English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2010
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tobb
Senior

PostPosted: 11.09.2009 11:25    Post subject: Reply with quote

Faktisk helt enig. Urkilden til menn/gutter med pannebånd og hårstrikk ligger i Bærum. Blir flau på deres vegne av å se på bilder av de Blaa.

Det som ikke gjør saken bedre er at wannabe pannabåndland er Molde. Sterke tradisjoner der i gården og gitt.

Ikke akkurat det jeg ønsker av RBK-spillerne kan man trygt si.
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 11.09.2009 11:47    Post subject: Reply with quote

vi ska tvinne pannebånda rundt halsen på sossen på søndag, gleder meg Smile
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 11.09.2009 12:21    Post subject: Reply with quote

Tobb wrote:
Faktisk helt enig. Urkilden til menn/gutter med pannebånd og hårstrikk ligger i Bærum. Blir flau på deres vegne av å se på bilder av de Blaa.

Det som ikke gjør saken bedre er at wannabe pannabåndland er Molde. Sterke tradisjoner der i gården og gitt.

Jeg tar heller Stadsgaard med pannebånd enn urmannen Koppinen.
Back to top
Tobb
Senior

PostPosted: 11.09.2009 12:55    Post subject: Reply with quote

Hehe.. Jeg også. Det hele er jo en kuriositet, men det er nå en gang slik at jeg blir ikke lei meg om Lustig, Demidov, Skjelbred (dog uten hårbånd) og Stadsgård skulle finne på og klippe seg.

Å bytte dem bort mot steinaldertyper kommer selvsagt ikke på tale.
Back to top
Bruttern
Proff

PostPosted: 11.09.2009 13:26    Post subject: Reply with quote

Nok off-topic her...

Jeg vil bare gjenta noe jeg ikke kan få ytret nok:

Marcus Pedersen bør være øverst på blokka til vintern, før hele resten av verden oppdager han.

Rask
Attityd
To skuddbein
Sterk på hodet
frehan
Proff

PostPosted: 11.09.2009 13:28    Post subject: Reply with quote

Strikk i håret eller ei. Samme kan det jo være, så lenge de gjør jobben på banen. De syns vel selv at skolisser er veldig kult.

Men ang Angan. Han er en spiller som tidvis har vist frem veldig godt spill. Blir spennende å følge med videre på utviklingen hans, da jeg tror han kan ta flere steg videre. I en større klubb, med bedre medspiller vil han over tid bli bedre og bedre. Men som en annen sa her tidligere. Vent til Lyn er konkurs, så kanskje vi kan plukke han opp gratis Smile
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 11.09.2009 15:29    Post subject: Reply with quote

Bruttern wrote:
Nok off-topic her...

Marcus Pedersen bør være øverst på blokka til vintern, før hele resten av verden oppdager han.

Rask
Attityd
To skuddbein
Sterk på hodet

Attityd?? Tror de fleste spillere paa dette nivaaet har 'attityd' (de maa ha hatt det for aa ha kommet saa langt) saa aa nevne dette som en spesiell egenskap blir litt soekt.
Gi meg en RBK drakt og sett meg inn paa spissplass saa skal jeg jammen vise attityd jeg ogsaa
jarln
Veteran

PostPosted: 11.09.2009 15:37    Post subject: Reply with quote

Langt hår er perfekt hvis man kombinerer det med skjeggvekst.. Må kanskje minne om at Sebastian Chabal er et av Frankrikes største sexsymboler, og han er langt fra glatt Very Happy Kunne tenkt meg Lago frisert på samme måte..

Back to top
Anno
Senior

PostPosted: 11.09.2009 16:27    Post subject: Reply with quote

Ham-Kam er virkelig ute å sykle økonomisk sett. http://fotball.aftenposte...149979.ece

Jeg foreslår at vi henter Thomas Lehne Olsen. En spiller vi har muligheten til å hente billig før han slår gjennom. Denne gutten har jeg troa på spiller fast på førstelaget i en alder av 18 år. Thomas Lehne Olsen presenterte seg for HamKam supporterne med ett frisparkmål fra 30 meter i treningskampen mot Strømsgodset i januar. Og har denne sesongen scoret 6 mål i Adecco.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 11.09.2009 16:32    Post subject: Reply with quote

Nå er vel sjansen minst like stor for at en av våre egne slår igjennom. Per dags dato har vi i hvert fall bedre spillere enn Lehne Olsen blant juniorene våre.

Enig i at han har vært positiv det lille jeg har sett av ham, men AL i år er meget svak og selv tidligere har nivåforskjellen vært enorm. Vi kan godt ta oss råd til han har vist noe mer, og heller spandere 10 millioner på ham da.

Han er neppe en spiller som går inn på noe førstelag hos oss per i dag, og da kan han heller få utvikle seg videre i Ham-Kam eller en klubb i TL hvor han får tillit.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 11.09.2009 17:03    Post subject: Reply with quote

Hadde kanskje ikke vært så dumt å bruke ca 2 millioner og med det berge Ham Kam fra resurs i retur skal vi ha Thomas Lehne Olsen og Jon Ander Rise som begge er spennede talenter her til neste år. Alternativet til Ham Kam er tross alt konkurs. Arnar Førsund har også forholdvis ung med noen spennde ferdigheter.
Back to top
petko
Rutinert

PostPosted: 11.09.2009 18:24    Post subject: Reply with quote

Den idiotiske situasjonen som flere topplag i Norge har satt seg ved å satse over evne i nesten et tiår er definitivt noe vi bør utnytte.

For eksempel kan vi tilby HamKam 2 mill nå mot at vi får førsterett på samtlige spillerne deres de neste 5 årene. Jeg syns overhodet ikke at det er umoralsk å utnytte en sånn situasjon. Det er tross alt ikke vår skyld at de aktuelle klubbene satset med penger de ikke har.
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 11.09.2009 18:48    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Bruttern wrote:
Nok off-topic her...

Rask
Attityd
To skuddbein
Sterk på hodet

Attityd?? Tror de fleste spillere paa dette nivaaet har 'attityd' (de maa ha hatt det for aa ha kommet saa langt) saa aa nevne dette som en spesiell egenskap blir litt soekt.
Gi meg en RBK drakt og sett meg inn paa spissplass saa skal jeg jammen vise attityd jeg ogsaa

Det som er digg med "egne" spillere... de får innsatsvilje bare av å kle seg i drakta som de har drømt om hele livet. Kanskje også vi hadde det litt slik "før i tiden" med spillere fra andre norske lag, når RBK var noe av det ypperste man kunne oppnå. Fikk drakta på seg og innsatsen var på topp... nå virker det som mange spillere (og ikke bare i RBK naturligvis) drømmer om draktene på lag i utlandet og ser tippeligaen som bare en vei til målet...

(edit - fredagsmodus. Razz)
Macha
Veteran

PostPosted: 11.09.2009 19:43    Post subject: Reply with quote

Tobb wrote:

Pannebånd/hårstrikk er jo megakult Wink
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 11.09.2009 22:33    Post subject: Reply with quote

Buffon
Ramos-Mexes-Marquez-Johnson
Camoranesi-Guti-Pirlo-Messi
Zlatan-Forlan

Bare nevner det. For meg er det revnende likegyldig om spilleren har langt eller kort hår
kristobal
Legende

PostPosted: 11.09.2009 22:55    Post subject: Reply with quote

Jeg har litt inntrykk av at mange tror de andre sine unge spillere er så mye bedre enn våre unge spillere. Det er nok ikke tilfelle. Men de får flere muligheter til å vise seg fram i andre klubber, fordi terskelen for å slippe til er lavere og disse klubbene har større råd til å la dem mislykkes i mange kamper.

Det er litt typisk at vi fikk fram Tettey og Skjelbred på et tidspunkt da vi lå litt nede og ikke hadde så mye å tape på å slippe dem til, og at vi har satset på mye ungt i noen år nå hvor både omgivelsene og klubben har vært inneforstått med at klubben heller måtte gjenreises over tid enn å satse på kortsiktig suksess.

Det siste er veldig bra, og jeg er glad for at mine ønsker etter seriegullet i 2006 er blitt hørt. Et slikt seriegull på billigsalg like oppunder toppen av luftslottet kunne faktisk ha ødelagt gjenreisningen hvis feil folk hadde hatt for mye makt.

I verste fall hadde RBK blitt med på dansen sammen med de andre ved å satse en hel masse etter seriegullet, og samtidig bundet seg opp til enorme utgifter de neste tre-fire årene. Det skjedde til alt hell ikke.

Utfordringen framover blir å fortsatt slippe egne unggutter til og ha tålmodighet, samtidig som man bygger videre på fundamentet man har lagt. Resultatene til juniorlaget vårt er et tegn på at vi har noen av de største talentene i landet.

Flere av spillerne våre er jo bedre enn de som har spilt mange elitekamper for Lillestrøm i år, men vi er ikke i en posisjon hvor vi kan kaste utpå en drøss med unggutter som spiller en god kamp og deretter fire dårlige.

Det siste gir mye skryt om vilje til å satse på unggutter, men spørsmålet er vel også litt om de faktisk blir så mye bedre av å slippe til i samlet flokk. Trolig gir det vel så gode resultater å slippe til en til to i gangen og gi dem tillit til å spille sammen med etablerte og enda bedre spillere.

Ut fra det synspunktet ser jeg ikke nytten i å hente spillere som neppe er særlig bedre enn våre egne unggutter. Forskjellen er bare at noen av dem har fått muligheten til å vise seg fram i et antall kamper på høyt nivå, og spilt noen få gode og en del dårlige kamper.

Jo Sondre Aas putta jo fire mål for Moss i år, et lag som har slitt enda mer og utvilsomt er et mye dårligere lag enn Ham-Kam. Det viser vel også at vi like gjerne kan gi våre egne sjansen istedet for å hente uferdige spillere utenfra.

Vi jobber så bra nedover i årsklassene nå at vi kan hente helt klare forsterkninger, og jobbe fram våre egne juniorer istedet for å hente juniorer fra andre lag.

Skal vi hente purunge spillere fra andre klubber så må det være helt opplagte spillere som kan få en sentral plass i laget veldig kjapt. Ikke en gang Mats Stokkelien, som vel er den unge spilleren i Norge i år som har vist seg mest fram, vil jeg i øyeblikket si er en spiller som umiddelbart kan få en sentral rolle og prestere i RBK. Langt mindre Lehne Olsen og andre Ham-Kam-spillere.

Jeg tror faktisk vi har bedre spillere i vårt eget juniorlag. Og jeg står ved at vi heller kan vente i et par år og betale tidobbel pris om nødvendig, hvis vi da er sikre på at de er gode nok.

Vi må ikke bli en klubb som kjøper store talenter og ikke har råd til å bruke dem, samtidig som slike grep ikke akkurat er særlig motiverende for klubbens egen ungdomsavdeling og egne spillere heller.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 11.09.2009 23:07    Post subject: Reply with quote

Meget bra innlegg, Kristobal. Veien fremover er forhåpentligvis en blanding av utvikling av egne spillere, samtidig som man krydrer med åpenbare førstelagsspillere.

Dette vil også være et klokt økonomisk valg for RBK.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 12.09.2009 02:31    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Hadde kanskje ikke vært så dumt å bruke ca 2 millioner og med det berge Ham Kam fra resurs i retur skal vi ha Thomas Lehne Olsen og Jon Ander Rise som begge er spennede talenter her til neste år. Alternativet til Ham Kam er tross alt konkurs. Arnar Førsund har også forholdvis ung med noen spennde ferdigheter.

tja jo njaa....

Olsen og Rise er begge spennende, men tviler sterkt på at de kan utfordre a-lags spillerne på RBK med det aller første. Rise liker jeg godt du nevner da han er billig,norsk,ung og talentfull OG spiller på en plass vi ikke har alt for god dekning på.

Førsund var spennende i fjor, men har hørt at han har prestert VELDIG dårlig i enkelte kamper i år og da forteller det meg at han IKKE er av vår standard!

enig med Kristobal, at vi har mange spennende og mindst like gode spillere på juniorlaget, men den eneste unge som kansje kunne utspilt en rolle om vi hadde hentet han er Marcus PÅedersen av nevnte grunner lenger oppe her i tråden. Liker godt stokkelien jeg, men han får nok ikke spille så veldig mye om han kommer hit...enda..

God Natt!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 13.09.2009 17:20    Post subject: Reply with quote

Magne Simonsen kunne jeg gjerne tenkt meg, vi har ganske dårlig dekning på høyrekaten og han kan bekle de fleste posisjoner der. Selv om Roar tar en sesong til, så bør vi nesten tenke litt fremtidsrettet og da kan Simonsen være smart.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 13.09.2009 17:36    Post subject: Reply with quote

Hvem er det?
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 13.09.2009 17:38    Post subject: Reply with quote

Lyns høyreback, 21 år gammel. Sett han spille på hele høyrekanten, virker å ha god fart, god grunnteknikk og mange offensive fibre. Kunne vært en understudy til Lustig (selv om Lustig knapt er eldre) og Dorsin neste sesong, før han tar over Roars rolle som backup sesongen etter.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 13.09.2009 19:31    Post subject: Reply with quote

Å hente gode talenter på billigsalg ser jeg liten eller noe som helst risiko med. Hva blir forskjellen på hente f.eks Olsen for en relativt lav sum kontra det var å hente Sellin for noe av det samme. Godset før denne sesongen plukket opp Madsen, Pedersen og Kamara som alle tre har bidratt veldig positivt for Godset og som nå er stor del av verdien på hele Godset stallen.

Når det gjelder våre egne talenter så har vi f.eks ingen på U-21 lenger, men det skal sies at Wangberg, Henriksen, Bakenga og Karlsen virker veldig spennede ,men det er ikke noe mellom Tettey, Nordvik, Skjelbred og Aas. Å hente unge veldig spennede spillere utenfra samtidig som vi satser på våre egne gutter trenger ikke å være noen motsettning. Var det feil å hente f.eks Demidov som en ung og lovende spiller fra førstedivisjon? Var det feil av Vålerenga å plukke opp Grindheim? Fredrikstad å plukke opp Bertelsen? Tromsø å plukke opp Reginiussen? Hvis vi venter så blir det som regel bortimot umulig å hente lovende nordmenn. Jf. f.eks Tromsø sitt avslag på et 20 millioners bud for Reginiussen. At vi måtte betale 12 millioner for Jarstein, 10 millioner for Olsen.

At junioravdelingen vår skal klare å skape alle det norske spillerene vi trenger er veldig håpefullt. Det er også naivt å tro at andre norske lag ikke har talenter som er fullt på høyde eller bedre våre. Blir unge norske lovende spillere tilgjengelig som bosman eller på billigsalg så bør vi kjenne vår besøkelsestid.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 02:45    Post subject: Reply with quote

Hoftun sier vi er ute etter en forsterkning på midtbanen. Jeg mener vi bør hente Pontus Farnerud.

* Perfekt alder

* Internasjonal rutine (Har spilt i tre toppklubber ute på kontinentet, har erfaring fra CL og landslag). Kan bli en nøkkelspiller på veien mot CL.

* En pasningsfot som vi mangler på midtbanen.

* Har storspilt helt siden han kom til Stabæk, var banens desidert beste i begge kampene mot FCK ( Selvom FCK er et tafatt lag, så vitner dette om at han presterer under det presset som er i en CL kval)

* Stabæk er i økonomiske problemer. Han har høy lønn, noe som gjør at de muligens ikke har råd til å si nei til et relativt lavt bud. Lønnen blir selvsagt problemet for oss, men vi kan jo prøve oss med en noe lavere grunnlønn enn han har nå, men med ekstra høy CL bonus som lokkemiddel. Dessuten skal man ikke se bort ifra at han vil gå ned noe i lønn, for å få spille for oss istedenfor Stabæk. (CL, naturgress og utendørs arena osv)
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 02:47    Post subject: Reply with quote

Enig. Farnerud vil være en meget bra partner til Annan sentralt på midtbanen. Den største styrken hans er pasningsspillet, og ettersom Hamrén har ambisjoner om et ambisiøst pasningsspill vil en dyptliggende playmaker være et smart trekk.

Han vil, slik Longines skriver, være spesielt viktig for Champions League-ambisjonene våre.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 14.09.2009 02:48    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Å hente gode talenter på billigsalg ser jeg liten eller noe som helst risiko med. Hva blir forskjellen på hente f.eks Olsen for en relativt lav sum kontra det var å hente Sellin for noe av det samme.

Hvis spillere på billigsalg hentes som forsterkning eller erstatning, så er det en sportslig risiko der. Hentes de som et ekstrakjøp (Som f.eks Zahora), så er det liten risiko. Har ingenting i mot billige lottokupponger, så lenge de ikke blir hentet for en nøkkelrolle i elleveren.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 163, 164, 165  Next
Page 4 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb