English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hamrén
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 133, 134, 135 ... 173, 174, 175  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
toki
Veteran

PostPosted: 30.10.2009 18:59    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke heeelt sikker før Hamrén har sagt noe selv, men hvis han fortsetter kan det bli spennende om han klarer å føre RBK til CL. Hvis så, kan det jo hende at han stiller lenger frem i køen/rekken av kandidater ved en senere anledning der SvFF trenger ny landslagssjef.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.10.2009 18:59    Post subject: Reply with quote

Nu är Hamrén sur och besviken en dag, sedan är han i gång igen på söndag genom att krossa slaktarna från Regnbyn.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.10.2009 19:02    Post subject: Reply with quote

Olof Lundh kommenterar: Darrigt att Lagrell inte hade full koll.
http://lundh.fotbollskana...hade-koll/
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 30.10.2009 19:02    Post subject: Reply with quote

Hamren har jo så og si BARE hatt suksess i sin trenerkarriere:

- Hamrén ble i AIK i tre sesonger, og sikret seg i denne perioden to cupgull.
- Etter først å ha berget plassen i Allsvenskan for Örgryte IS den første sesongen, for så å lede laget til en oppsiktsvekkende fjerdeplass året etter. Ett cupgull, samt topplasseringer også de to neste sesongene.
- Også i Aalborg nøt Hamrén stor tillit over lang tid, og kronet sine fem sesonger i klubben med seriemesterskap våren 2008
- Gull i RBK i sin første hele sesong.

Er det rart Sverige vil ha han?

- Torgeir Børven
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 30.10.2009 19:27    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:

Det är märkligt att Brakka inte informerar sig om rättsläget innan de går ut i massmedia och i princip pratar strunt om innebörden av kontraktet.
De har ju en egen advokat som de brukar anlita. Har de inte haft råd till att ringa till honom?

Peter Storey wrote:

Jag kan inte se att jag har tagit fel på något ännu sä självförtroendet är på topp.
r

Vil vel påstå at påstanden om at Brakka prater "strunt" om kontrakten ikke er 100% riktig. Brakka var vel bedre orientert om rättsläget enn både du og Makrell?
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 30.10.2009 19:42    Post subject: Reply with quote

Hehe Smile Storey hadde full tiltro til at de svenske advokatene kunne sin jus, og at Hamrén kunne hentes for knapper og nåler, noe han kunne bekrefte med sin kunnskap fra jusexamen. Det var visst ikke riktig det.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 30.10.2009 19:47    Post subject: Reply with quote

knækk wrote:
Hehe Smile Storey hadde full tiltro til at de svenske advokatene kunne sin jus, og at Hamrén kunne hentes for knapper og nåler, noe han kunne bekrefte med sin kunnskap fra jusexamen. Det var visst ikke riktig det.

Det som overrasker meg er at svenskene(Fhager, Lagrell++) faktisk så på det som sannsynlig at det kom til å ende opp i retten. Det kan jo fortsatt skje, men jeg tviler på at det har vært aktuelt for Hamrén, og jeg kan ikke huske å ha hørt om lignende tilfeller verken i Norge eller utlandet.

Last edited by abjoern on 30.10.2009 19:52; edited 1 time in total
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 30.10.2009 19:48    Post subject: Reply with quote

Har jobbet en del opp mot svensker opp igjennom årene og vet en ting 100% sikkert... de er gniene som faen. Smile

3,5 mill er jo spottpris, men helst skal de ha alt gratis.
dalla
Rutinert

PostPosted: 30.10.2009 19:50    Post subject: Reply with quote

knækk wrote:

Synes vi kan spare oss for direkte personangrep. Det fører kun til dårlig stemning.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 30.10.2009 19:59    Post subject: Reply with quote

Jau, enig det.

Taus Hamrén
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 30.10.2009 20:01    Post subject: Reply with quote

Hamren er nok skuffet, og gjør nok klokt i å ikke si noe idag. Hastepressekonferansen her om dagen var ikke bra. Det kommer alltids nye muligheter for de som er flinke. Og han vet jo hvor stor pris vi setter på ham. Det kan ikke være annerledes for Hamren enn Sapara. Jeg forventer at han nå setter alt inn på å gjøre en kjempejobb for å gjøre seg attraktiv også i framtida. Det kan jo hende svenskene tar en vikarløsning over sommerens VM som de ikke deltar i, selv om jeg ikke tror helt på det.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Gauder
Junior

PostPosted: 30.10.2009 20:09    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Hamren er nok skuffet, og gjør nok klokt i å ikke si noe idag.

Om Hamren skulle være grinete på noen, så måtte det jo være svenskene.. Men samtidig har de jo vist hvor viktige det var for dem å få tak i Ham.

3.5 mill er jaggu ikke mye penger i fotballmarkedet.

Hva hadde de tenkt å gi Svennis i lønn?
Back to top
germain
Proff

PostPosted: 30.10.2009 20:12    Post subject: Reply with quote

Forstår godt at Hamrén er skuffa, men dersom SvFF faktisk ikke var villige til å betale 3,5 millioner for å løse ham fra kontrakten så ønsket de ham ikke nok. Synes virkelig ikke det var noen ublu sum.
Back to top
Koppis
Senior

PostPosted: 30.10.2009 20:20    Post subject: Reply with quote

Siste ord er ikke sagt.?..Nå må mini lære å holde kjeft. Ikke hive bensin på et bål vi ikke trenger.
Back to top
netrom
Senior

PostPosted: 30.10.2009 20:30    Post subject: Reply with quote

Her synes jeg svenskene har spilt seg selv over dødlinjen, legger opp til så mye styr uten å legge 3,5 mill på bordet? Greit at Hamren kanskje er skuffet i noen dager men her synes jeg RBK har strekt seg langt og ikke kan klandres på noen måte. Tror de virkelig at de skal få viljen sin bare fordi de lager et stort spetakkel i media? Som flere har vært inne på her, det tror jeg Hamren også har forståelse for, det dukker opp alternativer for både spillere og trenere men har man kontrakt så må man holde seg til det.

Noe annet er om Sverige er så grådige at de kan tenke seg å vente til 2010 for å få en landslagstrener med CL erfaring gratis istedenfor for 3,5 mil, skal jo bare mangle da at Jønsson er opptatt som norsk landslagstrener.....
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 30.10.2009 20:31    Post subject: Reply with quote

Mange her inne glemmer helt at vi snakker om svensker. Gi meg en Frosting eller en Skotte anyday ift. å betale for seg................Svensker er ganske enkelt grådige/ flinke forhandlere( som man ser det)
Uansett er det en viss "fare" for at spillet for galleriet bare har begynt. Om Hamrén IKKE vil skrive under lengre enn ut 2010 er det RBK som sitter med svarteper. Det beste hadde nå vært å plusse på Hamréns lønn betydelig, sikret oss ny kontrakt med EH som strekker seg til 2013. Vil han ikke det, må klubben rett og slett krype tilbake til forhandlingsbordet. Jeg tipper det er nettop det svenske fotballforbundet ønsker..........
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.10.2009 20:57    Post subject: Reply with quote

Benoni Hartvich wrote:
Peter Storey wrote:

Det är märkligt att Brakka inte informerar sig om rättsläget innan de går ut i massmedia och i princip pratar strunt om innebörden av kontraktet.
De har ju en egen advokat som de brukar anlita. Har de inte haft råd till att ringa till honom?

Peter Storey wrote:

Jag kan inte se att jag har tagit fel på något ännu sä självförtroendet är på topp.
r

Vil vel påstå at påstanden om at Brakka prater "strunt" om kontrakten ikke er 100% riktig. Brakka var vel bedre orientert om rättsläget enn både du og Makrell?

Har du ännu inte förstått att rättsläget aldrig testades i detta fall.
Det jag diskuterade var fallet att Hamrén ensidigt bröt kontraktet och
vilket skadestånd som då skulle utgå.

Som den gentleman han var så sa han att han respekterade kontraktet om inte SvFF och RBK kom överens om att avsluta det. I detta fall kan RBK begära vilken summa som helst - tex 100 milj - som inte har med rättsläget att göra.

Denna distinktion är kanske svår att förstå om man är postbud(?). Men du kan väl gå en facklig kurs?
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 30.10.2009 21:07    Post subject: Reply with quote

Skal vi plutselig stole på svenske aviser?
Jeg gjør ikke det..

3,5 millioner liksom, det er nok heller det svff var villige til å gi mens Rosenborg Ballklub sto fast ved en pris rundt 10 millioner.
3 ganger mer..

Da er det heller ikke rart at de kommer med uttalelsen; "- Tyvärr kan vi konstatera att parterna står allt för långt ifrån varandra för att det ska kunna öppnas en möjlighet för Erik Hamrén att bli vår näste förbundskapten"
-----------------------------------------------------

Mikael Dorsin: "Bra för oss, men väldigt tråkigt för Sverige"

Förbundet nobbade Rosenborgs pris: Tror inte vi är snåla

- Rune var forut for sin tid.

Last edited by Ballahl on 30.10.2009 21:08; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.10.2009 21:07    Post subject: Reply with quote

Fast Verdalingens utsände inte förstod det så var det väldigt viktigt och huvudbudskapet vid presskonferensen att "jag respekterar kontraktet". Då fick RBK övertaget. Hade Hamrén sagt att hade bestämt sig för att ta jobbet i Sverige så hade Lagrell kunna skita i RBK, som hade fått nöja sig med att fylla på frimärkskassan. SvFF hade då kunnat säga: Ni får 1 milj eller så får ni stämma Hamrén.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 30.10.2009 21:20    Post subject: Reply with quote

RBK har opptrådd redelig og korrekt i forhandlingen og krevde kun 4 mill svenske kroner for å løse Hamrén fra kontrakten. Jeg kunne jo nesten ha løst han ut for den latterlige lave summen:) Jeg tipper at "skådestandet" ikke ville ha ligget vesentlig lavere enn dette.

At svenskene ikke var villige til å bla opp 3,5 mill NOK for Hamrén er jo flott for oss. Men klandre ikke RBK denne gangen, rett heller blikket mot klovnen Lagrell.

Jeg tror ikke Erik er så skuffet at han går mot sine egne prinsipper og verdier og bryter kontrakten nå. Det er vel kanskje det Lagrellen håper på. Skal isåfall bli en artig rettsak:)
ssjovold
Proff

PostPosted: 30.10.2009 21:23    Post subject: Reply with quote

Svenskene har faktisk fått med seg at Janne Jönnson er het kandidat for Norge-jobben:

http://www.fotbollskanale...ommentarer

http://www.fotbollskanale...an_jonsson
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.10.2009 21:24    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Skal vi plutselig stole på svenske aviser?
Jeg gjør ikke det..

3,5 millioner liksom, det er nok heller det svff var villige til å gi mens Rosenborg Ballklub sto fast ved en pris rundt 10 millioner.
3 ganger mer..

Da er det heller ikke rart at de kommer med uttalelsen; "- Tyvärr kan vi konstatera att parterna står allt för långt ifrån varandra för att det ska kunna öppnas en möjlighet för Erik Hamrén att bli vår näste förbundskapten"
-----------------------------------------------------

Om det stämmer att RBK begärde 10 milj och SvFF erbjöd 3.5 milj (en årslön) så är det inte omöjligt att Hamrén blir förbannad och bestämmer sig för att ta förbundskaptensjobbet med resultat att RBK får frimärkskassan påfyld.

Mikael Dorsin: "Bra för oss, men väldigt tråkigt för Sverige"

Förbundet nobbade Rosenborgs pris: Tror inte vi är snåla
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.10.2009 21:32    Post subject: Reply with quote

ssjovold wrote:
Svenskene har faktisk fått med seg at Janne Jönnson er het kandidat for Norge-jobben:

http://www.fotbollskanale...ommentarer

http://www.fotbollskanale...an_jonsson

En pikant sak är att ordföranden i Landskrona, som sparkade Jönsson, sitter i arbetsgruppen som jobbar med att utse förbundskaptenen. Han har kanske inte så stor tro på Jönsson.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 30.10.2009 21:48    Post subject: Reply with quote

Det er begrepsbruken vi har vært uenige om. Jeg synes heller ikke Hamrén var tydelig nok på at han vil fullføre kontrakten med RBK på pressekonferansen. For meg var det en eneste lang jeg har fått tilbud om drømmejobben, så hjelp meg å få tatt den-tale. Derfor føler jeg meg ikke helt trygg på at han tar et nei for et nei heller, og kanskje trygler om at partene må møtes igjen. I så fall ser jeg ikke den helt uriktige tolkningen verken av pressekonferansen eller begrepet å bryte kontrakten. I Storeys tolkning kan man jo heller ikke snakke om at trenere har fått sparken når partene har blitt enige om å avslutte forholdet før kontraktstiden selv om det oftest er en helt vanlig benevnelse.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.10.2009 22:06    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
I Storeys tolkning kan man jo heller ikke snakke om at trenere har fått sparken når partene har blitt enige om å avslutte forholdet før kontraktstiden selv om det oftest er en helt vanlig benevnelse.

I dessa fall får tränarna i realiteten sparken men parterna kommer överens om en formell överenskommelse om att avsluta kontraktet. Det känns väl bäst för båda parter.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 133, 134, 135 ... 173, 174, 175  Next
Page 134 of 175

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb