| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ssjovold Proff
|
Posted: 28.10.2009 17:45 Post subject: |
|
|
virker på meg som at han vil trene RBK og være Forbundskapten. Ja takk begge deler. Noe som betyr at hvis Hoftun og Skutle tvinger Hamren til å bli, så vil han akseptere det. CL er jo ikke en dårlig erstatning, tror nå jeg, da!
Og å ikke fått ønsket sitt oppfylt med en gang eksistensiellt sett betyr jo ikke at mannen vil for alltid og i all framtid være bitter, lei, grinete og ikke komme til å gjøre en bra jobb med RBK. Mannen er ikke så gammel, og om 4 år kan det godt hende at Sverige ser seg etter en ny forbundskapten! _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 28.10.2009 17:52 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | "Svakheten" er denne dillingen hans på pressekonferansen. I stedet for å snakke i klartekst som en mann, lar han det skinne gjennom hva han vi luten å si det rett ut, og i tillegg skyver han alt ansvart over på klubb og forbund. "Dette er mellom RBK og SvFF." |
Det jo er mellom RBK og SvFF! mitt inntrykk er dessutan at han har valget mellom to attraktive jobbar som han gjerne ser at han neste år, men at han svenskejobben står litt høgare i kurs, og det har han vel sagt ganske klart. Blir litt for drygt å kalla han veik berre fordi han bruker litt meir forsiktige ord enn ein kanskje kunne foretrekka.
| Quote: | | Hvordan han agerer om han må bli? Det er da ikke knyttet NOEN som helst spenning til overhodet. Hamren er en CV-bygger, ingen brønnpisser. Han har for ryktets skyld ikke "råd" til annet enn å gønne på videre til kontrakten går ut. Er jo det imaget han er bygd på. |
Trur heller ikkje det blir noko problem. Meiner berre at det einaste han har krevd av spelarar som var i liknande situasjonar, var at dei aksepterte eit nei frå klubben, og gav alt for Rosenborg både under og etter overgangsspekulasjonar. Han er ingen hyklar før han bryt med dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.10.2009 17:56 Post subject: |
|
|
Vel, jeg syns han er veik, når han tar den løsningen der. Visst må RBK og SvFF bli enige, men han framstilte seg som dette gikk langt over hodet på lille ham...etter å snaut indirekte sagt hvordan han vil det skal løses.
Og for ordens skyld, RBK har jo nå sagt "nei", men det er utrolig hvordan man kan gjøre et nei umulig å gjennomføre. Det finnes flere måter å sabotere eller presse på for å få viljen sin enn høylytt syting i media.
Kommer langt med litt selvmedlidende hinting også. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.10.2009 18:00 Post subject: |
|
|
Mer nyheter från Sverige: RBKs anmälan har skickats till fel instans. Den skulle rätteligen ha skickats till FIFA. Lagrell: Det visar att de inte kan regelverket.
http://www.fotbollskanale...el_instans |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 28.10.2009 18:04 Post subject: |
|
|
| Planen er vel at den skal gå fra UEFA til FIFA? RBK har forholdt seg til sin "fagforening", som er ECA. Kursen derfra er det slett ikke sikkert at det finnes noen presedens på. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.10.2009 18:09 Post subject: |
|
|
| Lagrell har nog checka med sin chefsjurist som han har satt på ärendet. Jag kommer i håg när United klagade på Real Madrid när de angiveligen skulle ha förhandlat med den kontraktsbundna Ronaldo så var det till FIFA klagan gick. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 28.10.2009 18:14 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Vel, jeg syns han er veik, når han tar den løsningen der. Visst må RBK og SvFF bli enige, men han framstilte seg som dette gikk langt over hodet på lille ham...etter å snaut indirekte sagt hvordan han vil det skal løses. |
enig i din tolkning av pressekonferansen og Hamréns uttalelser, men tror ikke det er et resultat av kynisk spill eller skjær egoisme eller noe i den duren. Han er tydelig og forståelig fristet av en retur til Sverige og familien, og jeg tror han inntok dette mellomstandpunktet fordi det ble for vient å forholde seg til. Han trekker seg unna og lar andre ta avgjørelsene.
Veikt? Ja. Sympatifremkallende? Ja. Ingen grunn til å dømme han, sålenge han ikke farer med løgn eller altfor tomme ord. Han er utpreget en mann av følelser. Og slike er vel som regel litt "veike" |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 28.10.2009 18:21 Post subject: |
|
|
Skal vi ansette noen som blir for alltid og er lojal til RBK, så må vi ansette Kåre Ingebrigtsen og Ola by Rise (Kåre har som uttalt ambisjon å bli hovedtrener for RBK). Og det er det ingen her som ønsker, ser det ut til. Og dermed vil man få trenernomader. Hamren (og Hareide etterhvert) er av den ulla. Det at RBK fikk skrevet en bra kontrakt med Hamren for å få igjen godt med penger er et varp fra brakkas side, men det rokker ikke ved at Hamren ville vært her på lånt tid uansett hvordan du snur og vender på det. _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.10.2009 18:22 Post subject: |
|
|
| Jag föredrar "veka" män framför macho dito. Jag tycker att Hamrén har kommit fram till en juridisk och moralisk bra lösning. Han respekterar kontraktet, men om de två som slåss om honom kommer överens om att avsluta kontraktet så blir han svensk förbundskapten. Det är förståeligt att han vill byta från skandinaviens bästa klubbjobb till skandinaviens bästa landslagsjobb. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.10.2009 18:23 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke du skjønner helt hva jeg mener. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 06 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 28.10.2009 18:24 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Veikt? Ja. Sympatifremkallende? Ja. Ingen grunn til å dømme han, sålenge han ikke farer med løgn eller altfor tomme ord. Han er utpreget en mann av følelser. Og slike er vel som regel litt "veike" |
Merkelig nok viser det seg ofte at folk som har evne til å vise følelser er de sterkeste når det virkelig røyner på. Jeg har inntrykk av at Hamrén er den typen, altså sterk når det gjelder. Men tiden vil vise. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 28.10.2009 18:30 Post subject: |
|
|
Har nesten ikke gjort annet enn å tenke på trenersituasjon til RBK de siste dagene. For første gang i mitt liv har jeg hørt på radio bare for å høre på radio og ikke fordi jeg sitter i en bil. Litt sykt å tenke på.
Det som nesten er aller værst/sykest er at jeg også ofte får et bilde av en puddel på hjernen... _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 28.10.2009 18:30 Post subject: |
|
|
| ode wrote: | | Merkelig nok viser det seg ofte at folk som har evne til å vise følelser er de sterkeste når det virkelig røyner på. Jeg har inntrykk av at Hamrén er den typen, altså sterk når det gjelder. Men tiden vil vise. |
Jeg har samme inntrykk og derfor "veik" i gåseøyne. Jeg oppfatter Hamrén som en som er villig til å ofre ekstremt mye for å oppnå det han ønsker, jf kosthold, trening, attityd. Samtidig, når hjertet er drivkraften vil han alltid være svak for det som måtte påvirke følelsene hans, på godt og vondt. ..Dette ble i overkant mykt. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.10.2009 18:36 Post subject: |
|
|
| toki wrote: | Har nesten ikke gjort annet enn å tenke på trenersituasjon til RBK de siste dagene. For første gang i mitt liv har jeg hørt på radio bare for å høre på radio og ikke fordi jeg sitter i en bil. Litt sykt å tenke på.
Det som nesten er aller værst/sykest er at jeg også ofte får et bilde av en puddel på hjernen... |
Ja, det där sistnämnda tyder på att du är allvarlig sjuk.  |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 28.10.2009 18:42 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | Mer nyheter från Sverige: RBKs anmälan har skickats till fel instans. Den skulle rätteligen ha skickats till FIFA. Lagrell: Det visar att de inte kan regelverket.
Var det ikke Lagrell som skulle holde kjeft fra nå av? Han er vel ikke den som skal skrike høyest om hva som er rett kotyme nå for dagen.
Når det er sagt, så kan det virke som denne saken vil skape presedens framover, kanskje vi får en Hamrèn-dom? Som sagt tidligere så vil jo FIFA at trenere skal behandles likt med spillere ift kontrakter, en "avtale" SvFF visstnok har sagt seg enige i. Mulig Lagrell ikke kan regelverket hur mycket som helst likevel? |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.10.2009 19:03 Post subject: |
|
|
På TV2 Text-tv (jada, noen av oss leser faktisk der ennå, også) stod han sitert på at "Det ikke blir aktuelt for meg å dra opp igjen til Trondheim for å forhandle. Vi skal sende noen de ikke kjenner igjen i stedet."
Jaggu sa jeg mann som vil røyke fredspipe, gitt. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 28.10.2009 19:11; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.10.2009 19:06 Post subject: |
|
|
Hehe det siste der var vel sagt i en humoristisk tone.
At han ikke ville risikere å tulle det til igjen ved å dra hit, og ikke ville sende noen som journalister kunne kjenne igjen
Jeg tok det som humor ihvertfall  |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 28.10.2009 19:38 Post subject: |
|
|
| Han klarer bare ikke å holde kjeft han fotballpresidenten der borte i øst. Skjønner han ikke at mest sannsynlig for hver gang han åpner den sleive kjeften så øker prisen på Hamrén? Og at mindre vil Rosenborg forhandle? Han har virkelig ikke skjønt det, men er positivt for oss da:) |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 28.10.2009 19:42 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | Lagrell: Det visar att de inte kan regelverket.
|
Enig med Stano_11...
Idiotiske uttalelser i forhold til hvor steil de ønsker at RBK skal være på pris/kompensasjon og i verste fall evt om de i det hele tatt lar Hamrèn gå.
Bør jo få konsekvenser for Lagrell hjemme i Sverige... |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 28.10.2009 20:12 Post subject: |
|
|
Hvis ECA var 'feil' instans denne gangen, hvor gikk RBK da Ã…ge Hareide gikk til NFF? (Mulig de gikk rett til NFF...?)
Hvis ECA var involvert den gangen også, hva har eventuellt endret seg siden den gang? _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 28.10.2009 20:17 Post subject: |
|
|
ECA er ikke feil på noen måte, ettersom Rosenborg søkte råd og informasjon rundt situasjonen, og dette er ECA sin rolle.
At ECA setter Rosenborg i kontakt med UEFA er så måte bare en del av deres oppgaver. Dette gjør de i ut i fra at Rosenborg har en sak som kan gå til en dømmende instans. At Lagrell bruker dette til å si at Rosenborg ikke kan regelverket er nok en sleivete uttalelse fra en svensk klovn. Virker som de fleste fotballpresidenter er noen underholdende sulliker. Det er ihvertfall gøy å se på Sondre Kåfjord, og ikke noe mindre underholdningsverdi i Lagrell. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 28.10.2009 20:24 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | Mer nyheter från Sverige: RBKs anmälan har skickats till fel instans. Den skulle rätteligen ha skickats till FIFA. Lagrell: Det visar att de inte kan regelverket.
Skutle sitter i styret til ECA og vet nok nøyaktig hva som er korrekt fremgangsmåte.
At han bruker kontaktene sine i storklubbene (som er pisse lei av å bli overkjørt av nasjonale forbund) er selvfølgelig kun taktikk. Skutle har full kontroll her. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.10.2009 20:45 Post subject: |
|
|
VG konstaterer at dette er tredje gang på 24 år at Lagrell henter landslagssjef i Norge:
I 1985 ble Olle Nordin hentet fra Vålerengen av assisterende generalsekretær Lagrell.
I 1990 ble Tommy Nilsson hentet fra Tromsø av generalsekretær Lagrell.
I 2009 blir Erik Hamrén hentet fra Rosenborg av president Lagrell. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.10.2009 21:16 Post subject: |
|
|
| Tommy Svensson inte Nilsson. |
|