English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jan Jönsson
Goto page 1, 2, 3 ... 381, 382, 383  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.11.2009 20:49    Post subject: Reply with quote

Ser at Jan Anders Jönsson fordoblet lønna fra 1,6M til 3M, da han forlenget med tre år før forrige sesong.

Spørsmålet er hvor mye RBK vil tilby.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 11.11.2009 21:10    Post subject: Reply with quote

Er det noe vi skal bruke høy lønn for å få tak i er å få den rette treneren. 6 millioner i årslønn til den rette treneren f.eks mener jeg vil være en riktig investering, det er mye dyrere å få feil trener. Vi bør riktignok sette et lavere beløp i kompensasjon hvis det ikke fungerer og vi må sparke han i bytte mot høy lønn i utgangspunktet.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.11.2009 21:13    Post subject: Reply with quote

Bestemte meg for å skille ut egen diskusjon nå, da det meste tyder på at Jönsson er heteste kandidat. I den forbindelse kan det være på sin plass med litt bakgrunnsmateriale:

Etter 15 sesonger som spiller i Halmstad ble han overtalt av Stuart Baxter (55) til å bli med til Japan. Den tidligere Lyn-sjefen så et treneremne i Jönsson og ville ha ham som assistent i Sanfrecce Hiroshima.

- Janne var veldig spillerintelligent og forsto veldig godt hva jeg ville ha ute på banen. Det var dette som slo meg først. Han hadde de kvalitetene en trener bør ha og forsto det taktiske svært godt. Dessuten hadde han en behagelig personlighet som fungerte godt i spillergruppen, selv om han også kunne bli sint iblant. Det var en lett beslutning, egentlig. Han passet perfekt, sier Baxter til Nettavisen.

Den erfarne engelskmannen forteller også at Jönsson raskt imponerte i yrket, blant annet fordi han umiddelbart lærte seg japansk og tilpasset seg den lokale fotballkulturen, som tross alt er noe annerledes en den skandinaviske.

- Det var en veldig bra utdannelse. Jeg jobbet delvis som assistent for Stuart og delvis med mitt eget lag, et yngre seniorlag eller utviklingslag. Det var en gyllen anledning til å utdanne meg, få kjenne på en annen kultur, både fotballmessig og som menneske. Jeg hadde fire fine år i Japan, forteller Jönsson.

Innholdsrike var de også, disse årene i Japan. Ikke bare ble han kjent med Arsène Wenger, som kom til Japan litt etter Baxter og Jönsson, men han ble også kjent med Michael Laudrup (44) og Gerry Peyton (52). Sistnevnte – for dem som ikke kjenner ham – har 33 landskamper for Irland og jobber i dag som keepertrener i Arsenal.

- Det første året Peyton og jeg var i Kobe, ble vi utsatt for jordskjelv på direkten, i sesongoppkjøringen, og tapte sju av de første ni kampene. Gerry sa til Stuart at «nå må vi sette inn Janne på laget». Det gikk veldig bra, vi ble høstens lag og vant 13 av 15 kamper. Neste år, på vinteren, fikk vi ja fra Michael. Han skulle komme til sommeren. Så jeg fortsatte å spille på våren, og deretter kom Michael inn for meg i spillertroppen og jeg gikk tilbake til å bli ren assistenttrener, forteller Jönsson.

- Vi fryktet at spillet skulle gå litt for raskt for ham, for Janne var ingen rask spiller. Men han tenkte raskt. Og han gjorde det veldig bra og fikk litt ekstra ut av spillerkarriere på slutten. Jeg tror også at det var verdifullt for ham å være trener og så spille igjen og se fotballen på en litt annen måte, sier Baxter.

Michael Laudrups japanske eventyr ble ikke like vellykket.

- Vi fikk aldri sammen et så bra lag som han kanskje ble lovet, så vi løste vi ham fra kontrakten og da gikk han til Ajax. Men det var veldig hyggelig å bli kjent med han og familien, han er jo gift med Siv fra Tromsø. Det er veldig hyggelige folk. Jeg har fortsatt kontakt med Michael.

(...)

Vi må selvfølgelig snakke om Arsène Wenger også. Jönsson ble kjent med Arsenals genierklærte manager allerede i 1993, da Wenger trente Monaco.

- Arsène var genuint interessert i Japan og havnet også i Japan (han overtok Nagoya Grampus Eight i 1994, red. anm.). Da møttes vi blant annet i cupen, og han var også litt innom våre treninger, før han reiste til Arsenal. Da jeg kom hjem fra Japan i 1997-1998, tok jeg min Uefa-trenerlisens i England og bodde hjemme hos Fredrik Ljungberg. Vi er jo fra samme klubb, Halmstad. Og da var jeg innom og hilste på Arsène også.

Som om ikke disse arsenalforbindelsene var nok, ble også hans gode venn fra tiden i Japan, Gerry Peyton, hentet av Wenger til Arsenal fra Fulham som keepertrener for fem år siden.

- Så det er kontinuerlig kontakt med Arsenal. Jeg reiser dit både for å studere, men også som avslapning, for å få litt ro, se noen kamper og en annen treningshverdag. Det styrker meg litt i min tro på fotball, uten at jeg kopierer alt.

Les mer: - Kan lykkes hvor som helst
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erlendr
Veteran


Joined: 22 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 11.11.2009 21:23    Post subject: Reply with quote

Litt av et Entourage de hadde da de var i Japan. Arsene Wenger, Stuart Baxter, Gerry Peyton, Michael Laudrup og Janne Jønsson.
Back to top
View user's profile Send private message
Rocky83
Veteran


Joined: 13 Jul 2008
Posts: 1044
Location: Berlin

PostPosted: 11.11.2009 21:26    Post subject: Reply with quote

merkelig hvor lett man blir lokket av ord og avisskriblerier, nå ble jeg enda mer lysten på Jönsson som trener.

Har aldri tenkt på Wenger-linken, men det er da kanskje noen likheter i spillestil. Har ikke noe mot å se Rosenborg spille litt mer som Arsenal Smile
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 11.11.2009 21:37    Post subject: Reply with quote

Må si jeg absolutt stiller meg bak å ansatte Jan Jönsson som trener. Sollied kan godt komme å nytteløst be på sine knær og Hareide kan like greit drømme videre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6498
Location: Trd

PostPosted: 11.11.2009 21:43    Post subject: Reply with quote

Virker jo som om JJ har et ganske solid nettverk og da. I tillegg er han god til å hente de riktige spillertypene imo.

Stabæk må vel nesten være klubben i Norge som har vært minst rammet av skader, foruten langtidsskadde Johan andersson (som vel er tilbake nå (?)). Vet ikke hvor stor del av det som er JJ sin fortjeneste, men en del har nok hans treningsarbeid sørget for. Litt flaks og sikkert. Hent han sporenstreks.
Back to top
View user's profile Send private message
RBK_fan20000
Senior


Joined: 02 Jul 2007
Posts: 157

PostPosted: 11.11.2009 21:47    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Ser at Jan Anders Jönsson fordoblet lønna fra 1,6M til 3M, da han forlenget med tre år før forrige sesong.

Spørsmålet er hvor mye RBK vil tilby.


Kan det tenkes at deler av denne inntekten er Sign-On-Fee? Da slipper vi i såfall å tilby så mye mer enn det vi betaler til Hamrén i dag.

Uansett har vi mye mer sportslig å tilby enn Stabæk spør du meg Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 11.11.2009 21:55    Post subject: Reply with quote

Treneren er den viktigste mannen i klubben, så det er ikke her det skal spares. Gi ham et tilbud han ikke kan si nei til.
Back to top
View user's profile Send private message
RBK_fan20000
Senior


Joined: 02 Jul 2007
Posts: 157

PostPosted: 11.11.2009 21:58    Post subject: Reply with quote

Enig! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 11.11.2009 22:12    Post subject: Reply with quote

Tilby han 5 millioner i årslønn, 4 år. 4 mill i sign on fee og lovnader om sportslig satsing slik at han kan bygge opp et lag mesterligaen verdig. Går det ann å si nei til å få doblet lønnen sin og større sportslige muligheter?
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 11.11.2009 22:28    Post subject: Reply with quote

Du har sett likvidene til RBK i de senere år eller?
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 11.11.2009 22:38    Post subject: Reply with quote

Joda, men som andre mener jeg det er langt bedre områder å spare på enn treneren.
Back to top
View user's profile Send private message
Rocky83
Veteran


Joined: 13 Jul 2008
Posts: 1044
Location: Berlin

PostPosted: 11.11.2009 22:41    Post subject: Reply with quote

Hvis han skaffer en liten brasiliansk jævel og lurer han på en gjeng tyrkere, så tjener vi fort inn den høye gasjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 11.11.2009 22:44    Post subject: Reply with quote

Og ikke minst handler det om å skaffe en trener som vet hva han leter etter og finner det. Kan unngå mange bomkjøp og millioner ut av vinduet på den måten.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 11.11.2009 23:34    Post subject: Reply with quote

Fantastisk artig informasjon fra 2mas. Det er ikke hvem som helst som laerer seg japansk saann uten videre vil jeg tro. Mannen virker som et funn og bekrefter mitt inntrykk fra TV skjermen og spillet til Stabekk. Her er det ingen vits aa spare pàa noe.
Back to top
View user's profile Send private message
ode
Veteran


Joined: 07 Sep 2002
Posts: 2285
Location: Bæste byen i lainne

PostPosted: 11.11.2009 23:36    Post subject: Reply with quote

Foreløpig går alt etter planen min Wink
_________________
Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 11.11.2009 23:38    Post subject: Reply with quote

Hva er planen din da?

edit: Var det dette med media, og at rbk holder kjeft mens Stabæk ikke klarer tilsvarende?
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 11.11.2009 23:43    Post subject: Reply with quote

Det var MIN plan Very Happy
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 12.11.2009 00:03    Post subject: Reply with quote

Hehe okei, beklager. Uansett en bra plan.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 12.11.2009 00:17    Post subject: Reply with quote

Å kjøre media-krig mot guru Jensen er som å forsøke å spille ut Barcelona med småspill.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 12.11.2009 00:20    Post subject: Reply with quote

Vel, jo kanskje. Men føler ærlig talt vi har en like bra kar i Heldal på det området. Og det kan han jo bevise med å styre rbk støtt gjennom å bruke "hold kjeft"-taktikken i denne mediakrigen.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 12.11.2009 00:26    Post subject: Reply with quote

Hva er det som gjør Jensen til mediaguru? At han driver med reklame?
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 12.11.2009 00:28    Post subject: Reply with quote

Quote:
Å kjøre media-krig mot guru Jensen er som å forsøke å spille ut Barcelona med småspill.


enig. det er det bare å drite i.
Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
kytas
Proff


Joined: 18 Apr 2006
Posts: 379
Location: Fredrikstad

PostPosted: 12.11.2009 00:36    Post subject: Reply with quote

For å få tak i JJ så tror jeg vi må finne en jobb til kona Cecilia også.. Hun jobber jo som sikkerhetsansvarlig på Telenor Arena idag, og om vi kan gi en "pakkeløsning" til de, så vil det øke sjansene våre..
_________________
"90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 381, 382, 383  Next
Page 1 of 383

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb