| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RBKdesi Proff
|
Posted: 02.12.2009 11:36 Post subject: |
|
|
Mellom 2010-2020 kan vi fort se igjen navn vi var vant til å se på lagoppstillingene fra 80-90 tallet.
Henriksen, Sørloth,Dalhum, Jamtfall for å nevne noen. Så kommer det sikkert en ny generasjon Berg fra Bodø sikkert, før vi ser Joey James Iversen herje om en 10-12 års tid  |
|
| Back to top |
|
 |
kystad Junior
|
Posted: 02.12.2009 16:34 Post subject: |
|
|
Rune Bratseth er forresten assistenttrener på Byåsen junior sitt førstelag. Sønnen spiller på midtstopper på laget, men ligger nok ikke an til å bli like god som sin far. Ennå i hvertfall  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.12.2009 16:46 Post subject: |
|
|
Overganger vinteren 09/10
Åsen går altså inn i toppgruppa mens det fortsatt er uavklart for Osei. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.12.2009 23:06 Post subject: |
|
|
Thomas Drage (17) har fått tilbud fra Tromsø IL, og nå er han på prøvespill i Rosenborg.
– I dag har vi trent to ganger og hatt et møte, sier Thomas etter første dag i RBK-treningstøy.
Torsdag og fredag skal han også være med på treninger.
Les mer: Prøver seg i RBK
Styggeste RBK-frisyren på ei stund i alle falll... |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 02.12.2009 23:46 Post subject: |
|
|
The Sherminator! _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 02.12.2009 23:47 Post subject: |
|
|
Hahaha Uten tvil
Skremmende likhet |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 02.12.2009 23:52 Post subject: |
|
|
Application lubricant activated. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 09.12.2009 21:54 Post subject: |
|
|
| Sandor Supphellen har gått til Rosenborg. Midtbanespiller født i 1992 som har spilt forholdsvis fast for Nardo i 2. divisjon i år. Spennende spiller, som går inn i toppgruppa. De som vil figurere der (med Stensaas som trener, Naustan tar gruppe 2) er for øvrig (med ganske stor sikkerhet): Barli, Hovdervik - Schmitz, Aasbakk, Skjerve - Åsen, Midtsjø, Henriksen, Svensson, Supphellen, Husby - Balstad, Bakenga, Lynum. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 09.12.2009 22:23 Post subject: |
|
|
| Husby är ett överraskande namn för mig. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 09.12.2009 23:43 Post subject: |
|
|
| Hva Skjerve og Balstad fortsatt gjør i Rosenborg skjønner jeg ikke. Har ikke sett mye av dem men det lille jeg har sett så ikke bra ut. |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 10.12.2009 00:10 Post subject: |
|
|
Jeg kan være enig i Skjerve, men det er jo kanskje ikke et hav av gode høyrebacker å ta av i regionen? Det er jo generelt sett et problem i Norge.
Balstad derimot har jeg hatt trua på lenge. Ekstrem fart og veldig gode inlegg. Han tror jeg det kan bli noe av. Han har vel hatt litt skadeproblemer, så du har kanskje sett han på feil tidspunkt.(?) |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 10.12.2009 00:41 Post subject: |
|
|
eksiltrønderen: Balstad har på ingen måte ekstrem fart. Men du har rett i at han har et veldig bra tilslag på ballen. Det gjelder både med strak vrist og med innsiden av foten. Han skyter hardt og slår meget gode innlegg. Han er samtidig godt taktisk skolert gjennom "Rosenborg-skolen" og vet hvordan bevege seg som ving. Hadde han i tillegg vært rask hadde han vært et flott prospekt for Rosenborg. Han har fortsatt potensiale og virker å ha en mentalitet som gjør at han kan lykkes på fotballbanen, men jeg blir overrasket om han tar steget i RBK. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.12.2009 00:57 Post subject: |
|
|
Må nok si meg uenig her Torbjørn. Balstad er meget hurtig og sterk i kroppen. Det bekreftes av Stensaas ("Han har stor fart og en god frispark- og innleggsfot"). Sprang 7,4 på 60-meteren (Helstads toppnotering = 7,2), og var sammen med Mushaga den eneste som i 1. videregående sprang under 4,0 på 30 meter. Det han mangler litt på er dribleferdigheter mot etablert forsvar (som alle andre spillere i denne klubben), velger ofte å slå tidlige innlegg. Utvilsomt et stort potensiale i Balstad, spesielt om han utvider finterepertoaret.
Må forresten legge til at Erik Tønne har tatt enorme skritt siden han forlot Rosenborg. Var en av Strindheims klart beste spillere på venstrebacken denne sesongen. Ganske komplett spiller med styrke, hurtighet, teknikk, spillefortsåelse og tilslag på ballen (pasning/skudd/dødball). Tror han kan bli interessant for Rosenborg igjen etterhvert, enten på backen eller på midtbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 10.12.2009 11:50 Post subject: |
|
|
Jeg finner det merkelig, da jeg mer eller mindre aldri ser han løpe forbi motstanders back. Hvis han er såpass kjapp trenger han ikke dribleferdigheter for å runde back, det er bare å slå ballen forbi og løpe  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 10.12.2009 13:16 Post subject: |
|
|
| Tydeligvis har du aldri spilt fotball på et litt høyere nivå. I 2 div. og oppover møter man backer som springer like fort, derfor trenger man dribleferdigheter og teknikk en mot en. Likeledes er det ikke alltid at det blir etterlatt bakrom å springe i.I moderne fotball trenger man mer enn fart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.12.2009 13:29 Post subject: |
|
|
Der traf du hovedet på spikeren Juluegrisen  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 10.12.2009 13:55 Post subject: |
|
|
| Julegrisen wrote: | | Tydeligvis har du aldri spilt fotball på et litt høyere nivå. |
Hva har min utøvelse av fotballferdigheter med saken å gjøre..?
| Julegrisen wrote: | | I 2 div. og oppover møter man backer som springer like fort |
Takk for denne. Morsomt hvordan du ubevisst slår i hel hele argumentasjonen du bygger innlegget ditt på.
Hvis vingen stadig vekk møter backer som springer like fort, hvordan kan man da hevde at vedkommende er så sinnsykt kjapp? Hvis de fleste motspillerne er på høyde hurtighetsmessig høres det mer logisk ut at spilleren er gjennomsnittlig hurtig. Skal man klassiferes som kjapp i fotball må man være i stand til å akselerere og/eller løpe fra motspillere på nivået man spiller på.
Dessuten har jeg knapt berørt viktigheten av tekniske ferdigheter i fotball. Alle som kjenner meg vet hvor høyt jeg prissetter det. Diskusjonen dreier seg om hvorvidt Balstad er veldig rask, eller ikke. Det eneste argumentet jeg kan se som taler for at han er kjapp, er test-tallene Knerten oppgir. Utover det er det tynt. Jeg tar forbehold om at jeg bortsett fra kamper i Osloområdet og klipp på RBK-TV ikke har sett mange RBK2-kamper eller treninger. Det er mulig han er til de grader svak teknisk, eller kanskje mer timing-messig, at han ikke er i stand til å regelmessig benytte seg av hurtigheten i kampsituasjoner. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 11.12.2009 17:19 Post subject: |
|
|
Harald, traf jeg hovedet på spikeren?  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 11.12.2009 17:50 Post subject: |
|
|
Selvsagt
Første linje i Julegrisens innlegg fik mig til og le, sublim argumentation! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.12.2009 00:10 Post subject: |
|
|
Selv om Thomas [Drage] ikke vil røpe innholdet i tilbudet fra Rosenborg forteller han at de har gitt frist på en uke.
– De vil ha svar mot slutten av neste uke, og det skal de få. I Tromsø har jeg ingen tidsfrist å forholde meg til, men avgjørelsen blir kanskje tatt neste uke, røper han.
Les mer: To tilbud til Thomas |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 23.12.2009 09:18 Post subject: Toppgruppe |
|
|
Noen som vet hvem som skal være med i denne?
Lurer også på om Løkberg skal være med i denne? _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.12.2009 09:20 Post subject: |
|
|
I Norges beste fotballklubb lever Kenneth Indergård ut drømmen.
(...)
- Vi har det bra. Trener to ganger om dagen. Går på skole, KVT, med flott miljø. Alle gutta bor samlet i to hus på Tempe. Det er sosialt. Vi finner på ting i lag – og er veldig spleiset.
Les mer: Lever ut drømmen i RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 23.12.2009 15:51 Post subject: |
|
|
| Jag håller tummarna för namdalingen! |
|
| Back to top |
|
 |
kalinken Junior
|
Posted: 10.01.2010 21:56 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Sandor Supphellen har gått til Rosenborg. Midtbanespiller født i 1992 som har spilt forholdsvis fast for Nardo i 2. divisjon i år. Spennende spiller, som går inn i toppgruppa. De som vil figurere der (med Stensaas som trener, Naustan tar gruppe 2) er for øvrig (med ganske stor sikkerhet): Barli, Hovdervik - Schmitz, Aasbakk, Skjerve - Åsen, Midtsjø, Henriksen, Svensson, Supphellen, Husby - Balstad, Bakenga, Lynum. |
Hvor har du dette fra? |
|
| Back to top |
|
 |
|