| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
AaB Junior
|
Posted: 10.05.2006 23:18 Post subject: |
|
|
| HoldBrillan wrote: | | Artig for Winsnes og Aab! Hvilken plass ligger I på? |
Som 2mas skrev ligger vi på 5 pladsen inden sidste kamp. Foråret har været en ENORM skuffelse. Vi startede foråret ud med at vinde 2-1 over Lyn i RL - derefter spillede vi 14 (!!!) betydende kampe (RL-, Liga- og Pokalkampe) uden én eneste ordinær sejr! Dog tabte vi kun 3 af disse 14 kampe...
Grunden til den dårlige stime har helt sikkert været dårlige præstationer, uheld, dårlig selvtillid og uskarpe angribere. 2 af de 3 kampe vi tabte var på udebane mod FCK og Brøndby. Så vi vandt altså ikke - men var samtidig svære at slå...
Nu er bøtten endelig vendt og vi har vundet de sidste 3 kampe i træk. På søndag kan vi sikre 5. pladsen ved at spille uafgjort mod Esbjerg. For 3-4 uger siden var vi ellers helt nede omkring 9. pladsen!
Ligemeget om vi vinder den sidste kamp og dermed ender på 5. pladsen har sæsonen været en enorm skuffelse! Der er derfor også sat ekstra midler af til forstærkninger i sommerpausen.
Winsness har generelt været en skuffelse ligesom resten af holdet. Han har dog i glimt vist stor klasse (eks i den sidste kamp) og jeg er sikker på at han vil blive meget bedre nu hvor holdet også er begyndt at spille bedre fodbold. Jeg tror på at Winsness' næste sæson for AaB vil blive rigtig god - og forhåbentlig kan vi true FCK og Brøndby. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 10.05.2006 23:18 Post subject: |
|
|
De har ingen mulighet til å nå fjerdeplassen, desverre  |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 10.05.2006 23:53 Post subject: |
|
|
Snakk om å snurre rundt med forsvareren! Karusell!  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 14.10.2009 07:55 Post subject: |
|
|
RBK jakter Winsnes
Generasjonsskifte på gang. Feil veg.
Vil se det vil bli et vemodig øyeblikk hvis vi igjen får se Fredrik i RBK-drakten. Han er jo på alle måter en skikkelig Rosenborger.
Mimring |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 14.10.2009 08:47 Post subject: |
|
|
| Er ikke negativ til å hente hjem Winsnes. For det første er han en Rosenborger og en hedersmann, for det andre har han rutine som kan bli nyttig i CL-sammenheng, og for det tredje tror jeg han kunne sendt avgårde mange krempasninger til Trond Olsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.10.2009 08:51 Post subject: |
|
|
| Enig, ut fra hva vi får for pengene så er ikke Winsnes så dumt. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 14.10.2009 08:56 Post subject: |
|
|
Utelukkende positiv pdd.
Var i hans tidligere periode(r) som Rosenborgspiller litt negativ (gikk ofte for tregt fremover, balltap på midten etc.), men han er utvilsomt god, og er vel kanskje den eneste gjenværende trønderen fra glansdagene som enda spiller aktivt på høyt nivå og som ikke har returnert for et år eller flere på tampen av karrieren? Han er trønder, og RBK trenger flere trøndere i stallen. Er han god nok i førsteelleveren neste sesong så er han mer enn velkommen tilbake. RBK trenger også mer rutine om man samtidig skal gi flere av de yngre trøndertalentene sjansen. Han har vel også gode holdninger og blir i likhet med Strand et forbilde og viktig kontinuitetsbærer, selv om det bare blir for ett år. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.10.2009 08:58 Post subject: |
|
|
Han heter faktisk Lærum etter giftermålet. Samme kilde avslører 1,16 mill. i inntekt i 2007. Han ankom Drammen om sommeren, så jeg antar beløpet inneholder signeringsbonus.
Uansett tror jeg ikke han blir dyr i drift. |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 14.10.2009 09:07 Post subject: |
|
|
Dette høres ut som en smart signering økonomisk og sportslig sett. Holder fortsatt godt tippeliga-nivå og er bedre enn alternativene vi har som DM sammen med Annan pr. i dag. Ellers som nevnt en kjernekar med gode holdninger og "attityd". Hamrén kjenner han jo fra før også og vet hva han får. Absolutt positiv til dette jeg ihvertfall. Hyggelig for han å avslutte karrieren med et seriemesterskap i RBK Synes ikke han fikk altfor mange sjanser sist han ver her. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 14.10.2009 09:16 Post subject: |
|
|
| Velkommen hjem Fredrik Winsnes! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 14.10.2009 09:30 Post subject: |
|
|
Kan ikke skjønne annet enn at Winsnes havner hos oss dersom Rosenborg virkelig vil ha ham. Med mindre VIF går bananas på lønn, men det har de vel ikke råd til.
Lokal tilhøreighet, gjensyn med gamle venner og kjente både på og utenfor banen, samt muligheter for CL-spill i sin siste sesong bør lande denne uten for mye problemer.
Og ja, velkommen tilbake skal du være. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 14.10.2009 09:35 Post subject: |
|
|
ja, jeg har savnet å se at han går en runde rundt seg selv for å få oversikten, da blir det slutt på hurtig angrepsspill i alle fall
men blir vel noen fine bakromspasninger til Olsen da... _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.10.2009 09:39 Post subject: |
|
|
Spørsmålet er om familien Winsnes totalt sett foretrekker VIF:
- Vi ville flytte hjem da vi ble foreldre. Drammen var et naturlig valg, ettersom hun kommer herfra. I tillegg er det kort vei til Oslo. Vi har et bredt kontaktnett her, sier Winsnes.
Les mer: For god til å være sann
Men far i huset greier nok et år som pendler. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 14.10.2009 09:41 Post subject: |
|
|
Synes egentlig ikke Winsnes boer bli hentet som noe annet enn backup - kanskje som erstatter for Savolainen. Det tror jeg neppe han er interessert i.
Dersom Winsnes blir hentet er det sikkert for aa spille og da stiller han sikkert foran Traore, Henriksen og Helland, noe jeg ikke ser helt poenget med. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.10.2009 09:51 Post subject: |
|
|
Hva er det som skjer?
Skal vi hente hjem en Fredrik Winsnes nå? En Winsnes som egentlig allerede hadde tenkt å legge opp.
At han fortsatt holder nivået og ikke vil gjøre RBK noe dårligere er mye mulig. Men han vil ikke gjøre RBK veldig mye bedre heller.
Fra hans siste tid i RBK husker vi best den sedvanlige piruetten på midten mens resten av laget var på vei framover. Den gangen var det tidvis fryktelig irriterende at han ødela en rekke fine overgangsmuligheter på den måten. I dagens spillesystem er det mer akseptert å ikke spille framover for en hver pris, men overgangsspillet er noe RBK må jobbe hardt med å forbedre neste sesong.
Da er ikke Fredrik Winsnes rett mann. Det er mye mer ønskelig at Vadim Demidov får utvikle ballvinneregenskapene og drivet gjennom ledd i midten enn at en mer voksen og bedre utgave av Juska Savolainen får stå og spille kortpasninger på midten.
Winsnes sliter med tempoet hjemover på banen. Han er lett å passere en mot en. Styrkene ligger i liten feilprosent med ball. Men på det punktet er vi allerede godt forspent.
Som en gammel elev av Hamren vil Winsnes kunne bli en ny klippekort-spiller i RBK. Det vil alltid være andre som blir vraket før ham. Og det er slett ikke bra når vi snakker om en spiller som åpenbart ikke representerer noen framtid.
Årets spillerjakt: Først Morten Moldskred, en tidvis skadeforfulgt spiller i slutten av 20-årene, uten videre internasjonal erfaring. Så en midtbanespiller i midten av 30-årene, som gjennom ro og erfaring fremhever seg på et bunnlag i eliteserien men som aldri klarte å bli den spillesentralen han ønsket på RBK for mer enn en håndfull år siden.
Hva er det som er i ferd med å skje? Har kortsiktighetstenkningen gjort sitt inntog på brakka igjen etter et seriegull og mulighet for mesterliga? Har postulat-spøkelset sneket seg ut av skapet? Eller handler det rett og slett om at så mye kunnskap og handlingskraft forsvant da Stig Thorbjørnsen ikke lenger ble et fast holdepunkt på Brakka? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 14.10.2009 10:07 Post subject: |
|
|
Det kan hende vi ser resultatet av at Torbjørnsen ble sparket nå. Hvis det er sånn det skal bli framover går vi en trist tid i møte.
Men det kan jo også være et forsøk på å beholde Hamren. Hvis det er sånn at Hamren ble så irritert over salget av Tettey og tviler på satsingen, kan det hende Hoftun og co prøver å bruke Winsnes som lokkemat for å få Hamren til å underskrive ny kontrakt? |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 14.10.2009 10:28 Post subject: |
|
|
Tror nok dessverre du har et poeng, 1972 Dolphins. Uten Torbjørnsen på laget ser Hoftun tydeligvis til gamle kjente, med trykk på gamle. Først kommer Winsnes, i sommer returnerer en kontraktsløs Frode Johnsen.
Håper ikke vi signerer Winsnes. Skal vi kjøpe inn nye spillere skal vi ikke ta inn 33-åringer som ikke engang er bedre enn de vi har i posisjonen. (Skjelbred, Demidov, Traore, Savolainen)
Hvis Moldskred og Winsnes er det beste vi kan få tak i av norske spillere må vi da for helvete se til utlandet!? _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 14.10.2009 10:33 Post subject: |
|
|
Jeg er overbevist om at dette har økonomiske årsaker, sparer jo glatt 15-20 mill. på en slik deal sammenlignet med f.eks. å kjøpe Farnerud fra Stabæk. De 40 millionene fra Tettey er nok ikke aktuelt å bruke på nye kjøp for å si det sånn, og hvis de muligens har en spiss til 10-15 mill. på blokka er det nok ikke mye igjen til spillerkjøp rett og slett. Ser ikke bort fra at den økonomiske situasjonen i klubben er mer alvorlig enn det som har kommet fram til nå heller.
Jeg har null tro på at Savolainen noen sinne kommer til å bli noe stabilt godt alternativ, tipper han blir solgt allerede i januar eller leid ut til Ranheim i 1.divisjon neste sesong. Da er Demidov bedre, og Winsnes på omtrent samme nivå pr. nå. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 14.10.2009 10:46 Post subject: |
|
|
Hvor mange spillere i skadefri startellever hos Hamren er hentet av Torbjørnsen? Jeg vil si Stadsgaard og Sapara. Kanskje Lustig også, men det er kanskje vanskelig å si.
Hvor mange spillere vi har hentet siden Hamren kom til klubben har vært spillere Torbjørnsen har funnet? Zahora?, evt. Lustig.
Poenget er at Hoftun neppe går etter Winsnes uten at Hamren har gitt beskjed om at han skal sjekke ut den muligheten.
Ellers er jeg enig i at det høres merkelig ut å hente Winsnes, men at Hoftun skal ha skylda blir for meg idiotisk. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 14.10.2009 10:50 Post subject: |
|
|
Hvis Hoftun har ansvaret for å hente spillere, og han prøver å hente Moldskred og Winsnes, så syns du det er idiotisk at han skal ha skylda?  |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 14.10.2009 10:57 Post subject: |
|
|
Ikke den største tiltro til Hamren ser jeg....
Kristobal skrev:
Som en gammel elev av Hamren vil Winsnes kunne bli en ny klippekort-spiller i RBK. Det vil alltid være andre som blir vraket før ham. Og det er slett ikke bra når vi snakker om en spiller som åpenbart ikke representerer noen framtid.--
Jeg er langt på vei enig, men med full tillit til at Hamren tenker både kortsiktig og langsiktig ville det ikke vært noe problem.
En trener som ikke forlenger og vil ha best mulig resultat i sin siste sesong er jeg derimot mere skeptisk til med tanke på klippekort ift. å matche yngre spillere osv.
Men når Demidov nevnes er ikke han noe større satsningsområde for fremtiden så lenge han ikke forlenger kontrakten sin som også bare er ut 2010.
Ta med et mulig salg av Sapara eller Skjelbred i vintervinduet og som noen påpeker at vi ikke har råd til noen store signeringer, da er jeg ikke fullt så skeptisk til denne signeringen.
La oss si at Sapara forsvinner:
Hvem skal ta frispark? Trond Olsen hvis han er på banen, ok. Ellers kan vi nesten like godt be dommeren gjøre det om til innkast. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.10.2009 11:05 Post subject: |
|
|
Det er vanskelig å si utenfra helt konkret hvilke spillere Thorbjørnsen har stått bak og ikke.
Men det som i hvert fall er faktum er at fokuset under hans tid i klubben har vært å hente enten unge, lovende i alderen 18-23 eller klare forsterkninger i alderen 24-27.
Det er MEGET stor forskjell på å hente spillere som Stoor, Sapara, Lustig, Stadsgaard, Demidov, Jarstein, Annan og sågar Olsen, som å hente Moldskred og Winsnes. Selv det å bruke i overkant mye på å hente tilbake Dorsin kommer lysår foran det å hente Winsnes.
Selv om jeg kanskje ikke er overvettes imponert over bidraget til verken Kone, Konan, Traore eller Zahora, så er det åpenbart mer tilgivelig å bomme litt på spillere som har et videresalgspotensial nesten uansett hvor mislykket kjøpet skulle være.
Hovedpoenget mitt er at vi IKKE SKAL DRIVE OG HENTE ETABLERTE SPILLERE SOM IKKE HAR SÆRLIG VIDEREUTVIKLINGSPOTENSIAL.
Selv Prica er for meg i grenseland for hva vi bør jakte av spillere. Men i fjor var mangelen åpenbar på en typisk målgjører og dessuten trengte vi klare forsterkninger i siste halvdel av 20-årene.
DET TRENGER VI IKKE LENGER, og da blir det fullstendig feil å gå etter spillerne vi har gjort i høst.
Det er F
Det er E
Det er I
Det er L
Det er FEIL det er FEIL det er FEIL!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 14.10.2009 11:15 Post subject: |
|
|
Jeg vil også (nok en gang) slenge inn at Torbjørnsens kanskje viktigste signering var Hamrén selv. Hadde ikke Torbjørnsen dratt hans navn opp av hatten, ville vi sannsynligvis endt opp med et langt kjedeligere og svakere navn. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.10.2009 11:17 Post subject: |
|
|
| toreinar wrote: | Jeg er langt på vei enig, men med full tillit til at Hamren tenker både kortsiktig og langsiktig ville det ikke vært noe problem.
En trener som ikke forlenger og vil ha best mulig resultat i sin siste sesong er jeg derimot mere skeptisk til med tanke på klippekort ift. å matche yngre spillere osv.
Men når Demidov nevnes er ikke han noe større satsningsområde for fremtiden så lenge han ikke forlenger kontrakten sin som også bare er ut 2010. |
Demidov kan vi eventuelt selge videre hvis han ikke forlenger. Problemet med type Winsnes er at det naturligvis ikke er gitt at han blir her kun den ene sesongen. Tar en sesong til. Og en til. Hvor mange /&%$ings spillere har vi ikke hatt de siste årene av den gamle Eggen-skolen som har holdt på både ett og to år for lenge. Og all erfaring tilsier at de prioriteres foran enkelte andre alt for lenge. Jfr Strand, Basma, Riseth, Kvarme, Ø. Berg, Hoftun, Brattbakk...
Vi har ett eksempel på at en spiller er blitt prioritert foran en gammel helt, selv om han kanskje på det tidspunktet var ørlite svakere enn den etablerte: Micke Dorsin. Som fikk spille tross at mange heller ville se Stensaas spille til rullatoren måtte fram.
Jeg tenkte ikke jeg skulle være nødt til å si det samme som i 2006, da jeg ba på mine knær om langsiktighet og ikke tilbake til gamle tenkemåter. Den gangen med begrunnelse i en spådom om økonomisk smell, og en dårligere og mindre attraktiv tippeliga i løpet av årene 2008-2010.
At vi nå er i litt samme posisjon som i 1999, med et godt og attraktivt lag og en klar økonomisk fordel i forhold til de andre, betyr ikke at vi skal begynne på samme måte som vi gjorde ved årtusenskiftet. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 14.10.2009 11:19 Post subject: |
|
|
| Akkurat Winsnes er vel 100% sikkert ikke blir her mer enn 1 sesong. Hvis han spiller mer enn 1 sesong til så kaster han vel bort hele legeutdannelsen sin? |
|
| Back to top |
|
 |
|