English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Høyreback?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
X-man
Junior


Joined: 26 Sep 2002
Posts: 12

PostPosted: 26.09.2002 10:21    Post subject: Høyreback? Reply with quote

Hva om RBK endelig kjøpte seg en etablert høyreback og fikk litt ro i backrekka? Hvem i RBK er den opplagt høyrebacken nå som Basma er stopper?? Ingen sier jeg!!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.09.2002 10:40    Post subject: Reply with quote

Åge Hareide har signalisert at høyreback skal kjøpes. Rosenborg kan tross alt ikke kjøpe noe nå - en ny spiller kan jo likevel ikke benyttes i Champions League!

Dermed er den beste løsningen inntil videre å enten bruke Karadas som midtstopper eller Lars Blixt som back!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
X-man
Junior


Joined: 26 Sep 2002
Posts: 12

PostPosted: 26.09.2002 10:45    Post subject: Reply with quote

Har også sett at Hareide har signalisert det! Et evt kjøp nå vil jo kunne brukes i serien og få lengre tid på å sette seg inn i systemet til RBK og bli kjent med laget!

Jeg sier: Let nå! Alle ser jo at nye spillere trenger masse tid på å komme igang!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.09.2002 14:57    Post subject: Reply with quote

Jaaaa!

Eggen vurderte både Strand og Saarinen som bedre høyrebacker enn Lars Blixt, men når begge de nå er skadet, får hedmarkingen endelig sin debut i denne posisjonen!

Håper Blixt får spille litt i de siste kampene - gullet blir sikkert sikret før siste serierunde likevel, slik at Åge Hareide kanskje kan vurdere ham når det gjelder hvem som skal være Rosenborgs høyreback neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.09.2002 18:38    Post subject: Reply with quote

Synes Blixt klarte seg bra - bidro godt offensivt og var stødig defensivt - mot Bodø/Glimt (jeg så kampen på betal-TV) og konklusjonen er klar: Heller Lars på høyreback mot Ajax enn Janne Saarinen!

Hva mener dere?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 29.09.2002 19:34    Post subject: Blixt:-) Reply with quote

Det er bra att Lars Blixt får spille!
Håper han kan spille mye framover slik att han får litt erfaring!
Back to top
View user's profile Send private message
Axl
Junior


Joined: 30 Sep 2002
Posts: 2
Location: Oslo

PostPosted: 30.09.2002 12:07    Post subject: Reply with quote

Helt enig.
Vi trenger en stødig høyreback med fart og kontroll både offensivt og defensivt.
Kjøp nytt nå, så får spilleren tid til å komme seg inn i RBK systemet
før han evt. kan brukes i kamp.
Eller hva?
Back to top
View user's profile Send private message
Øyvinho
Junior


Joined: 14 Sep 2002
Posts: 5
Location: Trondheim

PostPosted: 30.09.2002 15:41    Post subject: Reply with quote

Blixt gjorde en flott jobb i går!
La oss håpe Lars Blixt få prøve seg mot Ajax!Han vil nok gjøre det bedre enn MEGET venstrebente Janne Saarinen.
Janne er og blir venstreback!
_________________
-Øyvinho-
Rosenborg Ballklub
ingen over,ingen ved siden!!
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 01.10.2002 14:50    Post subject: Reply with quote

Enig! Lars Blixt bør få spille mye. Håper han får spille de kampene som er igjen
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.10.2002 10:08    Post subject: Reply with quote

Ja!

Lars Blixt ser ut til å bli fjernet fra lista over spillere Åge Hareide vil kvitte seg med! Etter to gode kamper mot Bodø/Glimt og Stabæk har man skiftet mening på Lerkendal:

- Han spilte godt i Bodø og etter en kamp som dette må vi vurdere ham på nytt. Jeg og Åge har allerede snakket om det. Lars kom hit som en kjempelovende spiller. Han er en spiller med offensiv legning, en atletisk type som når høyt selv om han ikke er stor. I tillegg er han en intelligent fotballspiller, sier Ola By Rise. [mer]

Fine ord! Forhåpentligvis blir trysilingen værende i Rosenborg!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ludakris
Senior


Joined: 07 Sep 2002
Posts: 188

PostPosted: 07.10.2002 12:27    Post subject: Blixtern Reply with quote

må selvsagt bli i RBK!
Han sier at for ham er det kun én klubb, og at han vi gi ALT for å komme seg inn på laget. De kampene han har spilt i år, viser at han er god nok for høyreback-plassen. (Bedre enn Roar!)
SÃ¥ for all del - Ã…ge og Rune! Ikke selg LARS!!!
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 07.10.2002 13:12    Post subject: Reply with quote

Helt enig! Lars gjorde en bra kamp og MÅ ikke selges! jeg synes neste års backrekke må se sånn ut:

Blixt Basma Hoftun Saarinen
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.10.2002 18:06    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ bra ut den backrekka, knerten! :wink:

Slik som Lars Blixt overbeviser for tida, trenger ikke Åge Hareide å kjøpe inn noen ny høyreback foran neste sesong. Synes Ola By-sitatet ovenfor sier det meste: Hedmarkingen har det som skal til for å bli en nyttig mann i mange år framover!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 07.10.2002 18:10    Post subject: Reply with quote

Ja, den gjør det 2mas! Wink
Ser att Åge Hareide og Ola By Rise skal vurdere Lars Blixt og det har ha fortjent også! Det gikk mye bedre med Strand som midtbane og Blixt som back. Håper Blixt blir nermest fast i 2003!
Back to top
View user's profile Send private message
Ludakris
Senior


Joined: 07 Sep 2002
Posts: 188

PostPosted: 07.10.2002 19:01    Post subject: Knerten har rett Reply with quote

Tror back-rekka har gitt seg selv i de siste kampene. Blixt har også i treningskamper tidligere vist at han er god nok for laget.
Så da blir vel spørsmålet om Fredric "Lunkan" Lundqvist blir RBK-spiller. (Navnet er ikke så langt i fra en viss svenske på Arsenal - kanskje er kvaliteten ca like bra...?)



[/img]
Back to top
View user's profile Send private message
hermsty
Senior


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 173
Location: Trondheim

PostPosted: 08.10.2002 14:18    Post subject: Reply with quote

Sier bare en ting jeg.. ikke la Blix forlate laget!!
_________________
Life is good, life is fotball
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 10.10.2002 07:03    Post subject: Reply with quote

For siste gang, Blixt MÅ BLI I RBK NESTE ÅR!!! Han er god offensiv og meget trygg defensiv så hvis han får spille fast neste år slipper jo Rosenborg Allt dette tullet med hvem som skal spille høyreback!

Blixt må få bli!!!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.10.2002 10:17    Post subject: Reply with quote

Jaaa!

Lars Blixt får bli! Åge Hareide og Rosenborg har ombestemt seg:

- Lars har fått flere sjanser til å vise seg frem i det siste, og de har han tatt godt vare på. Derfor har vi bestemt oss for å beholde ham, sier sportsdirektør Rune Bratseth. [mer]

Dermed blir det nok Blixt og Jon Inge Høiland (regner med at han kommer...) som kommer til å kjempe om høyrebackposisjoen neste år...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hermsty
Senior


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 173
Location: Trondheim

PostPosted: 25.10.2002 10:19    Post subject: Reply with quote

jeg er kjempe glad over at blix får bli. han blir STOR
_________________
Life is good, life is fotball
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 25.10.2002 10:32    Post subject: Reply with quote

JA!!!

RBK beholder Blixt! Wonderful! Backrekke anno 2003 må se slik ut

Blixt-Basma-Hoftun-Saarinen, or, what? Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Ludakris
Senior


Joined: 07 Sep 2002
Posts: 188

PostPosted: 25.10.2002 11:08    Post subject: Nye Heggem Reply with quote

Tror, etter det jeg har sett av Lars, at han kan bli minst like god som Vegard Heggem!
Bare han ikke blir like mye skadet.... Wink
Back to top
View user's profile Send private message
X-man
Junior


Joined: 26 Sep 2002
Posts: 12

PostPosted: 30.10.2002 17:12    Post subject: Vidar Riseth osv... Reply with quote

Hei

Ser at Åge Hareide sier RBK er interessert i Vidar Riseth. Hva mener dere? Vil han løse noen av RBK sine problemer? Gi Lars tillitt så blir den spilleren STOR!!!

Hvilke andre spillere er RBK aktuelle i denne tid da?

Ser også at Espen J er på vei til Brøndby, skjønner jo at danskene trenger hjelp til å holde buret rent :D . Håper Arni ikke bli skadet..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.10.2002 17:45    Post subject: Reply with quote

Ja, Hareide er interessert i juletre- og potetselgeren fra Frosta. Selv synes jeg ikke at Rosenborg skal satse på 30 år gamle Riseth, som garantert krever skyhøy lønn (har jævlig bra lønn i 1860 München). Men Hareide har visst en annen oppfatning:

- Er det slik at 1860 München vil selge Vidar Riseth, vil jeg sånn umiddelbart si at Rosenborg er interessert. Riseth er så absolutt en spiller jeg kan tenke meg i stallen neste sesong. Men det er ikke bare jeg som bestemmer om Rosenborg eventuelt skal skynde seg på banen med tanke på en eventuell overgang, sier Åge Hareide. [mer]

Spør du meg, er Jon Inge Høiland et mye bedre valg. IFK Göteborg-spilleren er gratis, bare 25 år gammel, rutinert - og ikke minst: Svært lysten på Rosenborg-spill.

Her er et fint sammendrag av Rosenborg-karrieren hans: ;)

Quote:
Som ungdom jekket han opp bakenden på sin gamle Opel Ascona så høyt at han som sjåfør nesten følte seg som om han satt i hockey ned ovarennet i Holmenkollen. Før 1991-sesongen ble han hentet til Rosenborg fra Nesset i 4. divisjon.

Da han oppdaget reaksjonen mot kjøredoningen, ble han så flau at han etter hvert begynte å parkere den på en plass langt fra brakka. . .

- I Rosenborg syntes de det var litt artig at jeg var litt sånn bonde, sier Vidar og tenker tilbake på tiden i Trondheim.

Da tjente han ikke nok til bare å leve av fotballen. Derfor tok han med seg poteter fra Riseth Gård for å selge til rosenborgere. En kremmer, ble han kalt.

- Det var en gang jeg hadde med meg så mange potetsekker i bilen at de knapt greide å se meg bak rattet, erindrer han.

Vidar solgte juletrær også, men han våget seg ikke ned i byen. For da kunne han bli oppdaget av rosenborgere, og på ny havne i sentrum for gode historier. Derfor tok han med seg lasset av juletrær til Byåsen grytidlig om morgenen. Det hjalp fint lite. Vidar hadde ikke stått mange minuttene mellom de nedhoggede gran- og furutrærne før den daværede RBK-backen og postbudet Trond Henriksen fikk øye på ham. Etter 93-sesongen dro Vidar fra Rosenborg til Kongsvinger. Med status som potetbonde, juletreselger og frustrert benkesliter.


Les mer: Vidar Riseth - altmulig-mannen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 31.10.2002 15:03    Post subject: Reply with quote

Synes ikke RBK bør kjøpe Riseth jeg! akkurat nå er det en spiss som frister meg ja Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.11.2002 16:34    Post subject: Reply with quote

Jeg synes heller ikke at Rosenborg skal satse på Riseth. Før helga uttalte han til Adressa at det var uaktuelt å gå til Rosenborg, men nå har han tydeligvis skiftet mening. Det kan likevel bli aktuelt med spill i Norge igjen:

- Jeg har spilt min siste kamp for 1860 München, sier Riseth til Trønder-Avisa.

Dermed ble vel Ã…ge Hareide ytterligere interessert...

For øvrig kommer juletreselgeren med trusler til syd-tyskerne. Han vil ikke gi slipp på penger dersom 1860 vil bli kvitt ham:

- Det er klubben som har et problem, ikke jeg. Jeg har kontrakt til 2005. Dersom ledelsen er så amatørmessig og ikke gir meg en grunn til det som skjer, holder jeg meg hard.

De vet ikke hvem de leker med. 1860 München har tydeligvis aldri hatt en frosting i stallen før.

Flere sterke ord: - Jeg har spilt min siste kamp for 1860 München
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb