| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 28.10.2009 21:21 Post subject: |
|
|
Hvorfor må de sende sånt samtidig med at NRK sender House? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 28.10.2009 21:33 Post subject: |
|
|
| hahaha... tv2's ekspertkilde: MINI!! forresten bare svada, ingenting nytt.. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 28.10.2009 21:37 Post subject: |
|
|
Ja ja satser uansett på at House er bedre underholdning  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 28.10.2009 21:44 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | VG konstaterer at dette er tredje gang på 24 år at Lagrell henter landslagssjef i Norge:
I 1985 ble Olle Nordin hentet fra Vålerengen av assisterende generalsekretær Lagrell.
I 1990 ble Tommy Nilsson hentet fra Tromsø av generalsekretær Lagrell.
I 2009 blir Erik Hamrén hentet fra Rosenborg av president Lagrell. |
what!? Har han vært sjef hele livet sitt? Det forklarer den arrogante oppførselen. For å klare å holde på makta så lenge må man være usympatisk. |
|
| Back to top |
|
 |
SLOGUM Senior
|
Posted: 28.10.2009 21:46 Post subject: |
|
|
http://msn.tv2sporten.no/...79507.html
Om det stemmer at Hamren har presset ledelsen for å få gå.... er det jo ikke opp til klubben og forbundet som han har sagt... Og da mener jeg det er det samme som å bryte kontrakte.. .Stikk du Hamren, begynner å bli lei surmulinga de.. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.10.2009 21:58 Post subject: |
|
|
| Rocky83 wrote: | | what!? Har han vært sjef hele livet sitt? Det forklarer den arrogante oppførselen. For å klare å holde på makta så lenge må man være usympatisk. |
Han blev fotbollsledare redan som 14-åring. 2002-2006 var han landshövding i Kronobergs län, Växjö med omgivning (chef för fylke). Lagrell är en god och glad smålänning och jag har aldrig hört tidigare att han skall vara arrogant eller osympatisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.10.2009 22:01 Post subject: |
|
|
Nei, han er jo svensk. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.10.2009 22:04 Post subject: |
|
|
Sukk, Peter...
Her inne går det jo ikke engang an å kritisere Expressen eller Lagrell uten at du kommer stupende til Sveriges unnsetning, med sikre kilder på at de og han egentlig er både potensielle fredsprisvinnere og europamestere i hurtigsjakk og benkpress alle sammen.
Hvor smålandsk sympatisk Lagrell enn måtte ha vært før: det han, som representant for SvFF, driver med nå for tida fins det et godt ord for. Det ordet er "arrogant". Som Michel Platini på speed. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.10.2009 22:51 Post subject: |
|
|
| Jeg blir forbannet om klubben lar Hamrèn grine seg ut av sine forpliktelser til oss, gjør som Bayern München gjorde angående Hargreaves og Ribery, på tide å vise litt baller og ikke gi inn bare for at Hamrèn begynner å sutre. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.10.2009 22:55 Post subject: |
|
|
Zappi, förövrigt har vi en med mästerskapsmedaljer i bänkpress i grannbyn Simrishamn, 155 kg Johnny Wahlqvist med över 250 kg i bänkpress.
Någon kandidat som" har gjort mer för freden" än Obama tror jag inte finns i Sverige. Heller inte finns det någon som har chans mot min stora idol i schack, Magnus Carlsen.
http://www.aftonbladet.se...e105527.ab |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 28.10.2009 23:40 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner ikke hva Mini snakker om. Har ikke han vært fotballspiller? Har ikke han opplevd, som alle andre fotballspillere på hans nivå, å være ønsket av andre klubber, klubber han skulle ønske han kunne dra til der og da, men så har hans nåværende klubb dratt frem kontrakten hans og krevd en pengesum om han skal slippes, eventuelt bare tvinge ham til å bli i den klubben?
Det er jo AKKURAT det samme med Erik Hamren, bare at han er trener, og ikke spiller.
Hvorfor skal trenere behandles annerledes enn spillere? Hvorfor kan Hamren først få lov til å nekte Sapara å dra, før så å deretter kreve å selv få dra hvor og når han vil?
(beklager knotete formuleringer..) |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 28.10.2009 23:45 Post subject: |
|
|
| Hovedforskjellen ligger nok i at Sapara i utgangspunktet alltids kan dra i neste overgangsvindu, mens det for Hamrén ikke er sånn at det åpner seg en landslagsjobb i Sverige hvert halvår. Men jeg er enig i prinsippet om at det er likheter mellom de to sakene. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 28.10.2009 23:48 Post subject: |
|
|
176 cm og 155 kg tung... haha, han gjør i alle fall BMIen sin (50,0) til skamme som toppidrettsutøver Go, Johnny, go! _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 28.10.2009 23:49 Post subject: |
|
|
Ingen som vil ha Sapara nå.
Sapara hadde(har) kontrakt, Hamren har kontrakt. Bratseth og Mini sa, angående Sapara, og alle andre lignende tilfeller, at Sapara bare fikk tåle det og håpe om at noen ville ha ham også i neste vindu. Men nå, når det er en trener, oppfører de seg totalt annerledes. Jeg skjønner det ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 28.10.2009 23:57 Post subject: |
|
|
Det er jo ingen forskjell mellom Hamren-saken og Sapara-saken, all den tid vi godtar premisset at det enkelte mennesket har spesifikke preferanser for hvor han kan tenke seg å jobbe. Det er jo ikke som om ingen hadde villet ha Hamrén som trener om et år, selv om han ikke fikk akkurat den jobben han ville ha. Ditto Sapara.
Jeg ser ingen grunn til at trenere skal behandles noe annerledes enn spillere med tanke på kontrakter og overganger, de har forskjellige, men sammenlignbare roller i den samme økonomien, og burde som sådan ha like plikter og rettigheter.
Sånn jeg ser det, er en "overgangssum" på fem millioner for Hamrén en ren vits, vi snakker om en av Skandinavias heteste trenere for øyeblikket, og han burde ikke være tilgjengelig for under 20 millioner, hvis spiller- og trenerpriser skulle ha noen sammenheng.
Dette er kun et tidsspørsmål, tror jeg. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 29.10.2009 00:11 Post subject: |
|
|
prinsipiellt er jeg vel enig i at sapara og hamren sakene er like. Men selv om Sapara er en nøkkelspiller, kan man spørre seg hva som er værre for laget; en utilfreds Sapara eller en utilfreds Hamren.
Nå tror jeg faktisk framdeles at Hamren vil være profesjonell, samt komme seg over skuffelsen uten nag hvis RBK sier nei. Men at konsekvensene for laget er større i Hamrens tilfelle enn Sapars er helt klart (se f. eks. på seriemesterskapet i år) _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.10.2009 01:51 Post subject: |
|
|
| Hva vil det tjene Hamrèn å ikke gjøre en ordentlig jobb med Rosenborg? Han får sparken neste år halveis inn i serien og den svenske landslagsjobben opptatt av noen andre og med en kraftig ripe i lakken ovenfor andre klubber. Hamrèn og Rosenborg sine intresser vil være det samme hvis Hamrèn ikke får lov til å dra. Ingen grunn til å ha store bekymringer for en sur trener. Det er fakta ingen forskjell på Sapara saken og Hamrèn prinsippielt og jeg er veldig fornøyd med hvordan ledelsen håndterte Sapara saken og håper jeg vil bli fornøyd med hvordan ledelsen etter Hamrèn saken. For at jeg skal være fornøyd så kan 2 ting skje, Hamrèn fortsetter eller at SvFF betaler en sum som er over 20 millioner og hvis dem vil være vanskelig at vi svarer med å kjøre hele greie i retten. Hvis Hamrèn forsvinner så forventer jeg også at arbeidet med å finne en erstatter er grundig og at en ikke bare nøyer seg med å vurdere det navnene som dukker opp på brakka ved første øyekast ,men at en har en grundig prosess og at en gjerne søker råd hos ekspertise som Torbjørnsen og andre. |
|
| Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 29.10.2009 08:28 Post subject: |
|
|
Legger merke til at mange sympatiserer med Hamrén i dette tilfellet.
Som recon sier, så sliter jeg med å skille disse sakene. Greit Åge vingla litt mer, men han hadde gjort en kanonsesong med RBK(samme som svensken) røk ut fra CL mot en av de beste Deportivo-årganger knepent(svensken røk mot karabak elns).. Åge ble nærmest tildelt nakkeskudd, mens vi skal hylle svensken som skulle bruke tid på å bygge noe stort.. Like stor løgner og sviker i mine øyne |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 29.10.2009 08:46 Post subject: |
|
|
| Halvorsen87 wrote: | | Bratseth og Mini sa, angående Sapara, og alle andre lignende tilfeller, at Sapara bare fikk tåle det og håpe om at noen ville ha ham også i neste vindu. |
Nemlig. Trenere har vindu hele tida.
Stå på krava, RBK! _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.10.2009 08:47 Post subject: |
|
|
Sent i går kveld tok Det svenske fotballforbundet kontakt med Rosenborgs daglige leder Nils Skutle. Nå går det mot flere møter.
(...)
Det var ikke den omstridte presidenten Lars-Åke Lagrell som ringte, men Lasse Richt, mannen som er ansvarlig for de svenske landslagene - kalt «landslagssjef» i Sverige.
- Det er vel unaturlig for Lagrell å håndtere saken. Han tar seg av showet, så får andre ta resten, sier Skutle.
Les mer: Rosenborg-Skutle fikk Sverige-telefon |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 29.10.2009 09:06 Post subject: |
|
|
Jaja, da ryker vel Hamrén da...  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 29.10.2009 10:27 Post subject: |
|
|
| Det som er tydelig er at Skutle ikke har gitt opp håpet, enda. |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 29.10.2009 10:41 Post subject: |
|
|
Biter meg merke i at de foreløpig ikke ringte for å forhandle sum:
| Quote: | | - Jeg fikk en kort telefon fra Sverige sent torsdag kveld der de spurte om de kunne ta kontakt med Erik Hamrén, og vi var enige om at vi skulle snakkes mer i dag torsdag, sier Nils Skutle til RBK.no. |
Det er nok uansett bare et spørsmål om tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.10.2009 10:47 Post subject: |
|
|
| De skickar nog någon till Trondheim när det blir riktiga förhandlingar. Antagligen Lasse Richt - också kallad fänrik Richt - och chefsjuristen Krister Malmsten. |
|
| Back to top |
|
 |
|