English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2010
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 08.01.2010 15:26    Post subject: Reply with quote

roger wrote:
Det finnes mange interessante spillere i Sverige virker det sånn.

Har vi mulighet til å "utnytte" Hamren sin posisjon som landslagstrener til å signere et par gode spillere fra Sverige?

Det är nog ett känsligt kapitel. Det ses nog inte med blida ögon i de svenska klubbarna om Hamrén börjar värva landslagsspelare till RBK.

Det är nog ingen tvekan om att det kommer fram många fler unga intressanta svenska spelare för tiden än norska. Och det beror nog på strukturella orsaker. I Sverige satsas det mycket på utveckling av moderna tekniska spelare medan Norge är fast i Drillo-träsket med kontrings-, genombrotts- och gampfotboll.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran

PostPosted: 08.01.2010 16:45    Post subject: Reply with quote

Der traff du godt Storey.
Den organiserte fotballen med masse duracell-kaniner og fy fy til individualister har satt oss en halv generasjon tilbake.
Snorkel
Veteran

PostPosted: 08.01.2010 17:06    Post subject: Reply with quote

Den organiserte fotballen med duracell-kaniner og fy-fy til individualistene satte oss på 90-tallet et-par tre generasjoner lenger frem enn vi noen gang kunne drømme om å komme.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
abikom
Rutinert

PostPosted: 08.01.2010 17:07    Post subject: Reply with quote

Det finnes da unntak, som f. eks Ruben Yttergaard Jenssen.
Back to top
frehan
Proff

PostPosted: 12.01.2010 15:06    Post subject: Reply with quote

Thomas Rogne kan havne i Brann. Ikke stopperplassen vi har behov for nye spilere, men denne gutten her kommer til å bli knall god. Er jo Bosman-spiller og. Trener ikke lenger med Stabæk.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.01.2010 15:12    Post subject: Reply with quote

Jeg tror også han kommer til å bli en stjernestopper. Fryktelig synd å se han gå til Brann hvis det skjer. :S
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.01.2010 15:17    Post subject: Reply with quote

Han drar dit han får spille (klokelig), så det er nok helt uaktuelt for han å dra til RBK. Brann virker å være et trygt og greit valg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
frehan
Proff

PostPosted: 12.01.2010 15:32    Post subject: Reply with quote

Ja, må vel si meg enig med deg der. I Brann er han sikra fastplass, da det ser dårlig ut på stopperplassene dems for øyeblikket. Men ville likt å sett han i RBK trøye. Kan jo fort skje at vi mister en stopper. Stadsgaard og Demidov er vel spillere som fort kan ryke, når vi budsjeterer med spillersalg.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 12.01.2010 15:47    Post subject: Reply with quote

Riktignok det ,men vi har også spillere som Nordvik og Wangberg som står klare til å ta over og fortjener å få en ordentlig mulighet til å vise hva dem kan. Utlånet til Vålerenga var veldig oppløftende iforhold til Nordvik sin fremtid her. En skal også huske på at Rogne nok kommer til å få en heftig SOF og lønn i Brann.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 12.01.2010 15:58    Post subject: Reply with quote

Nå har sverige en dobbelt så stor befolkning og langt ifra så utfordrende landskap som Norge. Derfor er det bare naturlig at Sverige har flere talenter enn Norge. Dessuten så er egentlig bare den utvikling som Sverige er godt inne i nå på en måte utsatt i Norge. Den generasjonen nye fotballspillere i Norge nå, fra 14 til 19 er eksepsjonelt spennende. Utrolig mange norske talenter om dagen, og i de store klubbene ute i Europa er det nå snart 30 stk norske spillere.

Last edited by Macha on 12.01.2010 19:32; edited 1 time in total
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 12.01.2010 19:23    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Nå har sverige en dobbelt så stor befolkning og langt ifra så utfordrende landskap som Norge. Dessuten så er egentlig bare den utvikling som Sverige er godt inne i nå på en måte utsatt i Norge. Den generasjonen nye fotballspillere i Norge nå, fra 14 til 19 er eksepsjonelt spennende. Utrolig mange norske talenter om dagen, og i de store klubbene ute i Europa er det nå snart 30 stk norske spillere.

Slem du er, du burde vite at svensker ikke kan matematikk og følgelig ikke vil forstå et slikt resonnement.

Forøvrig har Sverige alltid hatt "flere" spennende spillere enn Norge, ingenting nytt i det.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 12.01.2010 19:34    Post subject: Reply with quote

Nei intet nytt idet, og Sverige har nesten alltid hatt et bedre landslag enn oss av samme grunn. Jeg er redd det fortsatt vil bli slik når vi nå får en ny periode med best uten ball-prinsippet hvor holdningen om at nordmenn ikke bør spille teknisk fotball atter brer seg ned i de yngre klassene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Erlendr
Veteran

PostPosted: 12.01.2010 21:07    Post subject: Reply with quote

Tviler egentlig litt på at det vil bli et problem.

Norske ungdommer anno 2010 har mulighet til å se topp teknisk fotball på daglig basis gjennom eksempelvis tv og internett, noe man ikke hadde i 1980. Dette betyr (HELDIGVIS!!!) at holdningene til Semb, Drillo & co. ikke vil få like stor effekt som de ville gjort for 30 år siden, da enkeltspillere heller vil se til hvordan verdensstjernene gjør ting enn å høre på hvordan landslagstreneren vil man skal opptre. Det dumme er at pga idioter som Cristiano og Drogba så vil man få flere filmere også..
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 14.01.2010 09:57    Post subject: Reply with quote

Rogne er vist aktuell for Celtic da.. Kjenner faktisk en litt lettet følelse over å slippe å se han bli knallgod i Brann Razz hehe
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 14.01.2010 10:27    Post subject: Reply with quote

Enig!

http://www.nettavisen.no/...801719.ece

- Torgeir Børven
Back to top
frehan
Proff

PostPosted: 14.01.2010 12:13    Post subject: Reply with quote

Selv om det er bra for norsk fotball at flere klubber kommer opp å presterer på et høyt nivå, så er jeg helt enig med deg. Ønsker ikke Brann noe godt. Men kan jo også se det på det viset at det er bra for Norge at Vi får flere folk ut. Om han får spilletid der vet jeg nå ikke. Vet ikke hvordan nivået på forsvaret til Celtic er om dagen. Men de leder nnå i alle faall ikke, så kan jo forbedres.
Back to top
frehan
Proff

PostPosted: 14.01.2010 14:02    Post subject: Reply with quote

Andy van der Meyde har vært klubbløs siden sommern 2009. Ikke det mest aktuelle for Rosenborg kanskje. Dyr i drift og lite villig til å spille i Norge. Men kunne jo tatt plass på høyre kanten vår.
Back to top
fortid-framtid-rbk
Junior

PostPosted: 14.01.2010 18:21    Post subject: Reply with quote

Kan noen allavenskan/svenske fotballeksperter fortelle meg litt om John Chibuike , har bare sett noen få snutter av ham, men lest masse og han er visst en av allavenskans beste midtbanespillere.. så..fortell meg litt om han,
tenker på han som en muligens erstatter for Skjelbred hvis han drar til "norske" Fulham.
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 15.01.2010 12:34    Post subject: Reply with quote

Lars Hirchfeldt erstatter Perkins i VIF!

http://www.vg.no/sport/fo...tid=593346
senador
Legende

PostPosted: 15.01.2010 14:17    Post subject: Reply with quote

TLs beste GK er hos VIF med andre ord. Han var mye bedre enn Jarstein. Han har spenst og er brukbar i feltet i motsetning til Rune J.
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 15.01.2010 15:34    Post subject: Reply with quote

Jarstein er bedre i feltet enn Hirchfeldt, uten tvil. Men..... Hirchfeld er nok ganske mye forsiktigere i å gå ut, dermed bommer han ikke på en del av de Jarstein bommer på, men han tar heller ikke fra motstanderen så mange sjanser som Jarstein.

Så det er en avveiningsak hva som er best der. Men å si at Hirchfeldt er bedre i feltet er ganske utpå jordet.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 15.01.2010 18:22    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
TLs beste GK er hos VIF med andre ord. Han var mye bedre enn Jarstein. Han har spenst og er brukbar i feltet i motsetning til Rune J.

Den mest håpløse keepervurderingen jeg har lest noensinne.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 15.01.2010 18:33    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Ord strekker ikke til, så jeg nøyer meg med en sånn en: Neutral
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
gm
Veteran

PostPosted: 15.01.2010 21:36    Post subject: Reply with quote

Hirchfeldt bedre enn Jarstein i feltet. huff huff huff
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 15.01.2010 23:18    Post subject: Reply with quote

Det kjipeste med dette er at jeg gjerne ville hatt Lars tilbake i RBK... hvorfor? Jo for samme grunn til at jeg gjerne ville hatt Arni tilbake... fantastiske minner om utrolige redninger etc... Jeg tror nok Jarstein vil gi meg like gode minner på sikt (evt om han drar og vi husker kun det positive), men slik jeg ser det så var det en trygghet med disse to som jeg ikke har følt siden. Av en eller annen "merkelig" grunn tenker jeg mer på Jamtfeil når Jarstein er i mål enn på Arni og Lars...
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 163, 164, 165  Next
Page 49 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb