English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trener 2010
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sølve
Rutinert

PostPosted: 27.10.2009 18:55    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Fordelen med Hareide er at han i alle fall er en billig løsning. Koster vel bare 30 sølvmynter.

Haha! Bra den.

---
Me bør sikta høgare enn Hareide, ærleg talt. Ein ting er november 2003, men han har aldri vist spesielt gode resultat på sikt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 19:07    Post subject: Reply with quote

Jeg er rimelig sikker på at Nils Skutle etter det han har sagt om den svenske fotballforbundssjefen Lagrell aldri vil ansette Hareide igjen.

Til de av dere som ikke vil ha igjen tidligere trenere fordi det er så "kjedelig" kan jo kontemplere over at det ville utelukket en viss Eggen både en og to ganger. Og Eggen funket jo rimelig bra etterhvert.
m1chael
Senior

PostPosted: 27.10.2009 19:16    Post subject: Reply with quote

Hadde vært spennende å se hva Laudrup kunne ha utrettet hvis Hamren forsvinner. Han ønsker noe som Rbk ønsker, nemlig stabilitet og TID. Er dog usikker på hans tidligere meritter.

Hareide er for meg helt uspiselig. Det skyldes sist eksit med RBK, og ikke minst resultater med landslaget.

Sollied...tja kanskje det, men er noe skeptisk. Har ikke inntrykket av at han er særlig motivert til å komme tilbake til bartebyen.

Edit: Skriveleif ++

Last edited by m1chael on 27.10.2009 19:18; edited 1 time in total
Back to top
kek
Proff

PostPosted: 27.10.2009 19:18    Post subject: Reply with quote

For Rosenborg sin del så er det dårlig timingen med Trond Sollied som trener. Og alt dreier seg om timing i fotball.
Hareide er ikke velkommen tilbake.

Jönsson er en selvskreven kandidat. Men jeg håper de klarer å overraske med en ny og spennende trener utenfor Norge.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 19:25    Post subject: Reply with quote

Mitt förslag: Bjud Jönsson till Vaernes på kaffe. Han har kontrakt men en liten kaffekopp gör nog inget.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.10.2009 19:28    Post subject: Reply with quote

m1chael wrote:
Hadde vært spennende å se hva Laudrup kunne ha utrettet hvis Hamren forsvinner. Han ønsker noe som Rbk ønsker, nemlig stabilitet og TID. Er dog usikker på hans tidligere meritter.

Hareide er for meg helt uspiselig. Det skyldes sist eksit med RBK, og ikke minst resultater med landslaget.

Sollied...tja kanskje det, men er noe skeptisk. Har ikke inntrykket av at han er særlig motivert til å komme tilbake til bartebyen.

Edit: Skriveleif ++

CVen til Laudrup er mildt sagt strålende forutenom i Russland ,men han gjorde en meget god jobb både i Brøndby og Getafe. Kan vi få han inn så kan vi bare sende Hamrèn med første fly til Sverige.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 20:11    Post subject: Reply with quote

Spennende navn slik jeg ser det:

Norske:
- Trond Sollied (men er han mentalt ferdig med større ligaer?)
- Jørn Andersen

Svenske:
- Jan Jönsson (men syns ikke vi bør tappe de farligste motstanderne våre for ressurser)

Danske:
- Michael Laudrup (det mest spennende valget blant skandinaviske trenere)
- Morten Olsen (må vel vente til etter VM er ferdig, og da blir neste sesong muligens ødelagt)

Utenfor Skandinavia:
- veldig mange, om man starter å sondere, og med unntak av Laudrup, kanskje det beste for klubben, da vi sårt trenger innspill fra en annen fotballkultur

Nei, nei og atter nei (blant trenere som har vært nevnt i media):
- Ståle Solbakken (for dårlig)
- Kåre Ingebrigtsen (for tidlig, må imponere mer med Glimt først)
- Nils Arne Eggen (for gammel til å trene annet enn landslag)
- Drillo (feil fotballsyn og lite suksess med klubblag)
- Åge Hareide (for feig, og takler ikke store, viktige oppgjør)
- Ola By Rise (mest sannsynlig for dårlig, og må bevise noe først)
- Knut Torbjørn Eggen (takler neppe presset, og er neppe god nok)

Av de jeg ikke ønsker er jeg oppriktig redd for at både Hareide og Eggen er høyaktuelle. Jeg ser heller ikke bort fra at også Ola By Rise vil bli sterkt vurdert.

Det beste man kan gjøre er å invitere Jørn Andersen og Michael Laudrup til samtaler, sammen med et par aktuelle ikke-skandinaver.
Back to top
ssjovold
Proff

PostPosted: 27.10.2009 20:20    Post subject: Reply with quote

Michael Laudrup vil tenke langsiktig. Hvis vi ansetter ham, så tenker han Helt til det Danske Fotboldforbundet ber ham på kaffe.
Recon
Legende

PostPosted: 27.10.2009 20:22    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
This Is Anfield wrote:
Når Jönsson klarte å motivere Nannskog til å spille i Adecco, da klarer han å motivere Iversen til å spille CL.

Er selvsagt åpen for at jeg tar feil, og håper også det, da er Jönsson velkommen. Jeg bare har det inntrykket at han kan være litt for "snill" til å lede RBK... Selvfølgelig kun et vagt inntrykk da jeg ikke har noen indre kjennskap til Stabæk, og det kan godt hende Jönsson er like autoritær som Hamrén. Han er hvertfall en meget god trener.

Husker ikke når i sommer jeg leste/hørte det, men det ble sagt at pusen Jönsson ble en helvetes sinna tiger i garderoben, men aldri utenfor i medias syn. Men nå er jo ingen i tvil om hvem jeg har villet ha hit fra før vi fikk Hamren da... Wink

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 27.10.2009 20:25    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Svenske:
- Jan Jönsson (men syns ikke vi bør tappe de farligste motstanderne våre for ressurser)

???
Hva spiller det for rolle så lenge vi gjør det renhårig? Det er jo slik det fungerer. Så lenge vi ikke oppfører oss som svensker, er det vel fair.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 20:40    Post subject: Reply with quote

Mulig det er fair, men jeg mener det er bra å ha gode konkurrenter slik at RBK ikke får walk-over til seriemesterskapene. Det gjør oss også bedre rustet til å gjøre det bra i Champions League. Derfor er jeg generelt imot at vi tapper våre største motstandere for både spillere og trenere.
Back to top
olaola80
Senior

PostPosted: 27.10.2009 20:52    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hva Brian Laudrup driver med? Kanskje brødrene Laudrup hadde gjort seg på Lerkendal..
Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 27.10.2009 21:16    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per det var tull, olaola.

Michael Laudrup ville som tidlegare nemnt ha med ein klausul i ein eventuell kontrakt med Panathinaikos, at han kunne gå viss ein spansk klubb kom med tilbod. Han er eit svært bra namn, det beste eg kan koma på i alle fall, men ein slik klausul kan ikkje aksepterast frå RBK si side. Uansett vert det neppe aktuelt.

Og av ein eller anna grunn har eg sterke motforestillingar mot Jørn Andersen. Han har fått bra resultat, har erfaring frå høgt nivå og sikkert ein bra fotballfilosofi, men eg ser for meg at han ikkje ville ha passa inn i Rosenborg-miljøet. Kanskje seier det meir om meg og Rosenborg-miljøet enn om Jørn Andersen, men...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.10.2009 21:18    Post subject: Reply with quote

[Eggen] ønsker ikke å offentliggjøre hvem hans favoritt som mulig arvtaker er.

— Jeg har mine meninger, og dem skal sportslig ledelse få om de spør, sier Eggen.

Les mer: Bratseth ber RBK la Hamrén gå
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedley
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 21:20    Post subject: Reply with quote

Tipper Eggen vil ha By Rise.
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 27.10.2009 21:34    Post subject: Reply with quote

Mine tanker er at jeg håper Hamrén blir, om ikke det skulle skje er som med de fleste mitt førstevalg Jan J. Tror han passer utmerket i RBK, og er ikke redd for som en del at han ikke er autoritær nok. Han kan nok å si fra selv om han ikke går helt bananas under kampene.

Trond S. burde vi ikke prøve oss på selv om jeg vet at brakka gjør det. En klubb som RBK skal ikke behøve å gå ned på knærne for en trener 10 ganger når han så tydelig viser mangel på interesse. Dette alene burde være grunn nok til at RBK aldri spør denne mannen igjen.

Åge H. ønsker jeg heller ikke å se i RBK igjen. Tror ikke han er typen til å ta tak når det begynner å butte litt. Exiten han hadde taler heller ikke til hans fordel.

Nils A. har jeg ikke noe tro på ønsker seg tilbake for 2 - 3 år. Om han skulle ha energi nok så er nok det største problemet fallhøyden. Selv en legende kan feile, han er dyktig til å motivere, en ekstremt dyktig trener og hvem har sagt at en mann med så mye fotball ikke følger med tiden og har dannet seg nye ideer han kanskje vil teste ut? Er det noen som har fortusetninger for å følge med og oppdatere seg i fotball så er det norges beste trener gjennom tidene men fallhøyden er for stor og han fortjener å hvile og bare være en levende legende (men for en våt drøm med retur og ny suksess Very Happy)

Problemet er vel at vi har en veldig viktig C.L kvalifisering foran oss.... Økonomien er ikke bedre enn at vi trenger å komme til gruppespillet for å få økonomisk frihet. evt må pr spillere selges for 40 - 60 millioner til sammen og veldig lite går da med til kjøp av dyre spillere..... En så viktig kvalifisering favoriserer de to trenerne jeg ikke ønsker tilbake da RBK ledelsen nok heller satser på noen de kjenner til og vet hva står for enn å satse nytt og spennende.

Skulle vi kvalifisere oss med Trond S. er han den første til å gå når han på nytt får oppmerksomhet fra utlandet. Med Åge, tror jeg ikke mulighetene er særlig store for at vi kommer til gruppespillet.

Problemet vårt er at vi er så store at kvalitetstrenerne vi skaffer oss/uvikler blir høyaktuelle for landslag eller større klubber, men vi er ikke store nok til at de velger å bli Sad Derfor er det beste å skaffe en dyktig trener som har opplevd det meste, fortsatt har suksess og egentlig bare ønsker å være på samme sted en stund da han er lei av starte på nytt for n'te gang, men å finne denne treneren blir som å finne den berømte nålen. All logikk tilsier derfor at pga av klubbens økonomiske situasjon og c.l. kvalikk så ser brakka bare 3 alternativer, Jan. J, Trond. S. og Åge. H.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 27.10.2009 21:48    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Mulig det er fair, men jeg mener det er bra å ha gode konkurrenter slik at RBK ikke får walk-over til seriemesterskapene. Det gjør oss også bedre rustet til å gjøre det bra i Champions League. Derfor er jeg generelt imot at vi tapper våre største motstandere for både spillere og trenere.

Jeg er enig med deg at det er bra med gode konkurrenter, men det er imo ikke et argument for å hente en svakere trener enn vi potensielt kan. Og er spilleren en ener, lar vi ikke ham være heller. Å hente for å hente - nei, hente det vi trenger - ja.

Back to top
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 27.10.2009 22:02    Post subject: Reply with quote

Hamren har kanskje mange av sine styrker utenfor selve kampsituasjonen, men likevel er det vanskelig å argumentere mot resultatene hans. Strengt tatt er det vel en slik visjonær trener som kan bygge en klubb vi trenger. Jeg er litt redd at dette kan sette oss et stykke tilbake. Høgmo gjennomførte på mange måter en liten revolusjon som vi har nytt av helt frem til i dag. Nå har mange av de gode grepene Høgmo gjorde blitt gradvis fjernet(talentspeider, treningslab), det er svært synd. Men ved å ha Hamren i sjefsstolen har vi fått innført en del nye momenter i form av fokus på kosthold og mentalitet.
Jeg tror forsåvidt ikke at en Sollied, Hareide eller Jønson nødvendigvis vil svekke oss på kort sikt, taktisk er de på høyde med Hamren. Men hvor vil vi være om 3-4-5 år?Jeg er litt redd for at ingen av disse har visjonene til en Høgmo, Hamren, eller genialiteten til en Nils Arne Eggen. Vi trenger den X-faktoren for å igjen bli en klubb som skiller seg ut i mengden. Så lenge vi har en uerfaren sportsdirektør som forsåvidt gjør en god jobb, men heller ikke skiller seg ut som spesielt visjonær eller nytenkende, så tror jeg vi er avhengig av en "total-trener" som Hamren for å kunne leve opp til klubbens målsetninger.

Når dette er sagt, det kan jo tenkes at en Hareide har et mer helhetlig syn på fotball enn det som kom frem sist han var her. Trond Sollied kan selvfølgelig ha plukket opp en del ting i sin tid ute i europa som gjør at han nå er en mer enn bare den beste Nils Arne Eggen-kopien. Sitter likevel litt med følelsen av at både Sollied og Hareide tilhører den gamle skolen hvor kosthold og vitenskapelig tilnærming til trening er fy-fy.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 22:18    Post subject: Reply with quote

Det er merkelig at Høgmo stadig vekk blir dratt fram som den store lagbyggeren og taktikkeren. Høgmo er en helt ok trener som innførte noen moderniseringer i apparatet rundt klubben. Men taktisk og som lagbygger er han knappest mer enn middels bra.

Sollied er en trener som har en cv som går utenpå Hamrens, Hareides, Solbakkens og Jonssons. Og kanskje er dette rette tidspunktet i karrieren for ta over et Rosenborg med muligheter til CL.

Og så var det sjuende far i huset da...
jadda
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 22:21    Post subject: Reply with quote

En ting er ihvertfall sikkert, og det er at det Hamrén har bygget opp knyttet til begrepet "Attityd" er totalt uforenlig med en tilbakekomst for personen Trond Sollied. Det er vel ikke først og fremst på grunn av manglende trenerferdigheter at han er uaktuell som landslagssjef... Ser ikke helt for meg hvordan han skal kunne ha den nødvendige autoriteten/troverdigheten i forhold til å holde "visse elementer" i spillergruppa i sjakk.
Hareide er jeg redd har litt av de samme utfordringene.

Når det gjelder Jan Jönsson, så tror jeg forsåvidt han kan være et bra valg, men jeg er redd for at han i likhet med gamle Eggen trenger et par år på å tilegne seg "rett" europakompetanse, dvs å lære å begrense seg i forhold til å sende alle mann i angrep.
Så da er vel spørsmålet om vi er villige til å la det skje... Jeg har ingen store problemer med det, dersom han kan vise seg å bli et langsiktig valg.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 22:22    Post subject: Reply with quote

Laudrup hadde vært spennende, synes også at det hadde vært morro å se hva Knut Torbjørn Eggen hadde fått til i en klubb med ressurser.

Men det som hadde vært spennende hadde vært en nederlansk trener, det finnes mange spennende treneremner som De Boer, Cocu, Koeman, Van Basten, Gullit... Lothar Matthaus er ledig... Bratseth har internasjonale kontakter, bruk dem..

Synes det er greit å la Jønsson være der han er... Sollied og Hareide bør ikke være 1. valgene nå.. Sollied er 4-3-3 mann, og RBK har ikke mannskap til det lengre... Malen for 4-3-3 er Barcelona, og en særdeles bevegelig midtbane... Hareide ? Var det uspiselig ?
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.10.2009 22:23    Post subject: Reply with quote

Måten Jönsson har bygget Stabæk tyder så absolutt på at han er visjonær. En annen trener som nok ikke er aktuell av andre grunner som har vist seg som en visjonær trener er faktisk Mons Ivar Mjelde, kanskje norges mest undervurderte trener. Jeg synes også trenere som Deila og Berg viser veldig lovende tendenser ,men er å rekne som alltfor urutinerte til å ta over Rosenborg på nåværende tidspunkt. Laudrup er den jeg håper aller mest på ,men jeg tror desverre at det blir vanskelig utenom det så håper jeg vi prøver oss på Jönsson. Det er uansett mange gode fisk i havet hvis Brakka giddere å se ordentlig.

Edit: Det er jo ikke et problem hvis vi mister treneren hvert på bakgrunn av suksess og at han drar videre. Problemet er når vi må ta til takke med en trener på et for lavt nivå og må bytte han ut hvert år. Hendelsene med Hareide og Hamrèn er gode grunner til klubben å bygge opp en sterkere sportslig ledelse innad i klubben og redusere trenerens makt og posisjon for å sikkre at nøkkelkompetanse i større grad er sikkret og ikke sitter på for få hoder.

Last edited by Keenoir on 27.10.2009 22:28; edited 1 time in total
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 27.10.2009 22:26    Post subject: Reply with quote

Mons Ivar Mjelde??? Da tar jeg heller perry og ullseth i tospann.
Back to top
blubbin
Rutinert

PostPosted: 27.10.2009 22:27    Post subject: Reply with quote

Det viktigste er at det ikke blir en såkalt "assistenttype".
Mye heller Hareide eller Sollied fremfor By Rise, Ingebrigtsen, Henriksen osv.
Det er sikkert noen som mener at "det er bedre å bli nummer fem med en amatørmessig trener enn å vinne serien med Hareide, pga det han gjorde for seks år siden". Slikt idioti støtter ikke jeg, det viktigste er å få en mann som er best mulig rustet til å lede laget til suksess.
Ser at noen nevnte Solskjær. Jeg må LE! Da kan man like gjerne forfremme Ståle Stensaas til hovedtrener.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.10.2009 22:34    Post subject: Reply with quote

Tenk etter så har faktisk Mjelde en veldig passende CV iforhold til hva vi er ute etter. Jeg forstod aldri hvorfor Brann kvittet seg med Mjelde.

1. Bygget et bra angrepslag med riktignok bra med resurser over tid.
2. I likhet med Rosenborg så vil alltid en Brann trener være under et massivt press om resulater og prestasjoner.

Det betyr at Mjelde var i en veldig lik situasjon som oss og han håndterte det bra. Spørsmålstegnene rundt Mjelde går på talentutvikling og det å bygge et varig manskap. Samt å få utviklet et bra forsvarspill.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 163, 164, 165  Next
Page 6 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb