English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
MÃ¥nedens spiller: September 2009
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvilken spiller var best i september?
Rune Jarstein
37%
 37%  [ 45 ]
Mikael Lustig
16%
 16%  [ 20 ]
Mikael Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Kris Stadsgaard
1%
 1%  [ 2 ]
Alejandro Lago
4%
 4%  [ 5 ]
Vadim Demidov
17%
 17%  [ 21 ]
Anthony Annan
10%
 10%  [ 12 ]
Trond Olsen
7%
 7%  [ 9 ]
Steffen Iversen
3%
 3%  [ 4 ]
Rade Prica
1%
 1%  [ 2 ]
Total Votes : 120

Author Message
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 30.09.2009 00:23    Post subject: Reply with quote

Landa på Jarstein etter litt grubling. Synes han har fremstått som en matchvinner for oss i det siste. Hard konkurranse dog fra både Annan, Lustig og Demidov slik jeg vurderte det.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 30.09.2009 00:28    Post subject: Reply with quote

Jeg stemte på Jarstein selv. For å være ærlig, ble det en litt akkumulert stemme denne gangen. Mange har vært gode denne måneden, men jeg følte det var Jarstein sin tur nå. Etter mye rot i starten av sesongen har han tatt virkelig tak, og står frem som en bauta. Trygg i det meste, og med jevnlige matchvinnerinngripner.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 30.09.2009 01:05    Post subject: Reply with quote

Det ble Jarstein denne gangen ja. Han er like offensiv i feltet som før, men nå holder han det han skal og varter også opp med fine redninger. Virker som han kommuniserer bedre også. Sett lite til stress-blunkinga i andre halvdel av sesongen. Jeg regner med at Jamtfall-haterne vil si at det kun er RAJ selv som skal ha skryt for dette, mens det er Jørn sin feil når han er dårlig.

Men Rune var for dårlig i vår til å være en kandidat til årets spiller. Der er det navn som Annan, Prica og Stadsgaard som vil gå igjen.

Hadde Tettey spilt hele sesesongen for RBK, i samme stil som han gjorde, ville han også vært en soleklar kandidat.

Vi har mange spillere som er viktige for laget uten å stjele alle overskrifter og dominere en hver kamp for det blotte øye, og i den kategorien hører også Steffen hjemme nå. Hans mest stabile sesong til nå i Rosenborg. Verdifullt medlem av laget. Dog har hele laget jevnt over vært oppløftende i år. Eneste skuffelser (rent spillemessig) har muligens vært Skjelbred og Strand, men begge de to er fantastiske typer som helt garantert er verdifulle også på andre måter. De har begge en flott stå på-vilje og er alltid positive.

Nei, månedens spiller i september er Jarstein, men årets spiller er Annan.
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.09.2009 01:11    Post subject: Reply with quote

Er det bare meg som synes at Stadsgaard i årets sesong ikke har vært noe særlig bedre enn hverken Demidov eller Lago?
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 30.09.2009 02:09    Post subject: Reply with quote

Holder med deg, Keenoir. Mine valg til årets spiller er Lago og Annan.

Forøvrig to utlendinger, noe som gjør at jeg har liten tiltro til RBKs uttalte strategi om å først og fremst kjøpe norsk.
SondrMan
Rutinert

PostPosted: 30.09.2009 03:15    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Stemmer på Trond Olsen. Ikke fordi han er min favorittspiller. Ikke fordi han har spilt så utrolig bra. Men fordi han var involvert i det ene målet mot Stabæk (la innlegget som Iversen "stjal" assisten på), var involvert i alle fire målene mot Sandefjord (scoret ett, nok en gang sist på selvmål fra motstander og tredje sist på de andre to målene) og scoret det andre målet i Molde (ser jammen ut som om altomfotball regner det som selvmål av Lillebakk også, i så fall utrolige fem selvmål i år som Olsen har vært nest sist på).

Helt enig!
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 30.09.2009 09:33    Post subject: Reply with quote

Hvorfor kan jeg ikke stemme paa Traore?
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 30.09.2009 09:41    Post subject: Reply with quote

Savner Hamrén på lista. Skuffende Razz

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 30.09.2009 09:49    Post subject: Reply with quote

Enig i at lustig sitt engasjement på feiringa var herlige bilder, men er vel et dårlig argument mht månedens spiller...

Mange gode spillere denne mnd, men Jarstein sine redninger avgjør både kamper og min stemme.
RBKdesi
Proff

PostPosted: 30.09.2009 09:57    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Er det bare meg som synes at Stadsgaard i årets sesong ikke har vært noe særlig bedre enn hverken Demidov eller Lago?

Stadsgaard skaper veldig mye trygghet med farten sin. Det gjør at spillertyper som Demidov og Lago fremstår enda bedre da de får brukt duellstyrken sin mer effektivt og krige, mens de vet at Stadsgaard kan ligge bak de å sikre om det skulle misse. Hvis man tar med Annan i tillegg som ligger foran som et skjold, så trenger bare Stadsgaard å gjøre det han er best på, det å bruke farta og spille ballen presist fremover. Spillerene vi har idag utfyller hverandre og gjør hverandre enda bedre.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 30.09.2009 12:08    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Hvorfor kan jeg ikke stemme paa Traore?

Han har spilt for lite.
Back to top
knttn
Proff

PostPosted: 30.09.2009 12:11    Post subject: Reply with quote

stemmer på Demi..har hevet seg i løpet av høsten og vært solid i September!
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.09.2009 12:12    Post subject: Reply with quote

RBKdesi wrote:
Keenoir wrote:

Stadsgaard skaper veldig mye trygghet med farten sin. Det gjør at spillertyper som Demidov og Lago fremstår enda bedre da de får brukt duellstyrken sin mer effektivt og krige, mens de vet at Stadsgaard kan ligge bak de å sikre om det skulle misse. Hvis man tar med Annan i tillegg som ligger foran som et skjold, så trenger bare Stadsgaard å gjøre det han er best på, det å bruke farta og spille ballen presist fremover. Spillerene vi har idag utfyller hverandre og gjør hverandre enda bedre.

Jeg føler meg like sikker når Lago og Demidov spiller i sammen bak i forsvaret som om en av dem spiller ilag med Stadsgaard. Poenget er at vi har tre strålende midtstoppere og ingen av dem har vært klart bedre enn noen av dem. Hvis jeg skulle velge en som jeg trekke frem så tror jeg Demidov hadde blitt trukket frem fra min side. Mannen har tatt enorme steg iforhold til fjorårs sesongen og fortjener nå en kontrakt på nivå med Skjelbred. Om det betyr at vi må sparke to markedsfolk for å ha råd til å beholde Demidov så bør vi gjøre det.
Back to top
kkakk
Rutinert

PostPosted: 30.09.2009 23:53    Post subject: Reply with quote

Roamer wrote:
Holder med deg, Keenoir. Mine valg til årets spiller er Lago og Annan.

Forøvrig to utlendinger, noe som gjør at jeg har liten tiltro til RBKs uttalte strategi om å først og fremst kjøpe norsk.

Dette er vell akkurat det vi ønsker? Gode norske spillere, men det lille ekstra kryddere (de beste spillerne) kan hentes andre steder.. Er vell topp at de to utlendingene her spiller godt og ikke sitter på benken?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 01.10.2009 00:34    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
RBKdesi wrote:
Keenoir wrote:

Jeg føler meg like sikker når Lago og Demidov spiller i sammen bak i forsvaret som om en av dem spiller ilag med Stadsgaard. Poenget er at vi har tre strålende midtstoppere og ingen av dem har vært klart bedre enn noen av dem. Hvis jeg skulle velge en som jeg trekke frem så tror jeg Demidov hadde blitt trukket frem fra min side. Mannen har tatt enorme steg iforhold til fjorårs sesongen og fortjener nå en kontrakt på nivå med Skjelbred. Om det betyr at vi må sparke to markedsfolk for å ha råd til å beholde Demidov så bør vi gjøre det.

Jeg er enig i at Demidov og spesielt Lago virkelig har stått fram ved siden av Stadsgaard i år, men jeg mener fortsatt at Stadsgaard, sammen med Annan og Prica, er den viktigste enkeltspilleren vi har i laget. Farta hans gjør oss nærmest uangripelige også mot spillere som Daniel Nannskog, og de kampene da Stadsgaard har spilt på maks i år har han også vært i en helt egen klasse, som få av våre spillere noen gang kan aspirere til.

Så for all del, stor cred til duellstopperne Demidov og Lago, som etter hvert viser stor klokskap og gode offensive egenskaper, men Stadsgaards ferdigheter både som enkeltspiller og som en sjeldent nyttig rolle i laget gjør han til krumtappen i forsvaret vårt. Jeg føler meg alltid tryggere med Kris på banen, alltid!
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 01.10.2009 01:07    Post subject: Reply with quote

Vi var nok mere avhengig av Stadsgaard i fjor. Men det betyr jo ikke at han har prestert dårligere eller blitt en dårligere spiller.
Både Lago og spesielt Demidov har løftet seg fra i fjor. Og når de blir bedre blir vi også mindre avhengig av Stadsgaard.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lavik
Proff

PostPosted: 01.10.2009 01:19    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er det bare 10 spillere man kan stemme på denne gangen?

Stemte på Lustig btw paga mål og muligens litt den feiringa han hadde mot Molde.
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.10.2009 01:50    Post subject: Reply with quote

Fordi de andre har spilt for lite i september. Kravene:

2-3 kamper: 90 min
4- kamper: 180 min

(Er ingen kåring i mnd med kun en kamp)

Og er det ikke bedre med flere stemmer på få spillere enn få stemmer på flere spillere?
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 01.10.2009 06:11    Post subject: Reply with quote

Spiller det noen rolle? Den spilleren som blir nevnt først av et par rutinerte forumbrukere vinner jo uansett.

(Det virker i hvert fall sånn.)
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 01.10.2009 10:07    Post subject: Reply with quote

Jeg stemte på Jarstein.
Etter en svak start på sesongen har han i de siste par månedene vist seg som en matchvinner. Han gjorde et par feil mot molde, men fikk rettet opp før noen klarte å utnytte det. Alle keepere kan gjøre feil men det er de som klarer å fikse feilene før de blir mål som virkelig er gode keepere.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
josinho
Veteran

PostPosted: 02.10.2009 08:18    Post subject: Reply with quote

Jarstein har vært best i september og har holdt RBK inne i kampen i kritiske faser, feks nå sist i 1. omgangen mot Molde.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 02.10.2009 09:19    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Lustig ene og alene for feiringa og dekorering av midtsirkelen i Molde.

Støttes. Smile Ekte vinnerglede og i tillegg har han ikke gjort seg bort på banen heller.

Men midtsirkelen tok kaka Very Happy
Beorn
Junior

PostPosted: 02.10.2009 11:39    Post subject: Reply with quote

Ble Jarstein denne mnd. Synes han har løfta seg jevnt gjennom sesongen. Kampen på søndag holdt vi på å tape i første. Men Rune sto fram som han skal og stengte buret.
attach
Forumsjef

PostPosted: 04.10.2009 04:58    Post subject: Reply with quote

Vi gratulerer dermed Jarstein!

Selv stemte jeg på Demidov.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb