View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Angriff Proff

|
Posted: 01.11.2009 20:38 Post subject: |
|
|
Iziba Jaja wrote: | soleklar hands. Semb og alsaker mener den er grei.... Sævarsson hopper jo opp med begge hendene over hodet. |
Selvfølgelig er det ikke hands. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 01.11.2009 20:40 Post subject: |
|
|
Herregud så elendig Traore har vært i dag. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Sneipen Senior

|
Posted: 01.11.2009 20:40 Post subject: |
|
|
Ikke Traores dag idag,mye uflaks. Lukter et bytte nå _________________ Rosenborg og Liverpool |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 01.11.2009 20:41 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Herregud så elendig Traore har vært i dag. |
For en gangs skyld er jeg enig med Semb når han sier at Traore passer bedre på høyre (eller sentralt) enn på venstre. Han er ingen ving som kommer til innlegg, han liker å skjære inn og slå gjennom, noe han gjør bedre på høyre eller sentralt i banen. |
|
Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 01.11.2009 20:42 Post subject: |
|
|
Traore viser i dag hvorfor han ikke har spilt mer enn han har.
- dårlig blikk
- mange feil valg
- mange rare bevegelser uten ball
- framstår som egoistist med ball _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
Back to top |
|
 |
Nusso Junior
|
Posted: 01.11.2009 20:42 Post subject: |
|
|
jeg ville ikke dømt straffe selv hadde jeg vært dommer.. men det er en hårfin linje her. ellers kan jo forsvarspillerne bare snu ryggen til å gjøre seg størst mulig.. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 01.11.2009 20:44 Post subject: |
|
|
Dette må vel være den rbk-kampen med mest poling i moderne tid? Med mulig unntak av qarabaghkampene.. Dorsin og Lustig tar tre steg bakover og retter blikket mot horisonten i beste Bjørnebyestil omtrent hver gang de får ballkontakt. Kjipt å se. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 01.11.2009 20:48 Post subject: |
|
|
Dorsin har vært HELT forferdelig i dag |
|
Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 01.11.2009 20:49 Post subject: |
|
|
Molde-kampen slutt. Ikke flere mål på Diouf!
Edit: Det samme gjelder Kovacs. |
|
Back to top |
|
 |
Lurvelægg Junior

Joined: 31 Oct 2009 Posts: 3 Location: PÃ¥ rett side av byen.
|
Posted: 01.11.2009 20:58 Post subject: |
|
|
Ablativ wrote: | Molde-kampen slutt. Ikke flere mål på Diouf!
Edit: Det samme gjelder Kovacs. |
M.a.o: Grattis Prica!  |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 01.11.2009 21:04 Post subject: |
|
|
Kjedelig avslutning på sesongen. men vi vant gull. med god margin. hurra for det |
|
Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 01.11.2009 21:06 Post subject: |
|
|
Eivind_N wrote: | jeg ville ikke dømt straffe selv hadde jeg vært dommer.. men det er en hårfin linje her. ellers kan jo forsvarspillerne bare snu ryggen til å gjøre seg størst mulig.. |
Det er det jeg mener, da er det jo bare å snu ryggen til å gjøre seg størst mulig. Han treffer selvfølgelig ikke ballen med hånda med vilje, men han stopper den klart med hendene over hode. |
|
Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
Posted: 01.11.2009 21:21 Post subject: |
|
|
Tviler faktisk på at vi hadde vunnet serien i år uten Rade Prica. Genialt kjøp rett og slett! _________________ It's hope in a hanging snore......
Fishing snore! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.11.2009 21:26 Post subject: |
|
|
Jeg er blandt de som mener mange dommere viser dårlig fotballforståelse da de dømmer hands i situasjoner hvor ballen blir skutt i hånda fra kort hold, men den situasjonen i Bergen synes jeg var straffe. Han har hendene nesten over hodet og stopper ballen som er på vei mot mål. |
|
Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 01.11.2009 21:39 Post subject: |
|
|
Hva er forresten greia med rød løper når du tar seriesølv?? I fjor feiret Fredrikstad som om de hadde vunnet gull, og i år er det Molde som gjør det samme.... |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 01.11.2009 21:41 Post subject: |
|
|
Rosenborg klarer uavgjort på grunn av høy kvalitet i begge ender, og på tross av en relativt svak midtbane:
- Traore med en helt forferdelig kamp
- Skjelbred stadig vekk taklet ut av Holmvik selv om Skjelbred gjorde endel bra
- Roar Strand som har sett sine beste dager
- og Annan litt under pari
de tre sistnevnte var greie defensivt, det reddet mye
men Traore har lite å gjøre på dette laget, tipper han spilte på prøve i dag for å vurdere om han skal være med i planene videre, noe han ikke bør være etter min mening |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.11.2009 21:45 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Jeg er blandt de som mener mange dommere viser dårlig fotballforståelse da de dømmer hands i situasjoner hvor ballen blir skutt i hånda fra kort hold, men den situasjonen i Bergen synes jeg var straffe. Han har hendene nesten over hodet og stopper ballen som er på vei mot mål. |
Uenig jeg. Hvor har man hendene når man hopper da. Man tar jo sats bl.a med hendene. Ryggen til i tillegg, så han prøvde i hvert fall ikke å ta den heller. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 01.11.2009 21:46 Post subject: |
|
|
Traoré hadde alt for mye tull for seg. Bommet på ballen, kneet den ut over dødlinja osv.. Mye rufs. Høye skuldre kanskje? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.11.2009 21:53 Post subject: |
|
|
De fleste er i stand til å hoppe uten å ha henda slik. Når han i tillegg stopper en ball på vei mot mål så synes jeg det bør dømmes. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 01.11.2009 21:59 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | men Traore har lite å gjøre på dette laget, tipper han spilte på prøve i dag for å vurdere om han skal være med i planene videre, noe han ikke bør være etter min mening |
genialt. En svak kamp og man skal dømme en 20-åring nord og ned?? Traore har hatt en positiv siste 3-del av sesongen og har bidratt med en del bra. Man kan ikke forvente at han skal spille bra hver gang, han fortjener samme tålmpdighet som en del andre spillere har fått _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 01.11.2009 22:14 Post subject: |
|
|
Nok en kamp uten særlig mye å glede seg over i form av fint spill. Jeg har lenge hatt sansen for Traore, men må innrømme at jeg er litt skuffet over det han har levert når han endelig har fått sjansen nå på tampen av sesongen. Nivåmessig ser han ut til å ha stagnert eller tatt et steg ned siden de glade Valencia-dagene. Men han er fortsatt ung, og bør ikke avskrives.
+/- børs:
+ Prica, Annan, Lustig, Jarstein
- Midtbanen. Traore, Strand, Skjelbred og Iversen leverer middelmådig. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 01.11.2009 22:22 Post subject: |
|
|
WegHard wrote: | Nok en kamp uten særlig mye å glede seg over i form av fint spill. Jeg har lenge hatt sansen for Traore, men må innrømme at jeg er litt skuffet over det han har levert når han endelig har fått sjansen nå på tampen av sesongen. Nivåmessig ser han ut til å ha stagnert eller tatt et steg ned siden de glade Valencia-dagene. Men han er fortsatt ung, og bør ikke avskrives.
+/- børs:
+ Prica, Annan, Lustig, Jarstein
- Midtbanen. Traore, Strand, Skjelbred og Iversen leverer middelmådig. |
Han er jo ikke Maradona da? Han var helt grei mot Viking, god mot Aalesund og svak i dag... synes det er helt godkjent. Man må da kunne forvente litt tålmodighet, selv om han er fra Elfenbenskysten _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.11.2009 22:40 Post subject: |
|
|
Han har jo mye bra for seg, men han har jo alt for mye av den der ADHD'n Tettey pleide å få med ballen i beina. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Angriff Proff

|
Posted: 01.11.2009 22:56 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | De fleste er i stand til å hoppe uten å ha henda slik. Når han i tillegg stopper en ball på vei mot mål så synes jeg det bør dømmes. |
Om han er i stand til å ha hendene slik eller ikke, mener jeg er irrelevant. Hvorfor skal han ikke ha de slik? Det er på ingen måte opplagt at ballen kommer dit, og man skal være i overkant konspiratorisk for å regne dette som forsett. Spillereglene sier nemlig dette om hands:
Quote: |
Motparten tildeles også et direkte frispark
hvis en spiller gjør seg skyldig i en av
følgende 4 forseelser:
[...]
• med forsett tar i/spiller ballen med hÃ¥nd eller arm (unntatt mÃ¥lvakt i eget straffefelt)
|
Uansett hvor mye jeg enn tar på meg Rosenborg-brillene så er ikke dette forsett. Handsregelen er forresten den mest misforståtte regelen siden alle mente man måtte felle som siste mann for å få rødt kort. Det med rødt kort tror jeg til og med Semb har lært seg snart, men hands blir det fortsatt ropt om hver gang en ball treffer ei arm på fotballbanen. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.11.2009 22:56 Post subject: |
|
|
Spillerbørs:
Jarstein 6: Ryddig og med flere gode redninger og gode igangsettinger.
Lustig 6: Villig og god fremover og bra defensiv kontroll på hans side i størsteparten av kampen.
Demidov/Stadsgaard 5: Har fullstendig kontroll på Huseklepp ,men savner Lago sin tilstedeværelse og rolig fremtoning og gjør til tider utrolig mye rart som bedre lag enn Brann kunne ha straffet oss skikkelig hardt for. Stadsgaard må lære seg at han ikke skal sparke til langskudd andre kamp han setter Jarstein fullstendig ut av spill på disse halvklareringene.
Dorsin 4: En elendig kamp av svensken som slår elendig innlegg gang på gang kombinert med at han roter vekk ballen mange ganger på sin side. Bør skjerpe seg hvis ikke Rosenborg skal forsøke å se etter en bedre venstreback til det neste sesongene.
Strand 5: Bedre enn jeg fryktet ,men det går enda litt for tregt med hode og ben til tider.
Annan 6: PÃ¥ det jevne.
Traore 6: Bra frem til motstanderens 16 meter og hjelper veldig godt defansivt og viser bra arbeidsmoral ,men foran Brann målet så kortslutter tydeligvis alt og han roter vekk og gjør utrolig mye rart. Det er alikvel feil å slakte på bakgrunn av det da han gjør mye bra for å komme seg til disse situasjonene. Litt som med Olsen at det krever litt mer selvtilitt og det kunne blitt mål.
Iversen 6: Forferdelig tidlig i kampen hvor han roter vekk ball etter ball og virker sløv, spiller seg fint opp utover kampen og bidrar også veldig bra defansivt på slutten og vinner flere viktige dueller.
Skjelbred 5: Fint driv ,men som Traore så går hele hjernen i stå når han nærmer seg motstanderen sitt mål, sliter også til tider med teknikken.
Rade Prica 7: Vår bestemann idag som viser flott aggresivitet og vinnervilje og er mannen som står bak det meste vi skaper idag, topper dagens flotte innsats med et av Rosenborg sine flotteste mål. ( Kanskje vi på forumet skulle ha hatt en tråd der vi kunne bestemt hva som er årets Rosenborg mål ). |
|
Back to top |
|
 |
|