| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 26.10.2009 23:56 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | Jeg håper (som ace) at man er litt mer kreativ enn å bare se på gamle kjente og andre trenere i TL. Erik Hamrén selv var for eksempel et navn svært få her på forumet eller i miljøet i og rundt klubben trakk opp.
Det må da finnes andre alternativer enn Sollied, Hareide og Jönsson? Jeg har ikke all verden oversikt utover disse selv, men jeg hadde i hvertfall tatt en ringerunde til de som kanskje har det.
Jeg har forstått det sånn at Torbjørnsen hadde mye av æren for at Hamrén kom inn i bildet. Hvorfor ikke høre med ham eller andre ressurspersoner med kunnskaper utover landegrensene før man bestemmer seg? |
Det finns tränare i Sverige som är minst i samma klass som Jönsson och Jonevret, tex Nanne Bergstrand i Kalmar och Magnus Haglund i Elfsborg.
Båda med fleråriga succéer i allsvenskan. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.10.2009 00:00 Post subject: |
|
|
Glenn Hoddle er jo på sett og vis "Free agent." Sikkert mulig å lokke han bort fra dette akademiet sitt.
Nei, det var ikke et seriøst forslag! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 27.10.2009 00:07 Post subject: |
|
|
Det som hadde vært interessant er å se hvem Hamren ville foreslå om det kom til at han drar. Jeg ville ikke vært overrasket hvis han hadde nevnt Jonevret, som har gjort relativt brukbare ting med Molde... _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 27.10.2009 00:12 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Nanne Bergstrand i Kalmar |
Nei, nei og nei. Et klassisk eksempel på en trener som ikke vil passe inn. I Rosenborg skal vi ha en offensiv trener, basta. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.10.2009 00:16 Post subject: |
|
|
| Sykt å se at noen foreslår Juande Ramos. Han kommer fra en jobb i CSKA, der han antakeligvis mottok en årslønn ikke langt ifra Guus Hiddink - altså rundt 80 millioner kroner. Han ligger nok litt under akkurat det, men at hans forrige kontrakt ga han en årslønn på 50 millioner tviler jeg ikke på. Da han var i Tottenham hadde han, om jeg ikke husker feil, en femårskontrakt verdt 300 millioner kroner. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 27.10.2009 00:18 Post subject: |
|
|
| Bergstrand är väl den mest genombruddshissige tränaren i allsvenskan, så det förstår jag inte alls. Han har gjort ett fantastisk jobb med Kalmar och utvecklat båda svenska och utländska spelare som har sålts på löpande band utomlands: Bröderna Elm, Santin och Ingelsten. Kalmar har också spelat bra i E-cup. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 27.10.2009 00:21 Post subject: |
|
|
Kalmar har vel ikke vært i noe som helst gruppespill. Og bli slått ut i kval rundene er liksom ikke det store. Var det Debreccen som ble for sterke i år?
Og Bergstrand har rykte på seg for å være defensiv og kjedelig i stilen. Ikke har han noen spesielt god CV heller.
Synes heller vi skal fokusere på Sollied og Jonsson, bare skaff en av de så er jeg fornøyd. Forstår ikke all negativiteten rundt Sollied, har en CV som ingen andre aktuelle kandidater matcher. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 27.10.2009 00:37 Post subject: |
|
|
Med nordiska mått mätt har Kalmar spelat bra matcher i E-cup.
Bergstrand började med stark defensiv inriktning för att laget skulle överleva i allsvenskan. Har mer och mer utvecklat anfallsspelet, och i fjol formligen sprutade Kalmar in mål i allsvenskan. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 27.10.2009 03:10 Post subject: |
|
|
Hareide vil jeg ikke ha, han er fortsatt uspiselig for meg.
Til Sollied vil jeg gjerne si, - DÃ¥rlig timing dessverre!
Det RBK først bør gjøre det er å spørre de virkelige ressurspersonene i Norge, Torbjørnsen og Karlsen om råd.
Ellers så ser jeg på Jan Jönsson som det eneste alternative, men selv her er jeg usikker.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 27.10.2009 08:11 Post subject: |
|
|
Ã…ge Hareide:
-FÃ¥r alltid til gode resultater i klubbene
-dårlig offensivt spillemønster
-kort fartstid i hver klubb
Trond Sollied:
-sliten og en klar nedadgående kurve som trener
- bruker de samme spillerne om og om igjen(ala Eggen)
- ikke imponerende det han har prestert i det siste
Av to onder er nok Hareide best hvis man tenker på at RBK skal nå lengst.
Fantasien på Lerkendal er jo også dårlig, så det vil ikke overraske meg hvis det blir noen av disse to. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.10.2009 08:54 Post subject: |
|
|
| Jönsson er den eneste TL-treneren jeg kan tenke meg. Ikke veldig lyst på Sollied, men han har tross alt masse erfaring på høyt nivå. Hareide vil jeg overhodet ikke ha, trist kjeks. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 27.10.2009 08:55 Post subject: |
|
|
Velger en Hareide, vet en hva en får.
Januar: Ut i hundre, stake, stolte øyeblikk, statistikk i garderoben, vinne alt.
August: Lei, småsur, irriterer seg om Jamtfall som snakker i mobil, krangler med media.
November: Vingler. Tilbudet fra Norwich frister, men han sier han blir i RBK inntil han igjen ombestemmer seg. Ferdig etter elleve måneder i jobben.
Styr unna denne mannen!
For min del; Jönsson først, deretter Sollied. Spørsmålet er bare om én av dem får tilbud fra Semb og dermed blir utaktuell for RBK. Sollied tar nok RBK-jobben om han ikke får tilbud fra NFF, men jeg er ikke like sikker på om Jönsson gjør det samme. Altså; får Sollied landslagsjobben, kan vi stå med skjegget i postkassa - i alle fall når det gjelder de mest nevnte kandidatene. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.10.2009 10:09 Post subject: |
|
|
Kroksæter: – Ingen krise om Hamrén går
http://www.adressa.no/men...403848.ece
Av de tre ovennevnte er det bare en seriøs kandidat, og det er Jan Jönsson. Det vil være tidenes tilbakesteg om man atter vikler seg inn i gamle oppgåtte spor. Etter å endelig ha blitt bønnhørt om friske krefter utenfra med de resultatene det har ført med seg, håper jeg absolutt ikke at klubben tar to skritt tilbake.
Man må kunne spørre seg hva Hareide har å vise til av langsiktighet foruten jobben i Molde. Det virket dessverre ikke som om at han hadde noen langsiktig plan med RBK i 2003, gjennom først å ikke fortsette med Skammelsrud, men derimot en mye mer skranglete Ørjan Berg. Ingen unggutter ble gitt muligheten, og signeringene av Torjus Hansén og Vidar Riseth var ikke akkurat fremtidsrettede. Resultatene var gode, men man skal ikke undervurdere betydningen av at Eggens favoritter som viste klar negativ tendens i 2002 måtte ta et oppgjør med seg selv, rett og slett i kraft av at det kom en ny stemme på brakka.
Sollied er elev av den gamle Eggen-skolen, og vil bryte veldig med det nye fundamentet som er lagt. Jeg tror faktisk at hans livsstil og væremåte kan bli et problem for RBK om han får jobben. Dessuten har Sollied aldri lagt skjul på at RBK egentlig er "for lite" for ham. Mulighetene har jo ligget der tidligere også, men interessen har vært lunken. Det er også betydelig forskjell på å lede RBK i et årsengasjement hvor man bare skal føre tradisjonen videre, og det å faktisk ha ansvar for en mer langsiktig strategi.
Kandidatene er med andre ord ikke mange, og å få den eneste seriøse kandidaten kan bli vanskelig. Da må man atter se utenlands, men vi har dessverre sett en begynnende tendens til at sneversynet har begynt å prege innkjøpspolitikken i klubben igjen, og jeg har ikke tillit til at oversikten ute i markedet er like god som før, hverken på trener- eller spillersiden. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 27.10.2009 10:37 Post subject: |
|
|
| Kroksæther wrote: | | Flere kandidater? Jeg har vondt for å se hvem det skal være. (...) Ståle Solbakken lar seg neppe lokke fra København. |
Er det rart det er krig i verden. Hvem i all verden skulle ha noen interesse av å lokke Ståle Solbakken fra København?
Ellers er jeg helt enig med deg, kristobal. Det burde være lov til å håpe at en klubb med Rosenborgs ambisjoner evner å favne bredere enn VG og TV2 i jakten på ny trener, men jeg tviler dessverre på det. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 27.10.2009 10:49 Post subject: |
|
|
| Haha, Ståle S. Det må vel ha vært ironi fra krokens side..? |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 27.10.2009 10:53 Post subject: |
|
|
jeg hadde ikke hørt om Kong Hamren før han var aktuell for RBK. Regner med det finnes flere gode trenere i norden som ønsker å trene oss. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.10.2009 11:17 Post subject: |
|
|
Problemet er at brakka viser klare tendenser til tunnelsyn og blikket blir bare smalere og smalere. Jeg vil bli fornøyd med Sollied eller Jönsson selvom en også kan påstå at Sollied også har sviktet i utvikle noen klubber langsiktig og være en lagbygger. Først og fremst trenger vi en visjonær trener som har ambisjoner og en plan om hva han ønsker å bygge, det er her Hareide og Sollied sine kandidaturer ryker for dem aldri har bevist at dem kan bygge sine egne solide bygg i større klubber. Jönsson har bygget Stabæk, jeg synes også Nanne Bergstrand som Storey nevner virker spennede da han har bygget Kalmar.
Bra innlegg Kristobal  |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 27.10.2009 11:26 Post subject: |
|
|
Det verste som kan skje og som faktisk er mulig er at Ola By Riise kommer tilbake som hovedtrener i trespann med Henriksen og Jamtfall.
Da er vi tilbake til gutteklubben grei og RBK er akterutseilt nok en gang.
For gudsskyld ikke gjør den samme tabben igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 27.10.2009 11:41 Post subject: |
|
|
Mye god underholdning i denne tråden XD.
Uansett så er mine ønsker at vi får beholde den treneren som har bevist at han kan skape et europeisk spillermønster og et solid fundament, mye som solbakken gjorde i FCK.
1. Hamren
2. Jønsson
3. Sollied
4. Nordlie
5. Jonevret
6. Richard Walker
7. Bratseth
8. Hoftun
9. Skammelsrud
10. Keenoir
mine top 10.
Nevner ikke Hareide da jeg husker hvordan han forlot laget sist, med halvferdig jobb, og liker ikke det han har gjort med Norge. Han sier tin som ikke er sant, tøyer strikken og er like uspiselig som Vinny Jones i metall.
Ellers er det vel ingen tvil, ryker Hamren er Jønsson det Soleklart beste valget, PLUSS, han kan nok ta med seg et par forsterkninger fra stabæk. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Mowinckel Junior
|
Posted: 27.10.2009 12:17 Post subject: |
|
|
| La oss ansette moldegutten Solskjær! Det hadde vært noe det... |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.10.2009 12:21 Post subject: |
|
|
| Han er vel fra Kristiansund og jeg mener å ha lest at han var Rosenborg supporter som liten ( noen som vet? ). Hvis vi skal prøve noe urutinert og litt spennede så er han et soleklart valg da hans posisjon vil gi han nok autoritet til tross for litt lite erfaring. En god kandidat. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 27.10.2009 12:24 Post subject: |
|
|
Absolutt ikke en god kandidat!
Vi trenger en rutinert trener som kan løfte oss, ikke et eksperiment som kan(relativt stor sjanse) gå til helvete. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 27.10.2009 12:29 Post subject: |
|
|
Åge Hareide og Trond Sollied er gode kandidater, men det finnes sikkert andre. Kåre Ingebrigtsen er et spennende navn, men han er nok litt for fersk for Rosenborg, sier Løken
 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 27.10.2009 12:39 Post subject: |
|
|
En aktuell kandidat som ikke har vært nevnt hittil så vidt jeg kan se, er den tidligere belgiske landslagstreneren Franky Vercauteren. Han har hatt ok suksess som klubbtrener, lyktes ikke helt med landslaget, og er nå ledig på markedet.
Vet dog litt lite om trenerstil mm for å kunne se hvordan han evt. kunne passe inn på brakka.
Men han har i allefall 2 seriemesterskap med Anderlecht på CVn.. _________________ mvh HeXX
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 27.10.2009 12:45 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: |
Uansett så er mine ønsker at vi får beholde den treneren som har bevist at han kan skape et europeisk spillermønster og et solid fundament, mye som solbakken gjorde i FCK.
. |
Ærlig talt, FCK er da lite imponerende ute i Europa. Jeg vil ikke ha en Solbakken type. Vi må ha en som kan skape et offensivt spillemønster, og ikke bare et defensivt et. |
|
| Back to top |
|
 |
|