| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 12.08.2005 10:31 Post subject: |
|
|
| Det bør i det minste skje ifm. utbygginga... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.08.2005 21:25 Post subject: |
|
|
Trønderrødt er fargen
Var det ikke sagt at hvis Norden skulle søke EM, så kunne Lerkendal nå en kapasitet på 30 000 ved å tette hjørnene og bygge på en ekstra rad nederst?
EDIT: Nei, det kan ikke stemme. Må sikkert bli fortetting også da? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.08.2005 22:45 Post subject: |
|
|
| Man skulle bygge en ekstra, midlertidig etasje på Adidas-tribunen i tillegg til punktene du skisserer: Lerkendal som EM-arena |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.08.2005 23:09 Post subject: |
|
|
| Ok, takk! |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 12.08.2005 23:19 Post subject: |
|
|
Har det forøvrig kommet noe mer informasjon om tak-planene, 2mas? Regner med at du hadde lagt ut ny info med en gang, men jeg spør uansett  |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 13.08.2005 00:49 Post subject: |
|
|
| robinla wrote: | Har det forøvrig kommet noe mer informasjon om tak-planene, 2mas? Regner med at du hadde lagt ut ny info med en gang, men jeg spør uansett  |
Her (fra 11.08.05): | 2mas wrote: | Det er ikke all verdens framskritt på dette feltet, men 19.05.2007 er ikke en umulig dato: "Det går raskt når vi først setter i gang," slo Skutle fast sist jeg pratet med ham om emnet.
Altså intet nytt å rapportere om egentlig. |
Bruk øya, så får du som regel svar  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.08.2005 09:17 Post subject: |
|
|
NÃ¥ blir det nok tak!  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.09.2005 10:25 Post subject: |
|
|
Må nesten prøve å få undersøkt ståa i tak-saken snart...
Hører for øvrig at de røde stolsetene på gammel-tribunen på Åråsen skal byttes ut med gule foran neste sesong. Synes virkelig at RBK bør få ut finger'n og gjennomføre fargeskiftet på Adidas-tribunen! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.09.2005 14:25 Post subject: |
|
|
Finalen i håndball-EM for damer i 2010 kan bli spilt under tak på Lerkendal:
- Jeg ser stjerner når jeg hører slike planer. Det er midt i blinken for å gjøre Lerkendal til en flerbruksarena, enten det er fotball, hockey, håndball eller konsertarena. Det finnes nesten ikke grenser for hva Lerkendal kan brukes til, men dette er ikke bare opp til oss selv. Det kreves store økonomiske løft. Lysten er til stede, sier Erik Espeseth.
Les mer: Vil ha håndball-finale på Lerkendal
Det mest interessante i artikkelen er derimot følgende tre punkter:
1.
I ingressen nevnes 31 000 som mulig ny tilskuerkapasitet.
2.
Gjenbygging av hjørnene:
- Det er flere muligheter. Det kan enten bygges tribuner, det kan rett og slett bare tettes eller de kan bli bygd igjen med kontorlokaler som i Parken i København, sier Skutle.
3.
Tidsaspektet - utbygginga blir kanskje litt utsatt:
- Det er ingen vits i å tenke på tak på Lerkendal uten at vi er tilbake i toppen. Vår interesse for et overbygd Lerkendal henger nøye sammen med europacupspill og spill i Royal League. Og det er det liten sjansen for neste sesong. Derfor har vi mest fokus på å jobbe med den sportslige utviklingen, men vi er nesten like ivrige som før, sier Skutle.
Ang. pkt. 2: Ting tyder dermed på at jeg kanskje har misforstått Skutle når det gjelder hjørnene. Håper imidlertid man tar til fornuft og bygger tribuner. |
|
| Back to top |
|
 |
Limax Senior
|
Posted: 28.09.2005 14:43 Post subject: |
|
|
Tipper at 31 000 plasser er inkludert stoler også på gressmatta, siden det snakk om en håndballbane her.
Men ellers håper jeg og på skikkelig tribuner i hjørnene. Ikke tenk på noe annet Skutle!  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.09.2005 16:30 Post subject: |
|
|
| Herlig å tenke på!! |
|
| Back to top |
|
 |
KristerK Senior
|
Posted: 02.10.2005 04:31 Post subject: |
|
|
Sann som jeg har forstått det,så skal de bygge ut Bygger`n tribunen i begge endene no når de gikk inn for lab på lerkendal?
Hva med å tette igjen hjørnene i samme slengen mot kortsidene da? Så får vi iallefall tetta igjen 2 av 4 hjørner..det er da en begynnelse!
Dette kan umulig koste allverden for rbk å få gjort når de først skal utvide ene tribunen, og jaggu meg så mye bedre det hadde blitt!
Storskjermene er det bare å henge oppunder taket. Det blir mer funksjonellt, og mye råere å se på!
Jeg tror iallefall det er plass til 1000 seter i hvert hjørnet(2mas nevnte 750) Visst en tar en liten inngang i hvert hjørne, og fyller opp med seter resten. Da vil Lerkendal ta i overkant av 25.000(alle 4 hjørner) og da tror jeg vi skal være fornøyd i endel år framover.
Men jeg syns ikke Rbk skal låse seg fast, sann at visst de vil utvide om 7år, så blir det helvettes dyrt pga taket må ned osv. Der bør de få en løsning som gjør det mulig og utvide til f.eks 30-35.000 visst det skulle være nødvendig om endel år
Mulig for deg 2mas og undersøke dette? snakke med Skutle?(kjenner jeg de på brakka rett,så har de vel ikke tenkt tanken engang. så hvem vet, kansje de gjør noe med det visst du nevner det?
Og har du mulighet for å følge "bygginga" med noen bilder og en artikkel?
Særlig for oss som bor mange, mange mil unna trondheim hadde det vært flott
håper du gir meg ett utfyllende svar  |
|
| Back to top |
|
 |
Storflor Senior
|
Posted: 03.10.2005 21:32 Post subject: |
|
|
| KristerK wrote: |
Hva med å tette igjen hjørnene i samme slengen mot kortsidene da? Så får vi iallefall tetta igjen 2 av 4 hjørner..det er da en begynnelse!
|
Det er jeg helt enig i! _________________ Rosenborg e lage mitt! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.10.2005 21:48 Post subject: |
|
|
Det er ikke snakk om å bygge igjen de to hjørnene i sør i denne omgang. Det er bare de to "tomrommene" bak Bygger'n-tribunen som skal "fylles opp":
Les mer: Treningslab ferdig til våren |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 04.10.2005 01:26 Post subject: |
|
|
Mener ikke taket er det aller viktigste jeg da, men hjørnene ser jeg på som en nødvendighet på sikt. En hel-rund Lerkendal, med bare svarte og hvite seter må være drømmen. Til Champions League er dagens tilskuerkapasitet altfor liten - kan bortimot fylle 2x dagens Lerkendal mot topplag på sene høstkvelder.
Det handler om å ta steg for å nå nye mål. Et av de stegene håper jeg er et full-utbygd Lerkendal Stadion! |
|
| Back to top |
|
 |
KristerK Senior
|
Posted: 04.10.2005 02:07 Post subject: |
|
|
| Nan0 wrote: | Mener ikke taket er det aller viktigste jeg da, men hjørnene ser jeg på som en nødvendighet på sikt. En hel-rund Lerkendal, med bare svarte og hvite seter må være drømmen. Til Champions League er dagens tilskuerkapasitet altfor liten - kan bortimot fylle 2x dagens Lerkendal mot topplag på sene høstkvelder.
Det handler om å ta steg for å nå nye mål. Et av de stegene håper jeg er et full-utbygd Lerkendal Stadion! |
Jeg er HELT enig!
Pri 1: Få tettet igjen hjørnene med SETER, da vil kapasitet komme opp på rundt 25.000. Det er akseptabelt for rbk. men bør være rom for å utvide om noen år, visst det er nødvendig.
Pri 2: Tak. Dette er noe som GARANTERT vil øke publikumstilstrømmingen vesentlig. Man ser på alle stadioner at det er mindre folk når været er dårlig.
Pri 3:Få¨skifta ut de stygge røde setene. Dette er ikke rbk verdig! Man bør kunne skape noe som ser estetisk ut! Når man bruker mange titalls mill på ny stadion, BØR man fullføre!
Sitter man på Lerkendal idag, så kan jo man si at der er tak. men i og med at det ofte blåser, så vil det komme vindkast osv inn på stadion pga hjørnene er åpne. Og visst det regner og blåser samtidig(som det ofte gjør) så blir de på de nederste rader, og på enden av tribunene våte og kalde.Da frister det ikke så mye å stikke på kamp neste gang det er dritvær.
Og det er jo ikke det samme når en sitter på en stadion og ser bilene kjøre forbi, og en ser trær og greier. Det må være sann, at når en kommer inn på Lerkendal, da skal man være i ett nytt univers, der man bare ser Lerkendal. Tenk kor fett!
så konklusjonen må være at rbk vil tjene inn igjen pengene de bruker på å tette igjen hjørnene, og få tak over. Det vil seff ta maange år, men det er det verdt!
vi MÅ strekke oss om og altid bli bedre, både på fasiliteter, og sportslig!
Jeg ser ikke bort i fra at Lerkendal kan bli en stor attraksjon også i Tr.heim visst taket kommer på plass! Dette er noe folk vil se! Ikke mange som har vært på en stadion hvor det er tak over.
Se bare til tyskland. der er vel 4-5 stadioner,MINST, som har skyvbart tak! |
|
| Back to top |
|
 |
KristerK Senior
|
Posted: 04.10.2005 02:11 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Det er ikke snakk om å bygge igjen de to hjørnene i sør i denne omgang. Det er bare de to "tomrommene" bak Bygger'n-tribunen som skal "fylles opp" |
Okay. Da har jeg missforstått litt. Trodde det var snakk om og utvide utover det jeg.
Det vil jo se litt bedre ut når de "fyller" opp da:)
Ser litt "hult" ut no.
Men dæven asså, det kan da ikke koste SÅÅ mye å få tetta igjen hjørnene vel?
Skjønner ikke hva som er det store problemet igrunn.
Man vasser jo i penger, og det er jo en meget god investering for framtiden. Det er jo BARE plusser ved det! |
|
| Back to top |
|
 |
KristerK Senior
|
Posted: 04.10.2005 02:32 Post subject: Bilder av "utbyggingen" av Bygger`n tribunen |
|
|
Noen som bor i Tr.heim som kunne oppdatert oss som bor langt unna på denne fronten?
Det er jo ikke noen big deal, men som den rbk-fanatiker jeg er, så syns jeg absolutt alt rundt rbk er interessant!
bilder en gang i uken kanskje, fram til det er ferdig? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.10.2005 08:06 Post subject: |
|
|
| Det har ikke skjedd noe særlig ennå. Man har bare begynt å fjerne ytterkledninga. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.10.2005 16:40 Post subject: |
|
|
| KristerK wrote: | Og har du mulighet for å følge "bygginga" med noen bilder og en artikkel? Særlig for oss som bor mange, mange mil unna trondheim hadde det vært flott |
Tror jeg i første rekke nøyer meg med noen "eksklusive" bilder her på forumet. Dagens MMS-foto:
Forandret for øvrig navnet på denne tråden fra "Tak på Lerkendal" til mer generelle "Lerkendal stadion". |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.10.2005 16:41 Post subject: |
|
|
Bra  |
|
| Back to top |
|
 |
KristerK Senior
|
Posted: 06.10.2005 16:58 Post subject: |
|
|
kjempebra:)
flott med oppdaterte bilder etterhvert:) |
|
| Back to top |
|
 |
kmyhr Junior
|
Posted: 06.10.2005 17:39 Post subject: Lerkendal skyvetak på Stadionseminar |
|
|
Se her! Seminar 29. nov. "Fotballarenaer - konsepter og løsninger" med bl. a. skyvetak over Lerkendal stadion. Mange spennende stadioner fra inn- og utland blir presentert, blant annet nye Wembley Stadium og Arsenals Emirates Stadium (bilde), se http://www.stalguiden.com...dioner.htm - Heia Rosenborg!

Last edited by kmyhr on 24.10.2005 10:28; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.10.2005 17:51 Post subject: |
|
|
Virker ut som et meget interessant seminar! Kanskje Tekna sponser tur samt fikser flytting av eksamen for et stakkars studentmedlem?
Som sagt utrolig mange ganger før, kunne RBK med fordelt ha brukt mye mer tid på "valg av materialer samt tekniske og arkitektoniske løsninger" før bygginga tok til i 2001...
PS! Velkommen til forumet, "kmyhr"! Du er ikke tilfeldigvis i byggebransjen? Hadde vært kjekt med noen faglige vurderinger av hjemmebanen vår... |
|
| Back to top |
|
 |
KristerK Senior
|
Posted: 06.10.2005 22:59 Post subject: |
|
|
Dette blir ett MEGEt interessant arrangement!
Håper noen kan følge det nøye, for så å skrive en skikkelig artikkel om dette til oss alle:)
Men håper rbk får en mer funksjonell løsning på taket enn hva skissene viser.
Se til Schalke osv.. De har tak som er en del av stadion, og ikke noe alla disse tegningene der.. Det er noe provisorisk over det taket der..ser ut som det er midlertidig.. designen er ikke bra! |
|
| Back to top |
|
 |
|