| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.11.2009 11:50 Post subject: |
|
|
| Merkelig at de andre landslagspillerene fra Uruguay brilljerer for sine klubblag ,mens Miller har vært direkte dårlig for oss. Følger vel bare kanskje opp trenden med at spillere fra andre kulturer har en stygg tendens til å slit sjå oss. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.11.2009 11:55 Post subject: |
|
|
| Tja, Miller er så fornorsket at jeg ikke tror på kulturkollisjon. Ligger nok sportslige vurderinger bak. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.11.2009 14:32 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Merkelig at de andre landslagspillerene fra Uruguay brilljerer for sine klubblag ,mens Miller har vært direkte dårlig for oss. Følger vel bare kanskje opp trenden med at spillere fra andre kulturer har en stygg tendens til å slit sjå oss. |
Les den første setningen der en gang til, og se om du finner en feil...  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.11.2009 16:12 Post subject: |
|
|
| Jepp, men det er også riktig at vi f.eks ikke fikk det beste ut av Eguren og brukte flere år før Lago fikk en rettferdig mulighet ,men det skulle nok ha stått Costa Rica. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
siNch Proff
|
Posted: 05.01.2010 10:16 Post subject: |
|
|
| Lurer på om det foreligger en overgangssum? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.01.2010 10:20 Post subject: |
|
|
Syns vel egentlig at Red Bull burde ha råd til $100k eller noe, men RBK var kanskje mest interessert i å kvitte seg med lønna kommende sesong?
- Jeg kommenterer ingen summer, sier Hoftun.
Les mer: Miller til USA |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 05.01.2010 11:29 Post subject: |
|
|
Grei løsning. Synes han kom bedre til sin rett sentralt i banen, men det gjør jog de fleste spillerne i stallen. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 05.01.2010 11:40 Post subject: |
|
|
| Muligens et aldri så lite sidespor i denne tråden, mitt sukk går på at det stadig vekk snakkes om besparelser innenfor RBK. I så måte synes jeg det er merkelig at det ikke blir satt større fokus på rekken av feilkjøp som har forekommet i en årrekke. For mange spillere har blitt innkjøpt relativt dyrt, har floppet eller for raskt blitt betegnet som flopper, sendt ut på lån eller nærmest gitt bort i ettertid. Hva har for eksempel Miller kostet klubben? Jeg har en opptatning av at rekken av slike tilfeller er ganske lang, uten at jeg nå har tid til å sette med ned og gå gjennom de siste fem-seks års spillere for å komplettere tankerekken. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 05.01.2010 11:59 Post subject: |
|
|
Et stort sidespor,hehe. Det er vel skrevet hundrevis av sider om såkalte flopper og forsvar av disse kjøpene.
Får håpe jeg får siste ordet i den debatten foreløpig og det er som følger:
Se på en tilsvarende periode fra gulltiden og sammenlikne. Du finner nok minst like mange feilkjøp.
Se på en bedre klubb og du finner adskillig flere. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
siNch Proff
|
Posted: 05.01.2010 12:16 Post subject: |
|
|
| Iflg. skattelistene så tjente han litt over 1 million i 2008, så man sparer jo litt på å kvitte seg med han. Tviler på at Örgryte kompenserte for hele den lønna i allefall. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.01.2010 13:28 Post subject: |
|
|
| Wilhelm S Myhr wrote: | | Muligens et aldri så lite sidespor i denne tråden, mitt sukk går på at det stadig vekk snakkes om besparelser innenfor RBK. I så måte synes jeg det er merkelig at det ikke blir satt større fokus på rekken av feilkjøp som har forekommet i en årrekke. For mange spillere har blitt innkjøpt relativt dyrt, har floppet eller for raskt blitt betegnet som flopper, sendt ut på lån eller nærmest gitt bort i ettertid. Hva har for eksempel Miller kostet klubben? Jeg har en opptatning av at rekken av slike tilfeller er ganske lang, uten at jeg nå har tid til å sette med ned og gå gjennom de siste fem-seks års spillere for å komplettere tankerekken. |
Pelu, Savolainen og Miller hvem andre det siste årene? Av disse så fikk aldri Savolainen en ordentlig mulighet og Pelu med litt mer hell kunne nok ha gjort det brukbart her. Noen som har andre å tilføye fra det siste årene? |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 06.01.2010 14:51 Post subject: |
|
|
| Alle disse tre er sekunda vare og de ble vel kjøpt inn i en periode hvor det var litt panikk i klubben pga liten stall. Fornuftig at Miller blir solgt. Å ha en helt klar reservespiller fra Costa Rica er strengt tatt ikke nødvendig. Han ville aldri ha blitt god nok for RBK og Miller opptok egentlig også utviklingsarenaen til en av unggutta fra egen stall. |
|
| Back to top |
|
 |
Balle Junior
|
Posted: 06.01.2010 15:10 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Pelu, Savolainen og Miller hvem andre det siste årene? Av disse så fikk aldri Savolainen en ordentlig mulighet og Pelu med litt mer hell kunne nok ha gjort det brukbart her. Noen som har andre å tilføye fra det siste årene? |
Sant som sagt; feilkjøpene har det blitt mindre av. Det har de ikke råd til! Det var han der Russell da.. og Eguren (eh.. ifølge Høgmo) |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.01.2010 15:21 Post subject: |
|
|
| Det kom samtidig med Demidov og Stadsgaard i samme vinduet som også var å ta risiko. Rosenborg har ikke råd til å kun handle det som i prinsippet er nesten risikofriekjøp ( dyre spillere ) ( Olsen, Annan og Jarstein ) som til sammen koster mer enn 30 millioner som vel er bortimot mer enn resten av stallen. Med risiko så kommer også potensialet for stor gevinst vist ved signeringene av Demidov og Stadsgaard. Slik som Rosenborg har opptråd i markedet det siste årene og det som kulminerte i årets stall som vant et soleklart seriegull har vært meget bra og kun Stabæk og Molde kan måle seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 06.01.2010 15:28 Post subject: |
|
|
| Russell var også uheldig med skader. Det han viste i Sogndal og høsten 2004 var derimot lovende. Kunne blitt en brukbar høyreback. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.01.2010 15:48 Post subject: |
|
|
Jeg prøver å tenke litt sånn at vi "bytter" Miller (som også har vært forsøkt på midtbanen) med Winsnes i stallen uten at det synes særlig på økonomien. Og da er det ikke så gærent. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 06.01.2010 16:31 Post subject: |
|
|
Kom det fram noe bekreftelse angående videresalgsbonus fra klubbene da overgangen fra Bodø/Glimt til Rosenborg var i boks?
VGs spekulasjon har jeg fått med meg, men ble dette bekreftet eller avkreftet? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.01.2010 16:32 Post subject: |
|
|
| Det er vel vist salgsummen er høyere enn kjøpesummen og det tror jeg det ikke er noe fare for. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 06.01.2010 17:13 Post subject: |
|
|
Hvis man skal dømme ut i fra Hoftun-kjøpene, kan man bare love bort videresalgsprosenter i hytt og pine - ingen fare for at spillerne blir solgt videre for en anstendig penge uansett... _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 06.01.2010 19:21 Post subject: |
|
|
Ja, jeg leste i dagens AN(Avisa Nordland) at Glimt ikke hadde noe videresalgsbonus. Men så mente enkelte av oss Glimt-supportere at det ble nevnt en videresalgsbonus da han gikk til RBK.
Jeg mener å huske det klinkende klart, menmen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.01.2010 19:38 Post subject: |
|
|
| Det er jo uansett helt uinteressant, så lenge han omtrent blir gitt bort. Videresalgsprosenten gjelder kun fortjenesten ved et salg. |
|
| Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 06.01.2010 23:37 Post subject: |
|
|
Det var jeg faktisk ikke helt klar over. Trodde slike ting var opp til en hver enkelt klubb, men takktakk.  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.01.2010 00:30 Post subject: |
|
|
| Var faktisk noen norske klubber gikk med på noen slike avtaler rundt årtusenskiftet (muligens også RBK?). Altså at man måtte gi bort en andel sjøl om vidersalgsbeløpet ikke dekket innkjøpsprisen. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.01.2010 11:32 Post subject: |
|
|
Hva tjener en gjennomsnittsspiller i MSL egentlig, sånn cirka?
Taper Miller økonomisk på å forlate RBK til fordel for spill i MSL? |
|
| Back to top |
|
 |
|