English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Steffen Iversen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 138, 139, 140 ... 214, 215, 216  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 24.08.2009 23:24    Post subject: Reply with quote

Han var god de første 5 min. af første omgang, derefter gjorde han knapt noget positivt.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
hello
Veteran

PostPosted: 24.08.2009 23:46    Post subject: Reply with quote

Synes han klarte seg helt greit, han var iallefall ikke noe katastrofe. Han klarte til og med å holde litt på ballen til tider noe nesten ingen andre på laget klarte. At han bommet på en del pasninger var han langt fra alene om.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2009 00:17    Post subject: Reply with quote

Hva? Jeg så bare siste halvtimen, kan det virkelig stemme at Hamren trodde Iversen kunne spille dypt på midtbanen mot Real Madrid? Det er jo akkurat like skamteit som å skyve Lago opp som spiss. (Eller Demidov som offensiv midtbane, når jeg tenker meg om).

Og hvorfor spilte Iversen 88 minutter i en treningskamp? Skal han sitte på benken mot Lyn?
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 25.08.2009 00:27    Post subject: Reply with quote

Jeg synes at Hamren gjorde et spennende valg med Steffen på midtbanen. Han er en duellspiller som kan rydde unna en del i luftrommet, i tillegg er han en av de klokeste fotballspillerne i Norge. Når han i tillegg virker å være relativt godt trent så synes jeg det var forsøket verdt. Så kan man diskutere om han bør få fornyet tillit eller ikke, personlig vil jeg ha han lenger opp i banen.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2009 00:38    Post subject: Reply with quote

Det eneste Iversen har som kvalifiserer ham for den posisjonen der er duellstyrke. Den der berømte fotballklokskapen stiller jeg meg tvilende til etter å ha sett ham konsekvent forsøke umulige pasninger mot førstebevegelsen som en annen bedriftsspiller i flere kamper på rad nå. Frekvens i beina har han jo ikke, og den der "relativt godt trent"-greia har et par aber: Relativt godt trent. Til Iversen å være, altså, ikke i forhold til andre fotballspillere. Var han antagelig i vår. Nå ser det litt verre ut igjen.

Jeg vet ikke om jeg er så interessert i at vi skal være det laget som bruker Rajo Piiroja som midtbanespiller bare for å rydde unna i lufta. Vi har jo dessuten Demidov, som både er sterkere i lufta og har større register langs bakken.

Nei, det der forsøket har vel alle som har vært innom som RBK-trenere mens Iversen har spilt forsøkt seg på, og det har jo aldri funka lenger enn fem minutter av gangen.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 25.08.2009 00:40    Post subject: Reply with quote

Enig, dessverre begynner Iversen å bli utdatert. Parallellen med Basma, Riseth og Kvarme var god. Mannen er en bremsekloss, til tross for tidvis gode prestasjoner i enkeltsituasjoner (men, aldri hele kamper - og her ligger nok noe av problemet).
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2009 04:14    Post subject: Reply with quote

jrgn wrote:
Jeg synes at Hamren gjorde et spennende valg med Steffen på midtbanen. Han er en duellspiller som kan rydde unna en del i luftrommet, i tillegg er han en av de klokeste fotballspillerne i Norge.

Iversen har som nevnt tidligere vært prøvd defensivt før uten hell.

Ser poenget ditt med at Iversen kan være en ressurs i luftrommet defensiv på midtbanen. Problemet er bare det at lag som Real Madrid omtrent aldri benytter seg av luftrom i midtbaneledet. Duellspill langs bakken når det går fort er nok ikke Iversens sterkeste side. Demi ved siden av Annan med vårt beste stopperpar bak og Iversen høyere i banen hadde vært et mye bedre valg, om ikke like spennende.
Henri
Legende

PostPosted: 25.08.2009 08:47    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er håpløst at Iversen spiller på midtbanen i denne kampen. Han er fotballsmart, men frekvensen er for lav til at han får den nødvendige oversikten. Han kan til tider fungere i en slik rolle i TL, men på CL-nivå faller han igjennom.
Back to top
knttn
Proff

PostPosted: 25.08.2009 09:35    Post subject: Reply with quote

Ivers surfer mye på rutine om dagen og i TL så funker det til tider bra men når tempoet settes litt opp så faller han helt igjennom. Ser heller ikke ut at han har samme ork som før..sentralt på midten har han ikke noe å gjøre bortsett fra ett vikariat i ny og ne når situasjonen tilsier det.
Back to top
LanoX
Rutinert

PostPosted: 25.08.2009 09:43    Post subject: Reply with quote

Samme ork som før? Ivers har jo aldri vært i bedre fysisk forfatning.
Hadde dette vært for 2 år siden, hadde han ligget i respirator nå, med øl og pizza intravenøst for å komme seg etter denne kampen.
hello
Veteran

PostPosted: 25.08.2009 23:10    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
jrgn wrote:
Jeg synes at Hamren gjorde et spennende valg med Steffen på midtbanen. Han er en duellspiller som kan rydde unna en del i luftrommet, i tillegg er han en av de klokeste fotballspillerne i Norge.

Iversen har som nevnt tidligere vært prøvd defensivt før uten hell.

Ser poenget ditt med at Iversen kan være en ressurs i luftrommet defensiv på midtbanen. Problemet er bare det at lag som Real Madrid omtrent aldri benytter seg av luftrom i midtbaneledet. Duellspill langs bakken når det går fort er nok ikke Iversens sterkeste side. Demi ved siden av Annan med vårt beste stopperpar bak og Iversen høyere i banen hadde vært et mye bedre valg, om ikke like spennende.

Bare for ha det klart så synes jeg også at den beste konstellasjonen på midtbanen er Annan og Demidov, men nå er det engang slik at Lago soner karantene i neste kamp og Demidov må ned å gjøre en jobb i forsvaret. Det er med dette i bakhodet at jeg mener det var et spennende valg på makker til Annan. At Iversen blir slaktet i denne rollen fordi han ikke holdt mål mot Real Madrid er litt overkant strengt synes jeg. Jeg tror han kan gjøre en god jobb mot Lyn, hvis han får sjansen.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 25.08.2009 23:13    Post subject: Reply with quote

Fordi Iversen mangler nesten alle forutsetninger for å være god i en slik rolle, det finnes minimum 5 - 6 spillere i troppen som har bedre forutsetning for å lykkes i en slik rolle.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 25.08.2009 23:25    Post subject: Reply with quote

Nå har både Skjelbred og Sapara fått prøvd seg i den rollen og ingen av de har løst den spesielt bra. Savolainen har fått noen små innhopp, personlig synes jeg han har vist fine takter. Traore er vel den eneste som kan bekle en slik rolle som ikke har fått prøvd seg.

Demidov er etter mitt syn det soleklart beste alternativet på midtbanen, han har stor aksjonsradius, er en tøff duellspiller og kan av og til være kreativ med ballen. Jeg synes det ikke er noe klart andrevalg på denne posisjonen per i dag, derfor sier jeg at jeg synes det er spennende å prøve Iversen der som på papiret har noen forutsetninger som gjør at han kan lykkes. For meg blir det skivebom å hevde at han mangler nesten alle forutsetninger for å spille sentralt på midtbanen...
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2009 23:29    Post subject: Reply with quote

Iversen blir jo flyttet inn i alle roller der man ikke har et klart førstevalg, så det er vel ingen overraskelse, men Hamren kunne jo tatt seg bryet med å spørre Henriksen hvordan det funker.

Demidov, Traore, Skjelbred, Savolainen og Sapara er jo alle mer åpenbare valg i den rollen, og bare en av dem er uaktuell mot Lyn. Med Iversen på banen spiller vi 4-1-4-1 i angrep, med tre stykker i samme rom, og det er vel ikke ideelt mot et lag som satser på overganger...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.09.2009 09:40    Post subject: Reply with quote

Iversen ikke med mot Island

Familieære årsaker skal være grunnen til at Rosenborg-spilleren har trukket seg fra den norske landslagstroppen til lørdagens VM-kvalifiseringskamp borte mot Island.

HÃ¥per det ikke er noe med Odd.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 01.09.2009 10:55    Post subject: Reply with quote

- Det er ingen dramatikk i dette. Jeg savner familien min som jeg ikke har sett siden datteren min ble født. Og drar derfor til London for å se dem og for å ordne en del praktiske ting slik at de kan komme til Trondheim. Det er en haug med papirer som må signeres, sier Steffen iversen til RBK.no.

Les mer: - Ingen dramatikk

Han hadde nok uansett ikke startet.
Back to top
Henrikssen
Junior

PostPosted: 01.09.2009 11:55    Post subject: no more drama Reply with quote

Er det ingen dramatikk i at Ivers drar til London den dagen overgangsvinduet stenger?
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 01.09.2009 13:22    Post subject: Reply with quote

Har tenkt litt på at Steffen kanskje er på vei til en Engelsk klubb og det var mye av grunnen til jakten på offensive spillere.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 01.09.2009 14:12    Post subject: Reply with quote

Steffen blir i RBK. Slapp av.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 01.09.2009 14:59    Post subject: Reply with quote

Slapp av? Virker ikke som om flertallet her inne hadde begynt å grine om Iversen hadde dratt. I såfall hadde de vel grått av glede?
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 01.09.2009 15:00    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke hatt noe mot det jeg heller, men noen hadde nok hatt det.
Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 01.09.2009 15:31    Post subject: Reply with quote

Haha, Drillo er ikkje blid.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.09.2009 08:07    Post subject: Reply with quote

Nå er Steffen Iversen tilbake i Trondheim. Han har fått med seg kritikken etter sitt forfall til landskampene - men hevder at han ikke sliter med motivasjonen på landslaget.

- Motivasjon var ikke en faktor! Jeg har vært med på landslaget i 11 år, og aldri meldt forfall til landskamper på grunn av andre ting enn skader. Jeg må få gjøre det en gang jeg og, sier Iversen, som på ingen som helst måte har planer om å gi seg med landslagsspill.

Les mer: - Klart jeg er motivert for landslaget
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 13.09.2009 23:17    Post subject: Reply with quote

2 MÃ¥lgivende av Iversen i dag.

Enkelte syter og klager over hvor lat og dårlig han er, men han er jaggu viktig for oss!

- Torgeir Børven
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 13.09.2009 23:21    Post subject: Reply with quote

Dette var bortimot årsbeste av Iversen, tydelig at litt fri og tid med familien har hjelpt på spillehumøret. Fremdeles ingen stor sesong av Iversen ,men det er fremgang i forhold til 2007 og 2008 hvor han mesteparten av sesongen var direkte dårlig. I år har han levert en god del gode kamper selvom han fremdeles leverer kamper som er pinlig dårlig.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 138, 139, 140 ... 214, 215, 216  Next
Page 139 of 216

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb