English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rune Almenning Jarstein
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 87, 88, 89 ... 103, 104, 105  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
O-Rex
Veteran

PostPosted: 31.12.2009 01:14    Post subject: Reply with quote

jrgn wrote:
Situasjonen er hverken tåpelig eller dritt. Vi har to gode målvakter og det betyr god dekning på en viktig posisjon.

At situasjonen ikke er ønskelig for Jarstein får nesten stå for hans egen regning.

Keeperplassen er litt spesiell, og jeg mener at vi nå har for god dekning. Jarstein får ta en god porsjon av ansvaret for situasjonen. For Jarsteins del er den dårlig all den tid han ikke vil fornye og er avhengig av å stå kamper for å bli lagt merke til. Hvis han ikke blir førstekeeper kan han vel maks oppnå et stort skritt til siden i sin karriære. Kanskje i en klubb i utlandet, men neppe bedre enn RBK. I tillegg er han vel en keeper som jeg mener at presterer best i en situasjon der han slipper å ha for høye skuldre. Personlig er jeg enig med dem som sier at han har hatt for mange tabber, men han har samtidig hatt en god utvikling. Tror han endelig har blitt varm i trøya, muligens såpass varm at han tror han er klar for noe større uten at han er sikker på at noen vil betale raust med penger for han. Derfor sikrer han seg ved ikke å skrive under ny kontrakt.

Om den er like dritt for Ørlund skal jeg vel være litt forsiktig med å påstå. Han har vel alt å vinne, men taper han kampen mot Jarstein er han en potensiell landslagsspiller uten fast plass på et klubblag. Han vil vel da raskt ønske seg bort fra klubben.

Hva gjør vi hvis begge ønsker seg bort mot slutten av sesongen? Jarstein gratis til en Bulgarsk bakgårsklubb med lomma full av sigonfeesølvpenger og Ørlund sur fordi han ikke har fått spille? Jeg håper klubben ser dette og lar Ørlund få riiiiiiikelige sjanser til å spille seg inn i førsteelveren.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 31.12.2009 01:28    Post subject: Reply with quote

Jarstein överskattar nog sin attraktivitet i utlandet. Jag tror inte precis att klubbarna står i kö för att säkra sig en instabil målvakt utan de spektakulära räddningarna. Det är endast finkännare, typ Kristobal, som förstår vidden av Jarsteins storhet.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende

PostPosted: 31.12.2009 10:49    Post subject: Reply with quote

Godt poeng det Smile

Nå tror jeg heller ikke at lag står i kø for å sikre seg Jarstein, men det betyr ikke at han er en middelmådig målvakt av den grunn.

Det er ikke til å komme fra at mange middelmådige målvakter får alt for mye skryt for sine feberredninger som de kunne vært foruten.

Jarstein er ikke verdens beste keeper, men jeg tror et lag som RBK har godt av å ha en slik keepertype i mål. Hirschfeldt, som jeg vet mange vil rangere som en av de beste RBK-målvaktene, har ikke jeg like høyt på min liste. Han gjorde riktignok få feil, og enkelte feberredninger, men RBK er tjent med å ha en keeper som er mer aktiv i feltet og får ballen raskt i spill.

Av norske keepere er det bare Knudsen jeg setter i Jarstein-klasse. I den norske serien er det Lindegaard av andre som jeg synes utmerker seg med høyt nivå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
senador
Legende

PostPosted: 31.12.2009 12:54    Post subject: Reply with quote

Folk har vel glemt alle de dårlig inngrepene i feltet som resulterte i mål.

Hva med den elendige spensten?

Ikke verd å betale 2mill i året for.
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 09.01.2010 15:05    Post subject: Reply with quote

Quote:
Rosenborg knyttet i høst til seg Daniel Ørlund. Bånnsolid keeper. ErikHamrén har ved flere tilfeller sådd tvil om tilliten til Rune Almenning Jarstein. Når han i tillegg gjør grepet og henter ny målvakt er tiden i Trondheim over for Jarstein. Han befinner seg i realiteten på Munkholmen. Uten sjanse til å konkurrere. Sånn fungerer fotballen. Vi hører ofte trenerne jatte om jevn konkurranse på de ulike plassene. I realiteten er det rør. I beste fall en nobel tanke.

Når det kommer til keeperplassen er det nesten forhåndsbestemt. Det at to jevngode etablerte målvakter skal kjempe om samme plass er aldri positivt. Historien viser mange eksempler på at en slik situasjon ikke slår heldig ut. Skjevheten vil alltid være der. Ingen ark er blanke. Det gjelder forholdet Ørlund vs Jarstein. Og det kommer eventuelt til å gjelde forholdet Myhre vs Kallqvist. Begge trenerne har gjort opp sin mening. Han vi har er vi ikke fornøyd med. Eller, han vi har er vi usikre på.

http://frodeolsen.tv2blog...ice=mobile

Stiller meg bak Frode Olsen her. Jarsteins tid som Rosenborg-keeper er over. Naa gjelder det aa faa en brukbar sum for keeperen, foer han ender opp som Espen Johnsen. Viking vil vaere et fint steg for Jarstein.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.01.2010 15:11    Post subject: Reply with quote

Er vel noen løse rykter om Moldeinteresse?
Back to top
hefffner
Senior

PostPosted: 09.01.2010 15:27    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Folk har vel glemt alle de dårlig inngrepene i feltet som resulterte i mål.

Hva med den elendige spensten?

Ikke verd å betale 2mill i året for.

