| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 04.10.2009 02:32 Post subject: |
|
|
Og med "det lille ekstra" tenker jeg også på det mentale. Mange lag og spillere i Tippeligaen eier ikke vinnermentalitet eller stayerevne og faller som korthus i mange kamper hvor de møter motgang, derav ujevne resultater. Vi trenger flere av "vinnerskallene" Hamrèn snakker om. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 10.10.2009 14:57 Post subject: Norge-Sør Afrika |
|
|
Pinlig og se Ullevaal.. Ganske så idiotisk og ha landskampene i den byen hvor det er minst fotballinteresse også. Ville nok vært rundt 20 tusen på lerkendal, også i Bergen ville det vært fult.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 10.10.2009 14:59 Post subject: |
|
|
Ikke i Bergen. Bergensere flest er interessert i Brann, men driter stort sett i fotball generellt. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 10.10.2009 15:03 Post subject: |
|
|
Nja, ok da. Men det ville vært mere enn på Ullevaal. Se på tribunene da, ser ut som 5000-6000  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 10.10.2009 15:04 Post subject: |
|
|
Jojo, men det er jo fordi Brann Stadion rett og slett er mindre. Da ser det automatisk mindre glissent ut. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
sunnhetsmannen Senior

|
Posted: 10.10.2009 15:36 Post subject: |
|
|
| Sånne kamper som denne er jeg veldig enig i at bør flyttes til en annen by. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 10.10.2009 15:53 Post subject: |
|
|
| ja |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 10.10.2009 17:23 Post subject: |
|
|
| Hadde aldri vært 20.000 på Lerkendal heller. Finnes jo knapt interesse. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.10.2009 17:30 Post subject: |
|
|
| Hvis slike kamper hadde gått på rundgang så hadde hver enkelt landskamp blitt en "happening" i den byen, en ville også fått forsterket følelsen med å ha et landslag for hele folket da langt flere folk hadde fått muligheten til å kunne gå på en landskamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 10.10.2009 18:40 Post subject: |
|
|
1-0, kampens eneste scoring av Kjetil Wæhler. All diskusjon foregår rundt tilskuerne og interessen i Oslo.
Fikk ikke med meg kampen selv, men uten å konkludere med for mye vil jeg si jeg ikke gikk glipp av det helt store?  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 10.10.2009 23:38 Post subject: |
|
|
Hehe, skulle til å kommentere det selv, 8 poster i denne tråden og ingen handler om kampen eller laget. Så interessen er kanskje ikke alt for stor i Trondheim heller. Men er veldig enig i at landskampene burde gå på rundgang mellom Oslo - Trondheim - Bergen (+ muligens Tromsø en gang i blant hvis de er snille).
Så første omgangen og bortsett fra et lite timinutt hvor Gamst, Huseklepp og Grindheim presset litt på så var det gørr kjedelig polefotball. Likevel var visst 2. omgangen den dårlige omgangen. Et landslag under Drillo og uten rbkspillere = lite interessant for meg ihvertfall. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 11.10.2009 01:14 Post subject: |
|
|
landskamper på rundgang, for det ja. Tyskland har jo enrom suksess med det.
Likevel ble jeg positivt overrasket over tilskuertallet, vi er ute av VM, møtte et annet bakgårdslag på en lørdag.
At Høgli blir lovpriset slik han blir skjønner jeg ikke. Eneste han gjør er å pole ballen opp og dermed får motstanderen ballen og kontrer. Dette er en irriterende rød tråd i hans landslagskarriere. Ingen flere som ser det? |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 11.10.2009 20:41 Post subject: |
|
|
Interessen for landskampene er liten fordi det tar tid å snu negativt fokus. Under Hareide ble landslaget stadig dårligere og stadig gråere. Resultatene har vært bedre under Drillo, men 2009 ble et vanskelig år fordi man aldri hadde den store, relle troen på VM. Hadde man vært klare for sluttspillet kunne nok også tilskuertallet mot Sør-Afrika vært tett opp mot 20 000.
Jeg er også for landskamper på rundgang. Ser ikke bort fra at dette er en høna/egget-debatt, og at interessen for landslaget er laber i de andre større byene fordi landslaget kun spiller på Ullevål.
Jeg husker spesielt 6-0 seieren over Saudi Arabia i Molde i forkant av 98-VM som en fin opplevelse. Norge møtte også Mexico rundt denne tiden, og det endte i målfest på en litt ujevn Bislett-matte. Jeg mener landslaget også spilte mot Island på Alfheim eller Aspmyra en gang, uten at jeg helt husker grunnen til dette. Men landskamper på Lerkendal en gang i blant, ja takk til det.
5-2-2 for Drillo i 2009 er ganske bra, selv om tallen kamuflerer at laget resultatmessig overpresterte borte mot Tyskland og underpresterte borte mot Island. Jeg mener forbundet kan gi Drillo en ny kontrakt på ett eller to år (fram til EM). Fyren har åpenbart et og annet å tilføre et i utgangspunktet middelmådig lag ennå. Resultater er viktigst. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.10.2009 21:56 Post subject: |
|
|
Tenker man resultater har ikke Drillo all verdens skryteliste å vise til de siste 10 årene. Etter at han satte pælene ned på treningsbanen til Wimbledon har det ikke luktet mye gull av Drillo resultatmessig.
Heller ikke dette året som landslagssjef har evnet å imponere, selv om han forsøker alt han kan å gjøre seg selv større til media. Da tenker jeg på intetsigende pjatt som at vi er blant de beste klatrerne på FIFA-rankingen (skulle bare mangle etter et år med kun tap), og at vi er ubeseiret på Ullevaal under Drillo (vi har ikke akkurat møtt veldig god motstand i år).
Vi hadde grunnet resultatene til de andre landslagene en gyllen mulighet til å kvalifisere oss. Dessverre misset landslaget og Drillo når det gjaldt som mest, mot middelmådigheter som Island og Makedonia. Nasjoner som vi skal være bedre enn sett ut fra individuelle ferdigheter på spillerne, kvalitet på de nasjonale ligaene og størrelse på nasjonene.
I stedet bruker Drillo Skottland-kampen for alt hva den var verdt. En kamp der Skottland var best frem til de fikk en av stopperne utvist med påfølgende frisparkmål. Akkurat det er det visst ingen som ønsker å konfrontere Drillo med.
For meg har Drillos gjeninntreden på landslaget stått til stryk både resultatmessig og spillemessig. Hvis han får jobben på permanent basis er det materiale til å stange hodet i veggen av.
Jeg syns også det er usmakelig og upassende av Drillo å til stadighet komme med hentydninger til pressen at det f.eks. vil være overraskende om han ikke får jobben etc. Det er å legge et ekstra hardt press på skuldrene til Nils Johan Semb, noe han godt kunne greid seg uten. |
|
| Back to top |
|
 |
|