slem du er, du burde vite at svensker ikke kan matematikk og følgelig ikke vil forstå et slikt resonnement.
Forøvrig har Sverige alltid hatt "flere" spennende spillere enn Norge, ingenting nytt i det. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.01.2010 19:34 Post subject: |
|
|
| Nei intet nytt idet, og Sverige har nesten alltid hatt et bedre landslag enn oss av samme grunn. Jeg er redd det fortsatt vil bli slik når vi nå får en ny periode med best uten ball-prinsippet hvor holdningen om at nordmenn ikke bør spille teknisk fotball atter brer seg ned i de yngre klassene. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 12.01.2010 21:07 Post subject: |
|
|
Tviler egentlig litt på at det vil bli et problem.
Norske ungdommer anno 2010 har mulighet til å se topp teknisk fotball på daglig basis gjennom eksempelvis tv og internett, noe man ikke hadde i 1980. Dette betyr (HELDIGVIS!!!) at holdningene til Semb, Drillo & co. ikke vil få like stor effekt som de ville gjort for 30 år siden, da enkeltspillere heller vil se til hvordan verdensstjernene gjør ting enn å høre på hvordan landslagstreneren vil man skal opptre. Det dumme er at pga idioter som Cristiano og Drogba så vil man få flere filmere også.. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 14.01.2010 09:57 Post subject: |
|
|
Rogne er vist aktuell for Celtic da.. Kjenner faktisk en litt lettet følelse over å slippe å se han bli knallgod i Brann hehe |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
frehan Proff

|
Posted: 14.01.2010 12:13 Post subject: |
|
|
| Selv om det er bra for norsk fotball at flere klubber kommer opp å presterer på et høyt nivå, så er jeg helt enig med deg. Ønsker ikke Brann noe godt. Men kan jo også se det på det viset at det er bra for Norge at Vi får flere folk ut. Om han får spilletid der vet jeg nå ikke. Vet ikke hvordan nivået på forsvaret til Celtic er om dagen. Men de leder nnå i alle faall ikke, så kan jo forbedres. |
|
| Back to top |
|
 |
frehan Proff

|
Posted: 14.01.2010 14:02 Post subject: |
|
|
| Andy van der Meyde har vært klubbløs siden sommern 2009. Ikke det mest aktuelle for Rosenborg kanskje. Dyr i drift og lite villig til å spille i Norge. Men kunne jo tatt plass på høyre kanten vår. |
|
| Back to top |
|
 |
fortid-framtid-rbk Junior
|
Posted: 14.01.2010 18:21 Post subject: |
|
|
Kan noen allavenskan/svenske fotballeksperter fortelle meg litt om John Chibuike , har bare sett noen få snutter av ham, men lest masse og han er visst en av allavenskans beste midtbanespillere.. så..fortell meg litt om han,
tenker på han som en muligens erstatter for Skjelbred hvis han drar til "norske" Fulham. _________________ Den som inte våger inte vinner! |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 15.01.2010 14:17 Post subject: |
|
|
| TLs beste GK er hos VIF med andre ord. Han var mye bedre enn Jarstein. Han har spenst og er brukbar i feltet i motsetning til Rune J. |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 15.01.2010 15:34 Post subject: |
|
|
Jarstein er bedre i feltet enn Hirchfeldt, uten tvil. Men..... Hirchfeld er nok ganske mye forsiktigere i å gå ut, dermed bommer han ikke på en del av de Jarstein bommer på, men han tar heller ikke fra motstanderen så mange sjanser som Jarstein.
Så det er en avveiningsak hva som er best der. Men å si at Hirchfeldt er bedre i feltet er ganske utpå jordet. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.01.2010 18:33 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | TLs beste GK er hos VIF med andre ord. Han var mye bedre enn Jarstein. Han har spenst og er brukbar i feltet i motsetning til Rune J. |
Ord strekker ikke til, så jeg nøyer meg med en sånn en:  |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 15.01.2010 21:36 Post subject: |
|
|
| Hirchfeldt bedre enn Jarstein i feltet. huff huff huff |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4070 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 15.01.2010 23:18 Post subject: |
|
|
Det kjipeste med dette er at jeg gjerne ville hatt Lars tilbake i RBK... hvorfor? Jo for samme grunn til at jeg gjerne ville hatt Arni tilbake... fantastiske minner om utrolige redninger etc... Jeg tror nok Jarstein vil gi meg like gode minner på sikt (evt om han drar og vi husker kun det positive), men slik jeg ser det så var det en trygghet med disse to som jeg ikke har følt siden. Av en eller annen "merkelig" grunn tenker jeg mer på Jamtfeil når Jarstein er i mål enn på Arni og Lars... _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
|