Enig med Senador. Noen ser også ut til å glemme de dårlige inngrepene/mangel av inngrep i feltet som heldigvis IKKE resulterte i mål.
Henri
Legende

PostPosted: 13.01.2010 11:44    Post subject: Reply with quote

Vi får tilby Jarstein til VIF
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 13.01.2010 11:47    Post subject: Reply with quote

Noe vi vil ha i bytte? Singh for et mellomlegg?
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 13.01.2010 11:48    Post subject: Reply with quote

Fordi?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 13.01.2010 11:57    Post subject: Reply with quote

Fordi Vålerenga ikke har penger å handle for og da kan det være greit å se om det har andre verdier som kan være intressant for oss.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.01.2010 11:58    Post subject: Reply with quote

Jeg bytter gjerne Jarstein mot Singh. Flott talent som virkelig kan nå langt etter min mening.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 13.01.2010 12:11    Post subject: Reply with quote

Jeg foretrekker å beholde Jarstein. La vålerengen hente Espen Johnsen i stedet.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 13.01.2010 12:31    Post subject: Reply with quote

Uenig, all den tid Jarstein ikke vil skrive ny kontrakt.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 13.01.2010 12:39    Post subject: Reply with quote

Ikke så rart når klubben henter en landslagsmålvakt fra Sverige. Da må nok Jarstein forsikre seg om at han ikke blir benkesliter før han gjør seg selv veldig uattraktiv ved å skrive ny kontrakt.

Skjønner i og for seg begge synspunkter, men å bytte bort en av landets beste keepere er ikke noe jeg er så gira på.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende

PostPosted: 13.01.2010 13:05    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:

Eller Fellah. Han hadde vel passet litt bedre inn, all den tid han kunne "løst" (les; kan brukes) på høyresiden vår.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.01.2010 13:07    Post subject: Reply with quote

Nå vet faktisk ikke vi med sikkerhet om Rbk hentet Ørlund fordi Jarstein ikke ville skrive ny kontrakt, eller om Jarstein ikke vil skrive ny kontrakt fordi Rbk hentet Ørlund...

Uansett så er det et faktum at Jarstein ikke vil skrive ny kontrakt. Da må han selges eller byttes bort så fort som mulig. Vi må få penger/spiller igjen for han.

Jeg er heller ikke sjeleglad for å miste Jarstein akkurat, men å bytte stort keepertalent mot et stort midtbanetalent ser jo fornuftig ut i denne situasjonen. (uten at jeg tror det kommer til å komme noen sånn avtale, Vif nekter nok å miste Singh).
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 13.01.2010 14:16    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Nå vet faktisk ikke vi med sikkerhet om Rbk hentet Ørlund fordi Jarstein ikke ville skrive ny kontrakt, eller om Jarstein ikke vil skrive ny kontrakt fordi Rbk hentet Ørlund...

Ørlund ble vel klar allerede i sommer, da Jarstein ikke leverte varene i vår. Tror nok Hoftun og Hamren hadde revurdert dette kjøpet om de hadde sett Jarstein sin innsats i høst.

En keeper som Jarstein, som kan utvikle seg til å bli en topp-keeper innen få år, har selvfølgelig ikke lyst til å sitte på beken, så jeg skjønner godt hvorfor han ikke skriver under før han ser hvem som blir førstekeeper.

Tror faktisk ikke vi har noe å hente på å ha to så gode keepere i klubben, en av dem vil jo garantert bli solgt i sommer uansett.
vanman
Junior

PostPosted: 13.01.2010 14:56    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Keenoir wrote:

Eller Fellah. Han hadde vel passet litt bedre inn, all den tid han kunne "løst" (les; kan brukes) på høyresiden vår.

Hva med Dawda Leigh + noen mill? Ren kantspiller som, om han får dreisen på innleggene, vil kunne bli riktig så nyttig. Best på høyresiden. Ung, sterk og rask. Ut i fra det jeg så av han i fjor, er det få forsvarsspillere som henger på han når han utfordrer.
Back to top
siNch
Proff

PostPosted: 13.01.2010 15:16    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i all verden skulle Jarstein ville gå til vålerenga? Det er jo bare å legge den saken død. Det skjer bare ikke. Samme som at Ciljan skulle gått til molde.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 13.01.2010 15:18    Post subject: Reply with quote

Førstekeeper i Vålerenga er bedre enn benken vår...
Back to top
siNch
Proff

PostPosted: 13.01.2010 15:38    Post subject: Reply with quote

Vel, det er dine ord.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 13.01.2010 15:41    Post subject: Reply with quote

Vel vil Vålerengen ha Jarstein så skal vi ha Fellah og Mohammed Abdellaoue tilbake. Den saken er grei.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.01.2010 15:48    Post subject: Reply with quote

Hvem de har på lista vil naturlig nok verken Andresen eller Haakonsen ut med.

Men ingen av dem utelukker heller ikke aat Rune Jarstein kan bli aktuell for VIF. Landslagskeeperens situasjon i RBK er usikker etter at seriemesteren kjøpte Daniel Øhrlund i vinter.

- Det vil være dumt å utelukke en så god keeper som Jarstein, dersom det oppstår en situasjon der han er ledig fra RBK.

- Har det vært dialog?

- Nei.

Les mer: Perkins trolig tilbake til DC United

Faktisk litt usikker på hvem av de to som TV2 siterer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
jarln
Veteran

PostPosted: 13.01.2010 15:58    Post subject: Reply with quote

Tipper det blir Bugge Pettersen.. Tror ikke vi selger landslagskeeperen til VÃ¥lerenga, det ville gjort meg som fan rasende!

Jarstein står første seriekamp!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 87, 88, 89 ... 103, 104, 105  Next
Page 88 of 105

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb